Facebook Sklep

Obsługa Facebook Pixel w szablonach

Facebook Pixel w szablonach

W tym artykule dowiesz się jak zmodyfikować swój szablon, aby obsłużyć działanie narzędzia Facebook Pixel.
Wskazówka
W tym artykule trzeba będzie wprowadzać zmiany w plikach js. Z tego artykułu dowiesz się jak je minifikować.

Szafir

Na początku pliku _layout.html znajduje się element head. W tym elemencie na samym końcu wklej poniższy kod:
{{ globalSettings.FbPixel.Script }}
{% if order.OrderStep != 'ThankYou' -%}
    
{% endif -%}
Następnie w pliku order/thx.html, na końcu głównego kontenera wklej poniższy kod:

Teraz w pliku js/init.js znajdź funkcję post, a w niej linijkę z frazą var obj = app.getTemplate(e);. Nad nią wklej poniższy kod:
if(form.hasClass('add-to-cart-lq')){
    if(form.hasClass('add-set-to-cart-lq')){
        var setProducts = form.find('.set-product-lq');
        var setProductsForFBPixel = [];
        var totalValue = 0;
        setProducts.each(function () {
	    var setProductFBP = {
	        id: $(this).data('id').toString(),
		content_name: $(this).data('name'),
		value: Number($(this).data('price').toString().replace(',','.')),
		quantity: $(this).data('quantity')
	    }
	    totalValue = totalValue + (Number($(this).data('price').toString().replace(',','.')) * Number($(this).data('quantity').toString().replace(',','.')));
            setProductsForFBPixel.push(setProductFBP);
        });
	if(typeof fbq !== 'undefined') {
	    fbq('track', 'AddToCart',
		{
		    value: totalValue,
		    currency: __curr,
		    content_type: 'product',
		    contents: setProductsForFBPixel
		}
	    );
	}
    } else {
        var input = form.find('[name=quantity]');
	if(typeof fbq !== 'undefined') {
	    fbq('track', 'AddToCart',
	        {
		    content_ids: $('[data-product-id]').data('product-id').toString(),
		    content_name: input.data('name'),
		    value: Number(input.data('price-number').replace(',','.')),
		    currency: __curr,
		    quantity: input.val(),
		    content_type: 'product'
		}
	    );
	}
    }
}
Dalej w tym samym pliku (js/init.js) znajdź funkcję signUpSuccess, a w niej linijkę z frazą $.get('', {__collection: 'customer.UserId32'}, function (result) {. Jest to request, w którym należy wkleić poniższy kod:
var userId = result.collection;
if(typeof fbq !== 'undefined') {
    fbq('track', 'CompleteRegistration', {status: true, content_name: userId});
}
Jeśli nie ma tego requesta w tej funkcji to przed linijką app.replace(url, delay, form); dodaj poniższy kod:
$.get('', {__collection: 'customer.UserId32'}, function (result) {
    var userId = result.collection;
    if(typeof fbq !== 'undefined') {
	fbq('track', 'CompleteRegistration', {status: true, content_name: userId});
    }
});
Następnie w pliku js/init-ui1.js znajdź funkcję serialAddingToCart, a w niej linijkę z frazą if (resGuardian) {. Na samym początku tego warunku wklej poniższy kod:
var productsToFBPixel = [];
var totalValue = 0;
for(var i=0; i<products.length; i++){
    var productFBP = { id: products[i].productId.toString(), content_name: products[i].productName, value: products[i].productPriceNumber, quantity: products[i].productQuantity };
    totalValue = totalValue + (products[i].productPriceNumber * products[i].productQuantity);
    productsToFBPixel.push(productFBP);
}
if(typeof fbq !== 'undefined') {
    fbq('track', 'AddToCart',
        {
            value: totalValue,
            currency: __curr,
            content_type: 'product',
            contents: productsToFBPixel
        }
    );
}
Dalej w tym samym pliku (js/init-ui1.js) znajdź funkcję addManyProducts i na samym jej początku dodaj linijkę var productsToFBPixel = null;. Następnie dalej w tej samej funkcji znajdź frazę if(supplyId != undefined){. Pod tym warunkiem wklej poniższy kod:
var productToFBPixel = { id: id, content_name: $('.page-title-lq').text(), value: products[i].brutto, quantity: products[i].quantity };
totalValue = totalValue + (products[i].brutto * products[i].quantity);
if (productsToFBPixel) {
    productsToFBPixel.push(productToFBPixel);
} else {
    productsToFBPixel = [productToFBPixel];
}
Cały czas w tej samej funkcji wyszukaj linijkę $.post('', { __action: 'Cart/Add', __csrf: __CSRF, __parameters:JSON.stringify(parameters), __template: 'common/header/client-area.html' }).then(function (res) {. Na początku tego requesta dodaj poniższy kod:
if(typeof fbq !== 'undefined') {
    fbq('track', 'AddToCart',
        {
            value: totalValue,
            currency: __curr,
            content_type: 'product',
            contents: productsToFBPixel
        }
    );
}

