Zamówienie Comarch e-Sklep w systemie Comarch ERP XT

Wstęp

Comarch e-Sklep to płatny system e-commerce, który zapewnia łatwą sprzedaż towarów w Internecie. Użytkownicy, którzy posiadają e-Sklep skonfigurowany ze swoim kontem Comarch ERP XT, mają przedłużaną licencję na wybrany pakiet przez cały czas, kiedy ich konto jest aktywne. Współpraca pomiędzy Comarch ERP XT a Comarch e-Sklep opiera się na wymianie danych pomiędzy aplikacjami. Z Comarch ERP XT wysyłane są dane o produktach. Sam decydujesz, które towary i usługi chcesz sprzedawać w swoim sklepie internetowym. Natomiast z Comarch e-Sklep importowane są informacje o złożonych zamówieniach. Na tej podstawie wystawiasz faktury sprzedaży, a Klient na bieżąco wie, jaki jest stan realizacji jego zamówienia.

Zamówienie Comarch e-Sklep w systemie Comarch ERP XT

Aby zamówić Comarch e-Sklep Użytkownik musi posiadać swój numer ID Klienta Comarch. Numer ten jest nadawany automatycznie po kompletnym wypełnieniu danych firmy w Konto/ Moje konto na zakładce Moje dane (wszystkie pola oznaczone *). Po wypełnieniu pieczątki i zapisaniu danych Użytkownik jest rejestrowany w systemie Comarch i zwrotnie otrzymuje numer ID oraz PIN, które może zobaczyć w sekcji Twoje ID. Nadanie numeru ID trwa maksymalnie do 2 dni roboczych.

W obszarze Więcej funkcji/ Comarch e-Sklep możesz zamówić swój sklep internetowy. Istnieje możliwość zamówienia:

Wersji demo

Wersja demo jest dostępna bezpłatnie przez pierwsze 30 dni. Wersja demo posiada wszystkie funkcjonalności wersji płatnej, jest jedynie ograniczona czasowo. Przed upływem ważności e-Sklepu Użytkownik dostanie informację, że okres próbny dobiega końca i będzie mógł zamówić wtedy wersję płatną. Jeśli nie zamówi wersji płatnej – e-Sklep zostanie zablokowany.

Wersję demo można zamówić wciskając przycisk Wypróbuj bezpłatnie.

Wersji płatnej

Korzystając z przycisku Zamów e-Sklep Użytkownik zamawia od razu wersję płatną. W takim przypadku co miesiąc dla Użytkownika zostanie wystawiona faktura za użytkowanie e-Sklepu. Istnieje również możliwość zamówienia e-Sklepu z poziomu okna z wyborem usług dodatkowych (Konto: Mój pakiet/ Zmień pakiet). W sekcji usług dodatkowych można wybrać moduł sklepu internetowego w wersji standard lub light, klikając w wybrany kafelek:

Podczas zamawiania e-Sklepu musisz podać następujące dane:

  • wersja e-sklepu – możesz zamówić wersję standard lub light. W wersji light istnieje ograniczenie co do ilości produktów, które mogą być wystawione w e-Sklepie (jednocześnie do e-Sklepu może być udostępnione 50 produktów).
  • domena – jeśli Użytkownik posiada własną domenę może zamówić e-Sklep działający w tej domenie. Wtedy powinien wybrać opcję własna i wpisać adres zakładanego sklepu (do prawidłowego działania e-Sklepu konieczne jest dodatkowo przekierowanie domeny na adres IP Comarch). Jeśli Użytkownik nie posiada własnej domeny może wybrać opcję pl. Wtedy podaje tylko nazwę sklepu internetowego, który zostanie założony.

Więcej na temat przekierowania własnej domeny przeczytasz w artykule: Konfiguracja domeny.

Po wciśnięciu przycisku Wyślij składane jest zamówienie na e-Sklep. Wtedy Użytkownik widzi komunikat:

Twoje zamówienie na e-Sklep zostało zarejestrowane. O jego realizacji zostaniesz poinformowany drogą mailową.

Potwierdzenie zamówienia wysyłane jest również mailem na adres, na który założone jest konto Comarch ERP XT.

O realizacji zamówienia i założeniu sklepu Użytkownik informowany jest drogą mailową.  Wtedy też po wejściu do konfiguracji e-Sklepu widzi informację, że sprzedaje w Comarch e-Sklep. Równocześnie w konfiguracji pojawia się przycisk Wyślij dane, który powoduje wysłanie do e-Sklepu przygotowanych wcześniej produktów.

Użytkownik, który zamówił e-Sklep korzystając z formularza zamówienia dostępnego na stronach Comarch, nie składa dodatkowo zamówienia z poziomu Comarch ERP XT. Wraz z e-Sklepem jest dla niego zakładane i konfigurowane połączenie z kontem Comarch ERP XT. Po zalogowaniu do programu widzi on od razu opcje wysyłania produktów.

Czy ten artykuł był pomocny?