Jak zrealizować zamówienie z Amazon?
Wstęp
Dowiedziałeś się już z wcześniejszych artykułów o integracji oraz importowaniu towarów dla serwisu Amazon. Tutaj znajdziesz natomiast informacje na temat pobierania i realizacji zamówień z platformy sprzedażowej Amazon. Proces realizacji zamówienia:
Gdzie pojawiają się zamówienia z serwisu Amazon?
Po złożeniu zamówienia przez klienta w Amazon, trafia ono do panelu administracyjnego e-Sklepu i jest widoczne na liście zamówień w zakładce Sprzedaż > Zamówienia.
Wskazówka
Aby wyfiltrować zamówienia z serwisu Amazon, należy w kolumnie „Źródło" wybrać opcję „Amazon".
Następnie w procesie synchronizacji zamówienia z Amazon wysyłane są do systemu ERP.
Lista, na każdej zakładce, składa się z kolumn:
Co znajdę na zakładce Zamówienia?
W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w menu Amazon > Zamówienia widoczna jest lista zamówień pobranych z tego serwisu. Transakcje prezentowane są na zakładkach:-
-
- Do realizacji,
- Zrealizowano.
-

- ID – kolejny numer zamówienia w e-Sklepie (kolumna z możliwością sortowania i filtrowania),
- Status zamówienia Amazon – pobrany z serwisu (kolumna z możliwością sortowania i filtrowania po statusach zdefiniowanych na liście możliwych statusów),
- Wartość zamówienia z kosztami przesyłki – pobrana z serwisu,
- Waluta – w jakiej jest pobranie zamówienie z Amazon,
- Data sprzedaży – data i godzina złożenia zamówienia przez Klienta w serwisie Amazon (kolumna z możliwością sortowania i filtrowania),
- Nr zamówienia Amazon – numer zamówienia pobrany z serwisu (kolumna z możliwością filtrowania),
- Serwis – nazwa serwisu Amazon, z którego pobrano zamówienie (kolumna z możliwością filtrowania),
- Login Amazon – nazwa konta Amazon, z którego pobrano zamówienie.
Co mogę zrobić na zakładce Do realizacji?
Na zakładce Do realizacji dostępna jest lista zamówień pobranych z serwisu Amazon. Po dodaniu nowego konta Amazon w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep pobierane są wszystkie zamówienia, które zostały złożone od czasu przyłączenia konta Amazon (także te niepowiązane z ofertami w aplikacji).Wskazówka
Zamówienia podświetlone na szaro pochodzą z ofert, które nie są powiązane z towarami udostępnionymi w Comarch e-Sklep, w związku z czym nie będą przekształcane do zamówień. O tym jak je powiązać, przeczytasz w tym artykule.
Przyciski na liście Amazon > Zamówienia > Do realizacji:
- Stwórz zamówienia – służy do ręcznego przekształcania zamówień Amazon do zamówień w e-Sklepie (widocznych wówczas na zakładce Zrealizowano), a następnie dalszego przesłania ich do systemu ERP. Opcja stworzy zamówienia tylko dla ofert Amazon powiązanych z towarami z e-Sklepu. Przycisk nie pozwala na tworzenie zamówień dla pojedynczych zamówień z listy. Jest to globalne ustawienie, które działa dla wszystkich zamówień spełniających warunki. Do zamówień przekształcane są tylko zamówienia, które są powiązane z towarem w Comarch e-Sklep – zamówienia podświetlone na biało;
- Pobierz zamówienia Amazon – umożliwia pobranie zamówień z serwisu Amazon. Po kliknięciu należy wybrać nazwę serwisu, z którego mają zostać zaczytane zamówienia do e-Sklepu, a także ustawić datę.
- Powiąż seryjnie oferty – pozwala na ręczne powiązanie wielu ofert z portalu Amazon z towarami widniejącymi w e-Sklepie za pomocą pliku XML o odpowiedniej strukturze. Więcej informacji w rozdziale Import powiązań towarów dla serwisu Amazon.
