Jak realizować zamówienia z BaseLinkera w Comarch e-Sklep?

W ramach integracji, zamówienia złożone w platformie BaseLinker na udostępnione towary z Twojego e-Sklepu będą automatycznie przekazywane do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep. Wszystkie transakcje, które zostały opłacone pojawią się w sekcji Sprzedaż/ Zamówienia posiadając odpowiednie źródło: BaseLinker. 

Dostępne w sekcji zamówienia będą mogły zostamy Coć pobrane przez systemarch ERP w celu ich dalszej realizacji.

Wskazówka
Klienci posiadający system Comarch ERP XL, aby być w w stanie skorzystać z funkcji realizacji zamówień powinni w pierwszej kolejności wejść w moduł Administrator/ Listy oraz wybrać Słowniki kategorii/ Transakcje/ Rodzaje źródeł zamówienia. Używając ikony plusika należy wprowadzić nowy rekord – w polu Oznaczenie e-Sklep wpisać wartość 14, a w Rodzaj – BaseLinker. Po tym zapisać zmiany i wykonać synchronizację z e-Sklepem.

Jakie warunki musi spełnić zamówienie, aby zostało wysłane do e-Sklepu?

Aby zamówienie zostało pobrane do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep musi dotyczyć towarów udostępnionych bezpośrednio z Twojego e-Sklepu, a także mieć uzupełnione następujące informacje:

  • dane dostawy (ulica, kod pocztowy, miasto),
  • dane odbiorcy: imię i nazwisko, adres e-mail,
  • metodę płatności i dostawy,
  • w przypadku faktury: adres dla dokumentu, nazwę firmy oraz numer NIP,
  • muszą być w walucie, która jest aktywna w e-Sklepie.
Wskazówka
Zamówienia na produkty dodane ręcznie z poziomu BaseLinkera nie będą wysyłane do e-Sklepu.

Zamówienia z platform marketplace, które pojawiają się w BaseLinkerze, mogą być przekazane do e-Sklepu od razu po zarejestrowaniu płatności opłaconej w BaseLinkerze. Warto pamiętać, że częstotliwość aktualizacji jest zależna od platformy, na której zostało złożone zamówienie. W przypadku Allegro, Amazon, Ceneo, eMag, Arena następuje ona natychmiast po pobraniu pełnego zamówienia, w eBay po otrzymaniu FODu, a w przypadku zamówień wprowadzonych ręcznie – od razu po potwierdzeniu zamówienia ręcznie. Aktualnie zamówienia można przekazywać do jednego, wybranego sklepu (nawet, jeśli ma się ich podłączonych więcej).

Gdy zamówienie zostało już wysłane do e-Sklepu, wówczas wprowadzane modyfikacje po stronie BaseLinkera (takie jak: zmiana ilości, ceny, czy zmiana towarów) nie będą aktualizowane w e-Sklepie.

Jakie informacje znajdują się na szczegółach zamówienia pochodzącego z BaseLinkera?

Wszystkie transakcje wysyłane z platformy BaseLinker widoczne są w sekcji Sprzedaż/ Zamówienia. Po przejściu do szczegółów wybranego zamówienia zostaną wyświetlone odpowiednie informacje na jego temat.

Szczegóły zamówienia z BaseLinkera w Comarch e-Sklep

Na szczegółach zamówienia, w poszczególnych zakładkach znajdują się szczegółowe informacje na temat:

  • Pozycji zamówienia,
  • Wybranego sposobu dostawy i płatności – widoczny jest tu również adres do wysyłki zamówienia,
  • Kontrahenta składającego zamówienie – dostępne dane do faktury oraz dodatkowe dane zamawiającego (sekcja Kupujący),
  • Historii zamówienia.

W żółtej ramce obok danych kontrahenta wyświetlają się informacje dotyczące punktu odbioru, uwagi do zamówienia oraz informacja czy klient zgłosił chęć faktury.

 

 

Jakie stawki VAT mogą być wykorzystywane w zamówieniach z BaseLinkera?

W BaseLinkerze domyślnie dostępne są 4 stawki VAT: 23%, 8%, 5% i 0%. Comarch e-Sklep obsługuje ich znacznie więcej. W przypadku zamówień na towary ze stawkami VAT, które nie są obsługiwane w BaseLinkerze, nadrzędną rolę ma e-Sklep i zamówienia zostają odbierane zgodnie z oryginalnymi stawkami na towarach w e-Sklepie.

Wszystkie towary, które posiadają inne stawki VAT niż domyślnie obsługiwane przez BaseLinker, podczas importu otrzymają stawkę VAT w wysokości 23%. Aby dostosować swój asortyment przejdź do szczegółów towaru w platformie BaseLinker i ręcznie wprowadź docelową wartość (Produkty/ Lista produktów). W innym wypadku stawki VAT w e-Sklepie oraz w BaseLinkerze będą różne.

Przyklad
Na przykład:

  1. Produkt X ma stawkę VAT w e-Sklepie 7%, która nie jest  jedną z domyślnych stawek w BaseLinkerze. Towar podczas pobierania do platformy otrzymuje stawkę VAT w wysokości: 23%. Użytkownik samodzielnie nie zmienił podatku na ten zgodny z e-Sklepem.
  2. Zostaje złożone zamówienie na produkt X ze stawką 23%.
  3. Jako, że produkt w e-Sklepie ma przypisaną stawkę 7%, taka też zostaje przesłana do e-Sklepu. Jednocześnie różni się ono od tego w BaseLinkerze, ponieważ nadrzędnym źródłem informacji o produktach jest e-Sklep.

Aby uniknąć niespójności w Twojej ofercie, edycji stawki VAT dokonasz na szczegółach towaru w platformie BaseLinker w zakładce Sprzedaż i magazyn:

Ręczna edycja stawek VAT na towarach w serwisie BaseLinker

Czy ten artykuł był pomocny?