1 Nowości
1.1 Nowe typy rabatów/ zmiany w module rabatowym
W wersji 2022.1. wprowadziliśmy zmiany w module rabatowym, w ramach którego obsługiwane są nowe rabaty. Od teraz możliwa jest obsługa rabatów w Comarch e-Sklep utworzonych w Comarch ERP XL o typie:
- PRM – rabat typu stała cena z progiem zakupu >0.
Powyższy rabat będzie obsługiwany w kolejnej wersji systemu Comarch ERP XL.
1.2 Pliki graficzne WebP i Avif
Wprowadziliśmy możliwość dodawania dwóch nowych rozszerzeń graficznych: WebP i Avif. Pliki można wykorzystać, jako grafika w bannerze lub we wpisie na blogu. Konfiguracji należy dokonać z poziomu Panelu Administracyjnego, przechodząc do zakładki Wygląd sklepu/ Ustawienia/ Bannery oraz w miejscu e-Marketing/ Blog. Format Avif jest obsługiwany tylko przez niektóre przeglądarki, na przykład:
- Google Chrome,
- Mozilla Firefox.
1.3 Minimalna ilość towaru dostępna do kupienia
W wersji 2022.1 dodaliśmy możliwość obsługi minimalnej ilości towaru, jaką można kupić w e-Sklepie. Minimalna ilość zakupu dotyczy jednostki podstawowej towaru. Informacja o określonej ilości będzie przesyłana z systemu Comarch ERP. Funkcja obsługiwana jest w najnowszej wersji szablonu Szafir.
1.4 Integracja z Allegro
1.4.1 Allegro One Box
Od najnowszej wersji dostępna jest nowa opcja dostawy dla zamówień z serwisu Allegro, jaką jest Allegro One BOX. Forma dostawy jest możliwa do dodania w istniejącym cenniku Allegro. Klient podczas realizacji zamówienia, wybierając zielone automaty paczkowe od Allegro będzie musiał określić konkretny punkt odbioru swojej przesyłki na mapie. Zamówienie, które zostanie pobrane do Comarch e-Sklep będzie zawierało na szczegółach informacje o wybranym punkcie – pełny adres, pod którym znajduje się automat paczkowy. Adres ten zostanie również przesłany do systemu Comarch ERP w drodze synchronizacji.
1.5 Integracja z Amazon
1.5.1 Zakładanie karty kontrahenta dla zamówień z Amazon
Od wersji 2022.1. udostępniliśmy możliwość automatycznego tworzenia kart kontrahentów na podstawie danych z zamówień pochodzących z serwisu Amazon. W panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Amazon dodaliśmy nowy parametr Przesyłaj kartę kontrahenta do systemu ERP. Po aktywacji parametru oraz pobraniu zamówienia, karta kontrahenta zostanie automatycznie założona na liście Kontrahentów w panelu administracyjnym, a następnie zsychronizowana do posiadanego systemu Comarch ERP.
1.6 Hurtownie
1.6.1 Integracja z hurtownią www.750v.pl
W Comarch e-Sklep od wersji 2022.1. istnieje możliwość integracji z nową hurtownią – www.750v.pl. Hurtownia jest dostępna do konfiguracji w sekcji Hurtownie/ Gotowe integracje z hurtowniami. Hurtownia www.750v.pl specjalizuje się w sprzedaży artykułów elektrycznych dla domu oraz firm. W swojej ofercie zawiera szeroki asortyment, w ramach którego znajdziemy tam takie towary, jak: kable, przewody oraz oprawy oświetleniowe, a także elektronarzędzia, czy odzież BHP.
1.7 Dodatkowe opcje grupowania w sekcji Optymalizacje
W wersji 2022.1 w zakładce Ustawienia/ Optymalizacje dodaliśmy dodatkową możliwość grupowania w zakładkach:
- Obrazki – po kolumnie „Błąd”,
- Linki – po kolumnie „Obiekt”.
1.8 Anonimizacja kontrahenta – usunięcie powiązania z systemem Comarch ERP
W wersji 2022.1 dodaliśmy nową funkcję pozwalającą usunięcie powiązań kontrahentów w systemie Comarch ERP. Funkcja dostępna jest pod przyciskiem „Usuń powiązanie z kartą kontrahenta w ERP” na szczegółach kontrahenta, który został zanonimizowany w panelu administracyjnym. Funkcja ta pozwoli na uporządkowanie kontrahentów w systemie ERP, których kartoteki będziemy chcieli usunąć.
1.9 Wersja sklepu
W wersji 2022.1 w sekcji Mój profil/ Moje sklepy dodaliśmy informację na temat wersji Comarch e-Sklep. Od teraz na szczegółach będzie widoczny numer i wersja posiadanego sklepu.
1.10 Akcja svc/ping
W nowej wersji dodaliśmy akcję svc/ping, która odpowiada za podtrzymanie sesji użytkownika w e-Sklepie. Więcej na temat nowej akcji znajduje się w artykule Akcje.
2 Zmiany
2.1 Rezerwacje towarów
W wersji 2022.1 wprowadziliśmy zmiany dotyczące tworzenia rezerwacji na towary w zamówieniach niezrealizowanych. Od teraz zamówienia o statusach;
- oczekuje na potwierdzenie serwisu ratalnego,
- oczekuje na ustalenie kosztów dostawy,
- oczekuje na akceptację kosztów dostawy,
- w trakcie edycji,
tworzą rezerwacje na towary w nich zawarte. Rezerwacja zostaje zwolniona po anulowaniu zamówienia i przeprowadzeniu synchronizacji z systemem ERP. Anulowanie zamówienia bez przeprowadzonej synchronizacji nie przywróci towaru do sprzedaży.