Szczegóły zamówienia na zakładce Do realizacji
Na szczegółach zamówienia widoczne są takie informacje jak:
-
-
- Numer zamówienia pobrany z serwisu Amazon,
- Status zamówienia,
- Data i godzina złożenia zamówienia przez Klienta w Amazon,
- login sprzedawcy oraz nazwa serwisu,
- sekcja Zamówione towary, w której wyświetlone są zamówione towary wraz z numerem ASIN z Amazon, ilość zamówionych towarów wraz z ceną jednostkową w walucie, ilość wysłana, wartość zamówienia, koszt dostawy oraz łączna wartość zamówienia z kosztem przesyłki,
- sekcja Kupujący, w której widoczne są dane kupującego: zamaskowany adres e-mail,
- sekcja Odbiorca, w której wyświetlony jest adres wysyłki podany przez kupującego podczas składania zamówienia,
- sekcja Płatność, w której widoczna jest zapłacona kwota z walutą oraz forma płatności,
- sekcja Dostawa, w której widoczny jest koszt dostawy oraz sposób dostawy.
-
Co znajdę na zakładce Zrealizowano?
Na zakładce Zrealizowano prezentowana jest lista transakcji, z których zostały utworzone zamówienia. Takie zamówienia widoczne są również w panelu w menu Sprzedaż > Zamówienia. Wystarczy użyć filtra.Szczegóły zamówienia na zakładce Zrealizowano
Na szczegółach zamówienia zrealizowanego widoczne są takie informacje jak:
Na zamówieniu Amazon, które jest zrealizowane dla każdej pozycji wykazywana jest cena netto, cena brutto oraz stawka VAT wyliczana na podstawie danych wartościowych, jakie zostaną przekazane przez serwis.
-
-
- Numer zamówienia pobrany z serwisu Amazon,
- Status zamówienia,
- Data i godzina złożenia zamówienia przez Klienta w Amazon,
- numer zamówienia w sklepie wraz z przyciskiem Przejdź do zamówienia, po kliknięciu w który zostaniesz przeniesiony na szczegóły zamówienia w menu Sprzedaż/ Zamówienia,
- login sprzedawcy oraz nazwa serwisu,
- sekcja Zamówione towary, w której wyświetlone są zamówione towary wraz z numerem ASIN z Amazon, ilość zamówionych towarów wraz z ceną jednostkową w walucie, ilość wysłana, wartość zamówienia, koszt dostawy oraz łączna wartość zamówienia z kosztem przesyłki,
- sekcja Kupujący, w której widoczne są dane kupującego: zamaskowany adres e-mail,
- sekcja Odbiorca, w której wyświetlony jest adres wysyłki podany przez kupującego podczas składania zamówienia,
- sekcja Płatność, w której widoczna jest zapłacona kwota z walutą oraz forma płatności,
- sekcja Dostawa, w której widoczny jest koszt dostawy oraz sposób dostawy.
-
Wskazówka
Wszystkie zamówienia pobrane z serwisu Amazon, dla towarów powiązanych z e-Sklepem, zostaną następnie przesłane do systemu ERP.
Jak zrealizować zamówienie w systemie ERP?
Wskazówka
Zamówienia z serwisu Amazon są widoczne w systemie ERP w tym samym miejscu, gdzie pozostałe zamówienia z e-Sklepu oraz innych marketplace'ów.
Po synchronizacji, zamówienia z Amazon należy zrealizować w systemie ERP, czyli wygenerować do nich list przewozowy (wraz z wszelkimi danymi do wysyłki) oraz utworzyć dokumenty sprzedaży.
Potem, w procesie synchronizacji informacje o realizacji zamówienia Amazon (list przewozowy oraz dokument sprzedaży) są przesyłane z systemu ERP do e-Sklepu, a następnie przekazywane do marketplace'u. Na tej podstawie Amazon zmieni status zamówienia, informując klienta o szczegółach przesyłki.
Jak zintegrować Comarch e-Sklep z Amazon?
Wstęp
W Comarch e-Sklep możesz samodzielnie zintegrować się z serwisem Amazon. Aktualna integracja obejmuje: pobieranie zamówień z serwisu Amazon, wystawianie ofert sprzedażowych z poziomu panelu oraz tworzenie szablonów ofert.Jak mogę skonfigurować konto Amazon jako administrator?
