Nokaut
1 Integracja
Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Nokaut trwa zaledwie kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować sklep oraz przesłać produkty do serwisu Nokaut.2 Rejestracja
Wskazówka
Dla właścicieli Comarch e-Sklep wspólnie z Nokaut.pl przygotowaliśmy ofertę specjalną. Więcej o niej przeczytać możesz na stronie Pakiet korzyści.
Po zarejestrowaniu się sklep otrzymuje dostęp do Centrum Sprzedawcy, w którym należy:
- wskazać nazwę oprogramowania sklepu w celu zaimportowania pliku XML
- zasilić konto prepaid
- wybrać odpowiednią strategię promocji sklepu
Uwaga
Link do pliku XML w Comarch e-Sklep dostępny jest w obszarze Sprzedaż/Porównywarki cen/Ceneo .
3 Konfiguracja
Wskazówka
Podstawowe informacje odnośnie obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen znajdziesz w artykule Porównywarki cen
Po zarejestrowaniu się można w szybki sposób skonfigurować Comarch e-Sklep z porównywarką Nokaut.
1. Przejdź do obszaru Sprzedaż/Porównywarki cen/ Nokaut i aktywuj porównywarkę.
2. W zakładce Konfiguracja Możesz wybrać język, cenę i walutę
Masz również możliwość przesłania statusów dostępności towarów do Nokaut. Aby przesłać statusy dostępności, przypisz odpowiednie statusy dostępności ze sklepu do odpowiadających im statusów w Nokaut. Zmiany zapisz klikając na przycisk Zapisz.


Uwaga
Dostępność towarów nie jest wymagana, aby poprawnie wygenerować plik XML. Statusy dostępności są pobierane z systemu ERP.
Dodatkowo możesz ograniczyć wysyłanie towarów do Ceneo według statusu ich dostępności oraz według ich stanu magazynowego.

Uwaga
Aby skorzystać z opcji zawężania oferty do towarów ze stanem magazynowym większym od 0, należy aktywować w sklepie obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia/Ustawienia sklepu/Towary/Stany magazynowe
3. W zakładce Towary udostępnianie klikamy przycisk Wybierz Towary. Po pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybieramy te produkty, które chcemy udostępnić.
4. W zakładce Przypisywanie kategorii do kategorii z naszego sklepu przypisujemy kategorie z Nokaut.
5. Po zmapowaniu (przypisaniu) odpowiednich kategorii pojawią się powiązania pomiędzy kategoriami Comarch e-Sklep a kategoriami Nokaut.
6.Po wykonaniu powyższych czynności zapisz miany będąc na zakładce Konfiguracja.


4 Przygotowanie asortymentu
Przed wysłaniem towarów do serwisu Nokaut należy w systemie ERP przypisać Producentów do towarów. Producenta dla danego towaru należy wybrać z opcji w systemie ERP.Uwaga
Jeżeli dany towar nie będzie posiadał przypisanego do niego Producenta, wówczas w pliku XML generują się puste wartości. Oferta taka może nie zostać przyjęta przez Nokaut.
Informacja o gwarancji
W Comarch e-Sklep umożliwiono także dodawanie w porównywarce cen Nokaut informacji o gwarancji.
Do towaru objętego gwarancją, Administrator może dodać tekst z informacją o gwarancji. W tym celu należy dodać w systemie ERP atrybut tekstowy o nazwie n:warranty.
4.1 Dodatkowe atrybuty towarów dla Nokaut
Nokaut wprowadził mechanizm, który dodatkowo punktuje dobrze opisane oferty. W tym celu umożliwiono przesyłanie do tej porównywarki nie tylko statusów dostępności towarów, ale także dodatkowych atrybutów towaru, takich jak kody EAN, MPN, ISBN, cechy towarów. Atrybuty, które występują na karcie towaru np. kod EAN, należy wypełnić w tych polach, atrybuty niestandardowe takie jak np. ISBN należy przekazywać w formie atrybutów tekstowych. W celu uszczegółowienia oferty w systemie ERP należy dodać atrybuty tekstowe o odpowiedniej nazwie:- W przypadku kodów należy nazwać atrybut tak, jak nazywa się kod np. ISBN, BDK, OSDW. Wyjątek stanowi wyłącznie kod MPN, dla którego w systemie ERP należy zdefiniować atrybut o nazwie Kod producenta.
- W przypadku dodatkowych cech, parametrów należy nazwać atrybuty tak, jak nazwana jest dana cecha, parametr np. Autor, Reżyser, Wykonawca, Waga, Rozmiar, itp. Nazwy cech mogą być dowolne, jednak warto definiować nazwy cech, które są już wykorzystywane na stronach serwisu Nokaut.
4.2 Nokaut – informacja o promocji i gwarancji
Informacja o promocji Comarch e-Sklep umożliwia dodawanie w porównywarce cen Nokaut informacji o aktualnej ofercie promocyjnej. Do towaru objętego promocją należy dodać w systemie ERP atrybut tekstowy o nazwie n:promo.
Uwaga
Informacje o promocji i gwarancji mogą zawierać maksymalnie 225 znaków.
Dla poniższych kategorii wymagane jest dodanie zdjęcia produktu:
4.3 Wymagane atrybuty dla Nokaut
Dla poniższych rodzajów sklepów pewne atrybuty są wymagane.Rodzaj sklepu |
Wymagane atrybuty |
|
Wartości pobierane z: | Karta towaru | Dodatkowe atrybuty towaru w systemie ERP |
Delikatesy | EAN | |
Filmy | EAN | |
Muzyka | EAN | |
Zdrowie | BLOZ7 | |
Książki | ISBN |
- cała Moda i styl,
- zapachy w kosmetykach,
- zabawki,
- odzież niemowlęca, dziecięca, sportowa,
- meble, pościele, wykończenie wnętrz (m.in. panele podłogowe, płytki ceramiczne, obrazy),
- plecaki, torby, pokrowce,
- bielizna erotyczna i akcesoria BDSM,
- tuning optyczny w motoryzacji.
Uwaga
Sklepy, których plik XML nie będzie poprawnie uzupełniony o niezbędne informacje, zostaną pominięte przy przegrupowaniu produktów i nie pojawią się w serwisie Nokaut.pl
Plik XML generuje się automatycznie po dodaniu produktów udostępnianych.
5 Wysłanie towarów
Wysłanie towarów do serwisu Nokaut odbywa się za pomocą pliku XML.
Uwaga
W celu aktualizacji oferty nie jest wymagane ręczne generowanie plików XML. Po wykonaniu synchronizacji plik XML jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja w odniesieniu do towarów, które wcześniej zostały przesłane do porównywarki cen.
Uwaga
W przypadku, gdy towar znajduje się w sklepie w dwóch grupach towarowych i obie grupy zostały zmapowane z kategoriami Ceneo, w pliku XML taki towar pojawi się tylko RAZ – w kategorii Ceneo, która została zmapowana z grupą domyślną towaru
Plik XML można pobrać na dysk lokalny. Przeglądanie pliku XML możliwe jest przy pomocy programu do obsługi plików XML.
Możliwy jest podgląd pliku XML, po kliknięciu w link w nowym oknie przeglądarki pojawi się wygenerowany plik XML.
6 Przydatne strony WWW
Nokaut.pl Formularz zgłoszeniowy Centrum Sprzedawcy RegulaminOkazje.info/Sklepy24.pl/Skąpiec
Integracja
Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarkami Okazje.info, Skąpiec oraz Sklepy24.pl trwa zaledwie kilka minut i przebiega w bardzo podobny sposób. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować sklep oraz przesłać produkty do serwisu Okazje.info, Skąpiec lub Sklep24.plRejestracja
Okazje.info
Formularz rejestracji dostępny jest na stronie: https://www.okazje.info.pl/s/rejestracja.html. W momencie rejestracji jest możliwość podania adresu pliku XML z ofertą sklepu. W przypadku, gdy adres pliku XML nie został podany podczas rejestracji, po zalogowaniu się do Panelu Sprzedawcy w serwisie Okazje.info należy go uzupełnić w obszarze Integracja. Po poprawnej weryfikacji, sklep zostaje przekazany do integracji.Skąpiec
Konieczne jest napisanie maila z domeny internetowej sklepu na adres partner@skapiec.pl. Pracownik Skąpiec.pl po zapoznaniu się ze sklepem przedstawia szczegółowe warunki współpracy oraz zakres świadczonych usług. Po zaakceptowaniu warunków umowy, sklep otrzymuje ID i wysyła adres pliku XML z ofertą sklepu. Po poprawnej weryfikacji pliku XML, produkty sklepu pojawiają się na stronach Skąpiec oraz sklep otrzymuje dane do logowania do panelu administracyjnego.Sklepy24.pl
Po rejestracji sklepu na stronie https://www.sklepy24.pl/dodaj_sklep sklep otrzymuje dostęp do swojego konta. Aby oferty pojawiły się w serwisie po zalogowaniu w obszarze Prezentacja oferty sklepu/Ustawienia wymiany danych należy podać adres URL pliku XML i zapisać zmiany.Uwaga
Adres pliku XML w Comarch e-Sklep dostępny jest w panelu administracyjnym sklepu w Sprzedaż/Porównywarki cen/wybrana zakładka.
Konfiguracja
Po zarejestrowaniu się można w szybki sposób skonfigurować Comarch e-Sklep z porównywarkami Okazje.info, Skąpiec lub Sklepy24.pl. Konfiguracja serwisów przebiega w bardzo podobny sposób, dlatego też proces został opisany na przykładzie Okazje.info.Uwaga
Przed rozpoczęciem konfiguracji porównywarki należy zdefiniować adres www sklepu w Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne/Adres URL sklepu. Adres sklepu definiowany jest tylko jeden raz i obowiązuje w odniesieniu do wszystkich porównywarek i serwisów aukcyjnych.
W przypadku serwisu Okazje.info jest możliwość przesłania statusów dostępności towarów. Aby przesłać status dostępności należy z zakładce Konfiguracja przypisać odpowiednie statusy dostępności sklepu ze statusami Okazje.info. Zmiany zapisujemy przyciskiem Zapisz
-
-
- Z panelu administracyjnego wybierz zakładkę Sprzedaż/Porównywarki cen:
- Wybierz serwis, który chcesz skonfigurować:
-

-
-
- Przejdź do zakładki Konfiguracja i w zależności od serwisu:
-
- Okazje.info – należy wybrać odpowiedni rodzaj sklepu:


Uwaga
Dostępność towarów nie jest wymagana, aby poprawnie wygenerować plik XML do porównywarki. Statusy dostępności towarów są pobierane z systemu ERP.
Status dostępności ustawia się tak samo jak w przypadku Okazje.info.
Status dostępności ustawia się tak samo jak w przypadku Okazje.info.