Zamówienia niezrealizowane, starsze niż 90 dni zostaną automatycznie anulowane.
2.2 Walidacja danych podczas wysyłki testowej wiadomości e-mail
Wprowadziliśmy walidacje danych podczas wysyłki testowej wiadomości e-mail. Walidacja obejmuje wszystkie próbne wysyłki z obszaru: Ustawienia/ Treści/ E-mail i SMS.
2.3 Zmiana komunikatów podczas importu z pliku XML
W najnowszej wersji zmianie uległy komunikaty odnośnie importu danych z pliku XML, w ramach których dodaliśmy szczegółowe informacje w logach. Zmiany dotyczą następujących obszarów:
- Kontrahenci/ Kontrahenci,
- Kontrahenci/ Subskrybenci,
- Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Odbiór osobisty/ Lista punktów odbioru,
- Pozycjonowanie/ HTTP 301.
2.4 Zmiana w wysyłaniu wiadomości e-mail przy tworzeniu kont pracowniczych
W wersji 2022.1 każdy nowy pracownik, który zostanie stworzony w systemie Comarch ERP, następnie zaimportowany do e-Sklepu dostanie wiadomość e-mail z prośbą o ustawienie hasła do swojego konta. Taka sama wiadomość zostanie przesłana do pracownika, w momencie, gdy sprzedawca założy mu konto bezpośrednio w panelu administracyjnym. Dodatkowo wiadomości te nie są wysyłane już do kontrahenta głównego. Powiadomienia o założeniu konta w e-Sklepie wysyłają się w takim samym języku, w jakim jest obecnie otwarty panel administracyjny. W zakładce Kontrahenci/ Kontrahenci na szczegółach kontrahenta, w zakładce Pracownicy możliwa jest weryfikacja języka ustawionego dla danej osoby oraz w jakim zostało wysłane powiadomienie.
2.5 Zmiana komunikatu w logach
W wersji 2022.1. w przypadku duplikacji kontrahentów o tym samym numerze NIP zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat w sekcji Ustawienia/ Dziennik Zdarzeń, który będzie zawierał informacje na temat zduplikowanego kontrahenta:
- numer NIP,
- GIDNumber – numer kontrahenta w bazie.
Komunikat zostanie wyświetlony w przypadku aktywnego parametru Kontroluj unikalność NIP w sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Kontrahenci.
2.6 Zmiany w Allegro
2.6.1 Allegro – Zmiana w płatnościach odroczonych
W najnowszej wersji dokonaliśmy zmian dotyczących odroczonej płatności zgodnie z zaleceniami Allegro, które znajdują się pod tym linkiem: Odroczona płatność dla Firm. Dodatkowo zwiększyliśmy ilość wysyłanych faktur oraz limit pojemności plików pdf do 3MB.
2.7 Zmiany w szablonach
2.7.1 Szafir – nazwy dodatkowych filtrów utworzonych w systemie ERP
W najnowszej wersji szablonu Szafir dla dodatkowych filtrów tworzonych w systemach Comarch ERP, ich nazwy będą wyświetlane w takiej formie, w jakiej zostały wprowadzone – uwzględniając wielkość liter.
2.7.2 Szafir – optymalizacja strony Kontakt
W najnowszej wersji szablonu Szafir zoptymalizowaliśmy stronę Kontakt oraz wyświetlane tam informacje. Dodaliśmy także etykietę dla numeru REGON.
2.7.3 Szafir – zmiana nazwy koszyka
Od wersji 2022.1 udostępniliśmy możliwość zmiany nazwy koszyka w szablonie Szafir dla sklepów w wersji Enterprise.
2.7.4 Szafir – bezpośrednie odnośniki do zakładek w Strefie Klienta
Ułatwiliśmy tworzenie bezpośrednich odnośników do zakładek w Strefie Klienta. Każda zakładka tam dostępna posiada swoją odpowiednią nazwę, która pozwala na stworzenie dedykowanego linku. W artykule Szablon Szafir znajdują się szczegółowe informacje na temat każdej z zakładek.
2.8 jQuery – aktualizacja
Zaktualizowaliśmy jQuery do najnowszej wersji 3.6.0.
3 Poprawiono
3.1 Uprawnienia dla administratora – import szablonu
W wersji 2022.1 zmieniliśmy widoczność opcji Zaimportuj szablon z Kreatora Wyglądu. Zakładka ta będzie widoczna tylko dla administratorów, którzy będą mieli nadane odpowiednie uprawnienia na szczegółach swojego konta.
3.2 Przywrócenie danych w sekcji Kontrahenci
W najnowszej wersji w zakładce Kontrahenci/ Kontrahenci dodaliśmy do kolumny Ulica informacje o: numerze domu i mieszkania. Dodatkowo informacje te są widoczne podczas eksportu kontrahentów do pliku CSV/XML.
Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2022.1 współpracuje z systemami ERP w następujących wersjach: |
||
Light, Standard, Enterprise | B2B | |
Comarch ERP Optima | 2022, 2021 | 2022, 2021 |
Comarch ERP Altum | 2021.5., 2022 | 2021.5, 2022 |
Comarch ERP XL | 2021.x, 2022 | 2021.x, 2022 |
Comarch ERP XT | aktualna wersja | niedostępny |
Comarch ERP Enterprise | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise | niedostępny |
Wersja 2022.1 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0. |
Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2022.1 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:
■ Google Chrome,
■ Mozilla Firefox,
■ Opera,
■ Safari dla komputerów Mac.
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.
Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:
■ Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,
■ iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.