Wstęp
W działalności sklepu internetowego zdarzają się takie okresy (jak np. urlop, zmiana szaty graficznej sklepu czy czas inwentaryzacji), kiedy chcemy wyłączyć widoczność sklepu w Internecie, ograniczyć jego dostępność dla Klientów lub dodać informację o np. o nieprzyjmowaniu zamówień przez ustalony okres. W Comarch e-Sklep można to wykonać na kilka sposobów, które przedstawiamy poniżej.
Wyłączenie dostępności i widoczności e-Sklepu
Jednym ze sposobów wprowadzenia e-Sklepu w stan nieprodukcyjny jest modyfikacja szablonu, której celem jest wyświetlenie odpowiedniego komunikatu oraz ograniczenie dostępu do oferty sklepu.
Aby ustawić sklep w trybie nieprodukcyjnym zalecamy wykorzystać ustawienia szablonów w panelu administratora:
- po zalogowaniu do panelu przejdź do sekcji Wygląd sklepu/Ustawienia,
- następnie wybierz jeden z wolnych szablonów (można do tego wykorzystać standardowy szablon Comarch) i przejść do edycji ustawień zaawansowanych,
- następnie wybierz opcję Edytuj HTML (trzy kropki w prawym górnym rogu),
- W pliku _layout.html 'zakomentować' lub wyczyścić zawartość okna i wpisać dowolny tekst, który ma się wyświetlać po wejściu na stronę e-Sklepu Przyklad<p>Strona w budowie</p>
- zmiany należy zapisać i opublikować,
- przygotowany szablon musi być ustawiony jako domyślny i aktywny (Wygląd sklepu/Ustawienia/więcej (trzy kropki w prawym górnym rogu)/edytuj ustawienia zaawansowane/Szablon).
Po ustawieniu domyślnego szablonu w trybie nieprodukcyjnym można edytować inny szablon w czasie rzeczywistym. Aby to zrobić wystarczy włączyć parametr Podgląd zmian wyglądu sklepu w czasie rzeczywistym dostępnym w panelu administracyjnym w sekcji: Wygląd sklepu/Ustawienia/więcej (trzy kropki w prawym górnym rogu). Tym sposobem można podglądać zmiany w sklepie, które nie będą widoczne dla zewnętrznych odbiorców i dostosowywać jego wygląd. Szablon do edycji po wgraniu do sklepu wystarczy wybrać z górnej listy Wygląd sklepu/Ustawienia.
Dodanie banneru
W e-Sklepie możesz dodać również banner informacyjny. Będzie się on wyświetlał na głównej stronie sklepu np. z informacją o późniejszej realizacji zamówień czy o przerwie urlopowej. Instrukcja dodawania nowego banneru dostępna zawarta jest w artykule: Bannery.
W szablonach: Topaz i Szafir istnieje możliwość dodania krótkiego komunikatu w formie banneru, który wyświetla się u góry strony. Funkcję można zobaczyć w wersji demo. Po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.
Ustawienie komunikatu
W e-Sklepie możesz także ustawić komunikat z pożądaną treścią, który będzie wyświetlał się po wejściu na jego stronie głównej. Instrukcja dodawania nowego komunikatu do e-Sklepu dostępna jest w artykule. Po wejściu na stronę sklepu Klienci będą mogli przeglądać ofertę oraz składać zamówienia.
„Przerwa techniczna” w szablonie Topaz
Istnieje również możliwość ustawienia gotowego komunikatu o przerwie technicznej w szablonie Topaz. Będzie się on wyświetlał po wejściu na stronę e-Sklepu. Potencjalny klient nie zobaczy wówczas żadnych treści opublikowanych na stronie.
Aby komunikat się wyświetlił, należy w panelu administracyjnym w zakładce Wygląd sklepu/Ustawienia dla zaznaczyć Tak w sekcji Przerwa techniczna. Zmiany należy zapisać i opublikować.
WskazówkaGotowa strona „Prace serwisowe” jest dostępna jedynie w szablonie Topaz.Czy ten artykuł był pomocny?
( 1 )( 0 )