Dla Gastronomii – podstawowe informacje

Wstęp

Szablon jest dedykowany do sprzedaży jedzenia online, możliwy do swobodnej konfiguracji. Jest responsywny, dzięki czemu idealnie nadaje się do prezentacji przepisów, menu lub promocji produktów żywnościowych. Może zostać zastosowany zarówno do niewielkiej, lokalnej pizzerii, jak i do restauracji, piekarni czy cukierni. Wszystkie elementy są zaprojektowane tak, aby jak najlepiej zaprezentować ofertę oraz ułatwić użytkownikowi nawigację i szybkie złożenie zamówienia. Główne wyróżniki szablonu to:

  • dostosowana lista produktów w formie MENU,
  • popup z możliwością personalizacji zamówienia (dodanie kolejnych składników i dodatków),
  • wyświetlenie orientacyjnego czasu realizacji zamówienia,
  • komunikat o braku możliwości składania zamówienia w określonych dniach i godzinach,
  • możliwość ustawienia rejonu dostawy,
  • wyświetlanie alergenów.

Przejdź do naszego sklepu demonstracyjnego i zobacz, jak prezentuje się szablon dla gastronomii w Comarch e-Sklep.

W niniejszym artykule zawarliśmy podstawowe informacje na temat funkcji dostępnych w szablonie. Dzięki udogodnieniom i możliwości edycji niektórych elementów możesz łatwo spersonalizować swój e-Sklep. Szczegółowe instrukcje z dedykowanymi konfiguracjami znajdziesz w artykule: Dla gastronomii – przewodnik konfiguracji.

Szablon możesz dowolnie modyfikować z poziomu Kreatora Wyglądu dla sprzedaży detalicznej (B2C). Wystarczy, ze przejdziesz na stronę Kreatora i edytujesz szablon „Dla Gastronomii”:

 

Konfiguracja szablonu Dla Gastronomii w panelu administracyjnym

Z poziomu panelu administracyjnego możesz dokonywać edycji każdego elementu znajdującego się na stronie. Możesz także ustalać sposoby dostaw oraz płatności.

Po przejściu do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia dostępne są ustawienia dla zakładek: Ogólne, Strona główna, Dodatkowe, Zarządzanie strefą klienta oraz Zarządzanie kaflem produktu.

  • W zakładce Ogólne możesz dokonać zmian w motywie kolorystycznym Twojego e-Sklepu. Z tego poziomu również możesz dokonać m.in takich zmian, jak: prezentacja punktów odbioru osobistego, edycja terminu dostaw, ustalenie orientacyjnego czasu realizacji zamówienia czy określenie rejonu dostawy.
  • W zakładce Strona główna znajdują się ustawienia, które pomagają „układać” poszczególne elementy na stronie głównej. W tym miejscu możesz zdecydować, gdzie powinny wyświetlać się produkty, lookbook i bannery. Część wyświetlanych elementów możesz ukryć, a te które znajdują się w nagłówku, także wyróżnić.
  • W zakładce Dodatkowe widnieją ustawienia, dzięki którym możesz decydować o możliwości udostępniania towarów w poszczególnych mediach społecznościowych. Możesz włączyć prezentację tabeli alergenów na stronie towaru. Z tego poziomu możliwe jest również ustawienie poziomu zaokrągleń okien i przycisków w szablonie, a także zezwolenie na tłumaczenie strony przez Tłumacz Google.
  • W zakładce Zarzadzanie strefą klienta znajdziesz ustawienia listy elementów, które mają być widoczne dla niego po zalogowaniu do strefy klienta,
  • W zakładce Zarządzanie kaflem produktu możesz ustawić domyślny sposób wyświetlania menu (czyli towarów na liście) oraz zdecydować, czy Twoi klienci mogą kupować bezpośrednio z niego lub sekcji produktów proponowanych (na przykład promocji).

Ustawienia Strony Głównej

Ustawienia zawarte w tym miejscu odpowiadają za elementy, które wyświetlane są na stronie głównej. Możesz zmieniać ich kolejność, nazwę, ukryć je lub wyróżnić. W tym miejscu wyróżnia się następujące sekcje:

Ustawienia nagłówka strony

W nagłówku znajdują się następujące elementy:

  • Logotyp,
  • Odnośnik do listy z produktami (nasze produkty),
  • Blog,
  • Lookbook,
  • Informacje o firmie,
  • Kontakt,
  • Koszyk,
  • Możliwość wyboru języka i waluty w e-Sklepie.

