Systemy ratalne

Jak udostępnić przycisk kalkulatora rat kredytowych lub leasingowych dla moich Klientów w e-Sklepie?

W Comarch e-Sklep masz możliwość udostępnienia dla swoich Klientów różnego rodzaju form płatności, dzięki czemu ułatwiasz im proces dokonywania wyboru (dostosowanego do ich potrzeb) oraz realizacji transakcji w Twoim sklepie. Oprócz przelewu tradycyjnego, płatności za pobraniem, czy szybkich płatności online warto rozważyć także, aby w Twojej ofercie pojawiła się możliwość zakupu towaru na raty - zarówno kredytowe, jak i leasingowe. Zakupy na raty często wiążą się z dodatkową dokumentacją lub opłatami transakcyjnymi. Serwisy umożliwiające tę formę płatności udostępniają specjalne kalkulatory, które jeszcze przed zakupem określają, jakie koszty wiążą się z przeprowadzeniem transakcji. W swoim e-Sklepie już teraz możesz udostępnić dla Klientów dedykowane przyciski kierujące do wspomnianych wyżej kalkulatorów rat kredytowych lub leasingowych wybranych serwisów płatności. W Comarch e-Sklep skonfigurujesz przyciski kalkulatorów rat dla płatności: Aby udostępnić przycisk kalkulatora rat kredytowych lub leasingowych w Comarch e-Sklep musisz:
  • posiadać aktualną wersję szablonu (min. 2023.1.4) Topaz (B2C) lub Szafir (B2B),
  • posiadać skonfigurowaną wybraną formę płatności w Comarch e-Sklep, dla której chcesz udostępnić przycisk.
Poniżej przeczytasz, jak skonfigurować przyciski w swoim e-Sklepie. Krok 1. Upewnij się, że posiadasz aktualną wersję szablonu Comarch (Topaz lub Szafir). Krok 2. Skonfiguruj serwis płatności, dla którego chcesz udostępnić przycisk kierujący do kalkulatora. Jeżeli masz już dostępną płatność w swoim e-Sklepie przejdź do następnego kroku. Krok 3. W panelu administracyjnym dla szablonu Topaz przejdź do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Dodatkowe a dla szablonu Szafir Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ogólne. Znajdziesz tam sekcję o nazwie "Udostępnij przycisk "oblicz ratę" dla:", gdzie znajduje się lista dostępnych do aktywacji przycisków dla kalkulatorów rat. Krok 4. Zaznacz wybrany kalkulator, a następnie wprowadź identyfikator swojego e-Sklepu dla zaznaczonego serwisu płatności. Identyfikator ten nadawany jest przez serwis płatności i w szybki sposób znajdziesz go w ustawieniach sklepu, na formularzu konfiguracji płatności lub na swoim koncie w serwisie zewnętrznym.
Wskazówka
W przypadku płatności Leasing Grenke nie jest wymagany dodatkowy identyfikator.
Krok 5. Zapisz i opublikuj zmiany. Gotowe! W Twoim e-Sklepie pojawiły się właśnie wybrane przyciski kierujące do kalkulatorów rat. 
Przyciski dla kalkulatorów rat na szczegółach towaru w szablonie Topaz - przykład prezentacji
Wskazówka
Każdy z serwisów ratalnych oraz leasingowych posiada indywidualne wymogi dotyczące minimalnej ceny towary lub wartości całego zamówienia, dla której można skorzystać z płatności. Przyciski do kalkulatorów będa widoczne wtedy, gdy dany towar lub wartość koszyka spełni warunki seriwsu. Brane są pod uwagę również jednoski pomocnicze.

Jak skonfigurować mRaty w Comarch e-Sklep?

mRaty w e-Sklepie

Jednym ze sposobów kredytowania zakupów w e-Sklepie są mRaty od mBanku. Przed przystąpieniem do konfiguracji płatności należy skontaktować się z mBankiem w celu uzyskania danych do konfiguracji. Adres serwisu: www.mbank.pl Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 300zł. Wysokość kredytu nie jest ograniczona. Parametry tego kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności/ mRaty gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Uwaga
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.
 

