Analiza ruchu – jak ją wykorzystać?

Celem analizy ruchu jest zdobywanie szczegółowych informacji nie tylko o ilości ruchu na stronie, ale przede wszystkim o jego jakości i skuteczności.

Ważnym aspektem dla sprzedawcy jest duża liczba odwiedzających sklep, jednak jeszcze ważniejsze jest ilu klientów, odwiedzających sklep dokona również zakupów.

Analizując ruch na stronie, można sprawdzić, w jaki sposób klienci trafili do sklepu. Istotne są nie tylko źródła ruchu, ale także jakie zapytania w wyszukiwarce wyłoniły Twoją ofertę spośród innych i co konkretnego ich zainteresowało.

Wpisanie w wyszukiwarce adresu sklepu nazywane jest ruchem bezpośrednim, natomiast wyszukiwanie wyników w wyszukiwarce nazywane jest ruchem organicznym. Ważną informacją jest także czy ruch pochodzi ze źródeł płatnych (reklam sklepu umieszczanych w innych witrynach) oraz czy współpraca z konkretnymi witrynami jest korzystna dla sklepu. Konieczne jest sprawdzenie czasu wizyt w sklepie, pokazuje to zainteresowanie odwiedzających stroną. Należy także dokonać analizy, czy kampanie prowadzone na Social Media nie są korzystniejsze od płatnych kampanii.

Takie działania dają możliwość administratorom dostosowywania stron internetowych do potrzeb odbiorców oraz udoskonalania ich.

Czy ten artykuł był pomocny?