W tym miejscu możesz nie tylko dodać link do nagłówka, ale także ustalić, czy i jakie odnośniki do stron mają być widoczne. Możliwa jest też zmiana kolejności wyświetlania poszczególnych elementów.

Ustawienia treści strony

Pozostając w obszarze Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Strona główna możesz zmienić ustawienia treści strony. W tym miejscu również istnieje możliwość zmiany kolejności wyświetlania poszczególnych elementów na stronie głównej sklepu oraz ukrycia elementu.

 

Elementy w szablonie

1. Nagłówek

W szablonie dla gastronomii dostępne są dwa rodzaje nagłówka: header-1 oraz header-6. Te rodzaje nagłówków dostępne są w Kreatorze i posiadają funkcję tzw. przyklejonego nagłówka. Przy przewijaniu strony u góry ekranu zawsze widoczny jest pasek z częścią elementów nagłówka (m.in. menu). Dzięki temu przeglądający ofertę w każdym miejscu strony ma dostęp do skróconej wersji nagłówka strony.

Sekcja „Nagłówek” posiada dodatkowe opcje do ustawienia. Z listy menu, możesz decydować o:

  • Widoku wyszukiwanych towarów w nagłówku,
  • Wyświetlaniu top bannera,
  • Pokazywaniu rozwijanej listy towarów znajdującej się w koszyku.

2. Banner

W szablonie Dla Gastronomii udostępniliśmy sześć rodzajów bannerów. Z poziomu Kreatora Wyglądu możesz zdecydować, które z nich powinny znaleźć się na Twojej stronie. Aby dodać zdjęcia do banneru przejdź do zakładki Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery, a następnie klikając na kafelek o nazwie mainBanner wybierz odpowiednie zdjęcie. 

 

Banner poglądowy – banner-1

 

Szczegóły na temat dodawania i edycji bannerów znajdują się w artykule: Bannery.

 

3. Menu

W szablonie dla Gastronomii kupowanie jest możliwe bezpośrednio z listy. Menu, bo tak została nazwana sekcja z listą towarów, dostępne jest do prezentacji w dwóch wariantach: kafli oraz listy. Zmiana układu listy możliwa jest z poziomu panelu administracyjnego (Wygląd sklepu/ Ustawienia/ zakładka Zarządzanie kaflem produktu).

4. Popup – kupowanie z listy

Podczas kupowania bezpośrednio z menu wyświetli się popup, za pomocą którego możliwa jest personalizacja danego towaru:

Dzięki temu klient w prosty i szybki sposób może wybrać dodatkowe składniki czy dodatki w postaci np. sosów. Może również wybrać rodzaj pieczywa czy rozmiar burgera.

5. Koszyk

W szablonie Dla Gastronomii składanie zamówienia jest szybkie i wygodne dla użytkownika. Koszyk został zaprojektowany tak, aby użytkownik mógł w jednym kroku wypełnić niezbędne dane: 

  • Formularz z danymi zamawiającego oraz danymi do faktury,
  • Sposób dostawy,
  • Sposób płatności,
  • Miejsce na wpisanie kodu rabatowego.

Po uzupełnieniu powyższych informacji można przejść do podsumowania, w którym prezentowane są wcześniej wprowadzone dane klienta.

Oprócz tego w koszyku następuje sprawdzenie rejonu dostawy. Klient, po wpisaniu adresu, otrzyma natychmiast informację, czy znajduje się on w rejonie, gdzie dowozisz zamówienia. Dodatkowo, po finalizacji zamówienia, Klient zobaczy czas pozostały do jego realizacji:

 

 

 

W szablonie istnieje także możliwość wyświetlania w koszyku informacji o kwocie, której brakuje do darmowej dostawy.  Funkcja ta możliwa jest do uruchomienia z poziomu Panelu Administracyjnego w sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Ustawienia szablonu/ Ogólne:
Ustawienia można zmienić według własnego uznania. Po dokonaniu wyboru należy użyć opcji Zapisz i Publikuj.

