Jak skonfigurować Comarch e-Sklep z integracją Ceneo Kup teraz?
Ceneo Kup teraz jest usługą, która umożliwia sprzedaż towarów bezpośrednio na platformie Ceneo. Jest to rozwiązanie umożliwiające pozyskanie dodatkowych zamówień oraz kontrahentów.
Mechanizm został zmieniony, ponieważ serwis Ceneo traktuje towary bez określonego atrybutu, jak te z basket = 1.
Krok 1. W celu integracji z Ceneo Kup teraz przejdź do obszaru Integracje > Dodaj integrację > Marketplace, zaznacz Ceneo Kup teraz, a następnie wciśnij przycisk Dalej.
Krok 2. Wprowadź swój klucz API, kliknij Dodaj i wyślij wiadomość do Ceneo z prośbą o odblokowanie odpowiednich adresów IP zgodnie z instrukcjami w panelu.
Krok 3. Gotowe! Integracja została dodana.
Jak wygląda lista zamówień z Ceneo Kup teraz?
Listę zamówień pobranych z Ceneo znajdziesz w obszarze Marketplace > Ceneo Kup teraz.
Zakładka Zamówienia do realizacji zawiera zamówienia z Ceneo, do których nie utworzono jeszcze zamówień w sklepie.
Dostępne przyciski:
- Pobierz zamówienia Ceneo – pobiera zamówienia z serwisu Ceneo,
- Stwórz zamówienia – tworzy zamówienia w sklepie na podstawie zamówień z Ceneo dla wszystkich zamówień z listy (bez względu na zaznaczone pozycje),
- Anuluj – anuluje zamówienie. Nie będzie tworzone zamówienie w sklepie.
Zakładka Zamówienia zrealizowane zawiera zamówienia z Ceneo, do których utworzono zamówienia w sklepie.
Dostępne przyciski:
- Wyślij numer zamówienia – wysyła numer zamówienia w sklepie do Ceneo,
- Wyślij status zamówienia – zmienia status zamówienia w Ceneo.
Na formularzu zamówienia z Ceneo, w menu opcji dodatkowych, udostępniona została opcja „Anuluj”, dostępna w przypadku anulowania zamówienia sklepowego.
Po wybraniu tej akcji dostępny jest formularz, na którym należy z menu rozwijalnego wybrać powód anulowania oraz podać szczegóły anulowania (opis).
Po wciśnięciu przycisku Anuluj zamówienie następuje wysłanie statusu do Ceneo.
Jak tworzyć zamówienia w sklepie na podstawie Ceneo Kup teraz?
Na podstawie zamówień pobranych z Ceneo po użyciu przycisku Stwórz zamówienia w obszarze Marketplace > Ceneo Kup teraz > zakładka Zamówienia do realizacji utworzysz zamówienia sklepowe. Zamówienia w sklepie utworzone zostaną do zamówień Ceneo, które nie zostały anulowane i nie mają jeszcze zamówienia w sklepie.
Jeśli w sklepie jest zarejestrowany adres e-mail z zamówienia Ceneo to zamówienie w sklepie będzie powiązane z tym kontrahentem.
Dane widoczne na zamówieniu pobierane z Ceneo to: dane do wysyłki i faktury, informacje o dostawie i płatności (w opisie dostawy zawarta informacja o punkcie odbioru osobistego lub wybranym paczkomacie) i opis zamówienia.
W panelu jest możliwość uruchomienia automatu, który będzie pobierał zamówienia z Ceneo, tworzył zamówienia sklepowe, a także aktualizował numer i status zamówienia.
Automat tworzenia zamówień możesz włączyć w obszarze: Integracje > Ceneo Kup teraz > Zamówienia.