Jak działa integracja dodatku BaseLinker z Comarch e-Sklep?

Wstęp

BaseLinker to wielofunkcyjne narzędzie do zarządzania sprzedażą pozwalające na obsługę wszystkich zamówień ze sklepów internetowych i platform marketplace w jednym miejscu. System umożliwia masowe wystawianie oraz edycję ofert na portalach aukcyjnych, automatyczną synchronizację stanów magazynowych i cen na ofertach, oraz automatyzację wielu procesów.

Zakres integracji

Comarch e-Sklep został zintegrowany z BaseLinkerem, dzięki czemu poprzez e-Sklep możliwa jest sprzedaż na wielu popularnych platformach, które w swojej ofercie posiada BaseLinker. Wymiana danych w ramach wskazanej integracji jest dwustronna, a jej zakres został zobrazowany na poniższym schemacie:

Synchronizacja danych pomiędzy e-Sklepem a BaseLinkerem powinna zostać wykonana ręcznie przez użytkownika od razu po pierwszym połączeniu e-Sklepu z platformą, a następnie raz na dobę.

Wśród danych produktowych przesyłanych do BaseLinkera znajdują się:

  • Nazwa produktu,
  • Stan magazynowy,
  • Cena brutto (z cennika ustawionego w e-Sklepie jako domyślny),
  • Kod EAN,
  • Kod SKU (kod towaru w e-Sklepie),
  • Wartość podatku,
  • Opis,
  • Nazwa producenta,
  • ID kategorii,
  • Nazwa kategorii,
  • Obrazki (maksymalnia liczba to 16),
  • Waga,
  • Pozostałe atrybuty. W zależności od konkretnego towaru i jego indywidualnej specyfiki, wysyłane są atrybuty sprecyzowane z poziomu systemu ERP i dodane do karty produktu. Przez atrybuty rozumiemy wszystkie pola związane z parametrami produktu (np. kolor, rozdzielczość, pamięć, wielkość ekranu).

Wskazówka
Na ten moment w integracji obsługiwana jest wyłącznie waluta PLN.

Jak skorzystać z integracji?

Aby skorzystać z integracji z platformą BaseLinker wykonaj 3 proste kroki:

Krok 1. Zamów dodatek na BaseLinker (przeczytaj Jak zamówić dodatek BaseLinker w Comarch e-Sklep?)

Krok 2. Połącz swoje konto BaseLinker z Comarch e-Sklep (przeczytaj Jak skonfigurować dodatek BaseLinker z Comarch e-Sklep?)

Krok 3. Udostępnij towary ze swojego e-Sklepu do platformy BaseLinker (przeczytaj Jak udostępnić towary z e-Sklepu do BaseLinkera?)

Gotowe! Aktywowałeś integrację z BaseLinker. Już teraz rozszerz swoją sprzedaż i realizuj zamówienia z BaseLinker w Comarch e-Sklep (przeczytaj Jak realizować zamówienia z BaseLinkera w Comarch e-Sklep?)

Jak odbywa się synchronizacja danych między BaseLinkerem a e-Sklepem?

Komunikacja pomiędzy e-Sklepem a BaseLinkerem może zostać wykonana od razu po pierwszym połączeniu e-Sklepu z platformą. Podczas synchronizacji różnicowej następuje aktualizacja danych towarowych w oparciu o bieżące informacje z e-Sklepu.

Zarówno pierwsza, jak i kolejne synchronizacje muszą zostać wykonane przez użytkownika ręcznie z poziomu BaseLinkera w zakładce Produkty > Import i eksportWarto przy tym pamiętać, że synchronizacja danych w e-Sklepie z BaseLinkerem może odbyć się tylko raz dziennie, bez względu na to czy użytkownik wykupił w BaseLinkerze częstszą aktualizację.

W drodze synchronizacji, przez BaseLinkera pobierane są:

  • Wszelkie dane towarowe wprowadzone z poziomu systemu Comarch ERP wraz z atrybutami i obrazkami,
  • Kategorie z e-Sklepu, do których przypisane są towary,
  • Język określony w momencie pierwszego dodawania konta BaseLinkera w e-Sklepie,
  • Waluta PLN,
  • Jednostki – domyślnie sztuki (nie ma możliwości wysłania towarów w innych jednostkach),

Wskazówka
Wprowadzanie zmian na towarach powinno odbywać się w drodze synchronizacji z systemu ERP do e-Sklepu, a następnie do BaseLinkera. Wszelkie zmiany dokonane bezpośrednio z poziomu BaseLinkera nie będą przesyłać się do e-Sklepu, a po synchronizacji różnicowej zostaną nadpisane przez wysyłane z niego bieżące dane.

Gdzie sprawdzić, czy wysyłka towarów się powiodła?

W razie wątpliwości dotyczących procesu synchronizacji danych, BaseLinker udostępnia Historię importów, w której można znaleźć czas rozpoczęcia/ zakończenia synchronizacji oraz ilość dodanych/ zaktualizowanych produktów. Historia importów dostępna jest panelu sprzedawcy BaseLinkera w tym samym miejscu, w którym wykonuje się import towarów.

Co więcej, w panelu administracyjnym e-Sklepu również możesz sprawdzić poprawność eksportu towarów. Przejdź do zakładki Ustawienia(1) > Dziennik zdarzeń(2) > BaseLinker(3):

W tym miejscu są dostępne wszystkie zdarzenia związane z eksportem produktów. Dzięki temu po każdej synchronizacji użytkownik będzie w stanie sprawdzić, czy wysyłka towarów się w pełni powiodła.

Jeżeli coś poszło nie tak, w kolumnie Typ zdarzenia pojawia się ikonka błędu lub ostrzeżenia. Aby sprawdzić szczegóły kliknij w wers, w którym występuje ikonka nieprawidłowości.

Czy ten artykuł był pomocny?