Integracja Pixel Facebook

Pixel Facebooka to fragment kodu JavaScript, który służy do analizowania grup osób (pod względem ich zainteresowań, demografii, czy też polubionych stron na Facebook), które odwiedzają Twój Comarch e-Sklep. Dodatkowo poprzez implementację możesz uzyskać możliwość obserwacji działań, jakie wykonują użytkownicy w Twoim Comarch e-sklep (np. dodanie do koszyka, wyświetlenie zawartości, czy też zakup). Dzięki temu jesteś w stanie przeprowadzać skuteczne kampanie marketingowe do odpowiedniej grupy odbiorców.

Aby zaimplementować Pixel Facebook warto posiadać zintegrowane konto Google Tag Manager. Pozwoli to na uporządkowanie występujących integracji narzędzi marketingowych w Comarch e-Sklep.

Jak zintegrować Pixel Facebook (za pomocą Google Tag Manager)?

  1. Wygeneruj Pixel Facebook w Facebook Bussines Manager. 
  2. Przejdź do Google Tag Manager.
  3. Wybierz kontener witryny i dodaj nowy tag.
  4. Wybierz Niestandardowy kod HTML i wprowadź nazwę tagu.
  5. Przejdź do Facebook Bussines Manager i skopiuj kod Facebook Pixel (po wybraniu opcji zainstaluj kod samodzielnie).
  6. Wklej kod podstawowy do Google Tag Manager.
  7. W ustawienia zaawansowane, w obszarze opcje uruchamiania tagów wybierz pozycję Raz na stronę.
  8. W obszarze warunki uruchamiania wybierz pozycję wszystkie strony oraz opublikuj tag.

Wskazówka
Poprawność implementacji możesz sprawdzić wysyłając ruch testowy (z poziomu konfiguracji Pixela w Facebook Bussines Manager) albo korzystając z darmowej wtyczki do przeglądarki Facebook Pixel Helper.

Ręczna integracja Facebook Pixel

Facebook Pixel można zaimplementować „ręcznie”. W tym celu należy:

  1. Skopiowiać kod podstawowy i przejść do strony _layout.html. Można ją znaleźć w panelu administracyjny w zakładce Wygląd sklepu/Ustawienia/Edytuj Ustawienia Zaawansowane/Edytuj HTML.
  2. Podany kod należy wkleić przed znacznikiem </head> po przejściu do strony _layout.html. Należy zapisać i opublikować zmodyfikowany szablon.
  3. Następnie należy sprawdzić poprawność implementacji (Facebook Pixel Helper albo wysyłając ruch testowy).
Wskazówka
Dane dotyczące osób odwiedzających Comarch e-Sklep (grupy niestandardowych odbiorców) pojawią się w menedżerze Facebook dopiero po zebraniu 1000 osób.

 

Czy ten artykuł był pomocny?