Wstęp
W działalności sklepu internetowego zdarzają się takie okresy (jak np. urlop, zmiana szaty graficznej sklepu czy czas inwentaryzacji), kiedy chcemy wyłączyć widoczność sklepu w Internecie, ograniczyć jego dostępność dla Klientów lub dodać informację o np. o nieprzyjmowaniu zamówień przez ustalony okres. W Comarch e-Sklep można to wykonać na kilka sposobów, które przedstawiamy poniżej.
„Przerwa techniczna” w szablonie Topaz
W gotowych szablonach Comarch istnieje możliwość aktywacji komunikatu o przerwie technicznej, który będzie się wyświetlał po wejściu na stronę e-Sklepu. Potencjalny klient nie zobaczy wówczas żadnych treści opublikowanych na stronie.
Jak aktywować powyższy komunikat?
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia.
Krok 2. W sekcji Przerwa techniczna zaznacz parametr Tak.
Krok 3. Zapisz i opublikuj zmiany.
Gotowe! Przerwa techniczna została aktywowana w Twoim e-Sklepie.
Wyłączenie dostępności i widoczności e-Sklepu
Jednym ze sposobów wprowadzenia e-Sklepu w stan nieprodukcyjny jest modyfikacja szablonu, której celem jest wyświetlenie odpowiedniego komunikatu oraz ograniczenie dostępu do oferty sklepu. Aby ustawić sklep w trybie nieprodukcyjnym zalecamy wykorzystać ustawienia szablonów w panelu administratora: Po ustawieniu domyślnego szablonu w trybie nieprodukcyjnym można edytować inny szablon w czasie rzeczywistym. Aby to zrobić wystarczy włączyć parametr Podgląd zmian wyglądu sklepu w czasie rzeczywistym dostępnym w panelu administracyjnym w sekcji: Wygląd sklepu/ Ustawienia/ więcej (trzy kropki w prawym górnym rogu). Tym sposobem można podglądać zmiany w sklepie, które nie będą widoczne dla zewnętrznych odbiorców i dostosowywać jego wygląd. Szablon do edycji po wgraniu do sklepu wystarczy wybrać z górnej listy Wygląd sklepu/ Ustawienia. W e-Sklepie możesz dodać również banner informacyjny. Będzie się on wyświetlał na głównej stronie sklepu np. z informacją o późniejszej realizacji zamówień czy o przerwie urlopowej. Instrukcja dodawania nowego banneru dostępna zawarta jest w artykule: Bannery. W szablonach: Topaz i Szafir istnieje możliwość dodania krótkiego komunikatu w formie banneru, który wyświetla się u góry strony. Funkcję można zobaczyć w wersji demo. Po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia. W e-Sklepie możesz także ustawić komunikat z pożądaną treścią, który będzie wyświetlał się po wejściu na jego stronie głównej. Instrukcja dodawania nowego komunikatu do e-Sklepu dostępna jest w artykule. Po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.
Dodanie banneru
Ustawienie komunikatu
Czy ten artykuł był pomocny?