Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2018.2 współpracuje z systemami ERP w następujących wersjach |
||
Light. Standard, Enterprise | B2B | |
Comarch ERP Optima | 2018.x, (możliwa współpraca z 2017.x) | 2018.x, 2017.x (od 2017.5) |
Comarch ERP Altum | 2018.0.1 | 2018.0.1 |
Comarch ERP XL | 2018.x, 2017.x, 2016.3 | 2018.x, 2017.1 |
Comarch ERP XT | aktualna wersja dostępna na stronie www.erpxt.pl | niedostępny |
Comarch ERP Enterprise | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise | niedostępny |
Wersja 2018.2 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 11.0. |
Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2018.2 wymagana jest jedna z przeglądarek:
■ Google Chrome 63 lub wyższa
■ Mozilla FireFox 58 lub wyższa
■ Opera 50 lub wyższa
■ Microsoft Edge 12 lub wyższa
■ Microsoft Internet Explorer 11 lub wyższa
■ Safari dla komputerów Mac
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do Panelu Administracyjnym wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki, wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.
Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:
■ Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome 63 lub wyższa,
■ Android 6 oraz kolejne wersje – Mozilla FireFox 57 lub wyższa,
■ iOS 10 oraz kolejne wersje – Safari.
Dla szablonów Liquid, wspierane przeglądarki ustala autor szablonu.
Aktualizacja do wersji 2018.1
Czynności do wykonania po aktualizacji sklepu do wersji 2018.2 z wersji wcześniejszych
Nowe API Paczkomatów InPost
W związku ze zmianą API w Paczkomatach InPost, należy uzyskać nowe dane do przyłączenia oraz wprowadzić je w konfiguracji w obszarze Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne.
Comarch e-Sklep Liquid Sync tylko z SSL
W przypadku wykorzystywania narzędzia Comarch e-Sklep Liquid Sync, należy w sklepie zainstalować certyfikat SSL.
Zmiana adresu serwisu wymiany danych
Przypominamy, że od października 2017 adres serwisu wymiany danych pomiędzy sklepem a systemem ERP uległ zmianie.
Nowy adres serwisu wymiany to https://synchro.comarchesklep.pl/
Stary adres został deaktywowany, dlatego też zalecamy aktualizację w ustawieniach systemu ERP. W innym wypadku synchronizacja przestanie działać.
Zmiana adresu nowego panelu administracyjnego
Adres nowego panelu administracyjnego uległ zmianie. Zalecamy aktualizację zapamiętanych linków i zakładek.
Aktualny adres to https://panel.comarchesklep.pl
Zmiana loginu dla Comarch e-Sklep Liquid Sync
Po aktualizacji, podczas konfiguracji Comarch e-Sklep Liquid Sync należy korzystać z loginu webmaster, którego konfigurację można znaleźć w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne.
1 Nowości
1.1 Nowy panel administracyjny dla sklepów stacjonarnych
Wraz z wersją 2018.2 zostaje udostępniony nowy panel administracyjny dla sklepów stacjonarnych.
Nowy panel zastępuje dotychczasowy oraz zmienia sposób logowania. Nowy panel należy zainstalować za pomocą Comarch ERP WAMC.
Szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji instalacji dla wersji stacjonarnej Comarch e-Sklep.
1.2 Nowe API Paczkomatów InPost
W wersji 2018.2 wprowadzono obsługę nowego API dla Paczkomatów. Nowe API o kodowej nazwie ShipX wymaga nowych danych do przyłączenia, które należy uzyskać poprzez kontakt z firmą InPost. Dotychczasowe dane takie jak adres e-mail i hasło nie będą działać. Niezbędne dane to Access Token i Organization Id.
Obsługa paczek odbywać będzie się bez zmian.
Za aktualizację listy paczkomatów odpowiada administrator sklepu. Można tego dokonać poprzez pobranie parametrów w konfiguracji paczkomatów InPost.
1.3 Szablon graficzny Szafir (tylko dla wersji B2B)
1.3.1 Numer Skype na stronie kontaktowej
Na stronie kontaktowej dodano wyświetlanie numeru komunikatora Skype.
1.3.2 Dodatkowe kolory w ustawieniach szablonu
W ustawianiach szablonu dodano konfigurację dodatkowych kolorów.
1.4 Comarch e-Sklep Liquid Sync tylko z SSL
Od wersji 2018.2 połączenie pomiędzy Comarch e-Sklep a narzędziem do synchronizacji szablonów Comarch e-Sklep Liquid Sync jest możliwe tylko dla sklepów z aktywnym certyfikatem SSL.
1.5 Zmiana adresu dla płatności BlueMedia
Wprowadzono możliwość edycji linku do transakcji BlueMedia, co daje możliwość wskazania unikalnego adresu i personalizacji strony płatności.
1.6 Zmiana marki Kup na Ceneo na Kup Teraz
W związku ze zmianą nazwy marki Kup na Ceneo na Kup Teraz, w sklepie wprowadzono niezbędne modyfikacje.
1.7 Wiarygodne opinie Opineo
Zaktualizowano adres URL dla skryptu wywoływanego podczas składania zamówienia.
1.8 Niewysłane zamówienia w panelu sklepu
Na stronie głównej panelu administracyjnego dodano nowy kafelek z informacją o zamówieniach, które z powodu wystąpienia błędu nie zostały wysłane do systemu ERP. Kafelek pojawia się tylko w przypadku wystąpienia takiego zamówienia i po jego kliknięciu możliwa jest ponowna wysyłka takich zamówień.
1.9 Silnik szablonów graficznych Liquid – data obowiązywania bannera
W obiekcie zwracającym informacje o bannerach dodano nową właściwość DateTill, czyli datę do z konfiguracji bannera. Pozwala to na stworzenie mechanizmu odliczania do tej daty, na przykład do końca trwania określonej promocji.
2 Zmiany
2.1 Powiększenie pól Meta Opisu do 320 znaków
W wersji 2018.2 wprowadzono obsługę Meta Opisów o długości 320 znaków (wcześniej 250 znaków).
2.2 Obsługa Google Analytics poprzez Google Tag Manager
W szablonach opartych o silnik Liquid obsługa Google Analytics odbywa się poprzez Google Tag Manager.
W związku z tym usunięto pola odpowiedzialne za bezpośrednią konfigurację Google Analytics w panelu sklepu.
3 Poprawiono
3.1 Nazwa nabywcy na zamówieniu
Wyeliminowano przypadek z błędną nazwą nabywcy na zamówieniu.
3.2 Szablon graficzny Opal – pole NIP na zamówieniu
W wersji 2018.2 wyeliminowano przypadek, gdzie podczas składania zamówienia na osobę fizyczną, pojawiało się pole z NIP jako wymagane.
3.3 Ponowna wysyłka zamówienia do systemu ERP
Poprawiono mechanizm wysyłki i wyświetlanie komunikatów w przypadku ponownej wysyłki zamówień do systemu ERP.