Topaz

Na początku pliku base_layout.html znajduje się element head. W tym elemencie na samym końcu wklej poniższy kod:
{{ globalSettings.FbPixel.Script }}
{% if cart.CartEmpty  == true and cart.OrderStep != 'ThankYou' and page.PageId == config.DefinedPages.Order.Id -%}
    {% assign fbInCartNeeded = true -%}
{% endif -%}
{% if fbInCartNeeded or page.PageId != config.DefinedPages.Order.Id -%}
    
{% endif -%}
Następnie na końcu pliku staticElements/cart/cart.html wyszukaj frazę {% endcase %} i wklej pod nią poniższy kod:

Teraz w pliku js/layout.js znajdź funkcję post, a w niej linijkę z frazą } else if (result.action.Action === 'Customer/Register') {. W tym warunku znajdź linijkę z frazą $.get('', {__collection: 'customer.UserId32'}, function (result) {. Jest to request, w którym należy wkleić poniższy kod:
var userId = result.collection;
if(typeof fbq !== 'undefined') {
    fbq('track', 'CompleteRegistration', {status: true, content_name: userId});
}
Jeśli nie ma tego requesta w tym warunku to na końcu warunku dodaj poniższy kod:
$.get('', {__collection: 'customer.UserId32'}, function (result) {
    var userId = result.collection;
    if(typeof fbq !== 'undefined') {
        fbq('track', 'CompleteRegistration', {status: true, content_name: userId});
    }
});
Dalej w tym samym pliku (js/layout.js) wyszukaj linijkę z frazą document.body.appendChild(formElement); i wklej nad nią poniższy kod:
var k,fbDLC=JSON.parse(result.collection['page.FbDL']);
for(k in fbDLC){
    if(fbDLC[k][1] != 'InitiateCheckout' || (fbDLC[k][1] == 'InitiateCheckout' && window.InitiateCheckout != true)){
        fbq.push(fbDLC[k]);
        if(fbDLC[k][1] == 'InitiateCheckout'){
            window.InitiateCheckout = true;
        }
    }
}
Następnie w tym samym pliku (js/layout.js) wyszukaj funkcję addToCart, a w niej linijkę z frazą if (result.action.Result) {. Na samym początku tego warunku wklej poniższy kod:
if(typeof fbq !== 'undefined') {
    fbq('track', 'AddToCart',
        {
            content_ids: $('[name=productId]').eq(0).val(),
            content_name: $('.js-product-details__name').text(),
            value: Number($('[name=price]').val().replace(',','.')),
            currency: __curr,
            quantity: $('.quantity__field-js').val(),
            content_type: 'product'
        }
    );
}
Cały czas w tym samym pliku (js/layout.js) wyszukaj funkcję addSetToCart, a w niej linijkę z frazą if (result.action.Result) {. Na początku tego warunku dodaj poniższy kod:
var setProducts = form.find('.js-product-set__item');
var setProductsForFBPixel = [];
setProducts.each(function () {
    var setProductFBP = {
        id: $(this).data('id').toString(),
        content_name: $(this).data('name'),
        value: Number($(this).data('price').replace(',','.')),
        currency: __curr,
        quantity: $(this).data('quantity')
    }
    setProductsForFBPixel.push(setProductFBP);
});
if(typeof fbq !== 'undefined') {
    fbq('track', 'AddToCart',
        {
            contents: setProductsForFBPixel,
            content_type: 'product'
        }
    );
}