-
-
- Skąpiec – należy wybrać odpowiedni rodzaj sklepu
-

-
-
- Sklepy24.pl – serwis nie wymaga konfiguracji:
-
-
-
- We wszystkich serwisach możesz dokonać zawężania oferty. W tym celu wejdź do Sprzedaż/Porównywarki cen/ wybrana porównywarka/ zakładka konfiguracja. Możliwe jest wysyłanie towarów o określonym statusie dostępności. Możesz również wysyłać tylko towary, których stan magazynowy jest większy od 0.
-

Uwaga
Aby opcja Udostępnij towary, dla których stan magazynowy jest większy od 0 była aktywna, należy najpierw aktywować obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia/Ustawienia sklepu/Towary/Stany magazynowe.
Producenta dla danego towaru należy wybrać z opcji w systemie ERP. Atrybuty, których domyślnie nie ma na karcie towaru np. ISBN, należy przypisać do towarów po stronie systemu ERP, a następnie wykonać synchronizację.
-
-
- Po wykonaniu powyższych czynności konfiguracja jest zakończona.
-
Przygotowanie asortymentu
Okazje.info
W przypadku serwisu Okazje.info w zależności od wybranego rodzaju sklepu należy zdefiniować w systemie ERP odpowiednie atrybuty. Poniższa tabelka zawiera rodzaj sklepu wraz z wymaganymi dla niego atrybutami.Rodzaj sklepu | Wymagane atrybuty Wartości pobierane z: | |
Karta towaru | Dodatkowe atrybuty towaru w systemie ERP | |
Ogólny | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | |
Elektronika/Narzędzia | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty, kolor, zamiennik czy oryginalny | Kolor, Zamiennik |
Gry | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Platforma, Gatunek, Kategoria wiekowa |
Uroda | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Seria, Rodzaj, Pojemność, Odcień |
Odzież, obuwie | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Rozmiar, Kolor, Model, Dokładna ścieżka kategorii uwzględniająca płeć |
Książki | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty, Tytuł (nazwa towaru) | Autor, Wydawnictwo, ISBN, Format książki |
Motoryzacja (opony, felgi) | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Model, Rozmiar, Rozstaw śrub, Odsadzenie, Szerokość opony, Profil, Średnica koła, Indeks prędkość, Indeks nośność, Sezon, Typ pojazdu |
Zdrowie | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Dawka, Pojemność, Kod BLOZ27 |
Film | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Reżyser, Nośnik, Obsada |
Muzyka | Producent (Wytwórnia), Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Wykonawca |
Dla dziecka | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Kolor |
Sport i hobby | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Kolor |
Dom | Producent, Kod producenta, EAN, zdjęcie, opis do oferty | Wymiary, Kolor |
Uwaga
Jeżeli wymagane atrybuty przez serwis Okazje.info nie zostaną dodane dla danego towaru, wówczas w pliku XML generują się puste wartości. Oferta taka może nie zostać przyjęta przez Okazje.info.
Przykład definiowania atrybutu „Autor”
W systemie ERP należy zdefiniować atrybut w formacie „tekst” o nazwie „Autor”. Przy dodawaniu atrybutu do danego towaru należy wpisać odpowiednią wartość.

Sklepy24.pl
Serwis Sklepy24.pl wymaga, aby towary miały zdefiniowane marki. W przypadku, gdy towar nie ma marki, wówczas należy podać producenta (jako markę). Marki należy wybrać z opcji w systemie ERP.Uwaga
Jeżeli dany towar nie będzie posiadał przypisanej do niego Marki, wówczas w pliku XML generują się puste wartości. Oferta taka może nie zostać przyjęta przez Sklepy24.pl
Plik XML generuje się automatycznie po dodaniu produktów udostępnianych.
Skąpiec
W przypadku serwisu Skąpiec, sprzedawca musi spełnić następujące wymagania:-
-
- każdy produkt musi posiadać osobną podstronę, do której prowadzi inny adres URL,
- każdy produkt na stronie sklepu musi mieć podaną przynajmniej nazwę oraz cenę w PLN,
- dane produktów w pliku XML muszą zgadzać się z danymi podawanymi na stronie sklepu.
-
Wysłanie towarów
Wysłanie towarów do porównywarek odbywa się za pomocą pliku XML. Adres generowanych plików XML znajduje się w zakładce danego serwisu.
Uwaga
W celu aktualizacji oferty nie jest wymagane ręczne generowanie plików XML. Po wykonaniu synchronizacji plik XML jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja w odniesieniu do towarów, które wcześniej zostały przesłane do porównywarki cen.
Plik XML można pobrać na dysk lokalny. Przeglądanie pliku XML możliwe jest przy pomocy programu do obsługi plików XML.
Uwaga
W przypadku, gdy towar znajduje się w sklepie w dwóch grupach towarowych, w pliku XML taki towar pojawi się tylko RAZ – w grupie domyślnej towaru.
Comarch e-Sklep umożliwia integrację z serwisem Google Shopping. Funkcjonalność integracji z Google Shopping została udostępniona w sklepach internetowych począwszy od wersji 7.2.4.
Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z serwisem Google Shopping trwa zaledwie kilka minut. Poniżej przedstawione zostały czynności, których wykonanie konieczne jest do pomyślnego skonfigurowania konta oraz przesłania produktów do wyszukiwarki Google.
6 Przydatne strony WWW
Centrum Pomocy | Porównywarki cen |
Okazje.info | |
Okazje.info | https://www.okazje.info.pl/ |
Formularz zgłoszeniowy | https://dlasklepow.okazje.info.pl/rejestracja/ |
Panel Sprzedawcy | https://admin.okazje.info.pl/ |
Regulamin | https://www.okazje.info.pl/s/regulamin.html |
Skąpiec | |
Skąpiec | https://www.skapiec.pl/ |
Regulamin | https://www.skapiec.pl/site/doc/6 |
Sklepy24.pl | |
Sklepy24.pl | https://www.sklepy24.pl/ |
Formularz zgłoszeniowy | https://www.sklepy24.pl/dodaj_sklep |
Panel sklepowy | https://www.sklepy24.pl/uzytkownik |
Regulamin | https://www.sklepy24.pl/funkcje_regulamin |
Jak zintegrować Google Shopping z Comarch e-Sklep?
Czym jest Google Shopping?
Google Shopping jest innowacyjną usługą umożliwiającą prezentację oferty produktowej na stronach wyszukiwania Google. Odbywa się na dwa sposoby:- poprzez strony wyszukiwarki Google, w postaci spersonalizowanej reklamy z listą produktów,
- w panelu Zakupy Google.
Jak zarejestrować się w Google Shopping?
Promowanie sklepu w wyszukiwarce Google dostępne jest po utworzeniu i skonfigurowaniu konta w Centrum Sprzedawcy Google. Aby móc korzystać z Centrum Sprzedawcy należy posiadać konto Google (np. Gmail). Jeśli nie masz konta należy je utworzyć. Po utworzeniu konta Google przejdź do strony google.com/merchants i zaloguj się, by zacząć korzystać z usługi Centrum Sprzedawcy Google. Po utworzeniu konta sprzedawcy podaj ogólne informacje o swojej firmie, witrynie i dane kontaktowe. Zanim uzyskasz możliwość przesyłania i publikowania danych produktów w Centrum Sprzedawcy Google musisz zweryfikować swoją witrynę i zgłosić do niej prawa. Do dodania i weryfikacji adresu URL witryny użyj Narzędzi Google dla webmasterów. Po zweryfikowaniu domeny, podłącz konto do Centrum Sprzedawcy za pomocą wspólnego loginu. Po zgłoszeniu praw do adresu URL witryny możesz przystąpić do konfiguracji oferty produktowej. Przed przesłaniem pliku danych konieczna jest jego rejestracja w Centrum Sprzedawcy, aby system Google był na niego przygotowany. Aby zarejestrować plik danych należy wybrać w panelu Centrum Sprzedawcy menu Zbiorcze pliki danych, a następnie przycisk służący do rejestracji: Nowy zbiorczy plik danych. Po utworzeniu i zarejestrowaniu zbiorczego pliku danych możesz go przesłać do Google Shopping.Wskazówka
Ścieżka pliku XML w Comarch e-Sklep dostępna jest w Panelu Administracyjnym sklepu w Sprzedaż/ Porównywarka cen/ Google Shopping/ plik XML z linkiem.
W chwili obecnej w Polsce promocja oferty produktowej w serwisie Google jest dostępna tylko i wyłącznie za pomocą reklamy z listą produktów.
Tworzenie kampanii z reklamami w formie listy produktów wymaga połączenia kont Merchant Center oraz Google AdWords.
Więcej na temat tworzenia reklam z listą produktów można przeczytać w poradniku Google Shopping.
Jak skonfigurować Google Shopping w Comarch e-Sklep?
Po zarejestrowaniu się w serwisie Google można w szybki sposób skonfigurować Comarch e-Sklep do współpracy z serwisem Google Shopping. Aby aktywować Google Shopping w panelu administracyjnym przejdź do obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Google Shopping i wybierz interesującą Cię wersję językową.Konfiguracja
1. Ogólne Użytkownik może zdefiniować własną nazwę dla porównywarki. Nazwa używana jest jedynie informacyjnie na liście porównywarek. 2. Ustawienia Konfiguracja pozwala wybrać język, cenę i walutę, w której będą generowane towary do pliku. Wybranie ceny domyślnej pozwala na generowanie plików z cenami właściwymi dla zalogowanych użytkowników. 3. Filtr towarów Sekcja Filtr towarów daje możliwość zawężenia generowanej oferty do towarów o określonej dostępności. Dzięki temu można do pliku zwrócić tylko towary o dodatnim stanie magazynowym i dostępne w sklepie. W tym miejscu można również ustalić, czy do pliku z towarami ma być dodawany opis towarów, jest to ważne ze względu na pozycjonowanie. 4. Plik W sekcji Plik znajduje się link Uprawnienia do pliku. Zawiera on opcję Dostęp do pliku dla klientów zalogowanych, która jest istotna w przypadku generowania do pliku cenników o ograniczonej dostępności. W tej samej sekcji znajduje się opcja generowania Hash, czyli losowego ciągu znaków, który zostanie doklejony do linku z plikiem, dzięki czemu będzie on mniej przewidywalny. Pole Content-Type pozwala przeglądarce internetowej bądź użytkownikowi zidentyfikować jakiego typu będą zwracane treści. Najważniejszym polem sekcji Plik jest pole zawierające szablon generowanego pliku. Jego edycja odbywa się przy użyciu wybranego języka oraz składni Liquid. 5. Dostępność Sekcja ta zawiera słownik dostępności z danego serwisu.Przyklad
Przykład:
Serwis obsługuje dostępność o nazwie "Dostępny, sklep posiada produkt", która w pliku XML przybiera wartość 1.
Należy przypisać wartość z serwisu poprzez wybór z listy rozwijanej, do dostępności sklepowych (w tym przypadku do dostępny od ręki).

