Wstęp
Facebook Pixel to fragment kodu JavaScript, który służy do analizowania grup osób (pod względem ich zainteresowań, demografii, czy też polubionych stron na Facebook), które odwiedzają Twój Comarch e-Sklep. Dodatkowo poprzez implementację możesz uzyskać możliwość obserwacji działań, jakie wykonują użytkownicy w Twoim e-Sklepie (np. dodanie do koszyka, wyświetlenie zawartości, czy też zakup). Dzięki temu jesteś w stanie przeprowadzać skuteczne kampanie marketingowe do odpowiedniej grupy odbiorców.
Zastosowanie
Facebook Pixel w swojej podstawowej formie odnotowuje informacje o osobach, których odwiedziły Comarch e-Sklep. W Comarch e-Sklep zostały dodatkowo obsłużone podstawowe zdarzenia związane z zachowaniem użytkowników:
- Purchase – zdarzenie odnotowujące zakup produktu.
- AddtoCart – zdarzenie odnotowujące dodanie produktu do koszyka.
- Registration – zdarzenie odnotowujące rejestrację użytkownika.
- View Content – zdarzenie odnotowujące wyświetlenie produktu.
- InitiateCheckout – zdarzenie odnotowujące przejście do koszyka.
- Search – zdarzenie odnotowujące szukanie towarów.
- VirtualPageView – zdarzenie odnotowujące kroki w koszyku.
Dodatkowo istnieje możliwość włączenia zaawansowanego dopasowania oraz User Properties.
Kto może korzystać z tej opcji?
Posiadając aktualną wersję programu Comarch e-Sklep skorzystaj z podstawowej integracji.
Aby móc używać tej funkcjonalności należy posiadać również aktualny szablon graficzny Szafir lub Topaz.
Jak zintegrować Facebook Pixel z Comarch e-Sklep?
- Wygeneruj Pixel Facebook w Facebook Bussines Manager.
- Następnie należy przejść w panelu administracyjnym do Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Facebook/ Facebook Pixel.
- Wklej wygenerowany fragment kodu. Włącz funkcję Facebook Pixel i zapisz ustawienia.
Jak zintegrować Facebook Pixel za pomocą Google Tag Manager?
Aby zaimplementować Pixel Facebook warto posiadać zintegrowane konto Google Tag Manager. Pozwoli to na uporządkowanie występujących integracji narzędzi marketingowych w Comarch e-Sklep.
- Wygeneruj Pixel Facebook w Facebook Bussines Manager.
- Przejdź do Google Tag Manager.
- Wybierz kontener witryny i dodaj nowy tag.
- Wybierz Niestandardowy kod HTML i wprowadź nazwę tagu.
- Przejdź do Facebook Bussines Manager i skopiuj kod Facebook Pixel (po wybraniu opcji zainstaluj kod samodzielnie).
- Wklej kod podstawowy do Google Tag Manager.
- W ustawienia zaawansowane, w obszarze opcje uruchamiania tagów wybierz pozycję Raz na stronę.
- W obszarze warunki uruchamiania wybierz pozycję wszystkie strony oraz opublikuj tag.
Advanced Matching i User Properties
Aby używać funkcji Advanced Matching lub User Properties należy zmodyfikować skrypt Facebook Pixel.
- Usunąć z niego 2 linie fbq(’init’, '355236795399673′); fbq(’track’, 'PageView’);
- W layout.html pod {{ globalSettings.FbPixel.Script }} należy dodać:
{% if customer.Authenticated -%}
fbq(’init’, '355236795399673′, {em:'{{ customer.Email }}’, uid:'{{ customer.UserId32 }}’});
{% else -%}
fbq(’init’, '355236795399673′);
{% endif -%}
fbq(’track’, 'PageView’);
</script>
Parametry jakie mogą być użyte znajdują się na stronie.
W celu ujednolicenie URL w Facebook Pixel należy fragment fbq(’track’, 'PageView’); zamienić na