Jak włączyć tryb nieprodukcyjny (urlop, strona w budowie)?

W działalności sklepu internetowego zdarzają się takie okresy (jak np. urlop, zmiana szaty graficznej sklepu czy np. czas inwentaryzacji), kiedy chcemy wyłączyć widoczność sklepu w internecie, ograniczyć jego dostępność dla Klientów lub dodać informację o np. o nieprzyjmowaniu zamówień przez ustalony okres czasu. W Comarch e-Sklep można to wykonać na kilka sposobów, które przedstawiamy poniżej.

Uwaga
Żadna z przedstawionych niżej opcji nie spowoduje automatycznego czasowego zawieszenia abonamentu za usługę Comarch e-Sklep. Opłata miesięczna będzie nadal naliczana zgodnie z obowiązującym cennikem.
  1. Wyłączenie dostępności i widoczności e-Sklepu. W tym przypadku, gdy klient wejdzie na stronę wyświetli mu się komunikat, skonfigurowany zgodnie z poniższą instrukcją.

Aby ustawić sklep w trybie nieprodukcyjnym zalecamy wykorzystać ustawienia szablonów w panelu administratora:

a) po zalogowaniu do panelu przejść do sekcji Wygląd sklepu/Ustawienia,
b) należy wybrać jeden z wolnych szablonów (można do tego wykorzystać standardowy szablon Comarch) i przejść do edycji ustawień zaawansowanych,
c) następnie wybrać opcję Edytuj HTML (3 kropki w prawym górnym rogu),
d) W pliku _layout.html zakomentować lub wyczyścić zawartość okna i wpisać na przykład: <p>Strona w budowie</p> (lub inny dowolny tekst, który ma się wyświetlać po wejściu na stronę e-Sklepu),
e) zmiany należy zapisać i opublikować,
f) przygotowany szablon musi być ustawiony jako domyślny i aktywny (Wygląd sklepu/Ustawienia/więcej (3 kropki w prawym górnym rogu)/edytuj ustawienia zaawansowane/Szablon).

Po ustawieniu domyślnego szablonu można włączyć tryb administratora w Wygląd sklepu/Ustawienia/więcej/Podgląd zmian wyglądu sklepu w czasie rzeczywistym (dla administratora). Tym sposobem można podglądać zmiany na sklepie, które nie będą widoczne dla zwykłych użytkowników i dostosowywać szablon. Szablon do edycji po wgraniu do sklepu, wystarczy wybrać z górnej listy Wygląd sklepu/Ustawienia.

Efekt: po wejściu na stronę sklepu Klienci nie będą mogli przeglądać oferty ani składać zamówień.

2. Dodanie banneru, który będzie wyświetlał się na głównej stronie sklepu np. z informacją o późniejszej realizacji zamówień czy o przerwie urlopowej. Instrukcja dodawania nowego banneru dostępna jest tutaj.

W szablonach: Topaz i Szafir istnieje możliwość dodania krótkiego komunikatu w formie banneru, który wyświetla się u góry strony. Funkcję można zobaczyć w wersji demo . Opis konfiguracji tego banneru dostępny jest w artykule.

Efekt: po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.

3. Ustawienie komunikatu z pożądaną treścią, który będzie wyświetlał się po wejściu do e-Sklepu na jego stronie głównej. Instrukcja dodawania nowego komunikatu do e-Sklepu dostępna jest tutaj.

Efekt: po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.

Czy ten artykuł był pomocny?