Jak zintegrować Facebook Pixel z Comarch e-Sklep?

Wstęp

Facebook Pixel to fragment kodu JavaScript, który służy do analizowania grup osób (pod względem ich zainteresowań, demografii, czy też polubionych stron na Facebook), które odwiedzają Twój Comarch e-Sklep. Dodatkowo poprzez implementację możesz uzyskać możliwość obserwacji działań, jakie wykonują użytkownicy w Twoim e-Sklepie (np. dodanie do koszyka, wyświetlenie zawartości, czy też zakup). Dzięki temu jesteś w stanie przeprowadzać skuteczne kampanie marketingowe do odpowiedniej grupy odbiorców.

Zastosowanie

Facebook Pixel w swojej podstawowej formie odnotowuje informacje o osobach, których odwiedziły Comarch e-Sklep. W Comarch e-Sklep zostały dodatkowo obsłużone podstawowe zdarzenia związane z zachowaniem użytkowników:

  • Purchase – zdarzenie odnotowujące zakup produktu.
  • AddtoCart – zdarzenie odnotowujące dodanie produktu do koszyka.
  • Registration – zdarzenie odnotowujące rejestrację użytkownika.
  • View Content – zdarzenie odnotowujące wyświetlenie produktu.
  • InitiateCheckout – zdarzenie odnotowujące przejście do koszyka.
  • Search – zdarzenie odnotowujące szukanie towarów.
  • VirtualPageView – zdarzenie odnotowujące kroki w koszyku.

Dodatkowo istnieje możliwość włączenia zaawansowanego dopasowania oraz User Properties.

Kto może korzystać z tej opcji?

Posiadając aktualną wersję programu Comarch e-Sklep skorzystaj z podstawowej integracji.

Aby móc używać tej funkcjonalności należy posiadać również aktualny szablon graficzny Szafir lub Topaz.

Jak zintegrować Facebook Pixel z Comarch e-Sklep?

  1. Wygeneruj Pixel Facebook w Facebook Bussines Manager. 
  2. Następnie należy przejść w panelu administracyjnym do Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Facebook/ Facebook Pixel.
  3. Wklej wygenerowany fragment kodu. Włącz funkcję Facebook Pixel i zapisz ustawienia.
Wskazówka
Poprawność implementacji możesz sprawdzić wysyłając ruch testowy (z poziomu konfiguracji Pixela w Facebook Bussines Manager) albo korzystając z darmowej wtyczki do przeglądarki Facebook Pixel Helper.

Jak zintegrować Facebook Pixel za pomocą Google Tag Manager?

Aby zaimplementować Pixel Facebook warto posiadać zintegrowane konto Google Tag Manager. Pozwoli to na uporządkowanie występujących integracji narzędzi marketingowych w Comarch e-Sklep.

  1. Wygeneruj Pixel Facebook w Facebook Bussines Manager. 
  2. Przejdź do Google Tag Manager.
  3. Wybierz kontener witryny i dodaj nowy tag.
  4. Wybierz Niestandardowy kod HTML i wprowadź nazwę tagu.
  5. Przejdź do Facebook Bussines Manager i skopiuj kod Facebook Pixel (po wybraniu opcji zainstaluj kod samodzielnie).
  6. Wklej kod podstawowy do Google Tag Manager.
  7. W ustawienia zaawansowane, w obszarze opcje uruchamiania tagów wybierz pozycję Raz na stronę.
  8. W obszarze warunki uruchamiania wybierz pozycję wszystkie strony oraz opublikuj tag.

Wskazówka
Poprawność implementacji możesz sprawdzić wysyłając ruch testowy (z poziomu konfiguracji Pixela w Facebook Bussines Manager) albo korzystając z darmowej wtyczki do przeglądarki Facebook Pixel Helper.
Wskazówka
Dane dotyczące osób odwiedzających Comarch e-Sklep (grupy niestandardowych odbiorców) pojawią się w menedżerze Facebook dopiero po zebraniu 1000 osób.

Advanced Matching i User Properties

Aby używać funkcji Advanced Matching lub User Properties należy zmodyfikować skrypt Facebook Pixel.

  1. Usunąć z niego 2 linie fbq(’init’, '355236795399673′); fbq(’track’, 'PageView’);
  2. W layout.html pod {{ globalSettings.FbPixel.Script }} należy dodać:
Przyklad
<script>
{% if customer.Authenticated -%}
fbq(’init’, '355236795399673′, {em:'{{ customer.Email }}’, uid:'{{ customer.UserId32 }}’});
{% else -%}
fbq(’init’, '355236795399673′);
{% endif -%}
fbq(’track’, 'PageView’);
</script>

Parametry jakie mogą być użyte znajdują się na stronie.

W celu ujednolicenie URL w Facebook Pixel należy fragment fbq(’track’, 'PageView’); zamienić na

Przyklad
fbq(’track’, 'VirtualPageView’, {url: location.pathname+location.search});

 

Czy ten artykuł był pomocny?