Weryfikacja własności domeny dla Facebook

Wstęp

Dzięki weryfikacji domeny możliwe jest m.in. kontrolowanie uprawnień do edycji linków i zawartości. Takie działanie zapobiega niewłaściwemu wykorzystaniu domeny. Dzięki opcji zarządzania uprawnieniami do edycji linków w reklamach możesz mieć pewność, że Twoją markę reprezentują wyłącznie zaufani pracownicy i partnerzy. Uprawnienia do edycji swoich reklam możesz przypisać określonym stronom po zweryfikowaniu domeny. Te strony, które nie posiadają uprawnień do edycji a są powiązane z Menedżerem firmy, nie będą mogły wprowadzać zmian w reklamach.

W celu rozpoczęcia korzystania z tego narzędzia dla swojej domeny, należy dokonać weryfikacji własności.

Weryfikacja domeny

W celu zweryfikowania prawa do witryny internetowej swojego sklepu należy wykonać poniższą instrukcje: Zaloguj się do Facebook Bussines Manager. 
  1. Przejdź do pozycji Domeny w sekcji Bezpieczeństwo marki w ustawieniach firmowych,
  2. Kliknij opcję Dodaj, aby dodać nową domenę,
  3. Wprowadź domenę główną bez prefiksów,
  4. Kliknij Dodaj,
  5. Wybieramy pierwszą opcję i kopiujemy meta-tag:
  6. Przechodzimy teraz do Panelu administracyjnego w zakładkę Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Edytuj ustawienia zaawansowane/ Edytuj HTML,
  7. Wchodzimy teraz w plik _layout.html i wklejamy metaznacznik w sekcji  pomiędzy <head>....</head>,
  8. Następnie zapisujemy zmiany i je publikujemy w górnym prawym rogu,
  9. Wracamy teraz do sekcji Bezpieczeństwo marki w naszym Facebook Bussines Manager i klikamy przycisk Zweryfikuj domenę.

Jakie integracje z Facebookiem dostępne są w Comarch e-Sklep?

Wstęp

Facebook to najbardziej popularny na świecie serwis społecznościowy, który umożliwia użytkownikom dzielenie się treściami i wchodzenie w interakcję. Codziennie miliony osób loguje się do systemu, dzięki czemu jest to kluczowe miejsce do promowana swojego biznesu dla przedsiębiorców. Ze względu na liczne integracje z e-Sklepem, szczególne znacznie posiada w branży e-commerce.

Integracje z Facebookiem - ustawienia w panelu administracyjnym

Poniżej przedstawione są integracje dostępne w Comarch e-Sklep:
  • Facebook Sklep – zakładka na fanpage, która umożliwia przeglądanie produktów. W celu dokonania zakupu, jest możliwe w łatwy sposób przekierowanie klienta do karty towarowej na e-Sklepie. Integracja z Comarch e-Sklep umożliwia wygenerowanie pliku z towarami, który należy dodać do katalogu produktów w sklepie utworzonym przez Menadżer Sprzedaży, bądź posiadanie sklepu jako aplikacji w Facebook Developers.
  • Facebook Pixel – narzędzie analityczne, które pomaga mierzyć działania podejmowane przez użytkowników z Facebooka na e-Sklepie, w tym dodanie do koszyka, wyświetlenie zawartości, czy też zakup. Szczegóły konfiguracji znajdują się w artykule Facebook Pixel.
  • Logowanie się za pomocą Facebooka do sklepu – umożliwia utworzenie konta na e-Sklepie na postawie konta na Facebooku. Więcej informacji jest w artykule Logowanie do sklepu za pomoca konta Google i Facebook.
Konfiguracja integracji z Facebookiem znajduje się w panelu administracyjnym e-Sklepu w menu Ustawienia/  Ustawienia sklepu/ Facebook.

