Jak zamówić i aktywować dodatek Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep?


Wstęp

Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep to płatny dodatek oferujący wsparcie sprzedaży w Twoim sklepie przez tworzenie inteligentnych rekomendacji. Wykorzystanie nowoczesnych algorytmów pozwala na analizowanie i gromadzenie informacji na temat Twojego asortymentu oraz historii zakupów, na podstawie których system przygotowuje i prezentuje rekomendacje towarowe. Dodatek AI nie tylko zwiększy atrakcyjność prezentowanej oferty w Twoim e-Sklepie, ale także pozytywnie wpłynie na konwersję i podniesienie średniej wartości koszyka zakupowego.

Jakie są wymagania Comarch e-Sklep, aby używać dodatku Sztuczna inteligencja?

Aby móc korzystać z usługi dodatkowej Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep, konieczne jest spełnienie poniższych wymogów:

      • Zamówienie i opłacenie dodatku. Dodatek Sztuczna inteligencja (AI) dostępny jest tylko dla sklepów płatnych. W wersji demonstracyjnej oraz partnerskiej e-Sklepu dodatek nie zostanie aktywowany.
      • Posiadanie aktualnej wersji Comarch e-Sklep. Dodatek jest dostępny od wersji 2023.6.
      • Dodatek Sztuczna inteligencja dostępny jest dla szablonów Topaz i Szafir od wersji 2023.6

Jak aktywować dodatek Sztucznej inteligencji (AI) w Comarch e-Sklep?

Dodatek Sztuczna inteligencja (AI) jest płatny i aby móc korzystać z nowej usługi dodatkowej, konieczne jest jej zamówienie oraz opłacenie.

Wskazówka
Dodatek Sztuczna inteligencja (AI) dostępny jest tylko dla sklepów płatnych. W wersji demonstracyjnej oraz partnerskiej e-Sklepu dodatek nie zostanie aktywowany. 

Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do zakładki Integracje(1) > Dodaj integrację(2):

Krok 2. W filtrze Typ wybierz Dodatki(3) > Sztuczna inteligencja(4):

 

Krok 3. Użyj przycisku Dodaj, który przeniesie Cię do strony informacyjnej:

Krok 4. Po zapoznaniu się z wyświetlonymi informacjami, kliknij przycisk Zamów. Wypełnij potrzebne dane i naciśnij przycisk Złóż zamówienie.

Gotowe! Twoje zamówienie zostało złożone i przekazane do dalszej realizacji.

Kiedy dodatek zostanie aktywowany?

W ciągu dwóch dni roboczych pakiet zostanie aktywowany, a Ty otrzymasz potwierdzenie drogą mailową.

Wskazówka
Opłata za dodatek zgodna z cennikiem będzie doliczana do faktury za Comarch e-Sklep. Rozliczenie za dodatek odbywa się w cyklu comiesięcznym zgodnie z zasadami zawartymi w §5 Regulaminu. Umowę można wypowiedzieć zgodnie z warunkami opisanymi w regulaminie usługi.

Gdy zamówienie zostanie zrealizowane przejdź do kolejnego etapu konfiguracji dodatku Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep.

Jak skonfigurować dodatek Sztuczna inteligencja (AI) w panelu administracyjnym?

Krok 1. Po otrzymaniu wiadomości o aktywacji zamówionego dodatku, zaloguj się do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep, a następnie przejdź do sekcji Integracje(1), znajdź na liście integracji dodatek Sztuczna inteligencja (AI). Obok niego, w kolumnie Status, kliknij w opcje Konfiguruj.

Krok 2. Opcja konfiguruj przenosi Cię na stronę informacyjną, na której kliknij przycisk Uruchom.

Krok 3. Po wciśnięciu powyższego przycisku, pojawi się informacja o prawidłowej konfiguracji. Na wyświetlonym okienku, masz do wyboru dwie opcje, kliknij Przejdź do szczegółów, gdzie możesz zobaczyć datę złożenia zamówienia oraz wyłączyć aktywną integrację.

Od tego momentu algorytm zacznie pracę nad analizą Twojej bazy towarowej.

Wskazówka
Korzystanie z inteligentnych rekomendacji będzie możliwe do kilku dni od momentu uruchomienia dodatku AI, ze względu na konieczność przeanalizowania asortymentu sklepu przez algorytm, do stworzenia precyzyjnych dopasowań. Czas analizy zależy od wielkości bazy towarowej do przeprocesowania i średnio zajmuje to około 7 dni, ale w przypadku bardzo dużych baz towarowych oraz wielu generowanych zamówień czas ten może się wydłużyć.

Jak ustawić rekomendacje dodatku Sztucznej inteligencji?

Aby móc prezentować rekomendacje produktowe oraz zakupowe w sklepie internetowym, przejdź do panelu administracyjnego do zakładki Wygląd sklepu > Ustawienia > Ustawienia szablonu i aktywuj poniższy parametr:

Dla szablonu Szafir:

Dla szablonu Topaz:

Rekomendacje produktowe wyświetlane są w pop-upie potwierdzającym dodanie towaru do koszyka, z poziomu listy towarowej (o ile włączony jest parametr Pozwalaj na kupowanie z listy towarów):

oraz po dodaniu towaru do koszyka:

Natomiast rekomendacje zakupowe wyświetlane są w koszyku zakupowym:

 

Czy ten artykuł był pomocny?