Jak zrealizować zamówienie z Amazon?
Wstęp
Dowiedziałeś się już z wcześniejszych artykułów o integracji oraz importowaniu towarów dla serwisu Amazon. Tutaj znajdziesz natomiast informacje na temat pobierania i realizacji zamówień z platformy sprzedażowej Amazon. Proces realizacji zamówienia:
Gdzie pojawiają się zamówienia z serwisu Amazon?
Po złożeniu zamówienia przez klienta w Amazon, trafia ono do panelu administracyjnego e-Sklepu i jest widoczne na liście zamówień w zakładce Sprzedaż > Zamówienia.
Wskazówka
Aby wyfiltrować zamówienia z serwisu Amazon, należy w kolumnie "Źródło" wybrać opcję "Amazon".
Następnie w procesie synchronizacji zamówienia z Amazon wysyłane są do systemu ERP.
Lista, na każdej zakładce, składa się z kolumn:
Co znajdę na zakładce Zamówienia?
W panelu administracyjnym Comarch e-Sklep w menu Amazon > Zamówienia widoczna jest lista zamówień pobranych z tego serwisu. Transakcje prezentowane są na zakładkach:-
-
- Zamówienia do realizacji,
- Zamówienia zrealizowane.
-

- ID – kolejny numer zamówienia w e-Sklepie (kolumna z możliwością sortowania i filtrowania),
- Status zamówienia Amazon – pobrany z serwisu (kolumna z możliwością sortowania i filtrowania po statusach zdefiniowanych na liście możliwych statusów),
- Wartość zamówienia z kosztami przesyłki – pobrana z serwisu,
- Waluta – w jakiej jest pobranie zamówienie z Amazon,
- Data sprzedaży – data i godzina złożenia zamówienia przez Klienta w serwisie Amazon (kolumna z możliwością sortowania i filtrowania),
- Nr zamówienia Amazon – numer zamówienia pobrany z serwisu (kolumna z możliwością filtrowania),
- Serwis – nazwa serwisu Amazon, z którego pobrano zamówienie (kolumna z możliwością filtrowania),
- Login Amazon – nazwa konta Amazon, z którego pobrano zamówienie.
Co mogę zrobić na zakładce Do realizacji?
Na zakładce Do realizacji dostępna jest lista zamówień pobranych z serwisu Amazon. Po dodaniu nowego konta Amazon w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep pobierane są wszystkie zamówienia, które zostały złożone od czasu przyłączenia konta Amazon (także te niepowiązane z ofertami w aplikacji).Wskazówka
Zamówienia podświetlone na szaro pochodzą z ofert, które nie są powiązane z towarami udostępnionymi w Comarch e-Sklep, w związku z czym nie będą przekształcane do zamówień. O tym jak je powiązać, przeczytasz w tym artykule.
Przyciski na liście Amazon > Zamówienia > Do realizacji:
- Stwórz zamówienia – służy do ręcznego przekształcania zamówień Amazon do zamówień w e-Sklepie (widocznych wówczas na zakładce Zrealizowano), a następnie dalszego przesłania ich do systemu ERP. Opcja stworzy zamówienia tylko dla ofert Amazon powiązanych z towarami z e-Sklepu. Przycisk nie pozwala na tworzenie zamówień dla pojedynczych zamówień z listy. Jest to globalne ustawienie, które działa dla wszystkich zamówień spełniających warunki. Do zamówień przekształcane są tylko zamówienia, które są powiązane z towarem w Comarch e-Sklep – zamówienia podświetlone na biało;
- Pobierz zamówienia Amazon – umożliwia pobranie zamówień z serwisu Amazon. Po kliknięciu należy wybrać nazwę serwisu, z którego mają zostać zaczytane zamówienia do e-Sklepu, a także ustawić datę.
Szczegóły zamówienia na zakładce Do realizacji
Na szczegółach zamówienia widoczne są takie informacje jak:
-
-
- Numer zamówienia pobrany z serwisu Amazon,
- Status zamówienia,
- Data i godzina złożenia zamówienia przez Klienta w Amazon,
- login sprzedawcy oraz nazwa serwisu,
- sekcja Zamówione towary, w której wyświetlone są zamówione towary wraz z numerem ASIN z Amazon, ilość zamówionych towarów wraz z ceną jednostkową w walucie, ilość wysłana, wartość zamówienia, koszt dostawy oraz łączna wartość zamówienia z kosztem przesyłki,
- sekcja Kupujący, w której widoczne są dane kupującego: zamaskowany adres e-mail,
- sekcja Odbiorca, w której wyświetlony jest adres wysyłki podany przez kupującego podczas składania zamówienia,
- sekcja Płatność, w której widoczna jest zapłacona kwota z walutą oraz forma płatności,
- sekcja Dostawa, w której widoczny jest koszt dostawy oraz sposób dostawy.
-
Co znajdę na zakładce Zrealizowano?
