Jak edytować towar w Comarch e-Sklep?

Wstęp

W poniższym artykule dowiesz się więcej o zarządzaniu towarami bezpośrednio z poziomu panelu administracyjnego. Od teraz możesz wygodnie edytować podstawowe dane o towarach – wszystko w jednym miejscu, bez konieczności korzystania z systemu ERP.

Wskazówka
Pamiętaj, po aktywacji edycji, edycja towarów będzie możliwa wyłącznie w panelu e-Sklep. Dane wprowadzone w tych obszarach nie będą synchronizowane z systemem ERP. Decyzja ta dotyczy wszystkich towarów i jest nieodwracalna.

Jak włączyć edycję towarów w Comarch e-Sklep?

Aby edytować towary, przejdź do panelu administracyjnego, a następnie wybierz zakładkę Towary (1) > Wszystkie towary (2). Następnie przejdź do szczegółów konkretnego towaru (3).

Aby rozpocząć edycję, kliknij w przycisk Aktywuj edycję (4) znajdujący się w prawym górnym rogu. 

Na wyświetlonym oknie kliknij Tak, przechodzę do edycji (5).

Wskazówka
Zanim zdecydujesz, chcesz zobaczyć jakie pola pojawią się jako nowe, możliwe do edycji? Kliknij w poniższy tekst:

 

Aktywacja edycji podstawowych danych o towarach oznacza, że:

  • zyskujesz możliwość edytowania danych bezpośrednio w panelu administracyjnym e-Sklepu,
  • wprowadzone zmiany nie będą synchronizowane do systemu ERP,
  • zmiany dokonane w systemie ERP nie będą aktualizować danych w panelu e-Sklepu,
  • decyzja jest nieodwracalnanie można jej cofnąć z poziomu panelu administracyjnego.
Wskazówka
Po aktywacji edycji, obszary, których edycji nie umożliwiamy w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep nadal będzie można edytować z systemu ERP. Ograniczenie dotyczy wyłącznie danych towarowych, które od tej pory edytowane tylko w panelu e-Sklepu.
Wskazówka
Po aktywacji edycji, dodawanie towarów nadal będzie możliwe z systemu ERP.

 

Jakie dane towarowe możesz edytować w Comarch e-Sklep?

Nazwa i opis

W tej sekcji możesz edytować:

  • Nazwę towaru – w tym miejscu możesz wpisać nazwę towaru. Jej maksymalna długość to 255 znaków.
  • Opis towaru – w tym miejscu możesz wpisać opis towaru. Jego maksymalna długość to 20 000 znaków.
  • Słowa kluczowe – w tym miejscu możesz wpisywać słowa kluczowe, które są wykorzystywane pod wewnętrzną wyszukiwarkę towarów na Twoim sklepie. Zalecamy, aby nie używać znaku „;” wewnątrz wpisywanego słowa kluczowego.

Dane podstawowe

W tej sekcji możesz edytować:

  • Typ towaru – wybór typu towaru spośród opcji: fizyczny i cyfrowy. Więcej o typach towaru przeczytasz w artykule: Towary fizyczne i cyfrowe w Twoim e-Sklepie – kompletny przewodnik
  • Link do zasobu – pole pojawia się po wybraniu opcji „cyfrowy” w typie towaru. Jest to miejsce, w którym możesz umieść link do pobrania produktu cyfrowego po jego zakupie.
  • Dostępność – wybór dostępności spośród opcji: Dostępny od ręki, Do 24 godzin, Do 48 godzin, Od 3 do 5 dni, Do 7 dni, Do 14 dni, Powyżej 14 dni, Niedostępny, Dostępny na zamówienie, Zapowiedź.
  • Data dostępności – data do ustawienia pojawia się po wybraniu opcji „Zapowiedź” w polu dostępność.
  • Kontrola stanów magazynowych – wybór opcji: Tak, Nie. Parametr określa czy system ma kontrolować stan magazynowy towaru z systemem ERP.
  • Okres gwarancji – w tym miejscu możesz wybrać liczbę oraz jednostkę, w której ma być wyświetlony okres gwarancji.
  • Etykieta – wybór etykiet spośród opcji: Nowość, Promocja, Produkt z gazetki, Produkt polecany, Wyprzedaż, Nagroda, Super jakość, Super cena, Najlepiej oceniany, Rekomendacja sprzedawcy.
  • Towar konfigurowalny – wybór opcji: Tak, Nie. Więcej o towarze konfigurowalnym przeczytasz w artykule: Towar zgrupowany (fantom) a towar konfigurowalny – różnice

