Numer listu przewozowego, do zamówienia złożonego w Comarch e-Sklep można dodać w Panelu administracyjnym sklepu w menu Sprzedaż/Zamówienia. Wybrane zamówienie należy zaznaczyć na liście, a następnie w górnej części okna wybrać opcję Dodaj nr listu przewozowego. Wyświetli się wówczas obszar, gdzie należy wprowadzić numer listu, a następnie z listy rozwijanej wybrać kuriera.
We wszystkich standardowych szablonach Comarch oraz w szablonie Topaz – wygenerowanym w kreatorze, klienci mogą sprawdzić numer listu przewozowego. Numer widoczny jest po zalogowaniu do Profilu klienta, na szczegółach zamówienia. Po kliknięciu w numer nastąpi przekierowanie do wyszukiwarki danego kuriera, dzięki której klienci mogą zlokalizować swoją przesyłkę. Wyjątkiem jest typ kuriera: Inny, wówczas nie ma możliwości śledzenia przesyłki.
W panelu administracyjnym sklepu numer listu przewozowego widoczny jest w menu Sprzedaż/Zamówienia, na szczegółach zamówienia w zakładce Dostawa i płatność. Dodatkowo w tym miejscu można zmienić lub usunąć numer listu, który został dodany w panelu administracyjnym.
Numer listu przewozowego można również dodać w systemie Comarch ERP Optima, na dokumencie RO – Rezerwacje odbiorcy, na zakładce Kontrahent. Wówczas numer listu zostanie przesłany do panelu administracyjnego oraz wyświetlany w Profilu klienta.
W systemie Comarch ERP XL istnieje możliwość przesłania klientowi e-Sklepu informacji o numerze listu przewozowego dla realizowanego zamówienia. W tym celu należy wygenerować z przesłanego z e-Sklepu dokumentu zamówienia paczkę, a z niej utworzyć wysyłkę z uzupełnionym numerem listu. Bardziej szczegółowa informacja odnośnie dodawania numeru listu przewozowego do zamówień z Allegro w Comarch ERP XL dostępna jest w artykule Jak przesłać numer listu przewozowego z systemu ERP XL do e-Sklepu i Allegro?.
Obecnie funkcja nie jest obsługiwana przez systemy ERP.
Po dodaniu numeru listu przewozowego zarówno w panelu administracyjnym jak i w systemie ERP wysyłana jest do klienta wiadomość e-mail, informująca o zmianie statusu zamówienia. Wiadomość zawiera numer listu przewozowego wraz z nazwą kuriera oraz linkiem do śledzenia przesyłki. Jedynie w przypadku dodania numeru listu przewozowego z typem kuriera: Inny, wiadomość nie zawiera linku do śledzenia przesyłki. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany oraz niezalogowanych.
Treść wiadomości można sprawdzić w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/ Treści formalne/ Wysyłka e-mail i SMS wiadomość Dodanie listu przewozowego.
Obecnie Allegro wymaga podania numeru listu przewozowego na zamówieniach. Po dodaniu do zamówienia z Allegro numeru listu przewozowego, numer przesyłany jest do serwisu Allegro. Obecnie numery listów przewozowych wysyłane są do zamówień, jeśli od transakcji na Allegro nie minęło więcej niż 60 dni.