Konfiguracja

W pierwszej kolumnie konfiguracji można:
  • aktywować płatność ratalną,
  • zmienić nazwę płatności w sklepie,
  • dodać opis,
  • zmienić przedział wartości brutto, który jest obsługiwany przez tę formę płatności,
  • zmienić stawkę VAT,
  • dodać grafikę prezentującą tę formę płatności.
W sekcji Integracje/ mRaty należy podać:
  • ośmiocyfrowy numer identyfikacyjny partnera (identyfikator powinien zaczynać się od: icom_.),
  • identyfikator uzyskany od banku.
  • adres powrotu, który należy wprowadzić w konfiguracji płatności po stronie banku.
Za pomocą przycisku c można przywrócić domyślą grafikę.
Uwaga
Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.
 

Zakładka Zgody

W zakładce Integracje/ mRaty/ Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności ratalnej mRaty. Po kliknięciu przycisku 'Dodaj zgodę' dostępny będzie formularz, w którym można:
  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody - nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.
Wskazówka
Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.

Jak skonfigurować CA Raty w Comarch e-Sklep?

CA Raty

Sposobem zachęcającym klienta do dokonywania zakupów, w momencie problemów z płynnością finansową jest oferowanie mu możliwości dokonywania zakupów na raty. W e-Sklepie istnieje taka możliwość dzięki integracji z bankiem Crédit Agricole. Adres serwisu: www.credit-agricole.pl Do konfiguracji potrzebne są identyfikator, hasło, adres powrotu pozytywnego oraz adres powrotu błędnego. Identyfikator sklepu jest nadany przez bank. Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 500zł. Wysokość kredytu nie może przekroczyć 20 000zł. Jednym ze sposobów kredytowania zakupów w e-Sklepie jest CA Raty, parametry tego kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności. Następnie należy kliknąć kafelek CA Raty gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Uwaga
W Comarch e-Sklep korzystanie z płatności online, systemów ratalnych oraz leasingu wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Zakładka ogólne

Zakładka Ogólne, to zakładka w której można zmienić status płatności, opis płatności w sklepie, dodać szczegóły, zmienić przedział wartości brutto, który jest obsługiwany przez tę formę płatności, stawkę VAT, a także dodać grafikę prezentującą tę formę. Za pomocą przycisku c można przywrócić domyślą grafikę.
Uwaga
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Konfiguracja

W konfiguracji w zakładce Integracje/ CA Raty można ustawić identyfikator sklepu nadany przez bank oraz hasło. Podany jest w niej również adres powrotu pozytywnego oraz adres powrotu błędnego. Dokonane zmiany należy zapisać. W sekcji z danymi do konfiguracji płatności zostało ukryte pole Hasło. Pole wyświetla się w formie *****. W celu wprowadzenia danych w danym polu należy wybrać opcję Zmień dostępną po prawej stronie pola, wówczas pojawi się okno w którym można wprowadzić hasło. Wprowadzone dane należy zapisać przyciskiem Zapisz w prawym górnym rogu strony. Po ponownym wejściu na stronę płatności pole znów będzie widoczne w formie *****.
Uwaga
Uwaga! Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.
Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Jak skonfigurować Raty BNP Paribas w Comarch e-Sklep?

Raty BNP Paribas - podstawowe informacje

Sposobem zachęcającym klienta do dokonywania zakupów, w momencie doświadczenia problemów z płynnością finansową, jest oferowanie możliwości spłacania zakupów w ratach. W e-Sklepie taką opcję oferuje system płatności ratalnej Raty BNP Paribas od banku BNP Paribas S.A. Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 100zł. Wysokość kredytu nie może przekroczyć 40 000zł. Adres serwisu: www.bnpparibas.pl

Raty BNP Paribas w e-Sklepie

Parametry systemu kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności, następnie należy kliknąć kafelek Raty BNP Paribas, gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Uwaga
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Konfiguracja

Na zakładce Ogólne:
  • można zmienić status płatności,
  • można dodać opis płatności widniejący w sklepie,
  • można zmienić przedział wartości brutto,
  • można dodać swoją grafikę prezentującą płatność.
W sekcji Integracje/ Raty BNP Paribas należy również uzupełnić:
  • Numer sklepu – Numer sklepu przekazany przez Bank,
  • Typ kredytu – Oferta handlowa przekazana przez Bank.
W tej części podany jest również adres powrotu pozytywnego i adres powrotu błędnego - W celu prawidłowej wymiany danych pomiędzy e-Sklepem a serwisem płatności należy przekopiować wyżej wymienione adresy i wkleić je w  odpowiednie miejsce po stronie serwisu płatności.

