Wstęp
BaseLinker to wielofunkcyjne narzędzie do zarządzania sprzedażą pozwalające na obsługę wszystkich zamówień ze sklepów internetowych i platform marketplace w jednym miejscu. System umożliwia masowe wystawianie oraz edycję ofert na portalach aukcyjnych, automatyczną synchronizację stanów magazynowych i cen na ofertach, oraz automatyzację wielu procesów.
Zakres integracji
Comarch e-Sklep został zintegrowany z BaseLinkerem, dzięki czemu poprzez e-Sklep możliwa jest sprzedaż na wielu popularnych platformach, które w swojej ofercie posiada BaseLinker. Wymiana danych w ramach wskazanej integracji jest dwustronna, a jej zakres został zobrazowany na poniższym schemacie:
Synchronizacja danych pomiędzy e-Sklepem a BaseLinkerem powinna zostać wykonana ręcznie przez użytkownika od razu po pierwszym połączeniu e-Sklepu z platformą, a następnie raz na dobę.
Wśród danych produktowych przesyłanych do BaseLinkera znajdują się:
Jak skorzystać z integracji?
Aby skorzystać z integracji z platformą BaseLinker wykonaj 3 proste kroki:
Krok 1. Zamów dodatek na BaseLinker (przeczytaj Jak zamówić dodatek BaseLinker w Comarch e-Sklep?)
Krok 2. Połącz swoje konto BaseLinker z Comarch e-Sklep (przeczytaj Jak skonfigurować dodatek BaseLinker z Comarch e-Sklep?)
Krok 3. Udostępnij towary ze swojego e-Sklepu do platformy BaseLinker (przeczytaj Jak udostępnić towary z e-Sklepu do BaseLinkera?)
Gotowe! Aktywowałeś integrację z BaseLinker. Już teraz rozszerz swoją sprzedaż i realizuj zamówienia z BaseLinker w Comarch e-Sklep (przeczytaj Jak realizować zamówienia z BaseLinkera w Comarch e-Sklep?)
Jak odbywa się synchronizacja danych między BaseLinkerem a e-Sklepem?
Komunikacja pomiędzy e-Sklepem a BaseLinkerem może zostać wykonana od razu po pierwszym połączeniu e-Sklepu z platformą. Podczas synchronizacji różnicowej następuje aktualizacja danych towarowych w oparciu o bieżące informacje z e-Sklepu.
Zarówno pierwsza, jak i kolejne synchronizacje muszą zostać wykonane przez użytkownika ręcznie z poziomu BaseLinkera w zakładce Produkty > Import i eksport. Warto przy tym pamiętać, że synchronizacja danych w e-Sklepie z BaseLinkerem może odbyć się tylko raz dziennie, bez względu na to czy użytkownik wykupił w BaseLinkerze częstszą aktualizację.
W drodze synchronizacji, przez BaseLinkera pobierane są:
Gdzie sprawdzić, czy wysyłka towarów się powiodła?
W razie wątpliwości dotyczących procesu synchronizacji danych, BaseLinker udostępnia Historię importów, w której można znaleźć czas rozpoczęcia/ zakończenia synchronizacji oraz ilość dodanych/ zaktualizowanych produktów. Historia importów dostępna jest panelu sprzedawcy BaseLinkera w tym samym miejscu, w którym wykonuje się import towarów.
Co więcej, w panelu administracyjnym e-Sklepu również możesz sprawdzić poprawność eksportu towarów. Przejdź do zakładki Ustawienia(1) > Dziennik zdarzeń(2) > BaseLinker(3):
W tym miejscu są dostępne wszystkie zdarzenia związane z eksportem produktów. Dzięki temu po każdej synchronizacji użytkownik będzie w stanie sprawdzić, czy wysyłka towarów się w pełni powiodła.
Jeżeli coś poszło nie tak, w kolumnie Typ zdarzenia pojawia się ikonka błędu lub ostrzeżenia. Aby sprawdzić szczegóły kliknij w wers, w którym występuje ikonka nieprawidłowości.