Dodatkowe kanały sprzedaży

Sprzedając towary w kilku miejscach zwiększasz zasięg swojego działania, dzięki czemu Twoja oferta trafia do większej liczby Klientów.

Wzrost wartości sprzedaży, to cel niemal każdego ze sklepów internetowych. Dobrym sposobem na jego realizację jest zwiększenie liczby naszych klientów. W dotarciu do nowych klientów pomocnym może się okazać rozpoczęcie sprzedaży w kolejnym kanale sprzedaży. W sieci jest sporo miejsc, w których można spotkać wiele sklepów pod jednym adresem. Przyciąga to rzesze klientów, ponieważ nie muszą oni w poszukiwaniu wymarzonego towaru wertować wielu stron. W takich miejscach klient ma możliwość konfrontacji naszej oferty z ofertami konkurencji, ale mimo to liczba klientów, którzy przewijają się w takich miejscach pokazuje, że nie warto z nich rezygnować.

Handel w nowym miejscu w sieci nie musi się wiązać z dodatkowymi kosztami. Najlepszym przykładem jest chociażby portal wszystko.pl, gdzie użytkownicy systemów Comarch ERP mogą bezpłatnie prezentować i sprzedawać swoje towary. Co więcej, takie rozwiązanie pozbawione jest jakiekolwiek ryzyka ze strony e-sprzedawcy, ponieważ nie ponoszą oni żadnych kosztów związanych chociażby z prowizją czy korzystaniem z portalu. Dodatkowo nie muszą martwić się także o pozycjonowanie swojej oferty, czy reklamą swoich produktów.

Kolejnym kanałem sprzedaży, który jest bardzo chętnie wybierany przez sprzedawców jest portal aukcyjny Allegro. Wystawianie towarów prosto z panelu administracyjnego jest bardzo wygodnym rozwiązaniem, które pozwala zaoszczędzić sporo czasu, zaś popularność portalu gwarantuje atrakcyjne wyniki sprzedaży. Użytkownik musi jednak przekalkulować na ile opłaca się taka forma sprzedaży, ponieważ Allegro pobiera opłaty za wystawianie produktów, a także opłaty prowizyjne. Alternatywą może być również portal aukcyjny eBay.

Jeżeli Twoi klienci to grupa, która chętnie korzysta z portali społecznościowych, możesz skorzystać z możliwości założenia sklepu na Facebook’u. Statystyki podają, iż przeciętny użytkownik Facebook’a spędza 20 minut dziennie na portalu. Dlaczego więc, nie zacząć sprzedawać za pomocą tego kanału i nie uruchomić e-sklepu wewnątrz Facebook’a? Dzięki temu internauci będą mogli robić zakupy bez opuszczania swojego ulubionego portalu społecznościowego.

Bardzo skutecznym kanałem, który napędza sprzedaż w sklepie internetowym są popularne porównywarki cenowe. Coraz bardziej świadomi klienci bardzo chętnie porównują ceny towarów za pomocą takich narzędzi. Obecnie klienci mają w czym wybierać, a tak naprawę na im większą skalę działania się zdecydują tym większa jest ich szansa na dotarcie z ofertą do klienta m.in. serwis Ceneo, Google Shopping, Nokaut, Okazje.info, Sklepy24.pl, czy Skąpiec.

Są sklepy, które sprzedając w sklepie stacjonarnym rozszerzają swoją działalność o sklep internetowy, jednak zaczynając od sklepu internetowego nie warto całkowicie odrzucać tradycyjnego kanału sprzedaży. Warto przeprowadzić analizę lokalnego rynku, ponieważ może się okazać, że jest to równie skuteczny sposób sprzedaży. Zdarza się, że umożliwienie odbioru osobistego towarów zamówionych w sklepie internetowym jest pierwszym krokiem do stacjonarnego oddziału sklepu.

Dla sklepów, które poważnie podchodzą do swojego biznesu, mamy również aplikację mobilną. Klient może pobrać i zainstalować dedykowaną aplikację e-Sklepu i wygodnie używać jej na swoim urządzeniu z systemem iOS lub Android.

Jak widać, sprzedaż w sieci nie powinna ograniczać się tylko do strony sklepu internetowego. Zwiększanie zasięgu naszej działalności pozwala na prezentację naszego asortymentu szerszej publiczności, dzięki czemu wzrasta również sprzedaż. Jest to warunkowane efektem synergii, jaki towarzyszy dużym portalom handlowym i porównywarkom, których zasięg liczony jest w milionach użytkowników. Należy pamiętać także, że sklep internetowy może stanowić świetne uzupełnienie oferty prezentowanej w sklepie stacjonarnym, dlatego zaczynając działalność od rynku e-commerce dobrze jest się także zastanowić nad zasadnością wejścia w rynek detaliczny. Ten aspekt może okazać się naszą przewagą konkurencyjną.

Czy ten artykuł był pomocny?