Modyfikując istniejące już linki towarów i grup na stronie lub tworząc nowe (np. dodając nową stronę według instrukcji z artykułu powinieneś pamiętać o standardach tworzenia linków.
Dzięki poprawnie stworzonym linkom adresy są poprawnie rozpoznawane i indeksowane przez roboty np. Google (Googlebot jest programem zbierającym informacje o strukturze i stronach umieszczanych w indeksie wyszukiwarek).
Linki pozwalają użytkownikowi łatwiej zapamiętać adres, a także określić, co znajduje się na stronie widząc sam adres np.: w wynikach wyszukiwania. Przyjazny link, stworzony z wykorzystaniem słów kluczowych, pozwali Twojemu klientowi trafnie określić do jakiej grupy towarowej należy towar, który ogląda. To samo dzieje się w przypadku, kiedy użytkownik chce powrócić do oglądanej wcześniej strony rozwijając listę ostatnich stron w przeglądarce.
Jeśli zobaczy adresy ze zmiennymi zamiast słów kluczowych, nie będzie mógł trafnie określić zawartości takiej strony. Linki mogą zawierać następujące znaki:
- małe litery a-z (bez znaków diakrytycznych np. ą, ó)
- cyfry,
- – myślnik,
- _ znak podkreślenia.
Link załącznika towaru może zawierać kropkę . (tak, by zawierał rozszerzenie pliku) aktualnie może ono zawierać do 6 liter.
Linki powinny zawierać co najmniej 4 znaki, w przypadku grup i korzystania z włączonej opcji generowania skróconych linków url grup, poszczególne segmenty również powinny posiadać przynajmniej po 4 znaki. Jeżeli podczas edycji linku w panelu administracyjnym wpiszesz niepoprawne wyrażenie, w edytowanym formularzu wyświetli się wskazówka dotycząca wyżej wymienionych wymagań.
Wskazówki dotyczące niepoprawnych linków znajdziesz na zakładce Ustawienia/ Optymalizacje/ Linki:
Komunikaty o linkach zawierają informacje o:
- Obiekcie w którego dotyczy (np. Banner, Towar),
- Błędzie,
- Typie,
- Kodu towaru (jeżeli dotyczy towaru,
- Nazwie (Towaru, Kategorii, Obiktu),
- ID (Obiektu w sklepie, systemie ERP.