6. Atrybuty towaru
Tutaj można powiązać atrybuty przypisane do towaru z tymi wymaganymi przez serwis.
Przyklad
Przykład:
Serwis wymaga atrybutu o nazwie BLOZ_7, jednak taki atrybut na towarze nie jest czytelny dla klienta. Dlatego w tym miejscu należy dokonać mapowania atrybutu nadanego w systemie ERP o nazwie Kod BLOZ 7 na atrybut XML o nazwie BLOZ_7.
Towary udostępnione
W tej zakładce można wybrać towary, które zostaną wygenerowane w pliku XML. Wybiera się je przez kliknięcie w przycisk Wybierz towary.Wskazówka
W Comarch e-Sklep została dodana możliwość udostępniania towarów podrzędnych - fantomy.
Kategorie udostępniane
W tej zakładce dodajemy za pomocą przycisku Wybierz kategorie, kategorie z e-Sklepu, w których mamy udostępnione towary. Pozycje wyróżnione kolorem nie będą umieszczone w pliku XML, ponieważ nie są powiązana z kategorią w serwisie. Należy przypisać im kategorię z serwisu Google Shopping w zakładce Przypisywanie kategorii.Przypisywanie kategorii
W tej zakładce można powiązać kategorie sklepowe z kategoriami z serwisu. Wystarczy użyć przycisku Pobierz i następnie klikając na kategorię sklepową wybrać dla niej taką, która odpowiada jej w serwisie.Uwaga
W przeciwieństwie do składni Liquid używanej do tworzenia szablonów sklepowych, w przypadku plików, dla poszczególnych produktów, zamiast tagu for należy stosować tag forach,

Po zakończeniu prac modyfikacyjnych należy zapisać plik. Po przypisaniu kategorii Google Shopping z kategoriami e-Sklep, automatycznie generuje się plik XML, który jest wysyłany do porównywarki cen.
Jak przygotować asortyment?
Aby prezentować ofertę produktową w Google Shopping należy odpowiednio przygotować asortyment produktowy według wytycznych serwisu Google.Podstawowe informacje o produkcie

Uwaga
Link mobilny wysyłany jest w pliku XML tylko w przypadku aktywnej wersji mobilnej sklepu.

Uwaga
Domyślnie dla wszystkich produktów Comarch e-Sklep stan produktu wysyłany jest jako ‘nowy’.

Dostępność i cena

Uwaga
Data dostępności importowana jest z daty zapowiedzi zdefiniowanej w systemie ERP.
Wskazówka
Jeżeli w systemie ERP skonfigurowano przesyłanie do e-Sklepu ceny poprzedniej, a na danym towarze cena poprzednia jest wyższa niż cena domyślna, to w pliku XML generowanym dla tej porównywarki będą dostępne obie ceny: price – cena poprzednia i sale price – cena obecna (wraz z walutą).
Ponadto w zależności od sprzedawanych produktów należy zdefiniować dodatkowe atrybuty:
Unikalne identyfikatory produktów
Unikalne identyfikatory produktów to kody lub inne wartości identyfikujące powiązane z poszczególnymi produktami:- Globalne Numery Jednostki Handlowej (GTIN) są podawane za pomocą atrybutu [gtin]. Do numerów GTIN należą kody UPC, EAN (w Europie), JAN (w Japonii) oraz ISBN. W systemie ERP należy uzupełnić kod EAN, aby poprawnie zdefiniować atrybut [gtin].
- Numer katalogowy (MPN) jest podawany za pomocą atrybutu 'numer MPN’ [mpn]. W systemie ERP należy uzupełnić pole Kod producenta aby poprawnie zdefiniować atrybut [mpn].
- Nazwa marki producenta jest podawana w atrybucie 'marka’ [brand]. W systemie ERP należy uzupełnić markę, aby poprawnie zdefiniować atrybut [brand].
Uwaga
W przypadku braku pola Kod producenta w systemie ERP należy utworzyć dodatkowy atrybut o nazwie ‘mpn’
- Kategorie odzieżowe: wymagany jest identyfikator 'marka’. Dodatkowo dla wymienionych poniżej kategorii trzeba podać przynajmniej jeden z następujących atrybutów: 'GTIN’ lub 'numer MPN’:
- „Odzież i dodatki > Obuwie”
- „Odzież i dodatki > Dodatki do odzieży > Okulary przeciwsłoneczne”
- „Odzież i dodatki > Torby, portfele i teczki > Torby”
- „Odzież i dodatki > Biżuteria > Zegarki”
- Kategorie związane z multimediami i oprogramowaniem: wymagany jest atrybut 'GTIN’
- W przypadku pozostałych kategorii wymagane jest podanie przynajmniej dwóch z trzech następujących atrybutów: 'marka’, 'GTIN’ i 'numer MPN’.
Uwaga
Jeżeli wymagane atrybuty przez serwis Google Shopping nie zostaną dodane dla danego towaru, wówczas w pliku XML generują się puste wartości. Oferta taka może nie zostać przyjęta przez Google. Zalecane jest podawanie dla wszystkich produktów wszystkich trzech identyfikatorów (marka, numer MPN i GTIN w celu dokładniejszej prezentacji oferty produktowej.
Uwaga
W przypadku, gdy produkt nie posiada wymaganego przez Google Shopping identyfikatora (EAN, ISBN, czy nazwy marki producenta), należy dodać w systemie ERP atrybut G:IDENTIFIER_EXISTS z wartością FALSE.
Gdy atrybut nie jest określony, otrzymuje domyślną wartość na podstawie kraju docelowego. Zalecamy użycie tego atrybutu dla wszystkich produktów odzieżowych, by dokładnie określić rozmiar produktu.
Przykład
Wybrany rodzaj asortymentu - Odzież, jeden z wymaganych atrybutów to kolor.
Należy zdefiniować atrybut w formacie „tekst” o nazwie „g:color”. Przy dodawaniu atrybutu do danego towaru należy wpisać odpowiednią wartość. W ten sposób należy zdefiniować jeszcze atrybuty płeć, grupa wiekowa i rozmiar odpowiednio z nazwami „g:gender”, „g:age_group”, „g:size”, „g:size_type” oraz „g:size_system”.
Atrybuty opisujące produkty odzieżowe
Umieszczając produkty w Google Shopping w kategorii „Odzież i dodatki” (oraz wszystkie jej podkategorie) należy przypisać dodatkowe atrybuty opisujące produkt, które w przyszłości mogą stać się obowiązkowe. Do tych atrybutów należą:- płeć – nazwa dodanego atrybutu w systemie ERP [g:gender]
- male (męski)
- female (damski)
- unisex (uniseks)
- grupa wiekowa – nazwa dodanego atrybutu w systemie ERP [g:age_group]
- newborn (noworodki)
- infant (niemowlęta)
- toddler (dzieci 1-5 lat)
- kids (dzieci)
- adult (dorośli)
- kolor – nazwa dodanego atrybutu w systemie ERP [g:color]
- rozmiar – nazwa dodanego atrybutu w systemie ERP [g:size]
- rodzaj rozmiaru – nazwa dodanego atrybutu w systemie ERP [g:size_type]
- regular (standardowy)
- petite (mały rozmiar)
- plus (duży rozmiar)
- big and tall (duży rozmiar dla wysokich)
- maternity (odzież ciążowa)
- tabela rozmiarów – nazwa dodanego atrybutu w systemie ERP [g:size_system]
- US
- UK
- EU
- DE
- FR
- JP
- CN (China)
- IT
- BR
- MEX
- AU

Produkty tylko dla osób dorosłych
Google sprawdza również klasyfikację informacji o produktach przesyłanych przez sklepy, aby zapewnić wyświetlanie właściwych treści odpowiednim osobom. Wobec tego należy stosować atrybut 'dorośli' <adult> do oznaczania produktów uznanych za przeznaczone tylko dla osób dorosłych lub nie dla całej rodziny. W tym celu w systemie ERP należy dodać do produktu atrybut o nazwie [g:adult] z wartością TRUE. Jeśli cały asortyment sklepu przeznaczony jest tylko dla osób dorosłych wtedy atrybut ‘dorośli’ jest zbędny, natomiast na koncie Centrum Sprzedawcy w sekcji „Ustawienia ogólne” należy zaznaczyć pole wyboru „Ta witryna zawiera produkty przeznaczone tylko dla dorosłych zgodnie z definicją zawartą w zasadach”. [warning]Uwaga: Dodatkowe atrybuty zdefiniowane dla Google Shopping nie są widoczne na szczegółach produktu w sklepie[/warning]Jak wysłać towary?
Wysłanie towarów do serwisu Google Shopping odbywa się za pomocą pliku XML. Adres dla generowanych plików XML znajduje się w zakładce Konfiguracja. W celu wygenerowania pliku należy skonfigurować Comarch e-Sklep z Google Shopping zgodnie z powyższą instrukcją z punktu Konfiguracja z serwisem Google Shopping, czyli:- Uzupełnić formularz w zakładce Konfiguracja,
- Udostępnić towary,
- Udostępnić kategorie Comarch e-Sklep (w których udostępniono towary),
- Przypisać kategorie z Comarch e-Sklep do kategorii z serwisu Google Shopping.
Wskazówka
W celu aktualizacji oferty nie jest wymagane ręczne generowanie plików XML. Po wykonaniu synchronizacji plik XML jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja w odniesieniu do towarów, które wcześniej zostały przesłane do serwisu Google Shopping. W przypadku dodania nowego asortymentu wymagane jest wygenerowanie nowego pliku XML.
Uwaga
W przypadku, gdy towar znajduje się w sklepie w dwóch grupach towarowych w drzewie kategorii zostanie przypisany tylko do grupy domyślnej zdefiniowanej w systemie ERP.
Uwaga
W przypadku, gdy towar posiada znak wodny na zdjęciach, znaki te zostaną wycięte dla usługi Google Shopping, która wymaga zdjęć bez znaków wodnych.
Przejdź do zakładki Konfiguracja i w sekcji "Rodzaj sklepu" wybierz odpowiedni parametr:
W Shopalike istnieje możliwość przesłania statusów dostępności towarów. Aby to zrobić, należy w zakładce Konfiguracja przypisać odpowiednie statusy dostępności sklepu ze statusami Shopalike. Zapisz zmiany po dokonaniu modyfikacji.
Plik XML można pobrać na dysk lokalny. Przeglądanie pliku XML możliwe jest przy pomocy programu do obsługi plików XML.
Plik XML dla Google Shopping jest różnie interpretowany przez przeglądarki internetowe przez co zalecanym jest otwieranie pliku XML za pomocą programów do obsługi plików XML.
Przydatne strony WWW
Google Shopping – przewodnik dla początkujących Google Merchant Center Tworzenie reklam z listą produktów Formularz rejestracyjny do Google AdWords Pomoc dotycząca reklamy z listą produktów oraz Google AdWordsShopAlike
Integracja
Shopalike to niemiecka porównywarka, która działa od 2000 roku. Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z wirtualną galerią handlową przebiega w bardzo prosty sposób. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować e-sklep oraz przesłać produkty do serwisu Shopalike.Konfiguracja
Zaloguj się do panelu administracyjnego, a następnie przejdź do zakładki Sprzedaż/ Porównywarki cen i wybierz serwis, który chcesz skonfigurować:


