Jak dodać ofertę dla serwisu Amazon?

Wstęp

Po dodaniu i skonfigurowaniu konta Amazon w e-Sklepie, w zakładce Amazon/ Oferty wyświetlana będzie lista wszystkich ofert dodanych na podłączonym koncie. Pobieranie informacji działa w trybie online, co oznacza że wszystkie zmiany są na bieżąco aktualizowane w panelu administracyjnym e-Sklepu.

Jak dodać nową ofertę Amazon?

W zakładce Amazon/ Oferty nad listą ofert dostępny jest przycisk Dodaj ofertę, umożliwiający dodanie nowej oferty Amazon. Pamiętaj, aby przed tą operacją, powiązać towary z kodami ASIN z Amazon zgodnie z instrukcją. Należy zwrócić uwagę, że wszystkie parametry produktów zostają automatycznie uzupełnione dzięki powiązaniu towarów kodem ASIN.

Wyświetlony zostanie wówczas formularz z polami do uzupełnienia:

  • Dodaj towar – należy wybrać towar, który został ówcześnie powiązany z produktem z Amazon przez kod ASIN.
  • Oferta – indywidualny tytuł oferty, który nie może powtarzać się na żadnej ofercie na koncie.
  • Cena w ofercie – ustalona cena produktu.
  • Waluta – waluta, w której będzie sprzedawany produkt.
  • Ilość w ofercie – liczba jednostek, która zostanie udostępniona do sprzedaży na portalu.
  • Planowany czas realizacji – przewidywany czas realizacji zamówienia.

Po uzupełnieniu wszystkich pół należy zatwierdzić formularz przyciskiem WYŚLIJ.

Po zamknięciu formularza, oferta musi zostać zatwierdzona przez Amazon, co może zająć nawet do kilku godzin. W momencie, gdy zostanie zaakceptowana, po wejściu w szczegóły oferty pojawi się znacznik Wystawiona.

Tworząc nową ofertę należy sprawdzić, czy istnieje taki produkt w serwisie Amazon pod już numerem ASIN. Jeśli produkt istnieje w bazie, to tworząc własną ofertę sprzedaży, należy powiązać konkretny towar z tym istniejącym poprzez ASIN. Jeśli z jakiegoś powodu okaże się, że wystawione dane o produkcie nie są jednak wystarczające, istnieje możliwość przesłania sugerowanych zmian bezpośrednio do Amazona. Jeśli zostaną one przyjęte i zaakceptowane – staną się częścią strony zawierającej szczegółowe dane o produkcie pod konkretnym numerem ASIN.

W przypadku, gdy produkt nie został jeszcze zawarty w ofercie sprzedażowej Amazona, trzeba stworzyć taką ofertę od podstaw. System Amazon wygeneruje dla niej unikalny, nowy kod ASIN. Na ten moment nie ma możliwości dodania nieistniejących produktów z poziomu e-Sklepu – należy to zrobić bezpośrednio w panelu Amazon.

Jak poruszać się po liście ofert Amazon w panelu administracyjnym e-Sklepu?

W prawym górnym rogu listy dostępny jest przycisk Kolumny, pozwalający na dowolne wybranie do 8 kolumn, które będą widoczne na liście ofert Amazon dla obsługi sklepu.

Widoczne mogą być kolumny:

  • Obrazek,
  • Tytuł,
  • Status,
  • Ilość w ofercie,
  • Cena w ofercie,
  • Stan w magazynie,
  • Kod towaru (ASIN),
  • Kod towaru (e-Sklep),
  • Data utworzenia, 
  • Jednostki miary,
  • Waluta.

Na liście ofert możliwe jest również filtrowanie ofert. Oferty mogą być filtrowane po kolumnach:

  • Tytuł,
  • Status,
  • Kod towaru (ASIN),
  • Kod towaru (e-Sklep).

Po wyfiltrowaniu i przejściu na szczegóły oferty, po powrocie do listy filtr nadal jest aktywny, aż do momentu usunięcia lub zmiany preferencji.

Czy ten artykuł był pomocny?