Integracje z Facebookiem - ustawienia w szablonach

W Comarch e-Sklep możliwe jest także skonfigurowanie dodatkowych funkcji w szablonach. W ramach integracji z Facebookiem możliwe jest dodanie do szablonu:
  • Przekierowanie do Facebook w stopce – możliwość dodania logo Facebook w stopce sklepu, która po kliknięciu umożliwia przejście do wybranej strony Facebooka. Więcej informacji na temat integracji znajduje się w artykule Jak dodać media społecznościowe do stopki w szablonie?

Integracja z Facebook sklep

Wstęp

Obecnie Facebook to nie tylko portal społecznościowy, ale także ważny kanał sprzedaży. Utworzenie sklepu na Facebooku jest bardzo proste i umożliwia reklamowanie, przeglądanie towarów na fanpage, a następnie przekierowanie zainteresowanego użytkownika bezpośrednio do karty towarowej wybranego artkułu na e-Sklepie. A zatem, załóż sklep na Facebooku i zyskaj nowe źródło sprzedaży!

Integracja

Sklep na Facebooku może być utworzony na dwa sposoby, które zostały przedstawione poniżej:
  • jeżeli chcesz założyć nowy sklep, skorzystaj z konfiguracji Facebook Sklep w Menadżerze Sprzedaży.
  • jeżeli posiadasz skonfigurowany Facebook Sklep w Facebook Developer, zobacz jak poprawnie powiązać aplikację z Comarch e-Sklep.

Konfiguracja Facebook Sklep w Menadżerze Sprzedaży

W Menadżerze Sprzedaży możesz utworzyć sklep za pomocą Kreatora sklepu, dzięki któremu zostaniesz przeprowadzony przez niezbędne kroki: Krok 1. Wybierz platformę sprzedażową. Krok 2. Wybierz metodę finalizacji zakupu - zaznacz opcję Finalizacja zakupu w innej witrynie. Krok 3. Wybierz kanały sprzedaży - zaznacz fanpage, na którym powstanie sklep. Krok 4. Połącz z kontem firmowym. Krok 5. Dodaj produkty - wybierz lub dodaj katalog z produktami. Krok 6. Dodaj docelowe miejsca wysyłki - wybierz kraje wysyłki. Krok 7. Prześlij sklep do weryfikacji i zakończ konfigurację.
Wskazówka
Szczegółowe informacje na temat tworzenia sklepu na Facebooku znajdziesz w Centrum Pomocy Meta.

Facebook Sklep w Facebook Developer

W pierwszej kolejności sprawdź, jakie warunki należy spełnić, aby utworzyć sklep Facebook, jako osobną zakładkę:
  • zgodnie z wymaganiami  oraz polityką bezpieczeństwa portalu Facebook należy w e-Sklepie posiadać ważny certyfikat SSL, dla którego będzie Tworzona nowa zakładka. Więcej informacji znajdziesz w artykule na temat certyfikatu SSL.
  • Na profilu w portalu Facebook (fanpage’u) należy posiadać minimum 2000 obserwujących. W innym wypadku nie będzie możliwe utworzenie Sklepu, jako dodatkowej zakładki.
  • Posiadać szablon dla sklepu Facebook – od wersji 2022 szablon Topaz oraz Szafir posiadają dodatkowe widoki,
  • Szablon dla Facebook musi być obsługiwany w szerokości 520px lub 820px – zalecamy tutaj szerokość 820px, gdyż Sklep Facebook jest dostępny jedynie w wersji desktopowej.
Sklep na Facebooku utworzony w Facebook Developers jest samodzielnie utworzoną zakładką z własną zawartością. W tym celu musisz stworzyć aplikację, wybrać jej typ oraz powiązać ze stroną internetową, jakiej treści mają być wyświetlane. W celu utworzenia aplikacji w portalu Facebook zaloguj się do Facebook Developers pod adresem developers.facebook.com Krok 1. Przejdź do opcji My Apps. Jeżeli już tworzyłeś aplikacje, to znajdziesz ją pod tym przyciskiem. Jeżeli to Twoja pierwsza aplikacja, skorzystaj z opcji Create App. Krok 2. W nowym oknie wybierz typ aplikacji - typ Firma. Krok 3. Następnie pojawi się okno, w którym zdefiniujesz Display name (wyświetlana nazwa), Contact Email (adres kontaktowy, pobierany automatycznie z konfiguracji konta Facebook) oraz opcjonalnie możesz odpowiedzieć na pytanie Do you have a Business Manager account? (Czy masz konto biznes Menedżera?). Krok 4. Po wypełnieniu danych wybierz opcję Create App. Krok 5. Aplikacja utworzona została utworzona, zajmiemy się teraz jej konfiguracją.