Wskazówka
Dostępność towarów nie jest wymagana, aby poprawnie wygenerować plik XML do porównywarki. Statusy dostępności towarów są pobierane z systemu ERP.
We wszystkich serwisach możesz dokonać zawężania oferty. W tym celu przejdź do Sprzedaż/ Porównywarki cen/ wybrana porównywarka, a następnie do zakładki konfiguracja. Możliwe jest wysyłanie towarów o określonym statusie dostępności. Możesz również wysyłać tylko towary, których stan magazynowy jest większy od 0.


Wskazówka
Aby opcja Udostępnij towary, dla których stan magazynowy jest większy od 0 była aktywna, należy w pierwszej kolejności uruchomić obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Stany magazynowe.
Po wykonaniu powyższych czynności konfiguracja jest zakończona.
Nie musisz ręcznie generować plików XML, jeśli aktualizujesz ofertę. Po wykonaniu synchronizacji zostanie on automatycznie zmodyfikowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja w odniesieniu do towarów, które wcześniej zostały przesłane do porównywarki cen.
Plik XML można pobrać na dysk lokalny, a jego przeglądanie możliwe jest przy pomocy programu do obsługi dokumentów tego formatu.
Wysłanie towarów
Wysłanie towarów do porównywarek odbywa się przy pomocy pliku XML. Adres generowanych plików znajduje się w zakładce danego serwisu. Po dodaniu produktów udostępnianych plik XML wygeneruje się automatycznie
Wskazówka
W przypadku, gdy towar znajduje się w sklepie w dwóch grupach towarowych, w pliku XML taki towar pojawi się tylko raz i będzie umiejscowiony w grupie domyślnej towaru.
Trusted Shops – jak dodać logo do sklepu?
Wskazówka
Od 1 czerwca 2025 roku zakończyliśmy aktualizację oraz wydawanie nowych wersji szablonów Bursztyn, Agat i Opal, a tym samym ich wsparcie, aby skupić się na nowoczesnych rozwiązaniach, które jeszcze lepiej odpowiadają na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku e-commerce.
Zachęcamy Was do przejścia na nasze nowe, udoskonalone szablony. Dla sklepów B2C polecamy szablony Topaz, One Page Shop oraz Dla Gastronomii, natomiast dla platform B2B idealnym wyborem będą Rubin i Szafir.
Wstęp
Trusted Shops to znak jakości z ochroną kupującego, przyznawany sklepom internetowym. Aby rozpocząć jego integrację z Comarch e-Sklep, najpierw musimy zarejestrować się na stronie TrustedShops. Po przejściu procesu rejestracji i otrzymaniu certyfikatu otrzymamy jego identyfikator, który jest potrzebny do połączenia go z naszym e-Sklepem.Wprowadzenie identyfikatora Trusted Shops
W panelu administracyjnym należy wprowadzić identyfikator od Trusted Shops. Aby to zrobić, proszę przejść w Ustawienia/ Ustawiania sklepu/ Trusted Shops wpisać identyfikator i kliknąć przycisk Przyłącz. Następnie proszę podążać za poniższymi wskazówkami dotyczącymi właściwego szablonu.Dodawanie loga Trusted Shops do e-Sklepu
Kolejnym krokiem w integracji platformy Trusted Shops jest dodanie loga platformy. Dokonuje się tego poprzez edycję kodu HTML szablonu naszego sklepu i wgranie odpowiednich poprawek wymaganych przez platformę. Kod ten posiada kilka parametrów konfiguracyjnych, które zostaną opisane w rozdziale poniżej. Natomiast dalsza część instrukcji zostanie poświęcona implementacji loga zależnie od używanego szablonu w Comarch e-Sklep.Parametry konfiguracyjne
- Fragment kodu ’yOffset’: ’60’, /* offset from page bottom */ określa wysokość, na jakiej ma się znajdować logo Trusted Shops. Często domyślnie jest to wartość 60. Zmiana tej wartości pozwala na dopasowanie elementu do wyglądu posiadanego szablonu.
- Parametr ’variant’ odpowiada za wariant wyświetlania Trustbadge. Pozwala określić, które logo Trusted Shops będzie widoczne w naszym sklepie. Domyślnie wybrany wariant to 'reviews’, natomiast pozostałe warianty to 'default’, 'custom_reviews’ oraz 'custom’. Aby je zmienić, wystarczy wpisać nazwę wybranego wariantu w linijce kodu ’variant’:’reviews’, zastępując domyślnie wybrany wariant reviews.
Uwaga
Jeśli chcesz użyć wariantu „custom” lub „custom_reviews”, konieczne będą dodatkowe modyfikacje kodu Trustbadge i używanego szablonu. Więcej na ten temat przeczytasz na stronie TrustedShops
Wybrane warianty prezentują się następująco:
/ Edytuj ustawienia zaawansowane ponownie Więcej
/ Edytuj HTML
Krok 2. Przejdź do edycji pliku _layout.html, a następnie za pomocą narzędzia wyszukiwania odnajdź frazę </head>.
Krok 3. Powyżej znalezionego fragmentu wklej poniższy skrypt, w którym wartość XXXXXXXXXXXXX należy zastąpić identyfikatorem od Trusted Shops:
Zapisz i opublikuj )
/ Edytuj ustawienia zaawansowane ponownie Więcej
/ Edytuj HTML
Krok 2. Przejdź do edycji pliku _layout.html, a następnie za pomocą narzędzia wyszukiwania odnajdź frazę </head>.
Krok 3. Powyżej znalezionego fragmentu wklej poniższy skrypt, w którym wartość XXXXXXXXXXXXX należy zastąpić identyfikatorem od Trusted Shops:
Zapisz i opublikuj )

Agat
Etap I - skrypt główny
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Więcej

Etap II - wstawienie dodatkowego skryptu w szablonie
Krok 1. Pozostając w powyższym obszarze z plikami szablonu należy przejść do edycji partials/ cart/ lastpagesscripts.html i podmienić kod pliku na poniższy skrypt:<div id="trustedShopsCheckout" style="display: none;">
<span id="tsCheckoutOrderNr">{{cart.PlacedOrder.Id}}</span>
<span id="tsCheckoutBuyerEmail">{{cart.Customer.Email}}</span>
<span id="tsCheckoutBuyerId">-</span>
<span id="tsCheckoutOrderAmount">{{cart.OrderTotalValue}}</span>
<span id="tsCheckoutOrderCurrency">{{currency}}</span>
<span id="tsCheckoutOrderPaymentType">OTHER</span>
</div>
<script>
(function(){try{trustbadge.reInitialize();}catch(err){}})();
</script>
Krok 2. Następnie należy zapisać i opublikować szablon ( 
Opal i Bursztyn
Etap I - skrypt główny
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Więcej

Etap II - wstawienie dodatkowego skryptu w szablonie
Krok 1. Pozostając w powyższym obszarze z plikami szablonu należy przejść do edycji partials/ cart/ lastpagesscripts.html i podmienić kod pliku na poniższy skrypt:<div id="trustedShopsCheckout" style="display: none;">
<span id="tsCheckoutOrderNr">{{cart.PlacedOrder.Id}}</span>
<span id="tsCheckoutBuyerEmail">{{cart.Customer.Email}}</span>
<span id="tsCheckoutBuyerId">-</span>
<span id="tsCheckoutOrderAmount">{{cart.OrderTotalValue}}</span>
<span id="tsCheckoutOrderCurrency">{{currency}}</span>
<span id="tsCheckoutOrderPaymentType">OTHER</span>
</div>
<script>
(function(){try{trustbadge.reInitialize();}catch(err){}})();
</script>
Krok 2. Następnie należy zapisać i opublikować szablon ( 
Wskazówka
Instrukcja dotycząca dodawania logo Trusted Shops w szablonach Topaz, Szafir, One Page Shop znajduje się w artykule Trusted Shops.
Po weryfikacji, sklep zostanie przekazany do integracji i oferta pojawi się na stronie.
Poniżej przedstawiono instrukcje konfiguracji porównywarki cenowej Check24 wraz z wskazówkami dotyczącymi utworzenia pliku CSV z ofertą sklepu.
W zakładce Konfiguracja określ język, cenę i walutę.
Jak zintegrować Comarch e-Sklep z Check24?
Wstęp
Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Check24 trwa kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować sklep oraz przesłać produkty do serwisu Check24.Jak założyć konto w serwisie Check24?
Aby dodać konto CHECK24 w panelu e-Sklepu uzupełnij najpierw formularz rejestracji do tego serwisu, który jest dostępny na stronie: https://merchantcenter.check24.de/registration/. Po wypełnieniu go i aktywacji konta przez platformę, należy zalogować się i podać adres pliku CSV z ofertą sklepu, aby pojawiła się w serwisie. Można to zrobić poprzez wejście w Ustawienia/ Offer feed.
Jak dodać konto Check24 w panelu e-Sklepu?
Aby dodać konto należy zalogować się do panelu administracyjnego, a następnie przejść do obszaru: Ustawienia/Ustawienia sklepu/Check24. Po naciśnięciu przycisku Dodaj konto Check24 pojawią się pola, które są obowiązkowe do uzupełnienia: nazwa użytkownika oraz hasło. Dane te muszą być zgodne z danymi konta Check24.
Jak skonfigurować feed produktowy do Check24?
Aby skonfigurować feed produktowy Check24 przejdź w panelu administracyjnym do zakładki Sprzedaż/ Porównywarki cen i wybierz kafelek Check24.
Wskazówka
Waluta w konfiguracji feedu i waluta, w której sprzedawane są produkty w Check24 powinny być takie same.
Wskazówka
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.
W feedzie produktowym w sekcji Filtr towarów można dodatkowo sparametryzować towary dla Check24 ze względu na ich status, opis bądź stan magazynowy. Zmiany zapisz klikając na przycisk Zapisz.