Wskazówka
Poprawne skonfigurowanie adresów powrotu po stronie serwisu jest jedną z najważniejszych czynności podczas uruchamiania płatności Raty BNP Paribas.

Parametr znajdujący się pod ikonką pozwala na przywrócenie domyślnej grafiki dla tej płatności.
Uwaga
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Zakładka Zgody

W zakładce Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności. Po kliknięciu przycisku Dodaj zgodę dostępny będzie formularz, w którym można:
  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody – nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.
Wskazówka
Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.
Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Jak skonfigurować eRaty Santander Consumer Bank w Comarch e-Sklep?

eRaty Santander Consumer Bank - podstawowe informacje

Jednym z systemów płatności ratalnej w e-Sklepie są eRaty Santander Consumer Bank, obsługujące walutę PLN. Przed przystąpieniem do konfiguracji płatności należy podpisać umowę dla sprzedaży internetowej z bankiem Santander Consumer Bank S.A. w celu otrzymania niezbędnych danych. Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 100zł. Wysokość kredytu nie jest ograniczona. Adres serwisu: www.santanderconsumer.pl

eRaty Santander Consumer Bank w e-Sklepie

Parametry tego kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności. Następnie należy kliknąć kafelek eRaty Santander Consumer Bank gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Uwaga
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Zakładka Ogólne

W pierwszej części zakładki Ogólne można:
  • zmienić status płatności,
  • zmienić nazwę płatności,
  • dodać opis płatności w sklepie,
  • zmienić stawkę VAT,
  • zmienić przedział wartości brutto zamówienia, który jest obsługiwany przez tę formę płatności,
  • dodać grafikę prezentującą tę formę.
Za pomocą przycisku  można przywrócić domyślą grafikę.
Uwaga
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Konfiguracja

W sekcji Integracja/ eRaty Santander Consumer Bank należy:
  • podać ośmiocyfrowy numer identyfikacyjny sklepu – numer znajduje się na umowie właściciela sklepu z eRaty Santander Consumer Bank S.A. dla sprzedaży internetowej (nie dla sprzedaży stacjonarnej),
 

Zakładka Zgody

W zakładce Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności ratalnej Santander. Po kliknięciu przycisku Dodaj zgodę dostępny będzie formularz, w którym można:
  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody – nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.
Wskazówka
Uwaga! Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.
Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Jak skonfigurować iRaty - swobodne raty online w Comarch e-Sklep?

iRaty - swobodne raty online - podstawowe informacje

Jednym z systemów płatności ratalnej w e-Sklepie są iRaty - swobodne raty online, obsługujące walutę PLN. Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 300zł. Wysokość kredytu nie może przekroczyć 80 000 zł. Adres serwisu: www.platformaratalna.pl

iRaty - swobodne raty online w e-Sklepie

Parametry tego kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności. Następnie należy kliknąć kafelek iRaty - swobodne raty online, gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Wskazówka
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Zakładka Ogólne

W pierwszej części zakładki Ogólne można:
  • zmienić status płatności,
  • zmienić nazwę płatności,
  • dodać opis płatności w sklepie,
  • zmienić stawkę VAT,
  • zmienić przedział wartości brutto zamówienia, który jest obsługiwany przez tę formę płatności,
  • dodać grafikę prezentującą tę formę.
Za pomocą przycisku  można przywrócić domyślą grafikę.
Wskazówka
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Zakładka Stawki VAT dla OSS

W tym miejscu uzupełnisz stawki VAT dla płatności ratalnej w przypadku prowadzenia sprzedaży opartej na procedurze OSS.
Wskazówka
Po zapisaniu zmian pamiętaj, aby udostępnić serwis płatności dla swoich Klientów. Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Konfiguracja

W sekcji Integracje > iRaty - swobodne raty online znajdziesz takie dane jak: status integracji, identyfikator, klucz oraz adres raportów.

Zakładka Zgody

W zakładce Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności ratalnej iRaty - swobodne raty online. Po kliknięciu przycisku 'Dodaj zgodę' dostępny będzie formularz, w którym można:
  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody – nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.
Wskazówka
Uwaga! Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.