Nowości i zmiany w wersji 2022.1

1 Nowości

1.1 Nowe typy rabatów/ zmiany w module rabatowym

W wersji 2022.1. wprowadziliśmy zmiany w module rabatowym, w ramach którego obsługiwane są nowe rabaty. Od teraz możliwa jest obsługa rabatów w Comarch e-Sklep utworzonych w Comarch ERP XL o typie:

  • PRM – rabat typu stała cena z progiem zakupu >0.

Powyższy rabat będzie obsługiwany w kolejnej wersji systemu Comarch ERP XL.

1.2 Pliki graficzne WebP i Avif

Wprowadziliśmy możliwość dodawania dwóch nowych rozszerzeń graficznych: WebP i Avif. Pliki można wykorzystać, jako grafika w bannerze lub we wpisie na blogu. Konfiguracji należy dokonać z poziomu Panelu Administracyjnego, przechodząc do zakładki Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery oraz w miejscu e-Marketing/ Blog. Format Avif jest obsługiwany tylko przez niektóre przeglądarki, na przykład:

  • Google Chrome,
  • Mozilla Firefox.

1.3 Minimalna ilość towaru dostępna do kupienia

W wersji 2022.1 dodaliśmy możliwość obsługi minimalnej ilości towaru, jaką można kupić w e-Sklepie. Minimalna ilość zakupu dotyczy jednostki podstawowej towaru. Informacja o określonej ilości będzie przesyłana z systemu Comarch ERP. Funkcja obsługiwana jest w najnowszej wersji szablonu Szafir.

1.4 Integracja z Allegro

1.4.1 Allegro One Box

Od najnowszej wersji dostępna jest nowa opcja dostawy dla zamówień z serwisu Allegro, jaką jest Allegro One BOX. Forma dostawy jest możliwa do dodania w istniejącym cenniku Allegro. Klient podczas realizacji zamówienia, wybierając zielone automaty paczkowe od Allegro będzie musiał określić konkretny punkt odbioru swojej przesyłki na mapie. Zamówienie, które zostanie pobrane do Comarch e-Sklep będzie zawierało na szczegółach informacje o wybranym punkcie – pełny adres, pod którym znajduje się automat paczkowy. Adres ten zostanie również przesłany do systemu Comarch ERP w drodze synchronizacji.

1.5 Integracja z Amazon

1.5.1 Zakładanie karty kontrahenta dla zamówień z Amazon

Od wersji 2022.1. udostępniliśmy możliwość automatycznego tworzenia kart kontrahentów na podstawie danych z zamówień pochodzących z serwisu Amazon. W panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Amazon dodaliśmy nowy parametr Przesyłaj kartę kontrahenta do systemu ERP. Po aktywacji parametru oraz pobraniu zamówienia, karta kontrahenta zostanie automatycznie założona na liście Kontrahentów w panelu administracyjnym, a następnie zsychronizowana do posiadanego systemu Comarch ERP.

1.6 Hurtownie

1.6.1 Integracja z hurtownią www.750v.pl

W Comarch e-Sklep od wersji 2022.1. istnieje możliwość integracji z nową hurtownią – www.750v.pl. Hurtownia jest dostępna do konfiguracji w sekcji Hurtownie/ Gotowe integracje z hurtowniami. Hurtownia www.750v.pl specjalizuje się w sprzedaży artykułów elektrycznych dla domu oraz firm. W swojej ofercie zawiera szeroki asortyment, w ramach którego znajdziemy tam takie towary, jak: kable, przewody oraz oprawy oświetleniowe, a także elektronarzędzia, czy odzież BHP.

1.7 Dodatkowe opcje grupowania w sekcji Optymalizacje

W wersji 2022.1 w zakładce Ustawienia/ Optymalizacje dodaliśmy dodatkową możliwość grupowania w zakładkach:

  • Obrazki – po kolumnie „Błąd”,
  • Linki – po kolumnie „Obiekt”.

1.8 Anonimizacja kontrahenta – usunięcie powiązania z systemem Comarch ERP

W wersji 2022.1 dodaliśmy nową funkcję pozwalającą usunięcie powiązań kontrahentów w systemie Comarch ERP. Funkcja dostępna jest pod przyciskiem „Usuń powiązanie z kartą kontrahenta w ERP” na szczegółach kontrahenta, który został zanonimizowany w panelu administracyjnym. Funkcja ta pozwoli na uporządkowanie kontrahentów w systemie ERP, których kartoteki będziemy chcieli usunąć.

1.9 Wersja sklepu

W wersji 2022.1 w sekcji Mój profil/ Moje sklepy dodaliśmy informację na temat wersji Comarch e-Sklep. Od teraz na szczegółach będzie widoczny numer i wersja posiadanego sklepu.

1.10 Akcja svc/ping

W nowej wersji dodaliśmy akcję svc/ping, która odpowiada za podtrzymanie sesji użytkownika w e-Sklepie. Więcej na temat nowej akcji znajduje się w artykule Akcje.

2 Zmiany

2.1 Rezerwacje towarów

W wersji 2022.1 wprowadziliśmy zmiany dotyczące tworzenia rezerwacji na towary w zamówieniach niezrealizowanych. Od teraz zamówienia o statusach;

  • oczekuje na potwierdzenie serwisu ratalnego,
  • oczekuje na ustalenie kosztów dostawy,
  • oczekuje na akceptację kosztów dostawy,
  • w trakcie edycji,

tworzą rezerwacje na towary w nich zawarte.  Rezerwacja zostaje zwolniona po anulowaniu zamówienia i przeprowadzeniu synchronizacji z systemem ERP. Anulowanie zamówienia bez przeprowadzonej synchronizacji nie przywróci towaru do sprzedaży.