Wskazówka
Aby skorzystać z opcji zawężania oferty do towarów ze stanem magazynowym większym od 0, należy aktywować w sklepie obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Stany magazynowe.
W zakładce Towary udostępnianie należy kliknąć Wybierz Towary. Po pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierz te produkty, które chcesz udostępnić do Check24.
W zakładce Kategorie udostępniane należy wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do feedu produktowego (wygenerowane w postaci pliku CSV) dla Check24.
Postępując analogicznie do powyższego opisu możesz na pozostałych zakładkach określić marki oraz producentów, dla których towary będą udostępniane do Check24.
Po wykonaniu powyższych czynności zapisz zmiany (w górnym prawym rogu) z poziomu zakładki Konfiguracja.
Jak dodać towary do feedu produktowego?
Aby dodać towary do feedu produktowego Check24 przejdź w panelu administracyjnym do Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Check24. W górnym menu, obok zakładki Konfiguracja, są dostępne obszary pozwalające na udostępnianie towarów pod względem kategorii, marek i producentów.
Wskazówka
Podstawowe informacje odnośnie obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen znajdziesz w artykule Porównywarki cen.
Jak w systemie ERP przygotować asortyment do sprzedaży w Check24?
Należy pamiętać, że sprzedaż towarów za pomocą porównywarki Check24 odbywa się na rynku niemieckim, dlatego niezbędne jest, aby w systemie ERP skonfigurować odpowiednio walutę Euro. Waluta ta musi także zostać udostępniona z systemu ERP do Comarch e-Sklep.Wskazówka
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.
Towar wysyłany do serwisu Check24 musi mieć zdefiniowane pola na karcie towaru w systemie ERP. Wymagane pola dla tego feedu produktowego to:
- EAN,
- Dostępność,
- Cena,
- Kategoria,
- Obrazek,
- Nazwa produktu,
- Producent,
- Kod producenta.
Wskazówka
Aby towar został przyjęty przez Check24 musi mieć uzupełnione wszystkie wymienione wyżej pola.
Plik CSV z produktami wysyłany jest automatycznie do platformy Check24 po aktywacji feedu produktowego w panelu administracyjnym. Można go dodatkowo podejrzeć przy użyciu wygenerowanego linku.
Jak wysyłać towary do serwisu Check24?
Wysyłanie towarów do serwisu Check24 odbywa się za pomocą pliku CSV.
Wskazówka
Po wykonaniu synchronizacji z systemem ERP plik CSV jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja.
Więcej informacji o realizacji zamówienia z serwisu Check24 znajdziesz w naszym Centrum Pomocy, klikając tutaj.
Jak zintegrować Ceneo z Comarch e-Sklep?
Integracja
Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Ceneo.pl trwa zaledwie kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować konto oraz przesłać produkty do serwisu Ceneo.pl.Jak zarejestrować się na Ceneo.pl?
Wskazówka
Dla właścicieli Comarch e-Sklep wspólnie z Ceneo.pl przygotowaliśmy ofertę specjalną. Więcej o niej przeczytać możesz na stronie Pakiet korzyści.
Po zgłoszeniu sklepu poprzez formularz - https://formularz.ceneo.pl, dział handlowy Ceneo w wiadomości mailowej informuje o tym, co należy zrobić w celu nawiązania współpracy. W mailu znajduje się m.in. informacja o konieczności przesłania do Ceneo ścieżki generowanego pliku XML.
Wskazówka
Link do pliku XML z ofertą dostępny jest panelu administracyjnym w obszarze Integracje > Porównywarki cen > Ceneo.
Następnie administrator otrzymuje login i hasło do panelu administracyjnego serwisu Ceneo umożliwiającego administrowanie ofertą handlową oraz aktualizowanie danych teleadresowych.
Jak skonfigurować Comarch e-Sklep z serwisem Ceneo?
Wskazówka
Podstawowe informacje odnośnie obszaru Integracje > Porównywarki cen znajdziesz w artykule Porównywarki cen
Po zarejestrowaniu się w serwisie Ceneo.pl możesz w szybki sposób skonfigurować Comarch e-Sklep z porównywarką.
Krok 1. Przejdź do obszaru Integracje > Porównywarki cen > Ceneo i aktywuj porównywarkę.
Krok 2. W sekcji Podstawowe informacje wybierz rodzaj sklepu oraz język, cenę, walutę oraz opcjonalnie dodaj ustawienia własne.
Krok 3. W sekcji Oznaczenia dostępności ustaw nazwy i wartości dla statusów porównywarki Ceneo. Aby przesłać statusy dostępności, przypisz odpowiednie statusy dostępności ze sklepu do odpowiadających im statusów Ceneo.



Wskazówka
Dostępność towarów nie jest wymagana, aby poprawnie wygenerować plik XML do porównywarki. Statusy dostępności towarów są pobierane z systemu ERP.
Dodatkowo możesz ograniczyć wysyłanie towarów do Ceneo według statusu ich dostępności, marki, producenta, stanu magazynowego oraz możesz zmodyfikować szablon pliku xml i nadać uprawnienia. Po skonfigurowaniu kliknij Dalej.
Nazwa statusu wyświetlanego przy ofertach widocznych w serwisie Ceneo uległa zmianie z "dostępny powyżej tygodnia" na "dostępny do 14 dni".

Wskazówka
Aby skorzystać z opcji zawężania oferty do towarów ze stanem magazynowym większym od 0, aktywuj w sklepie obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia > Ustawienia sklepu > Towary > Stany magazynowe.
Krok 4. W zakładce Udostępnianie oferty kliknij przycisk Wybierz towar. Po pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierz te produkty, które chcesz udostępnić. Możesz także skorzystać z opcji Wybierz kategorię i wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do porównywarki (będą w pliku XML). Dzięki temu możliwe jest przyspieszenie dodawania towarów do porównywarki podczas jej konfiguracji.
Krok 5. W zakładce Powiązywanie kategorii do kategorii z sklepu przypisz kategorie z Ceneo.
Po zmapowaniu (przypisaniu) odpowiednich kategorii pojawią się powiązania pomiędzy kategoriami Comarch e-Sklep a kategoriami Ceneo.
Krok 6. Po wykonaniu powyższych czynności zapisz zmiany przyciskiem Dodaj integrację.
Krok 7. Gotowe! Integracja została dodana.
Atrybuty takie jak np. producent, czy EAN pobierane są z odpowiednich pól, uzupełnianych na karcie towaru w systemie ERP. Dla niestandardowych, takich jak np. ISBN w systemie ERP utwórz dodatkowy atrybut.
Poza atrybutami wymaganymi możesz wysłać do Ceneo atrybuty dodatkowe dla towaru. Dodając te atrybuty należy mieć na uwadze ograniczenie pliku xml dla Ceneo do maksymalnie 10 atrybutów dla jednego produktu, wliczając w to atrybuty wymagane.




Jak przygotować asortyment?
W zależności od wybranego rodzaju sklepu towar wysyłany do serwisu Ceneo musi mieć zdefiniowane odpowiednie atrybuty. Poniższa tabelka zawiera rodzaj sklepu wraz z wymaganymi dla niego atrybutami.Rodzaj sklepu | Wymagane atrybuty | |
Wartości pobierane z: | Karta towaru | Dodatkowe atrybuty towaru w systemie ERP |
Ogólny | Producent, Kod producenta, EAN | |
Książki | Producent, Kod producenta, EAN | ISBN |
Apteka | Producent, Kod producenta, EAN | Kod BLOZ 12 lub Kod BLOZ 7 |
Wskazówka
Jeżeli wymagane atrybuty przez serwis Ceneo nie zostaną dodane dla danego towaru, wówczas w pliku XML generują się puste wartości. Oferta taka może nie zostać przyjęta przez Ceneo.
Dodatkowo jest możliwość wysłania wag towarów. Aby waga została przesłana do Ceneo, musi być zdefiniowana w kg oraz być większa od 0 kg. Wagi towarów pobierane są z systemu ERP.
Wskazówka
Waga towarów nie jest wymagana, aby poprawnie wygenerować plik XML do porównywarki Ceneo.
Przykład
Wybrany rodzaj sklepu - Książki, wymagany atrybut to „ISBN”.
Należy zdefiniować atrybut w formacie „tekst” o nazwie „ISBN”. Przy dodawaniu atrybutu do danego towaru należy wpisać odpowiednią wartość.

Ceneo Kup teraz
Comarch e-Sklep pozwala na korzystanie z opcji Ceneo Kup teraz. Dla towarów, które mają być dostępne w opcji Kup na Ceneo ustaw w systemie ERP atrybut tekstowy o nazwie c:basket z wartością 1. Domyślnie e-Sklep wysyła do Ceneo atrybut c:basket z wartością 0, co jest jednoznaczne z brakiem opcji Ceneo Kup teraz.Wskazówka
Integracja z Ceneo Kup teraz opisana jest w dedykowanym artykule Ceneo - Kup teraz.
Plik XML generuje się automatycznie po dodaniu produktów udostępnianych.
Jak wysłać towary?
Wysłanie towarów do serwisu Ceneo odbywa się za pomocą pliku XML
Wskazówka
W celu aktualizacji oferty nie jest wymagane ręczne generowanie plików XML. Po wykonaniu synchronizacji plik XML jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja w odniesieniu do towarów, które wcześniej zostały przesłane do porównywarki cen.
Wskazówka
W przypadku, gdy towar znajduje się w sklepie w dwóch grupach towarowych i obie grupy zostały zmapowane z kategoriami Ceneo, w pliku XML taki towar pojawi się tylko RAZ – w kategorii Ceneo, która została zmapowana z grupą domyślną towaru.
Plik XML można pobrać na dysk lokalny. Przeglądanie pliku XML możliwe jest przy pomocy programu do obsługi plików XML.
Jest możliwy podgląd pliku XML, w tym celu należy kliknąć na link, w nowym oknie przeglądarki pojawi się wygenerowany plik XML.
Kategorie i towary udostępniane
W tej zakładce można wskazać grupy towarowe i kategorie, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do porównywarki (które zostaną wygenerowane w pliku XML).
Dzięki temu możliwe jest przyspieszenie dodawania towarów do porównywarki podczas jej konfiguracji. Podobnie jak w przypadku udostępniania towaru w porównywarce, w przypadku, gdy udostępniana kategoria nie jest powiązana z kategorią w serwisie wówczas będzie wyświetlała się na liście kategorii na szarym tle.
Wskazówka
Kategorie udostępniane dostępne są w Comarch e-Sklep od wersji 2020.3.