6. Widget

Sekcja „Widget” pozwala dodać jeden z dwóch dostępnych wariantów, które pozwolą zaprezentować informacje, takie jak: zdjęcie, tytuł nagłówka, tekst przycisku, link do przycisku, a także opis. Widget można dodać podczas tworzenia szablonu dla Gastronomii w Kreatorze Wyglądu.

7. Lookbook

Widok ten charakteryzuje się prezentacją zdjęć w formie kafelków i precyzyjnym oznaczeniem towarów na zdjęciu. Dzięki znacznikom umieszczonym na grafice Twoi klienci będą mogli podejrzeć towar i dodać go bezpośrednio do koszyka. Po kliknięciu na przycisk wyświetli się popup ze szczegółami towaru oraz opcją zakupu.

Wskazówka
Rekomendowany rozmiar grafik do lookbooka to 560 x 500 px.

Aby poprawnie skonfigurować lookbook, skorzystaj z naszej instrukcji zawartej w artykule: Jak skonfigurować Lookbook w Comarch e-Sklep?

8. Blog

Prowadzenie bloga jest istotnym elementem sklepu internetowego. Dzięki niemu sprzedawca może dzielić się swoją wiedzą i spostrzeżeniami na temat reklamowanych produktów. W szablonie dla gastronomii blog możesz wykorzystać np. do prezentacji przepisów. Prowadzenie bloga ma również dobry wpływ na pozycjonowanie ze względu na unikalne treści. Dzięki temu Twój e-Sklep może częściej pojawiać się w wynikach wyszukiwania.

W szablonie Dla Gastronomii masz możliwość tworzenia dowolnej ilości wpisów. Na stronie głównej wyświetlone zostaną trzy najnowsze. Użytkownik ma możliwość podglądu całej listy artykułów. Wystarczy, że kliknie w etykietę Najnowsze wpisy.

 

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji bloga w e-Sklepie znajdują się w artykule: Jak skonfigurować blog?

9. Info-banner

Banner informacyjny pozwala na zaprezentowanie w przejrzysty sposób korzyści z zakupów w Twoim e-Sklepie.

Modyfikacji tego obszaru dokonasz z poziomu panelu administracyjnego przechodząc do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery. Następnie przechodząc do szczegółów banneru o nazwie info-banner dostosujesz element do swoich preferencji. Możesz skorzystać z domyślnych grafik lub dodać własne.

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji info-banneru znajdują się w artykule: Konfiguracja banneru informacyjnego w szablonie.

11. Element tekstowy ze zdjęciem

Element tekstowy ze zdjęciem charakteryzuje się możliwością wprowadzenia statycznego opisu na stronie głównej w twoim e-Sklepie. Możesz zawrzeć w nim np. podstawowe informacje na temat Twojej firmy, asortymentu lub inne wartościowe dla Ciebie treści.

Element tekstowy możesz odpowiednio skonfigurować przechodząc do sekcji Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Edytuj ustawienia zaawansowane, a następnie do zakładki Obiekty, gdzie skonfigurujesz zawartość elementu.

Wskazówka
Za wyświetlanie elementu tekstowego w szablonie dla Gastronomii odpowiada obiekt o nazwie text-el-photo-mp-1.

Więcej informacji na temat konfiguracji znajduje się w artykule: Element tekstowy w szablonie.

11. Stopka

Dzięki modyfikacji obszaru możesz jeszcze bardziej spersonalizować swój sklep poprzez uzupełnienie stopki w szereg przydatnych informacji. Elementem tym możesz zarządzać z poziomu sekcji Wygląd Sklepu/ Ustawienia/ Nagłówek i Stopka. 

Szczegółowe informacje na temat konfiguracji stopki znajdują się w artykule: Rozbudowana stopka w szablonach – jak ją skonfigurować?

12. Strefa Klienta

Do Strefy Klienta w szablonie Dla Gastronomii masz możliwość zalogowania się poprzez Facebooka oraz przez Google. Więcej na temat konfiguracji logowania przez Facebooka i Google znajdziesz tutaj.

 

Czy ten artykuł był pomocny?