Wstęp
Od wersji 2020.1 dla wybranych wiadomości e-mail została dodana możliwość określenia, kiedy powinien zostać wysłany e-mail informujący o zmianach w zamówieniu.
Na podstawie reguł można skonfigurować wiadomości:
- Zamówienie potwierdzone – zamówienie potwierdzone przez klienta,
- Zamówienie potwierdzone – zmiana statusu zamówienia,
- Zamówienie zrealizowane,
- Zamówienie anulowane,
- Zamówienie zapłacone płatność online lub ratalna,
- Zamówienie wysłane.
Reguła zawiera konfigurację w jaki sposób musi się zmienić stan zamówienia i/ lub status płatności i/ lub status dostawy, aby wiadomość e-mail została wysłana. Lista reguł znajduje się w Panelu administracyjnym: Ustawienia/ Treści/ E-mail i SMS po przejściu w jedną z wyżej wymienionych wiadomości na zakładce Konfiguracja. Lista składa się z kolumn: Dzięki priorytetom ustalana jest kolejność w jakiej wysyłane są maile spełniające warunki dla kilku reguł. Po zmianie stanu zamówienia na „zrealizowane” do kolejki zostanie dodany mail określony dla Reguła 1, czyli ten z priorytetem = 1. Domyślnie na liście zostały wprowadzone reguły które realizują dotychczasowe działanie wysyłki e-maili oraz wysyłanie nowej wiadomości e-mail: Zamówienie wysłane. Z poziomu listy reguł dostępne są dwie opcje Dodaj oraz Usuń (opcja ta jest widoczna po zaznaczeniu jednej wybranej reguły na liście). Aby dodać nową regułę należy na liście reguł kliknąć w opcję Dodaj zostanie otwarty formularz dodawania reguły. Formularz składa się z list rozwijanych z których jest możliwe wybranie odpowiedniego stanu realizacji, statusu lub treści e-maila oraz pola umożliwiającego wprowadzenie priorytetu. Domyślnie na formularzu ustawione są wartości „dowolny” dla stanu realizacji oraz statusów, „nie wysyłaj” dla wysyłki e-mail/sms oraz „0” dla pola Priorytet. Formularz należy uzupełnić według własnej potrzeby ustalając niezbędne dla realizacji reguły parametry. Jeżeli chcesz usunąć regułę z listy wówczas należy zaznaczyć wybraną regułę i wybrać opcję Usuń dostępna nad listą. Po wybraniu tej opcji pojawi się komunikat „Czy na pewno chcesz trwale usunąć wybrane dane?” oraz dwa przyciski: Usuń i Anuluj. Usunięcie reguły należy potwierdzić przyciskiem Usuń. Usuniecie reguły zostanie potwierdzone komunikatem „Wybrane rekordy zostały usunięte”.
Konfiguracja
Lista reguł
Nad listą reguł znajduje się informacja o danym obszarze: „Tutaj możesz ustawić reguły dotyczące wysyłki e-mail / sms po zmianie stanu zamówienia, zmianie statusu płatności oraz dostawy.
Jeśli usuniesz reguły maile o zmiennie stanu lub statusów nie będą wysyłane.”
Jeżeli po zmianie stanu zamówienia lub statusów płatności lub dostawy zostaną spełnione warunki dla kilku reguł wówczas do Klienta zostanie wysłany jeden e-mail – ten określony przez regułę z najwyższym priorytetem.
Wyższy priorytet określany jest przez większą liczbę, czyli priorytet = 1 będzie miał pierwszeństwo przed priorytetem = 0 i zostanie wykonany w pierwszej kolejności.
Jeśli stan zamówienia zmienił się z „potwierdzone” na „zrealizowane” to wyślij maila „Zamówienie zrealizowane”
Reguła 2. (Priorytet 0)
Jeśli stan zamówienia zmienił się z „dowolny” na „dowolny” to wyślij maila „Zmiana statusu zamówienia”
Dodanie nowej reguły
Czy ten artykuł był pomocny?