Przydatne strony WWW
Ceneo.pl Formularz zgłoszeniowy do Ceneo.pl Panel administracyjny Ceneo.pl Program Zaufane Opinie Program Ochrony Kupujących Program CPA (System Transakcyjny) Regulamin CeneoSerwisy ocen - Opineo, Ceneo, Okazje.info
Wstęp
W przypadku integracji z serwisami ocen w naszych domyślnych szablonach niezbędne jest włączenie na zamówieniu zgody na przekazywanie adresu e-mail do serwisów zewnętrznych. Zgoda o nazwie: "Zgoda na przekazywanie adresu e-mail do serwisu zewnętrznych..." dostępna jest w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Treści formalne/ na zakładce Zgody. Na szczegółach zgody zaznacz opcję "Zamówienie" oraz kliknij w Zapisz i publikuj.
Opineo
Opineo to serwis ocen, który zbiera opinie zarówno o sklepach, firmach jak i produktach. Dzięki integracji sklepy działające na oprogramowaniu Comarch e-Sklep mają możliwość automatycznego wysyłania do klientów ankiet serwisu Opineo.pl, w celu oceny sklepu oraz produktów po dokonaniu transakcji. Integracja sklepu z Opineo.pl wymaga uprzednio skontaktowania się i podpisania umowy z serwisem. Więcej informacji znajduje się na stronie https://www.opineo.pl/?serwis=4. W panelu administracyjnym włączyć Opineo.pl można w Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne/ Serwisy ocen. W obszarze Konfiguracja systemu Wiarygodne opinie jest możliwość aktywowania systemu polegającego na automatycznym ankietowaniu klientów po dokonanych transakcjach. Do aktywacji wymagane jest:- zaznaczenie parametru Aktywny
- uzupełnienie pola UID (indywidualny identyfikator otrzymany od Opineo.pl)
- zdefiniowanie czasu oczekiwania (terminu wysyłki ankiety do klientów po złożeniu zamówienia, dostępne są wartości 5, 10 lub 20 dni).

Wskazówka
Identyfikator UID dostępny jest w Panelu Opineo -> Wysyłka ankiet (automatyczna).
W ramach programu koszty związane z rekompensatą ponosi Ceneo, dzięki czemu osoby kupujące, a także sklepy nie są narażone na żadne straty finansowe.
W panelu administracyjnym włączyć Ceneo można w Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne/ Serwisy ocen w obszarze Konfiguracja Zaufanych Opinii, Programu Ochrony Kupujących.
Do aktywacji wymagane jest:
Jak dołączyć do programu można przeczytać w Dołącz do programu Wiarygodnych Opinii
W panelu administracyjnym włączyć Okazje.info można w Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Ogólne/ Serwisy ocen.
Do aktywacji wymagane jest:
Po naciśnięciu przycisku Dodaj, możesz skonfigurować integrację Ceneo m.in. cenę, język, walutę, filtry towarów, rodzaj sklepu, dostępność i atrybuty.
Kolejnym krokiem w konfiguracji integracji jest udostępnianie oferty, wybierasz towar oraz kategorię, które chcesz udostępnić do porównywarki. Klikając w Wybierz towar lub Wybierz kategorię wyświetlą się te towary lub kategorie, które są udostępnione do Twojego e-Sklepu.
Ostatni krok dotyczy powiązywania kategorii, czyli wybierasz kategorię sklepu i powiązujesz ją z kategorią porównywarki. Aby powiązać kategorię należy zaznaczyć kategorię sklepu i wybrać operację Powiąż:
Z wyświetlonej listy kategorii porównywarki wybierz tę, która najlepiej odpowiada Twojej kategorii, zaznacz ją, a następnie kliknij przycisk Powiąż i Dodaj integrację.
Po pomyślnym dodaniu integracji możesz przejść do jej szczegółów, gdzie znajdziesz plik XML, który generuje się automatycznie, wystarczy klikając w link u góry strony:
Adres URL wygenerowanego pliku XML należy podać do Ceneo – porównywarka sama pobierze plik z ofertą towarową z podanego adresu URL
Adres serwisu: www.opineo.pl/
Ceneo - Zufane Opinie
„Zaufane Opinie Ceneo” to najpopularniejszy system rekomendacji sklepów internetowych w Polsce. Polega na wypełnianiu ankiet przez klientów którzy dokonali zakupu w sklepie internetowym. Fakt, że opinie pochodzą bezpośrednio od klientów, stanowi dużą przewagę nad zwykłymi opiniami, które może wystawić każdy. W programie „Zaufane Opinie Ceneo” klienci dzielą się zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi uwagami na temat swoich doświadczeń zakupowych, co gwarantuje rzetelny obraz sklepów. Program Ochrony Kupujących (POK) zapewnia konsumentowi rekompensatę do 10000,00 zł w przypadku, gdy:- nie otrzymał zakupionego towaru,
- zakupiony towar znacznie różni się od opisanego w ofercie.
- zaznaczenie parametru Zaufane Opinie, Program Ochrony Kupujących, CPA – system transakcyjny
- uzupełnienie pola AccountGuid

Adres serwisu: www.ceneo.pl/
Okazje.info - Wiarygodne Opinie
Comarch e-Sklep współpracuje z programem Okazje.info "Wiarygodne opinie". Dzięki przystąpieniu do serwisu sklep może zyskać wiele korzyści poprzez budowanie wiarygodności na niezależnym serwisie:- w katalogu wiarygodnych opinii zyskasz dedykowaną stronę poświęconą wiarygodności Twojej marki
- dzięki wysokim pozycjom stron z katalogu wiarygodności wyszukiwania poprzez wyszukiwarkę Google, Bing pomogą dotrzeć do nowych klientów i zbudować w ich oczach zaufanie
- zaufane opinie potrafią podjąć decyzję nowym klientom na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie i zmniejszy poziom porzuceń koszyka
- zdobędziesz prawdziwe i realne opinie klientów
- nowoczesny, funkcjonalny widget do zainstalowania na stronie Twojego sklepu, który zwiększy zaufanie oraz przywiązanie do Twojej marki.
- masz możliwość uzyskania certyfikatu jakości
- wyróżnienie sklepu na stronie produktu, w katalogu sklepów, na listingach produktów serwisów Grupy Okazje w tym na porównywarce Okazje.info.pl
- zaznaczenie parametru Aktywny
- uzupełnienie pola TID (identyfikator który – po zalogowaniu się w serwisie – możesz uzyskać na stronie http://admin.okazje.info.pl//shops,owParameters)

Adres serwisu: www.okazje.info.pl/
Chciałbym zintegrować się z porównywarkami cen np. Ceneo. Jak to zrobić?
Wstęp
Jeśli chcesz zintegrować się z porównywarką cen, np. Ceneo, w pierwszej kolejności zgłoś się do danej porównywarki, aby się zarejestrować/podpisać umowę.Jak skonfigurować się z porównywarką cen np. Ceneo?
Przejdź do panelu administracyjnego, aby dodać integrację w sekcji Integracje > Dodaj integrację > Typ: Porównywarki cen > Ceneo:


Wskazówka
Możesz wybrać rodzaj cen, które będą się wyświetlać w pliku XML.
Strona główna obszaru pozwala na wejście w szczegóły wybranej porównywarki cen, a następnie jej konfigurację.
Więcej informacji znajdziesz w artykule Porównywarki cen.
Porównywarki cen (feed produktowy)
Wstęp
Comarch e-Sklep zawiera mechanizm pozwalający na generowanie plików XML dla porównywarek cenowych w oparciu o silnik Liquid. Mechanizm ten pozwala na dowolną ingerencję w plikach wysyłanych do porównywarek. Umożliwia także na samodzielną integrację z dowolną porównywarką dostępną na rynku. Zastosowanie funkcjonalności nie ogranicza się wyłącznie do porównywarek cen. Użytkownik może użyć generowanych plików do przekazania oferty swoim klientom bądź sprzedawcom. Użytkownik ma możliwość wyboru języka, ceny oraz waluty, dla generowanego pliku. Modyfikacja typu pliku pozwala na informowanie przeglądarki, w jakim typie wysyłany jest dokument. Generowane pliki można zabezpieczyć, poprzez ograniczenie dostępu do nich tylko dla zalogowanych użytkowników, bądź poprzez dodanie losowo generowanego ciągu znaków do linku z plikiem. Dzięki temu nieuprawnione osoby nie otrzymają dostępu do pliku z zasobami sklepu.Opis obszaru
Zintegrowane porównywarki cen znajdują się w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w obszarze Integracje > Typ: Porównywarki cen.
Wskazówka
Możesz również dodać swój własny feed produktowy w panelu administracyjnym w zakładce Integracje > Dodaj integrację > Typ: Porównywarki cen > Własna porównywarka:

Więcej na temat poszczególnych porównywarek cenowych możesz znaleźć w Centrum Pomocy w sekcji Porównywarki cenowe.
Na szczegółach każdej porównywarki, nad zakładkami, widoczny jest Adres pliku XML, w którym dostępne są udostępnione produkty (wraz z tymi informacjami, jakie wskazano w szablonie - patrz sekcja Szablon i uprawnienia pliku). Aby zobaczyć podgląd tego pliku XML, należy kliknąć na link, a w nowym oknie przeglądarki pojawi się wygenerowany plik XML.
Plik ten generuje się automatycznie po dodaniu towarów udostępnianych. W celu aktualizacji oferty udostępnianej w tym feedzie nie jest wymagane ręczne generowanie plików XML. Po wykonaniu synchronizacji z systemem ERP plik XML jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja w odniesieniu do towarów, które wcześniej zostały przesłane do porównywarki cen (udostępnione w feedzie produktowym).
Plik XML można też pobrać na dysk lokalny. Przeglądanie pliku XML możliwe jest przy pomocy programu do obsługi plików XML.

