Konfiguracja integracji z Ceneo – Kup teraz
Ceneo – Kup teraz jest usługą, która umożliwia sprzedaż towarów bezpośrednio na platformie Ceneo. Jest to rozwiązanie umożliwiające pozyskanie dodatkowych zamówień oraz kontrahentów.
Mechanizm został zmieniony, ponieważ serwis Ceneo traktuje towary bez określonego atrybutu, jak te z basket = 1.
W celu integracji z Ceneo – Kup teraz przejdź do obszaru Ustawienia > Ustawienia sklepu > Ceneo – Kup teraz.
Wprowadź swój klucz API i wyślij wiadomość do Ceneo z prośbą o odblokowanie odpowiednich adresów IP zgodnie z instrukcjami w panelu.
Lista zamówień z Ceneo
Lista zamówień pobranych z Ceneo znajdziesz w obszarze Sprzedaż > Ceneo – Kup teraz
Zakładka Do realizacji zawiera zamówienia z Ceneo, do których jeszcze nie utworzono zamówień w sklepie.
Dostępne przyciski:
- Pobierz zamówienia z Ceneo – Pobiera zamówienia z ceneo
- Stwórz zamówienia – tworzy zamówienia w sklepie na podstawie zamówień z Ceneo dla wszystkich zamówień z listy (bez względu na zaznaczone pozycje).
- Anuluj – anuluje zamówienie. Nie będzie tworzone zamówienie w sklepie
Zakładka Zrealizowano zawiera zamówienia z Ceneo, do których utworzono zamówienia w sklepie.
Dostępne przyciski:
- Wyślij numer zamówienia – Wysyła numer zamówienia w sklepie do Ceneo
- Wyślij status zamówienia – Zmienia status zamówienia w Ceneo.
Na formularzu zamówienia z Ceneo, w menu opcji dodatkowych, udostępniona została opcja „Anuluj”, dostępna w przypadku anulowania zamówienia sklepowego.
Po wybraniu tej akcji dostępny jest formularz, na którym należy wybrać powód anulowania oraz podać szczegóły anulowania.
Po wciśnięciu przycisku Anuluj następuje wysłanie statusu do Ceneo. Z menu rozwijalnego wybierz powód anulowania oraz wypełnij opis (szczegółowy powód).
Tworzenie zamówień w sklepie na podstawie Ceneo
Na podstawie zamówień pobranych z Ceneo po użyciu przycisku Stwórz zamówienia w obszarze Sprzedaż > Ceneo – Kup teraz > zakładka Do realizacji utworzysz zamówienia sklepowe. Zamówienia w sklepie utworzone zostaną do zamówień Ceneo, które nie zostały anulowane i nie mają jeszcze zamówienia w sklepie.
Jeśli w sklepie jest zarejestrowany adres e-mail z zamówienia Ceneo to zamówienie w sklepie będzie powiązane z tym kontrahentem.
Dane widoczne na zamówieniu pobierane z Ceneo to: dane do wysyłki i faktury, informacje o dostawie i płatności (w opisie dostawy zawarta informacja o punkcie odbioru osobistego lub wybranym paczkomacie) i opis zamówienia.
W panelu administracyjnym jest możliwość uruchomienia automatu, który będzie pobierał zamówienia z Ceneo, tworzył zamówienia sklepowe, a także aktualizował numer i status zamówienia.
Automat tworzenia zamówień możesz włączyć w obszarze: Ustawienia > Ustawienia sklepu > Ceneo – Kup teraz > Zamówienia: