Jak włączyć tryb nieprodukcyjny (urlop, strona w budowie, przerwa techniczna)?

Wstęp

W działalności sklepu internetowego zdarzają się takie okresy (jak np. urlop, zmiana szaty graficznej sklepu czy czas inwentaryzacji), kiedy chcemy wyłączyć widoczność sklepu w Internecie, ograniczyć jego dostępność dla Klientów lub dodać informację o np. o nieprzyjmowaniu zamówień przez ustalony okres. W Comarch e-Sklep można to wykonać na kilka sposobów, które przedstawiamy poniżej.

Wskazówka
Żadna z przedstawionych niżej opcji nie spowoduje automatycznego czasowego zawieszenia abonamentu za usługę Comarch e-Sklep. Opłata miesięczna będzie nadal naliczana zgodnie z obowiązującym cennikem.

Wyłączenie dostępności i widoczności e-Sklepu

Jednym ze sposobów wprowadzenia e-Sklepu w stan nieprodukcyjny jest modyfikacja szablonu, której celem jest wyświetlenie odpowiedniego komunikatu oraz ograniczenie dostępu do oferty sklepu.

Aby ustawić sklep w trybie nieprodukcyjnym zalecamy wykorzystać ustawienia szablonów w panelu administratora:

  • po zalogowaniu do panelu przejdź do sekcji Wygląd sklepu/Ustawienia,
  • następnie wybierz jeden z wolnych szablonów (można do tego wykorzystać standardowy szablon Comarch) i przejść do edycji ustawień zaawansowanych,
  • następnie wybierz opcję Edytuj HTML (trzy kropki w prawym górnym rogu),
  • W pliku _layout.html 'zakomentować' lub wyczyścić zawartość okna i wpisać dowolny tekst, który ma się wyświetlać po wejściu na stronę e-Sklepu
    Przyklad
    <p>Strona w budowie</p>
  • zmiany należy zapisać i opublikować,
  • przygotowany szablon musi być ustawiony jako domyślny i aktywny (Wygląd sklepu/Ustawienia/więcej (trzy  kropki w prawym górnym rogu)/edytuj ustawienia zaawansowane/Szablon).

Po ustawieniu domyślnego szablonu w trybie nieprodukcyjnym można edytować inny szablon w czasie rzeczywistym. Aby to zrobić wystarczy włączyć parametr Podgląd zmian wyglądu sklepu w czasie rzeczywistym dostępnym w panelu administracyjnym w sekcji:  Wygląd sklepu/Ustawienia/więcej (trzy kropki w prawym górnym rogu). Tym sposobem można podglądać zmiany w sklepie, które nie będą widoczne dla zewnętrznych odbiorców i dostosowywać jego wygląd. Szablon do edycji po wgraniu do sklepu wystarczy wybrać z górnej listy Wygląd sklepu/Ustawienia. 

Dodanie banneru

W e-Sklepie możesz dodać również banner informacyjny. Będzie się on wyświetlał na głównej stronie sklepu np. z informacją o późniejszej realizacji zamówień czy o przerwie urlopowej. Instrukcja dodawania nowego banneru dostępna zawarta jest w artykule: Bannery.

W szablonach: Topaz i Szafir istnieje możliwość dodania krótkiego komunikatu w formie banneru, który wyświetla się u góry strony. Funkcję można zobaczyć w wersji demo. Po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.

Ustawienie komunikatu

W e-Sklepie możesz także ustawić komunikat z pożądaną treścią, który będzie wyświetlał się po wejściu na jego stronie głównej. Instrukcja dodawania nowego komunikatu do e-Sklepu dostępna jest w artykule. Po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.

„Przerwa techniczna” w szablonie Topaz

Istnieje również możliwość ustawienia gotowego komunikatu o przerwie technicznej w szablonie Topaz. Będzie się on wyświetlał po wejściu na stronę e-Sklepu. Potencjalny klient nie zobaczy wówczas żadnych treści opublikowanych na stronie.

Aby komunikat się wyświetlił, należy w panelu administracyjnym w zakładce Wygląd sklepu/Ustawienia dla  zaznaczyć Tak w sekcji Przerwa techniczna. Zmiany należy zapisać i opublikować.

Wskazówka
Gotowa strona „Prace serwisowe” jest dostępna jedynie w szablonie Topaz.

 

Czy ten artykuł był pomocny?