W panelu administracyjnym e-Sklepu istnieje możliwość dodania swojego konta w serwisie Amazon. Proces ten wymaga wygenerowania token'a REST API oraz nadania uprawnień w serwisie Amazon dla panelu administracyjnego Comarch e-Sklep. Celem tego jest pobranie danych niezbędnych w procesie integracji. Nadane uprawnienia można odwołać w dowolnej chwili po zalogowaniu do swojego konta w Amazon. Odwołanie ich będzie równoznaczne z brakiem integracji w Comarch e-Sklep.Wskazówka
Amazon nie udostępnia kont testowych. To oznacza, że oferty będą wystawianie do sprzedaży na oficjalnych serwisach Amazon. Opłaty i prowizje będą naliczane zgodnie z regulaminami serwisu.
Po kliknięciu na Dodaj konto Amazon pojawi się krótka informacja na temat dodawania konta oraz przycisk ZALOGUJ PRZEZ AMAZON, po wybraniu którego zostaniesz automatycznie przekierowany na stronę serwisu Amazon.
Po zalogowaniu się do konta Amazon należy zaakceptować warunki Amazon. Po ich akceptacji zostaniesz przekierowany z powrotem do panelu e-Sklepu.
Gratulacje, Twoje konto Amazon zostało poprawnie dodane do Comarch e-Sklep!
Więcej przydatnych informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy Comarch e-Sklep.
Jak dodać konto Amazon w panelu e-Sklepu?
Aby dodać konto Amazon w panelu e-Sklepu należy przejść do zakładki Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Amazon/ Konto Amazon.

Jak zaimportować powiązania towarów dla serwisu Amazon?
Wstęp
W poprzednich artykułach dowiedziałeś się co to jest Amazon i jak zintegrować go ze swoim Comarch e-Sklep. W tym artykule znajdziesz informację o tym, jak w prosty sposób zaimportować powiązania towarów dla serwisu Amazon.Jak zaimportować towary dla serwisu Amazon?
Dla podłączonych kont serwisu Amazon dostępna jest funkcja importu powiązań towarów dla ofert. W panelu administracyjnym na liście zamówień w menu Amazon/ Zamówienia widoczna jest opcja Powiąż seryjnie towary. Po kliknięciu w dedykowany przycisk istnieje możliwość samodzielnego zaimportowania powiązań towarów z kodami ASIN z Amazona z pliku XML o odpowiedniej strukturze. W pliku należy podać następujące informację:- kod towaru
- kod ASIN

Wskazówka
Ponowne wgranie w pliku XML z powiązaniami spowoduje nowe połączenie towaru z kodem ASIN. Stare powiązanie zostanie nadpisane.
Wyświetlony zostanie wówczas formularz z polami do uzupełnienia:
Po uzupełnieniu wszystkich pół należy zatwierdzić formularz przyciskiem WYŚLIJ.
Po zamknięciu formularza, oferta musi zostać zatwierdzona przez Amazon, co może zająć nawet do kilku godzin. W momencie, gdy zostanie zaakceptowana, po wejściu w szczegóły oferty pojawi się znacznik Wystawiona.
Tworząc nową ofertę należy sprawdzić, czy istnieje taki produkt w serwisie Amazon pod już numerem ASIN. Jeśli produkt istnieje w bazie, to tworząc własną ofertę sprzedaży, należy powiązać konkretny towar z tym istniejącym poprzez ASIN. Jeśli z jakiegoś powodu okaże się, że wystawione dane o produkcie nie są jednak wystarczające, istnieje możliwość przesłania sugerowanych zmian bezpośrednio do Amazona. Jeśli zostaną one przyjęte i zaakceptowane - staną się częścią strony zawierającej szczegółowe dane o produkcie pod konkretnym numerem ASIN.