Konfiguracja aplikacji na Facebook

Przygotowana przez nas aplikacja wymaga teraz konfiguracji po stronie Facebook. Konfigurację przeprowadzimy w Facebook Developers. Krok 1. Przejdź do sekcji Settings/ Basic. Krok 2. Uzupełnij pole App Domains wpisując adres swojego sklepu np. mojsklep.pl Krok 3.Uzupełnij pole Namespace które będzie nazwą Twojej aplikacji. Krok 4. Podaj linki do polityki prywatności (Privacy Policy URL) i regulaminu (Terms of Service URL) w Twoim sklepie. Krok 5. Wybierz kategorię (Category) np. Shopping. Krok 6. Dodaj ikonę dla aplikacji (App Icon). Krok 7. Wybierz opcję + AddPlatform i wybierz Page Tab. Krok 8. Wypełnij pole Secure Page Tab URL podając adres swojego sklepu poprzedzony protokołem https i zakończony /fb/ np. https://mojsklep.pl/fb/ Krok 9. Wypełnij pole Page Tab Name podając nazwę swojego sklepu. Krok 10. Zapisz wprowadzone zmiany przyciskiem Save Changes.

Konfiguracja w panelu administracyjnym

Krok 1. Przejdź do obszaru Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Facebook. Krok 2. Przejdź do sekcji Logowanie do e-Sklepu i kliiknij w Konfiguracja logowania przez Facebook. Krok 3. Wypełnij wymagane pola AppID i AppSecret, aktywuj i zapisz. Krok 4. Wróć do Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Facebook. Krok 5. Aktywuj Wersja sklepu dla Facebook.
Wskazówka
Aby włączyć Facebook sklep należy mieć skonfigurowane logowanie przez Facebook.
Jeżeli Twój szablon nie zawiera odrębnego szablonu dla sklepu Facebook, w tym momencie należy utworzyć szablon w obszarze Wygląd sklepu/ Ustawienia, wybrać opcję Więcej i przejść do Edytuj ustawienia zaawansowane.
Wskazówka
W szablonach Topaz oraz Szafir dodano widoki dla portalu Facebook od wersji 2022.
Wskazówka
Szablon dla sklepu Facebook jest niezbędny w celu prawidłowej konfiguracji oraz prezentacji towarów w portalu. Pliki wgranego szablonu dedykowanego dla sklepu Facebook należy odpowiednio powiązać ze stronami w e-Sklepie.

Publikowanie aplikacji Facebook

Gotową aplikację musimy jeszcze upublicznić, ponieważ jak dotąd jest ona dostępna tylko dla twórcy. W celu opublikowania aplikacji: Krok 1. Przejdź do konfiguracji Facebook Developers. Krok 2. Wybierz w menu Dashboard i w sekcji Add Products to Your App na karcie Facebook Login zaznacz Set Up. Krok 3. Wybierz w menu App Review/ Permissions and Features i przy public_profile wybierz Get Advanced Access i na końcu potwierdź przyciskiem confirm. Krok 4. Wybierz w menu Facebook Login/ Settings i przy parametrze Login with the JavaScript zaznacz YES, a następnie podaj adres domeny do swojego sklepu internetowego. Krok 5. Zapisz wprowadzone zmiany przyciskiem Save Changes, a Facebook automatycznie potwierdzi zmianę. Krok 6. W menu wybierz Settings a następnie Basic. W sekcji Verification kliknij Start Verification, a następnie strong>Bussiness Verification i wybierz swoje konto biznesowe. Operację zatwierdź Start Business Verification. Krok 7. W menu ponownie wybierz Settings, a następnie Basic. Podmień następujący link danymi:
https://www.facebook.com/dialog/pagetab?app_id=APPIDHERE&redirect_uri=URLHERE
gdzie APPIDHERE odpowiada App ID, a URLHERE - Secure Page Tab URL z sekcji Page Tab na dole strony. Link powinien wyglądać następująco:
  