Zamówienia niezrealizowane, starsze niż 90 dni zostaną automatycznie anulowane.

2.2 Walidacja danych podczas wysyłki testowej wiadomości e-mail

Wprowadziliśmy walidacje danych podczas wysyłki testowej wiadomości e-mail. Walidacja obejmuje wszystkie próbne wysyłki z obszaru: Ustawienia/ Treści/ E-mail i SMS.

2.3 Zmiana komunikatów podczas importu z pliku XML

W najnowszej wersji zmianie uległy komunikaty odnośnie importu danych z pliku XML, w ramach których dodaliśmy szczegółowe informacje w logach. Zmiany dotyczą następujących obszarów:

  • Kontrahenci/ Kontrahenci,
  • Kontrahenci/ Subskrybenci,
  • Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty/ Lista punktów odbioru,
  • Pozycjonowanie/ HTTP 301.

2.4 Zmiana w wysyłaniu wiadomości e-mail przy tworzeniu kont pracowniczych

W wersji 2022.1 każdy nowy pracownik, który zostanie stworzony w systemie Comarch ERP, następnie zaimportowany do e-Sklepu dostanie wiadomość e-mail z prośbą o ustawienie hasła do swojego konta. Taka sama wiadomość zostanie przesłana do pracownika, w momencie, gdy sprzedawca założy mu konto bezpośrednio w panelu administracyjnym. Dodatkowo wiadomości te nie są wysyłane już do kontrahenta głównego. Powiadomienia o założeniu konta w e-Sklepie wysyłają się w takim samym języku, w jakim jest obecnie otwarty panel administracyjny. W zakładce Kontrahenci/ Kontrahenci na szczegółach kontrahenta, w zakładce Pracownicy możliwa jest weryfikacja języka ustawionego dla danej osoby oraz w jakim zostało wysłane powiadomienie.

2.5 Zmiana komunikatu w logach

W wersji 2022.1. w przypadku duplikacji kontrahentów o tym samym numerze NIP zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat w sekcji Ustawienia/ Dziennik Zdarzeń, który będzie zawierał informacje na temat zduplikowanego kontrahenta:

  • numer NIP,
  • GIDNumber – numer kontrahenta w bazie.

Komunikat zostanie wyświetlony w przypadku aktywnego parametru Kontroluj unikalność NIP w sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Kontrahenci.

2.6 Zmiany w Allegro

2.6.1 Allegro – Zmiana w płatnościach odroczonych

W najnowszej wersji dokonaliśmy zmian dotyczących odroczonej płatności zgodnie z zaleceniami Allegro, które znajdują się pod tym linkiem: Odroczona płatność dla Firm. Dodatkowo zwiększyliśmy ilość wysyłanych faktur oraz limit pojemności plików pdf do 3MB.

2.7 Zmiany w szablonach

2.7.1 Szafir – nazwy dodatkowych filtrów utworzonych w systemie ERP

W najnowszej wersji szablonu Szafir dla dodatkowych filtrów tworzonych w systemach Comarch ERP, ich nazwy będą wyświetlane w takiej formie, w jakiej zostały wprowadzone – uwzględniając wielkość liter.

2.7.2 Szafir – optymalizacja strony Kontakt

W najnowszej wersji szablonu Szafir zoptymalizowaliśmy stronę Kontakt oraz wyświetlane tam informacje. Dodaliśmy także etykietę dla numeru REGON.

2.7.3 Szafir – zmiana nazwy koszyka

Od wersji 2022.1 udostępniliśmy możliwość zmiany nazwy koszyka w szablonie Szafir dla sklepów w wersji Enterprise.

2.7.4 Szafir – bezpośrednie odnośniki do zakładek w Strefie Klienta

Ułatwiliśmy tworzenie bezpośrednich odnośników do zakładek w Strefie Klienta. Każda zakładka tam dostępna posiada swoją odpowiednią nazwę, która pozwala na stworzenie dedykowanego linku. W artykule Szablon Szafir znajdują się szczegółowe informacje na temat każdej z zakładek.

2.8 jQuery – aktualizacja

Zaktualizowaliśmy jQuery do najnowszej wersji 3.6.0.

3 Poprawiono

3.1 Uprawnienia dla administratora – import szablonu

W wersji 2022.1 zmieniliśmy widoczność opcji Zaimportuj szablon z Kreatora Wyglądu. Zakładka ta będzie widoczna tylko dla administratorów, którzy będą mieli nadane odpowiednie uprawnienia na szczegółach swojego konta.

3.2 Przywrócenie danych w sekcji Kontrahenci

W najnowszej wersji w zakładce Kontrahenci/ Kontrahenci dodaliśmy do kolumny Ulica informacje o: numerze domu i mieszkania. Dodatkowo informacje te są widoczne podczas eksportu kontrahentów do pliku CSV/XML.

Comarch e-Sklep – wymagania

Comarch e-Sklep 2022.1 współpracuje z systemami ERP
w następujących wersjach:
Light, Standard, Enterprise B2B
Comarch ERP Optima 2022, 2021 2022, 2021
Comarch ERP Altum 2021.5., 2022 2021.5, 2022
Comarch ERP XL 2021.x, 2022 2021.x, 2022
Comarch ERP XT aktualna wersja niedostępny
Comarch ERP Enterprise informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise niedostępny
Wersja 2022.1 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0.
Wskazówka

Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2022.1 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:

■ Google Chrome,

■ Mozilla Firefox,

■ Opera,

■ Safari dla komputerów Mac.

W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Wskazówka

Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:

■ Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,

■ iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.

Czy ten artykuł był pomocny?