Parametry

W tej sekcji możesz edytować:

  • Kod EAN
  • Kraj pochodzenia
  • Marka
  • Numer katalogowy
  • Producent
  • Kod producenta
  • Waga towaru

Ceny

W tej sekcji możesz edytować:

  • Towar podlega rabatowaniu – parametr określający czy towar ma podlegać rabatowaniu. Wybór opcji: Tak, Nie. Pamiętaj, że aby towar uległ rabatowaniu, musisz aktywować rabaty w Comarch e‑Sklep. Więcej przeczytasz w artykule Ceny i rabaty

Jednostki i miary

Dla każdej jednostki miary (podstawowej i pomocniczej) udostępnionej do e-Sklepu, dodasz wymiary towaru w oryginalnym opakowaniu (długość, szerokość, wysokość). Na formularzu edycji wymiaru możliwe jest wpisanie dla danej jednostki miary wymiarów towarów mierzonych w centymetrach.

Wskazówka
Należy pamiętać, aby uzupełniając wymiary towaru podawać wymiary towaru wraz z jego opakowaniem. Należy tutaj pamiętać, że towar bez oryginalnego opakowania mieści się w wymiarach paczki ustawionych na danym sposobie dostawy, natomiast w opakowaniu już nie.

Po kliknięciu w Zapisz w prawym górnym rogu strony, dodane lub edytowane wymiary towaru zostaną zapisane. Podane wymiary towarów są widoczne na szczegółach towaru w e-Sklepie.
Na formularzu można ustawić wymiary, w zależności od wybranych towarów mogą to być:

  • wymiary towaru w oryginalnym opakowaniu, jeżeli zaznaczone na liście towary mają dodaną tylko jedną jednostkę miary,
  • wymiary towaru w oryginalnym opakowaniu oraz w jednostkach pomocniczych, jeżeli choć jeden z zaznaczonych na liście towarów ma dodaną dodatkową jednostkę miary. Jeżeli jednostek pomocniczych będzie więcej niż jedna, wówczas pojawi się opcja wyboru pozostałych jednostek miary z listy i ustawienia dla nich wymiarów.

Jeżeli na formularzu wymiaru dla danej jednostki miary (podstawowej lub/i pomocniczej) zostaną zapisane wymiary z wartością 0, to wówczas długość, szerokość i wysokość na zaznaczonych towarach dla tej jednostki zostaną zaktualizowane i będą wynosić 0 cm.

Od wersji 2020.3 we wszystkich standardowych szablonach Comarch umożliwiono wyświetlanie wymiarów towarów: Długość [cm]Szerokość [cm]Wysokość [cm] przypisanych do podstawowej jednostki miary w systemie ERP lub w panelu administracyjnym e-Sklepu. Jeżeli towar ma skonfigurowane jednostki miary pomocnicze i przypisane są do nich wymiary, to one również będą widoczne po zmianie jednostki miary w szablonie. Jeżeli dla danego wymiaru zostanie podana wartość 0 taki wymiar nie będzie się wyświetlał w e-Sklepie.

Dopóki systemy ERP nie będą wysyłały wymiarów towaru, wymiary podane w menu Towary > Wszystkie towary nie będą aktualizowane podczas synchronizacji z systemem ERP. W przeciwnym wypadku zostaną zastąpione wymiarami podanymi w systemie ERP.

O tym jak określić maksymalne wymiary paczki dla sposobu dostawy dowiesz się z tego artykułu.

Wielokrotność

Pole umożliwia kupowanie towaru w ilościach zwielokrotnionych z góry ustalonych przez administratora sklepu.

Więcej informacji o tej funkcji znajdziesz w dedykowanym artykule: Wielokrotność sprzedażowa

Minimalna ilość na zamówieniu

Pole określa minimalną ilość towaru możliwą do zakupu. Klient podczas dodawania towaru do koszyka otrzyma komunikat z informacją, jaka jest wymagana wartość. We wskazanym polu można wpisać liczbę, która ma maksymalnie cztery miejsca po przecinku. Funkcja jest kompatybilna obecnie z szablonami Topaz, Szafir i Rubin.

