Jak włączyć tryb nieprodukcyjny (urlop, strona w budowie, przerwa techniczna)?

Wstęp

W działalności sklepu internetowego zdarzają się takie okresy (jak np. urlop, zmiana szaty graficznej sklepu czy czas inwentaryzacji), kiedy chcemy wyłączyć widoczność sklepu w Internecie, ograniczyć jego dostępność dla Klientów lub dodać informację o np. o nieprzyjmowaniu zamówień przez ustalony okres. W Comarch e-Sklep można to wykonać na kilka sposobów, które przedstawiamy poniżej.

Wskazówka
Żadna z przedstawionych niżej opcji nie spowoduje automatycznego czasowego zawieszenia abonamentu za usługę Comarch e-Sklep. Opłata miesięczna będzie nadal naliczana zgodnie z obowiązującym cennikem.

„Przerwa techniczna” w szablonie Topaz

W gotowych szablonach Comarch istnieje możliwość aktywacji komunikatu o przerwie technicznej, który będzie się wyświetlał po wejściu na stronę e-Sklepu. Potencjalny klient nie zobaczy wówczas żadnych treści opublikowanych na stronie.

Prace serwisowe – prezentacja strony w gotowych szablonach Comarch

Jak aktywować powyższy komunikat?

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia.

Krok 2. W sekcji Przerwa techniczna zaznacz parametr Tak.

Krok 3. Zapisz i opublikuj zmiany.

Gotowe! Przerwa techniczna została aktywowana w Twoim e-Sklepie.

Wyłączenie dostępności i widoczności e-Sklepu

Jednym ze sposobów wprowadzenia e-Sklepu w stan nieprodukcyjny jest modyfikacja szablonu, której celem jest wyświetlenie odpowiedniego komunikatu oraz ograniczenie dostępu do oferty sklepu.

Wskazówka
Pamiętaj, aby szablon był dodatkowym, zaimportowanym na jednym z wolnych slotów.
Jeżeli chcesz zaprezentować własny komunikat w szablonie Comarch postępuj zgodnie z poniższą instrukcją:

Aby ustawić sklep w trybie nieprodukcyjnym zalecamy wykorzystać ustawienia szablonów w panelu administratora:

  • po zalogowaniu do panelu przejdź do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia,
  • następnie wybierz jeden z wolnych szablonów (można do tego wykorzystać standardowy szablon Comarch) i przejść do edycji ustawień zaawansowanych,
  • następnie wybierz opcję Edytuj HTML (trzy kropki w prawym górnym rogu),
  • W pliku _layout.html 'zakomentować’ lub wyczyścić zawartość okna i wpisać dowolny tekst, który ma się wyświetlać po wejściu na stronę e-Sklepu
    Przyklad
    <p>Strona w budowie</p>
  • zmiany należy zapisać i opublikować,
  • przygotowany szablon musi być ustawiony jako domyślny i aktywny (Wygląd sklepu/ Ustawienia/ więcej (trzy  kropki w prawym górnym rogu)/edytuj ustawienia zaawansowane/Szablon).

Po ustawieniu domyślnego szablonu w trybie nieprodukcyjnym można edytować inny szablon w czasie rzeczywistym. Aby to zrobić wystarczy włączyć parametr Podgląd zmian wyglądu sklepu w czasie rzeczywistym dostępnym w panelu administracyjnym w sekcji: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ więcej (trzy kropki w prawym górnym rogu). Tym sposobem można podglądać zmiany w sklepie, które nie będą widoczne dla zewnętrznych odbiorców i dostosowywać jego wygląd. Szablon do edycji po wgraniu do sklepu wystarczy wybrać z górnej listy Wygląd sklepu/ Ustawienia. 

Dodanie banneru

W e-Sklepie możesz dodać również banner informacyjny. Będzie się on wyświetlał na głównej stronie sklepu np. z informacją o późniejszej realizacji zamówień czy o przerwie urlopowej. Instrukcja dodawania nowego banneru dostępna zawarta jest w artykule: Bannery.

W szablonach: Topaz i Szafir istnieje możliwość dodania krótkiego komunikatu w formie banneru, który wyświetla się u góry strony. Funkcję można zobaczyć w wersji demo. Po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.

Ustawienie komunikatu

W e-Sklepie możesz także ustawić komunikat z pożądaną treścią, który będzie wyświetlał się po wejściu na jego stronie głównej. Instrukcja dodawania nowego komunikatu do e-Sklepu dostępna jest w artykule. Po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.

Czy ten artykuł był pomocny?