https://www.facebook.com/dialog/pagetab?app_id=123123123123123&redirect_uri=https://mojsklep.pl/fb/
Krok 8. Wprowadź link do przeglądarki i następnie na wyświetlonym oknie dialogowym wybierz sklep, do którego chcesz przypisać aplikację-zakładkę. Gotowe! Twój sklep Facebook jest teraz dostępny dla wszystkich.

Facebook sklep - dodawanie towarów

Wstęp

Aby móc prezentować towary na sklepie na Facebooku, należy dodać je do katalogu, który zawiera wszystkie potrzebne informacje o produktach. Katalog dostępny jest w karcie Katalog w Menedżerze sprzedaży. Możesz wybrać spośród kilku różnych sposobów dodawania przedmiotów. Dostępne są trzy główne sposoby dodawania przedmiotów do katalogu w Menedżerze sprzedaży:
  • Ręczne,
  • poprzez Zestawienie danych – dodawanie produktów przez feed produktowy,
  • przez Piksel Facebooka – dodawanie produktów przez Facebook Piksel.
Sposoby dodawania towarów do sklepu na platformie Facebook

Dodawanie towarów przez feed produktowy

Zestawienia danych umożliwiają zbiorcze przesyłanie towarów do katalogu za pomocą pliku. Katalog może zawierać więcej niż jedno zestawienie danych, jednak każde zestawienie musi zawierać inne artykuły. Feed produktowy dla sklepu Facebook możesz w szybki sposób utworzyć w panelu administracyjnym e-Sklepu: Krok 1. Przejdź do obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen / Facebook Sklep i aktywuj Facebook sklep. Krok 2. W zakładce konfiguracja w sekcji Ustawienia możesz wybrać rodzaj sklepu oraz język, cenę i walutę. Krok 3. W sekcji Filtr towarów możesz ograniczyć wysyłanie towarów do Facebook według statusu ich dostępności oraz według ich stanu magazynowego. Krok 4. Natomiast aby przesłać statusy dostępności w sekcji Dostępność, przypisz odpowiednie statusy dostępności ze sklepu do odpowiadających im statusów Facebook. Krok 5. W zakładce Towary udostępnianie kliknij przycisk Wybierz Towary. Po pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierasz te produkty, które chcesz udostępnić. Możesz także na zakładce Kategorie udostępniane wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do sklepu na Facebooku. Krok 6. W zakładce Przypisywanie kategorii do kategorii z naszego sklepu przypisujemy kategorie ze sklepu Facebooka. W tym celu należy najpierw nacisnąć Konfiguracja kategorii w serwisie, co umożliwi otwarcie nowej zakładki i dodanie kategorii poprzez przycisk Dodaj.
Wskazówka
Więcej na temat dostępnych kategorii na Facebook sklep znajdziesz w Centrum Pomocy Meta w artkule Pola i specyfikacja zestawienia danych do katalogów.
Krok 7. Następnie wróć do zakładki Przypisywanie kategorii, wybierz z listy kategorie i przypisz kategorię Facebooka. Po zmapowaniu (przypisaniu) odpowiednich kategorii pojawią się powiązania pomiędzy kategoriami Comarch E-Sklep a kategoriami Facebook. Krok 8. Towary, które chcesz udostępnić możesz w zakładce Marki udostępniane, wybrać na podstawie marki. W tym celu kliknij przycisk Wybierz marki i z listy wybierz marki, których produkty zostaną udostępnione do sklepu na Facebooku. Krok 9. W zakładce Producenci udostępniani, możesz wybrać producentów, których produkty zostaną udostępnione do sklepu na Facebooku. Kliknij przycisk Wybierz producentów i wybierz z listy producentów. W Menadżerze Sprzedaży wybierz opcje Zestawianie danych, a następnie wstaw link do pliku, który wygenerowany zostanie w panelu administracyjnym e-Sklepu. Następnie ustal harmonogram aktualizacji towarów i prześlij plik do katalogu.
Wskazówka
Więcej na temat feedu produktowego, przeczytasz w Centrum Pomocy Meta w artkule Pola i specyfikacja zestawienia danych do katalogów.