Konfiguracja
Podstawowe informacje
W tym obszarze możesz wybrać rodzaj sklepu, język, cenę i walutę, w której będą generowane towary do pliku XML. Wybranie ceny domyślnej pozwala na generowanie plików z cenami właściwymi dla zalogowanych użytkowników.Wskazówka
W wersji e-Sklepu, takich jak: Enterprise i B2B umożliwiono wyświetlanie w pliku XML, generowanym do porównywarki cen, towarów w cenach po rabacie. Funkcja działa dla własnych porównywarek, które można skonfigurować w panelu administracyjnym w zakładce Integracje > Dodaj integrację > Typ: Porównywarki cen > Własna porównywarka. Jeżeli w panelu administracyjnym w zakładce Ustawienia > Ustawienia sklepu > Ceny i rabaty zostanie włączona obsługa rabatów, to na szczegółach konfiguracji własnej porównywarki pod Nazwą widoczny jest dodatkowy parametr: Ceny po rabatach. Po jego zaznaczeniu w pliku XML do tej porównywarki zostaną udostępnione towary w obniżonych cenach (uwzględniających rabaty).
Oznaczenia dostępności
Sekcja ta zawiera słownik dostępności z danego serwisu.Przyklad
Serwis obsługuje dostępność o nazwie "Dostępny, sklep wyśle produkt w ciągu 24h", która w pliku XML przybiera wartość 1. W takim przypadku na liście wartości dla dostępności mamy pozycję jak poniżej.
Następnie przypisujemy wartości z serwisu poprzez ich wybór z listy rozwijanej, do dostępności sklepowych (w tym przypadku do dostępny od ręki).

Filtry towarów
Sekcja Filtry towarów daje możliwość zawężenia generowanej oferty do towarów o określonej dostępności. Dzięki temu możemy do pliku zwrócić tylko towary o dodatnim stanie magazynowym i dostępne w sklepie. W tym miejscu możemy również ustalić, czy do pliku z towarami ma być dodawany opis towarów, jest to ważne ze względu na pozycjonowanie. Dodatkowo w obszarze Filtry towarów możesz wybrać marki i producentów, których towary chcesz udostępnić.
Wskazówka
Od wersji 2020.4 Comarch e-Sklep dodano parametr umożliwiający udostępnianie w pliku opisu towaru jako zwykły tekst lub wraz z formatowaniem HTML
Atrybuty dla towarów
Tutaj możesz powiązać atrybuty przypisane do towaru z tymi wymaganymi przez serwis.Przyklad
Serwis wymaga atrybutu o nazwie BLOZ_7, jednak taki atrybut na towarze nie jest czytelny dla klienta. Dlatego w tym miejscu dokonujesz mapowania atrybutu nadanego w systemie ERP o nazwie Kod BLOZ 7 na atrybut XML o nazwie BLOZ_7.
Wówczas fragment {{ p1.Name }} będzie podawał nazwę atrybutu dodanego do towaru, a fragment: {{ p1.Values}} konkretną wartość atrybutu. Zmiany należy zapisać. W efekcie w pliku XML generowanym do Ceneo będą widoczne także wszystkie atrybuty przypisane do kart towarów, udostępnionych do Ceneo.
Dodatkowe atrybuty w feedzie produktowym
Aby dodać nowe atrybuty do pliku XML (na przykładzie Ceneo):- Przejdź do panelu administracyjnego do zakładki Integracje > Typ: Porównywarki cen > Ceneo,
- Po wejściu na szczegóły porównywarki przejdź do sekcji Szablon i uprawnienia pliku, do okna Szablon,
- Dodaj nową sekcję w szablonie pliku XML (przykładowo attrs),
- Utwórz zmienną (przykładowo p1), która wyciągnie z obiektu products atrybuty,
- Wybierz elementy, które mają się wyświetlać (nazwa atrybutu, wartość itp.),
- W przypadku porównywarki Ceneo wklej następujący fragment kodu w ramach tagu o:
{% for pA in pAttrs -%}
{% endfor -%}
{% for pA in Attrs -%}
{% assign tmp = p.Attributes[pA] -%}
{% if tmp != null -%}
{% endif -%}
{% endfor -%}
{% for p1 in p.Attributes -%}
{% endfor -%}

Szablon i uprawnienia pliku
W tej sekcji znajduje się opcja Uprawnienia do pliku. Zawiera ona możliwość aktywacji parametru Dostęp do pliku dla klientów zalogowanych, która jest istotna w przypadku generowania do pliku cenników o ograniczonej dostępności. W tej samej sekcji znajdziemy opcję generowania Hash, czyli losowego ciągu znaków, który zostanie doklejony do linku z plikiem, dzięki czemu będzie on mniej przewidywalny. Pole Content-Type pozwala przeglądarce internetowej bądź użytkownikowi zidentyfikować, jakiego typu będą zwracane treści.Wskazówka
W celu wygenerowania pliku w innym typie niż xml, należy w tej sekcji w polu Content-Type wprowadzić zmiany co do rozszerzenia pliku. Przykładowo jeśli plik ma się generować w formacie csv, pole Content-Type powinno wyglądać tak: text/csv; charset=utf-8.
Najważniejszym polem tego obszaru jest pole zawierające szablon generowanego pliku. Jego edycja odbywa się przy użyciu wybranego języka oraz składni Liquid.
Wskazówka
Możliwe jest skorzystanie w pliku szablonu z ceny: poprzednia cena netto. Można ją wywołać po odwołaniu się do SubtotalPreviousPrice.
Wskazówka
Jest możliwość skorzystania z pliku szablonu, który zawiera skrócony opis towaru przesyłanego z systemu ERP (opcje pozycjonowania). Skrócony opis można uzyskać, odwołując się do parametru ShortDescription.
Dzięki dodawaniu całej kategorii możliwe jest przyspieszenie dodawania towarów do porównywarki podczas jej konfiguracji. W przypadku, gdy udostępniana kategoria lub towar nie są powiązani z kategorią w serwisie wówczas będą wyświetlane na liście na szaro oraz nad listą pojawi się informacja, aby poprawić pozycje na liście.
Kategorie i towary udostępnione
W tej zakładce można wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do porównywarki oraz towary. Zarówno wskazane kategorie i towary zostaną wygenerowane w pliku XML.
Wskazówka
Aby można było wybrać towary w tej zakładce, należy zaznaczyć domyślną grupę na towarze w systemie ERP
Marki udostępniane
Ta zakładka umożliwia powiązanie towarów z ich odpowiednimi markami. Dzięki temu wywołany feed będzie zawierał tylko te produkty które mają przypisane konkretne marki w systemie ERP. Oferta produktowa jest na bieżąco aktualizowana, dodanie w systemie ERP nowego towaru do marki oraz udostępnienie go w e-Sklepie spowoduje, że feed produktowy zostanie automatycznie zaktualizowany o nowe towary.Producenci udostępniani
W tej zakładce można przypisać towarom ich producenta. Tak jak w przypadku powiązania produktów z markami, przygotowany feed będzie zawierał tylko te, które mają przypisane konkretnego producenta w systemie ERP.Przypisywanie kategorii
W tej zakładce można powiązać kategorie sklepowe z kategoriami z serwisu. Dla porównywarek, które udostępniają listę kategorii, wystarczy kliknąć w przycisk pobierz i następnie klikając na kategorię sklepową wybrać dla niej kategorię, która odpowiada jej w serwisie.Wskazówka
W przypadku udostępniania kategorii w kolumnie Liczba towarów udostępnianych z danej kategorii będzie wartość równa 0. Natomiast w kolumnie Kategoria jest udostępniona będzie wartość Tak - oznacza to, że cała kategoria jest udostępniona i towary z danej kategorii zostaną wygenerowane w pliku XML.
Wskazówka
W przeciwieństwie do składni Liquid używanej do tworzenia szablonów sklepowych, w przypadku plików, dla poszczególnych produktów, zamiast tagu for należy stosować tag foreach.
Dodawanie kodu towaru:
Po kliknięciu Dodaj, w obszarze Podstawowe informację wybierz Rodzaj sklepu:
W pierwszym kroku konfiguracji możliwe jest również ustawienie parametrów udostępniania towarów o określonym statusie dostępności. Możesz również udostępnić tylko towary, których stan magazynowy jest większy od 0.
Obiekty porównywarki cen
Niniejszy rozdział przedstawia wykaz obiektów dostępnych w porównywarce cen. Odwołanie do obiektu w kodzie następuje poprzez jego nazwę zmiennej nadaną w momencie dodania obiektu do porównywarki.Produkty
Obiekt zwraca listę produktów w porównywarce.Ustawienia
Obiekt zwraca ustawienia porównywarki cen.Konfiguracja
Obiekt zwraca konfigurację w porównywarce cen.Przykład zastosowania:
Chcemy dodać do naszego XML dwie informacje
- Kod towaru
- Adres zdjęcia w postaci Url
Co musimy zrobić. Po pierwsze z listy powyżej odnaleźć interesujące nas obiekty czyli:

- Nadajemy nazwę np. <Kod_towaru></Kod_towaru>
- Dodajemy stały kod pomiędzy: "![CDATA[{{ }}]]>"
- W środek wpisujemy nasz kod z listy obiektów czyli w naszym wypadku p.Code
- Nadajemy nazwę np. <zdjęcie></zdjęcie>
- Dodajemy stały kod pomiędzy: "![CDATA[{{ }}]]>"
- W środek wpisujemy nasz kod z listy obiektów czyli w znacznik w tym przypadki "i" nadane przez nas wyżej oraz ".Url"
Po zakończeniu XML powinien wyglądać następująco:

Jak skonfigurować porównywarkę Billiger.de?
Integracja - co to jest Billiger.de?
Billiger.de to niemiecki portal internetowy porównujący ceny. Porównywarka jest jedną z najbogatszych w treści, opisy oraz rankingi, przez co jest jednym z bardziej lubianych tego typu portali w Niemczech. Oferuje nie tylko przejrzyste porównanie cen, ale też porady zakupowe. Co najważniejsze, charakteryzuje się wysokim współczynnikiem konwersji. Comarch e-Sklep umożliwia integrację z porównywarką.Konfiguracja
Zaloguj się do panelu administracyjnego, a następnie przejdź do zakładki Integracje > Dodaj integrację > Porównywarki cen i wybierz serwis, który chcesz skonfigurować:


Wskazówka
Aby opcja Udostępnij towary, dla których stan magazynowy jest większy od 0 była aktywna, należy w pierwszej kolejności uruchomić obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia > Ustawienia sklepu > Towary > Stany magazynowe.
Istnieje możliwość przesłania statusów dostępności towarów. Aby to zrobić, należy w dalszej konfiguracji przypisać odpowiednie statusy dostępności sklepu ze statusami Beliiger.de.
Po dokonaniu modyfikacji kliknij przycisk Dalej, którym przejdziesz do kolejnych kroków konfiguracji porównywarki takich jak dodawanie kategorii porównywarki, następnie udostępnianie oferty oraz powiązywanie kategorii.
Adres generowanych plików znajduje się w zakładce danego serwisu. Po dodaniu produktów udostępnianych plik XML wygeneruje się automatycznie. Podczas aktualizacji oferty nie musisz ręcznie generować plików XML. Po wykonaniu synchronizacji zostanie on automatycznie zmodyfikowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja w odniesieniu do towarów, które wcześniej zostały przesłane do porównywarki cen. Możesz dokonać wyboru udostepnienia określonych towarów, kategorii, marek, a także producentów, którzy zostaną przesłani. Aby to zrobić, skorzystaj z pozostałych zakładek: Kategorie i towary udostępnione, Marki udostępniane, Producenci udostępniani. W zakładce Przypisywanie kategorii możliwe jest zaś powiązanie kategorii sklepowych z kategoriami serwisu. W przypadku, gdy udostępniana kategoria nie jest powiązana z kategorią w serwisie wówczas będzie wyświetlała się na liście kategorii na czerwonym tle.
Plik XML można pobrać na dysk lokalny, a jego przeglądanie możliwe jest przy pomocy programu do obsługi dokumentów tego formatu.