Na zakładce Zrealizowano prezentowana jest lista transakcji, z których zostały utworzone zamówienia. Takie zamówienia widoczne są również w panelu w menu Sprzedaż > Zamówienia. Wystarczy użyć filtra.Szczegóły zamówienia na zakładce Zrealizowano
Na szczegółach zamówienia zrealizowanego widoczne są takie informacje jak:
Na zamówieniu Amazon, które jest zrealizowane dla każdej pozycji wykazywana jest cena netto, cena brutto oraz stawka VAT wyliczana na podstawie danych wartościowych, jakie zostaną przekazane przez serwis.
-
-
- Numer zamówienia pobrany z serwisu Amazon,
- Status zamówienia,
- Data i godzina złożenia zamówienia przez Klienta w Amazon,
- numer zamówienia w sklepie wraz z przyciskiem Przejdź do zamówienia, po kliknięciu w który zostaniesz przeniesiony na szczegóły zamówienia w menu Sprzedaż/ Zamówienia,
- login sprzedawcy oraz nazwa serwisu,
- sekcja Zamówione towary, w której wyświetlone są zamówione towary wraz z numerem ASIN z Amazon, ilość zamówionych towarów wraz z ceną jednostkową w walucie, ilość wysłana, wartość zamówienia, koszt dostawy oraz łączna wartość zamówienia z kosztem przesyłki,
- sekcja Kupujący, w której widoczne są dane kupującego: zamaskowany adres e-mail,
- sekcja Odbiorca, w której wyświetlony jest adres wysyłki podany przez kupującego podczas składania zamówienia,
- sekcja Płatność, w której widoczna jest zapłacona kwota z walutą oraz forma płatności,
- sekcja Dostawa, w której widoczny jest koszt dostawy oraz sposób dostawy.
-
Wskazówka
Wszystkie zamówienia pobrane z serwisu Amazon, dla towarów powiązanych z e-Sklepem, zostaną następnie przesłane do systemu ERP.
Jak zrealizować zamówienie w systemie ERP?
Wskazówka
Zamówienia z serwisu Amazon są widoczne w systemie ERP w tym samym miejscu, gdzie pozostałe zamówienia z e-Sklepu oraz innych marketplace'ów.
Po synchronizacji, zamówienia z Amazon należy zrealizować w systemie ERP, czyli wygenerować do nich list przewozowy (wraz z wszelkimi danymi do wysyłki) oraz utworzyć dokumenty sprzedaży.
Potem, w procesie synchronizacji informacje o realizacji zamówienia Amazon (list przewozowy oraz dokument sprzedaży) są przesyłane z systemu ERP do e-Sklepu, a następnie przekazywane do marketplace'u. Na tej podstawie Amazon zmieni status zamówienia, informując klienta o szczegółach przesyłki.
Jak zintegrować Comarch e-Sklep z Amazon?
Wstęp
W Comarch e-Sklep możesz samodzielnie zintegrować się z serwisem Amazon. Aktualna integracja obejmuje: pobieranie zamówień z serwisu Amazon, wystawianie ofert sprzedażowych z poziomu panelu oraz tworzenie szablonów ofert.Jak mogę skonfigurować konto Amazon jako administrator?
W panelu administracyjnym e-Sklepu istnieje możliwość dodania swojego konta w serwisie Amazon. Proces ten wymaga wygenerowania token'a REST API oraz nadania uprawnień w serwisie Amazon dla panelu administracyjnego Comarch e-Sklep. Celem tego jest pobranie danych niezbędnych w procesie integracji. Nadane uprawnienia można odwołać w dowolnej chwili po zalogowaniu do swojego konta w Amazon. Odwołanie ich będzie równoznaczne z brakiem integracji w Comarch e-Sklep.Wskazówka
Amazon nie udostępnia kont testowych. To oznacza, że oferty będą wystawianie do sprzedaży na oficjalnych serwisach Amazon. Opłaty i prowizje będą naliczane zgodnie z regulaminami serwisu.
Po kliknięciu przycisku Dodaj pojawi się krótka informacja dotycząca procesu dodawania konta. Po zapoznaniu się z treścią, możesz przejść dalej, klikając przycisk Zaloguj przez Amazon. Zostaniesz wówczas automatycznie przekierowany na stronę logowania serwisu Amazon.
Po zalogowaniu się do konta Amazon należy wybrać konto oraz dokonać autoryzacji i zaakceptować warunki Amazon.
Po ich akceptacji zostaniesz przekierowany z powrotem do panelu e-Sklepu, gdzie w zakładce Integracje będzie aktywna integracja z serwisem Amazon.
Gratulacje, Twoje konto Amazon zostało poprawnie dodane do Comarch e-Sklep!
Znajdziesz tam opcję usunięcia integracji.
Więcej przydatnych informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy Comarch e-Sklep.
Jak dodać integrację Amazon w panelu administracyjnym?
Aby dodać integrację z serwisem Amazon w panelu e-Sklepu, należy przejść do zakładki Integracje, a następnie wybrać opcję Dodaj integrację. Z listy dostępnych usług proszę odnaleźć Amazon i kliknąć Dodaj.



Jak usunąć integrację z serwisem Amazon?
Przejdź do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep do zakładki Integracje, następnie wejdź w szczegóły integracji Amazon klikając w nią: