Analiza ruchu

Celem analizy ruchu jest zdobywanie szczegółowych informacji nie tylko o ilości ruchu na stronie, ale przede wszystkim o jego jakości i skuteczności.

Mniej ważnym aspektem dla sprzedawcy jest duża liczba odwiedzających sklep, ważniejsze jest ilu klientów, którzy go odwiedzają dokonują również zakupów.

Analizując ruch na stronie można sprawdzić, w jaki sposób klienci trafili do sklepu, czyli jakie są źródła ruchu, a także co konkretnego ich zainteresowało.

 

Wpisanie w wyszukiwarce adresu sklepu nazywane jest ruchem bezpośrednim, natomiast wyszukiwanie wyników w wyszukiwarce nazywane jest ruchem organicznym. Ważną informacją jest także czy ruch pochodzi ze źródeł płatnych (reklam sklepu umieszczanych w innych witrynach) oraz czy współpraca z konkretnymi witrynami jest korzystna dla sklepu. Konieczne jest sprawdzenie czasu wizyt w sklepie, pokazuje to zainteresowanie odwiedzających stroną. Należy także dokonać analizy, czy kampanie prowadzone na Social Media nie są korzystniejsze od płatnych kampanii.

Takie działania dają możliwość administratorom dostosowywania stron internetowych do potrzeb odbiorców oraz udoskonalania ich.

Czy ten artykuł był pomocny?