Wysyłanie towarów
Wysłanie towarów do porównywarek odbywa się przy pomocy pliku XML.
Wskazówka
W przypadku, gdy towar znajduje się w sklepie w dwóch grupach towarowych, w pliku XML taki towar pojawi się tylko raz i będzie umiejscowiony w grupie domyślnej towaru.
Więcej informacji na temat funkcjonalności porównywarki cenowej znajduje się w artykule: Porównywarki cen (feed produktowy)
Jak zintegrować Trusted Shops z Comarch e-Sklep?
Czym jest Trusted Shops?
Trusted Shops to znak jakości z ochroną kupującego, przyznawany sklepom internetowym. Podczas certyfikacji sklep zostaje poddany audytowi, który obejmuje ponad 70 kryteriów i uwzględnia zarówno wymagania związane z ochroną konsumenta, jak i prawo krajowe oraz europejskie. Znak Jakości Trusted Shops, oferuje niezawodną Ochronę Kupującego, aby można było spokojnie dokonać zamówienia i płatności. W przypadku braku dostawy lub zwrotu towaru użytkownik jest chroniony przed utratą pieniędzy - niezależnie od formy płatności.Wskazówka
Dla właścicieli Comarch e-Sklep wspólnie z Trusted Shops przygotowaliśmy ofertę specjalną. Więcej o niej przeczytać możesz na stronie Pakiet korzyści.

Jak zintegrować Trusted Shops z Comarch e-Sklep?
Comarch e-Sklep umożliwia integrację z systemem certyfikującym Trusted Shops. Po zarejestrowaniu się w Trusted Shops i pozytywnym przejściu audytu, sklep internetowy otrzymuje certyfikat z identyfikatorem. Przyłączenie do Trusted Shops jest możliwe z panelu administracyjnego z zakładki Integracje/ Dodaj integrację/ sekcja Dodatki. Wybierz tam opcję Trusted Shops i kliknij "Dodaj". Następnie po przeczytaniu informacji naciśnij "Konfiguruj". Na kolejnym oknie, w polu Identyfikator Trusted Shops należy wpisać otrzymany identyfikator i zatwierdzić akcję przyciskiem "Dodaj integrację".Wskazówka
Certyfikat Trusted Shops jest przyznawany sklepom internetowym dla danego kraju działalności. Aktualnie w Comarch e-Sklep można podłączyć tylko jeden certyfikat Trusted Shops.
Wprowadzone zmiany należy zapisać ikoną dyskietki, a następnie opublikować przechodząc do ikony trzech kropek w prawym górnym rogu.
Na czym polega ochrona Kupującego Trusted Shops?
Ochrona kupującego Trusted Shops polega na otrzymaniu przez klientów gwarancji zwrotu pieniędzy na wypadek braku dostawy lub braku zwrotu pieniędzy po odstąpieniu od umowy. W Comarch e-Sklep obsłużono Ochronę Kupującego Trusted Shops. Taka ochrona daje klientowi możliwość bezpłatnego zabezpieczenia zamówienia do kwoty 10 000 zł. Powyższa opcja jest oferowana bezpośrednio po złożeniu zamówienia w sklepie. W celu uruchomienia w e-Sklepie opcji Ochrony Kupującego należy dodać w e-Sklepie logo Trusted Shops z elementem Trustbadge na stronie ZamówieniaJak dodać logo Trusted Shops w panelu administracyjnym?
Szablon Topaz
Jeśli korzystasz w swoim sklepie z szablonu Topaz, masz możliwość dodania widgetu Trusted Shops, który będzie widoczny na stronie głównej, liście towarów, szczegółach towaru oraz w koszyku Twojego sklepu poprzez konfigurację ustawień szablonu. Przejdź do panelu administracyjnego do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Dodatkowe i uzupełnij niezbędne dane w obszarze „Wyświetlaj logo Trusted Shop”:
Szablon Szafir
W przypadku korzystania z szablonu Szafir, również masz możliwość dodania widgetu Trusted Shops poprzez konfigurację ustawień szablonu. Przejdź w panelu administracyjnym do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia i w obszarze Dodatkowe uzupełnij niezbędne dane:
Szablon One Page Shop
Korzystając z szablonu One Page Shop, analogicznie jak w szablonie Topaz i Szafir, masz możliwość dodania widgetu Trusted Shops poprzez konfigurację ustawień szablonu. Przejdź do panelu administracyjnego do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Dodatkowe i uzupełnij niezbędne dane w obszarze „Wyświetlaj logo Trusted Shop”:
Wskazówka
Instrukcja dotycząca dodawania logo Trusted Shops w szablonach Opal, Agat i Bursztyn znajduje się w artykule Trusted Shops – jak dodać logo do sklepu?
Po weryfikacji, sklep zostanie przekazany do integracji i oferta pojawi się na stronie.
Poniżej przedstawiono instrukcje konfiguracji porównywarki cenowej Check24 wraz z wskazówkami dotyczącymi utworzenia pliku CSV z ofertą sklepu.
W zakładce Konfiguracja określ język, cenę i walutę.
O Trusted Shops przeczytasz na trustedshops.pl
Check24
Jak zintegrować Comarch e-Sklep z Check24?
Wstęp
Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Check24 trwa kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować sklep oraz przesłać produkty do serwisu Check24.Jak założyć konto w serwisie Check24?
Aby dodać konto CHECK24 w panelu e-Sklepu uzupełnij najpierw formularz rejestracji do tego serwisu, który jest dostępny na stronie: https://merchantcenter.check24.de/registration/. Po wypełnieniu go i aktywacji konta przez platformę, należy zalogować się i podać adres pliku CSV z ofertą sklepu, aby pojawiła się w serwisie. Można to zrobić poprzez wejście w Ustawienia/ Offer feed.
Jak dodać konto Check24 w panelu e-Sklepu?
Aby dodać konto należy zalogować się do panelu administracyjnego, a następnie przejść do obszaru: Ustawienia/Ustawienia sklepu/Check24. Po naciśnięciu przycisku Dodaj konto Check24 pojawią się pola, które są obowiązkowe do uzupełnienia: nazwa użytkownika oraz hasło. Dane te muszą być zgodne z danymi konta Check24.
Jak skonfigurować feed produktowy do Check24?
Aby skonfigurować feed produktowy Check24 przejdź w panelu administracyjnym do zakładki Sprzedaż/ Porównywarki cen i wybierz kafelek Check24.
Wskazówka
Waluta w konfiguracji feedu i waluta, w której sprzedawane są produkty w Check24 powinny być takie same.
Wskazówka
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.
W feedzie produktowym w sekcji Filtr towarów można dodatkowo sparametryzować towary dla Check24 ze względu na ich status, opis bądź stan magazynowy. Zmiany zapisz klikając na przycisk Zapisz.


Wskazówka
Aby skorzystać z opcji zawężania oferty do towarów ze stanem magazynowym większym od 0, należy aktywować w sklepie obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Stany magazynowe.
W zakładce Towary udostępnianie należy kliknąć Wybierz Towary. Po pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierz te produkty, które chcesz udostępnić do Check24.
W zakładce Kategorie udostępniane należy wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do feedu produktowego (wygenerowane w postaci pliku CSV) dla Check24.
Postępując analogicznie do powyższego opisu możesz na pozostałych zakładkach określić marki oraz producentów, dla których towary będą udostępniane do Check24.
Po wykonaniu powyższych czynności zapisz zmiany (w górnym prawym rogu) z poziomu zakładki Konfiguracja.
Jak dodać towary do feedu produktowego?
Aby dodać towary do feedu produktowego Check24 przejdź w panelu administracyjnym do Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Check24. W górnym menu, obok zakładki Konfiguracja, są dostępne obszary pozwalające na udostępnianie towarów pod względem kategorii, marek i producentów.
Wskazówka
Podstawowe informacje odnośnie obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen znajdziesz w artykule Porównywarki cen.
Jak w systemie ERP przygotować asortyment do sprzedaży w Check24?
Należy pamiętać, że sprzedaż towarów za pomocą porównywarki Check24 odbywa się na rynku niemieckim, dlatego niezbędne jest, aby w systemie ERP skonfigurować odpowiednio walutę Euro. Waluta ta musi także zostać udostępniona z systemu ERP do Comarch e-Sklep.Wskazówka
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.
Towar wysyłany do serwisu Check24 musi mieć zdefiniowane pola na karcie towaru w systemie ERP. Wymagane pola dla tego feedu produktowego to:
- EAN,
- Dostępność,
- Cena,
- Kategoria,
- Obrazek,
- Nazwa produktu,
- Producent,
- Kod producenta.
Wskazówka
Aby towar został przyjęty przez Check24 musi mieć uzupełnione wszystkie wymienione wyżej pola.
Plik CSV z produktami wysyłany jest automatycznie do platformy Check24 po aktywacji feedu produktowego w panelu administracyjnym. Można go dodatkowo podejrzeć przy użyciu wygenerowanego linku.
Jak wysyłać towary do serwisu Check24?
Wysyłanie towarów do serwisu Check24 odbywa się za pomocą pliku CSV.
Wskazówka
Po wykonaniu synchronizacji z systemem ERP plik CSV jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja.
Więcej informacji o realizacji zamówienia z serwisu Check24 znajdziesz w naszym Centrum Pomocy, klikając tutaj.