Jak skonfigurować Raty BNP Paribas w Comarch e-Sklep?

Raty BNP Paribas – podstawowe informacje

Sposobem zachęcającym klienta do dokonywania zakupów, w momencie doświadczenia problemów z płynnością finansową, jest oferowanie możliwości spłacania zakupów w ratach.
W e-Sklepie taką opcję oferuje system płatności ratalnej Raty BNP Paribas od banku BNP Paribas S.A.

Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 100zł. Wysokość kredytu nie może przekroczyć 40 000zł.

Adres serwisu: www.bnpparibas.pl

Raty BNP Paribas w e-Sklepie

Parametry systemu kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności, następnie należy kliknąć kafelek Raty BNP Paribas, gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.

Uwaga
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Konfiguracja

Na zakładce Ogólne:

  • można zmienić status płatności,
  • można dodać opis płatności widniejący w sklepie,
  • można zmienić przedział wartości brutto,
  • można dodać swoją grafikę prezentującą płatność.

W sekcji Integracje/ Raty BNP Paribas należy również uzupełnić:

  • Numer sklepu – Numer sklepu przekazany przez Bank,
  • Typ kredytu – Oferta handlowa przekazana przez Bank.

W tej części podany jest również adres powrotu pozytywnego i adres powrotu błędnego – W celu prawidłowej wymiany danych pomiędzy e-Sklepem a serwisem płatności należy przekopiować wyżej wymienione adresy i wkleić je w  odpowiednie miejsce po stronie serwisu płatności.

Wskazówka
Poprawne skonfigurowanie adresów powrotu po stronie serwisu jest jedną z najważniejszych czynności podczas uruchamiania płatności Raty BNP Paribas.

Parametr znajdujący się pod ikonką pozwala na przywrócenie domyślnej grafiki dla tej płatności.

Uwaga
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Zakładka Zgody

W zakładce Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności.

Po kliknięciu przycisku Dodaj zgodę dostępny będzie formularz, w którym można:

  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody – nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.

Wskazówka
Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.

Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Czy ten artykuł był pomocny?