Ustawienia dostawy

W tej sekcji znajduje się:

  • Waga towaru z opakowaniem,
  • Koszt dostawy,
  • Obracanie towaru.

Koszt dostawy

W tej sekcji widoczne są parametry określające sposób liczenia kosztu dostawy dla danego towaru. Są one definiowane na karcie towaru w systemie ERP. Możliwe opcje kosztu dostawy to:

  • Koszt dostawy wg Cennika dostaw – koszty dostawy danego towaru liczone są w koszyku zgodnie z konfiguracją  panelu e-Sklepu w menu Ustawienia > Płatności i dostawy > Cenniki dostaw.
  • Indywidualny koszt dostawy – możliwość ustawienia wysokości stałego kosztu dostawy oraz ilości towarów w paczce dla danego towaru. Stały koszt dostawy to ustawienie, które przed włączeniem edycji towaru z panelu administracyjnego jest określane na poziomie karty towaru w systemie ERP. Wówczas w panelu administracyjnym e-sklepu na szczegółach towaru (z poziomu listy towarów) pojawią się następujące pola:
    • koszt 1 paczki [waluta] – pole przyjmuje maksymalną wartość 9 999 999,99,
    • ilość w paczce – pole przyjmuje wartość od 1 do 99999, tylko liczby całkowite.

Jeżeli w panelu administracyjnym nie zostaną wpisane żadne wartości w wyżej wymienionych polach, to będą one pobierane z systemu ERP. Po przekroczeniu wpisanej ilości towarów dla jednej paczki koszt naliczany jest ponownie dla kolejnej paczki oraz następnych.

Uwaga
Jeśli indywidualny koszt dostawy dla towaru zostanie ustawiony z poziomu panelu administracyjnego, to w takim przypadku zawsze trzeba będzie zmieniać ten koszt w panelu administracyjnym. Zmiana stałego kosztu dostawy w systemie ERP nie nadpiszę uprzednio ustawionego kosztu w panelu administracyjnym.
Koszt dostawy ustalany po złożonym zamówieniu – ustawienie negocjowalnego kosztu dostawy na karcie towaru w systemie ERP. Po wybraniu takiego sposobu dostawy w koszyku, koszty dostawy nie zostaną naliczone na zamówieniu (niezależnie od towarów, które są w koszyku). Koszty dostawy będą ustalane przez obsługę sklepu w panelu administracyjnym i następnie akceptowane przez Klienta.

Obracanie towaru

Na szczegółach towaru można również określić parametry wpływające na wyliczanie kosztów dostawy.

Parametrem jaki można skonfigurować i który wpływa na ustalanie liczby paczek dla dostawy jest pozwolenie na obracanie towaru podczas pakowania. Do wyboru dostępne są opcje:

  • Pozwól na obracanie towaru podczas pakowania – po wybraniu tej opcji podczas pakowania towary będą obracania, pojawi się opcja wyboru:
    • obrót w pionie – podczas pakowania w paczki umożliwia obrót wymiarów towaru względem osi pionowej, czyli przemienne są długość oraz szerokość towaru.
    • obrót w pionie i poziomie – podczas pakowania w paczki umożliwia taki obrót towaru, że długość to zawsze najdłuższy wymiar podany na towarze, a wysokość – najkrótszy podany wymiar.

Uwaga
Towary są obracane w pionie lub/i w poziomie wyłącznie przy wyliczaniu kosztów dostaw podczas składania zamówienia.

Producent odpowiedzialny

W tym miejscu możesz uzupełniać dodanego w Ustawienia > Ustawienia sklepu > Towary > Podmioty odpowiedzialne producenta odpowiedzialnego. Więcej przeczytasz w artykule: Jak dostosować e-Sklep do wymogów Rozporządzenia GPSR?

Osoba odpowiedzialna

W tym miejscu możesz uzupełniać dodaną w Ustawienia > Ustawienia sklepu > Towary > Podmioty odpowiedzialne osobę odpowiedzialną. Więcej przeczytasz w artykule: Jak dostosować e-Sklep do wymogów Rozporządzenia GPSR?

 

Po edycji należy potwierdzić wybór przyciskiem Zapisz, a następnie opublikować zmiany na sklepie przyciskiem Opublikuj.

Czy ten artykuł był pomocny?