Dodawanie towarów przez Facebook Piksel

Jednym ze sposobów dodawania towarów i zarządzania nimi w katalogu jest użycie piksela Facebooka. Za pomocą piksela dodasz nowe artykuły do katalogu i automatycznie zaktualizujesz dane dotyczące artykułów z poziomu swojej witryny. To dobra opcja, jeśli asortyment jest duży albo często się zmienia.
Wskazówka
Facebook Piksel umożliwia wysyłanie towarów oraz ich aktualizację z e-Sklepu do katalogu produktów Facebook, tylko w momencie, gdy ktoś odwiedzi stronę z produktem.
Aby móc przesyłać towary przez Piksel do Facebooka sprawdź, musisz spełniać poniższe wymagania:
  • Mieć zintegrowany ze e-Sklepem Facebook Piksel
  • Mieć uprawnienia do zarządzania pikselem i Menadżera firmy.
  • Posiadać szablon Szafir lub Topaz od wersji 2022.
Wskazówka
  Dla innych szablonów konieczna jest odpowiednia modyfikacja: dodanie meta znaczników – OpenGraph lub integracja Google Tag Manager
Ustawienia w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep W menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Facebook kliknij w Konfiguracja Facebook Piksel. Za pomocą narzędzia wyszukiwania wprowadź znajdź frazę </script>, a bezpośrednio nad nią wklej następujący kod: Ustawienia w Menedżerze sprzedaży Facebook Krok 1. Utwórz katalog towarów, aby rozpocząć konfiguracje. Katalog i Facebook Piksel muszą należeć do tego samego Menedżera firmy lub muszą zostać przez niego udostępnione. Krok 2. W Menadżerze Sprzedaży wybierz katalog, a następnie wejdź w Źródła danych i kliknij Dodaj przedmioty. Zaznacz opcje Piksel i przejdź Dalej. Krok 3. Wybierz piksel, który chcesz połączyć, a następnie kliknij Dalej. Jeżeli piksel wyświetlany jest jako niegotowy, jego mikrodane mogą być niekompletne lub nieprawidłowo sformatowane. Przydatne może okazać się narzędzie do debuggowania, aby sprawdzić czy znaczniki mikrodanych zostały prawidłowo zainstalowane w Twojej witrynie. Krok 4. Jeśli Piksel ma status gotowy, kliknij przycisk Dalej. Opcjonalnie dodajemy filtry, aby ograniczyć towary i następnie przejdź Dalej. Krok 5. Dodaj własną, zweryfikowaną witrynę. Pomiń elementy „http://” lub „www”. Jeżeli chcesz, żeby piksel łączył się z wieloma witrynami specyficznymi dla poszczególnych krajów, wprowadź adres każdej z nich. Wybierz Zapisz, a następnie Dalej. Krok 6. Następnie wybierz walutę (PLN – dla polskiego Złotego). Zakończ operację przyciskiem Dalej.
Wskazówka
Połączony piksel jest teraz widoczny w Źródłach danych. Będzie on gotowy do użycia w ciągu 24 godzin. Kiedy piksel będzie gotowy, będzie aktualizował katalog za każdym razem, gdy ktoś wejdzie w interakcję ze stroną produktu w witrynie - zwykle w ciągu 15 minut od interakcji. Artykuły zostaną skasowane z katalogu w ciągu 7 dni od ich usunięcia z witryny.

Dodanie katalogu do sklepu

Krok 1. Udaj się na stronę Twojego sklepu na Facebook, wybierz zakładkę Sklep. Krok 2. Po prawej stronie kliknij przycisk Zarządzaj katalogami i dodaj do strony utworzony katalog.