W przypadku, gdy produkt nie został jeszcze zawarty w ofercie sprzedażowej Amazona, trzeba stworzyć taką ofertę od podstaw. System Amazon wygeneruje dla niej unikalny, nowy kod ASIN. Na ten moment nie ma możliwości dodania nieistniejących produktów z poziomu e-Sklepu – należy to zrobić bezpośrednio w panelu Amazon.
Na liście ofert możliwe jest również filtrowanie ofert. Oferty mogą być filtrowane po kolumnach:
Po wyfiltrowaniu i przejściu na szczegóły oferty, po powrocie do listy filtr nadal jest aktywny, aż do momentu usunięcia lub zmiany preferencji.
Po aktywacji parametru oraz pobraniu zamówienia, karta kontrahenta zostanie automatycznie założona na liście Kontrahentów w panelu administracyjnym, a następnie przeniesiona w drodze synchronizacji do posiadanego systemu Comarch ERP.
Po powiązaniu oferty Amazon z towarem z e-Sklepu na szczegółach towaru w panelu administracyjnym w sekcji Towar dostępne jest dodatkowe pole, w którym jest widoczna informacja na temat kodu ASIN (z Amazona), z jakim powiązany jest dany towar.
Więcej przydatnych informacji na temat platform sprzedażowych można znaleźć w naszym Centrum Pomocy Comarch e-Sklep.
Jak dodać ofertę dla serwisu Amazon?
Wstęp
Po dodaniu i skonfigurowaniu konta Amazon w e-Sklepie, w zakładce Amazon/ Oferty wyświetlana będzie lista wszystkich ofert dodanych na podłączonym koncie. Pobieranie informacji działa w trybie online, co oznacza że wszystkie zmiany są na bieżąco aktualizowane w panelu administracyjnym e-Sklepu.Jak dodać nową ofertę Amazon?
W zakładce Amazon/ Oferty nad listą ofert dostępny jest przycisk Dodaj ofertę, umożliwiający dodanie nowej oferty Amazon. Pamiętaj, aby przed tą operacją, powiązać towary z kodami ASIN z Amazon zgodnie z instrukcją. Należy zwrócić uwagę, że wszystkie parametry produktów zostają automatycznie uzupełnione dzięki powiązaniu towarów kodem ASIN.
- Dodaj towar – należy wybrać towar, który został ówcześnie powiązany z produktem z Amazon przez kod ASIN.
- Oferta – indywidualny tytuł oferty, który nie może powtarzać się na żadnej ofercie na koncie.
- Cena w ofercie – ustalona cena produktu.
- Waluta – waluta, w której będzie sprzedawany produkt.
- Ilość w ofercie – liczba jednostek, która zostanie udostępniona do sprzedaży na portalu.
- Planowany czas realizacji – przewidywany czas realizacji zamówienia.

Jak poruszać się po liście ofert Amazon w panelu administracyjnym e-Sklepu?
W prawym górnym rogu listy dostępny jest przycisk Kolumny, pozwalający na dowolne wybranie do 8 kolumn, które będą widoczne na liście ofert Amazon dla obsługi sklepu. Widoczne mogą być kolumny:- Obrazek,
- Tytuł,
- Status,
- Ilość w ofercie,
- Cena w ofercie,
- Stan w magazynie,
- Kod towaru (ASIN),
- Kod towaru (e-Sklep),
- Data utworzenia,
- Jednostki miary,
- Waluta.
- Tytuł,
- Status,
- Kod towaru (ASIN),
- Kod towaru (e-Sklep).
Jak przesłać kontrahenta z Amazon do systemu ERP?
Wstęp
W poprzednich artykułach dotyczących serwisu Amazon dowiedziałeś się o tym, jak:- zintegrować Comarch e-Sklep z Amazon
- zaimportować powiązania towarów dla serwisu Amazon
- zrealizować zamówienie z Amazon
- dodać ofertę dla serwisu Amazon
Jak mogę przesłać kontrahentów z Amazon do systemu ERP?
Od wersji 2022.1 w Comarch e-Sklep została udostępniona możliwość automatycznego tworzenia kart kontrahentów na podstawie danych z zamówień pochodzących z serwisu Amazon. W panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Amazon został dodany parametr Przesyłaj kartę kontrahenta do systemu ERP: