Powiadomienia e-mail dla administratorów

Jako właściciel oraz administrator swojego e-Sklepu musisz kontrolować wiele obszarów, aby zapewnić sobie wysoką jakość prowadzonej sprzedaży, a także spokój i bezpieczeństwo w codziennej pracy. W ramach dostępnych ustawień możesz aktywować dodatkowe powiadomienia, które pozwolą Tobie, a także Twoim pracownikom otrzymywać bieżące informacje na temat swojego e-Sklepu.

W ramach dostępnych ustawień można aktywować powiadomienia na temat:

  • Błędu synchronizacji z systemem Comarch ERP
  • Błędu w synchronizacji Comarch e-Sklep Sync
  • Błędu synchronizacji Zamówień
  • Wygaśnięcia tokenu Allegro
  • Braku produktu w sklepie
  • Pojawienia się nowego klienta w sklepie

Ustawienia funkcji znajdziesz w panelu administracyjnym w lokalizacji: Mój profil > Sklepy > Szczegóły wybranego e-Sklepu > Powiadomienia e-mail

Widok zakładki z powiadomieniami e-mail

Ustawienia domyślne a ustawienia indywidualne

W panelu znajdziesz sekcję Ustawienia domyślne, gdzie Administrator ma możliwość zarządzania domyślnymi ustawieniem powiadomień (może: dodawać i usuwać adresy mailowe, może zmienić częstotliwość przesyłania powiadomień).

Przy każdym pojedynczym powiadomieniu znajduje się checkbox „Użyj ustawień domyślnych”:

  • Gdy checkbox JEST ZAZNACZONY: Powiadomienie będzie wysyłane na adresy i z częstotliwością pobraną z Ustawień domyślnych.
  • Gdy checkbox JEST ODZNACZONY: Możesz wpisać własne (indywidualne) adresy e-mail i ustawić inną częstotliwość, która będzie obowiązywać tylko dla tego jednego alertu. Zaznaczenie checkboxa z powrotem nadpisze te indywidualne ustawienia.
Wskazówka

Aby włączyć pojedyncze powiadomienie konieczne jest posiadanie minimum jednego adresu e-mail w danym powiadomieniu lub w ustawieniach domyślnych.

Pole adres e-mail w ustawieniach domyślnych jest obowiązkowe tylko wtedy, gdy w aktywnym powiadomieniu jest włączony checkbox „Użyj ustawień domyślnych”.

W ramach funkcjonalności administrator może zarządzać powiadomieniami poprzez:

  • Włączanie i wyłączanie powiadomień. Jeśli powiadomienie jest wyłączone, na adres e-mail, który jest uzupełniony w ramach powiadomienia nie będzie wysyłane powiadomienie.
  • Dodawanie adresów e-mail. Adresy e-mail należy wprowadzić ręcznie w polu Adres e-mail do powiadomień lub ustawić wysyłkę na adres domyślny, zaznaczając opcję Użyj ustawień domyślnych. Możliwe jest dodanie wielu adresatów.
  • Ustawienie częstotliwości powiadomień. Każde powiadomienie może mieć indywidualną częstotliwość wysyłania wiadomości e-mail. Częstotliwość może przyjmować następujące wartości:
    • 15min (co 15min od pełnych godzin)
    • 30 min (co 30min od pełnych godzin)
    • 1h (co godzinę od pełnych godzin)
    • 1 dzień (24h, codziennie o północy)
    • 2 dni (48h, co 2 dni o północy)
    • 3 dni (72h, co 3 dni o północy)
    • 7 dni (w każdą niedzielę o północy)

Widok trybu edycji ustawień powiadomień e-mail

Wskazówka

Działanie niektórych powiadomień jest zależne od dodatkowych ustawień w panelu administracyjnym.

Powiadomienie „Nowy klient w e-Sklepie”

Działanie tego powiadomienia jest bezpośrednio powiązane z ustawieniami akceptacji nowych kont. Powiadomienie e-mail dla administratora o nowym kliencie zostanie wysłane tylko wtedy, gdy włączona jest konieczność ręcznej akceptacji nowego konta przez obsługę sklepu.

Aby sprawdzić lub włączyć tę opcję:

  1. Przejdź do sekcji Ustawienia > Klienci > Ustawienia rejestracji.
  2. Ustawi parametr „Administrator musi zaakceptować konto” na wartość „Tak”.

Po włączeniu tego ustawienia, powiadomienia o nowych rejestracjach będą wysyłane na adres e-mail skonfigurowany w panelu powiadomień.

Powiadomienie „Brak produktu w sklepie”

To powiadomienie jest aktywne i będzie wysyłane tylko wtedy, gdy w sklepie włączona jest kontrola stanów magazynowych.

Jeśli kontrola stanów magazynowych nie jest aktywna, to powiadomienie nie będzie wysyłane, nawet jeśli jest włączone i ma skonfigurowany adres e-mail.

 

Czy ten artykuł był pomocny?