Numer listu przewozowego – jak dodać i gdzie jest widoczny ?

Numer listu przewozowego, do zamówienia złożonego w Comarch e-Sklep można dodać w Panelu administracyjnym sklepu w menu Sprzedaż/Zamówienia. Wybrane zamówienie należy zaznaczyć na liście, a następnie w górnej części okna wybrać opcję Dodaj nr listu przewozowego. Wyświetli się wówczas obszar, gdzie należy wprowadzić numer listu, a następnie z listy rozwijanej wybrać kuriera. Nazwy kurierów podane są w kolejności alfabetycznej.

We wszystkich standardowych szablonach Comarch oraz w szablonie Topaz – wygenerowanym w kreatorze, klienci mogą sprawdzić numer listu przewozowego. Numer widoczny jest po zalogowaniu do Profilu klienta, na szczegółach zamówienia. Po kliknięciu w numer nastąpi przekierowanie do wyszukiwarki danego kuriera, dzięki której klienci mogą zlokalizować swoją przesyłkę. Wyjątkiem jest typ kuriera: Inny, wówczas nie ma możliwości śledzenia przesyłki.

W panelu administracyjnym sklepu numer listu przewozowego widoczny jest w menu Sprzedaż/Zamówienia, na szczegółach zamówienia w zakładce Dostawa i płatność. Dodatkowo w tym miejscu można zmienić lub usunąć numer listu, który został dodany w panelu administracyjnym.

Numer listu przewozowego można również dodać w systemie Comarch ERP Optima, na dokumencie RO – Rezerwacje odbiorcy, na zakładce Kontrahent. Wówczas numer listu zostanie przesłany do panelu administracyjnego oraz wyświetlany w Profilu klienta.

W systemie Comarch ERP XL istnieje możliwość przesłania klientowi e-Sklepu informacji o numerze listu przewozowego dla realizowanego zamówienia. W tym celu należy wygenerować z przesłanego z e-Sklepu dokumentu zamówienia paczkę, a z niej utworzyć wysyłkę z uzupełnionym numerem listu.

Wskazówka
Numer listu przewozowego dodany w panelu administracyjnym jest wysyłany do systemu ERP podczas synchronizacji, natomiast nie jest widoczny w systemie ERP.
Obecnie funkcja nie jest obsługiwana przez systemy ERP.

Po dodaniu numeru listu przewozowego zarówno w panelu administracyjnym jak i w systemie ERP wysyłana jest do klienta wiadomość e-mail, informująca o zmianie statusu zamówienia. Wiadomość zawiera numer listu przewozowego wraz z nazwą kuriera oraz linkiem do śledzenia przesyłki. Jedynie w przypadku dodania numeru listu przewozowego z typem kuriera: Inny, wiadomość nie zawiera linku do śledzenia przesyłki. Dodatkowo przesyłany jest link do szczegółów zamówienia dla klientów zalogowany oraz niezalogowanych.

Treść wiadomości można sprawdzić w panelu administracyjnym w menu Ustawienia/Treści/E-mail i SMS wiadomość Dodanie listu przewozowego.

Od 1.02.2019 Allegro wymaga podania numeru listu przewozowego na zamówieniach. Po dodaniu do zamówienia z Allegro, numeru listu przewozowego, numer przesyłany jest do serwisu Allegro. Obecnie numery listów przewozowych wysyłane są do zamówień, jeśli od transakcji na Allegro nie minęło więcej niż 60 dni.

Czy ten artykuł był pomocny?