Nowości i zmiany w wersji 2018.2

 

Comarch e-Sklep – wymagania

Comarch e-Sklep 2018.2 współpracuje z systemami ERP
w następujących wersjach
Light. Standard, Enterprise B2B
Comarch ERP Optima 2018.x, (możliwa współpraca z 2017.x) 2018.x, 2017.x (od 2017.5)
Comarch ERP Altum 2018.0.1 2018.0.1
Comarch ERP XL 2018.x, 2017.x, 2016.3 2018.x, 2017.1
Comarch ERP XT aktualna wersja dostępna na stronie www.erpxt.pl niedostępny
Comarch ERP Enterprise informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise niedostępny
Wersja 2018.2 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 11.0.

 

Uwaga
Comarch e-Sklep Sync będący częścią Comarch e-Sklep w wersji B2B, do działania wymaga certyfikatu SSL.
Wskazówka

Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2018.2 wymagana jest jedna z przeglądarek:

■ Google Chrome 63 lub wyższa

■ Mozilla FireFox 58 lub wyższa

■ Opera 50 lub wyższa

■ Microsoft Edge 12 lub wyższa

■ Microsoft Internet Explorer 11 lub wyższa

■ Safari dla komputerów Mac

 

W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do Panelu Administracyjnym wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki, wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Wskazówka

Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:

■ Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome 63 lub wyższa,

■ Android 6 oraz kolejne wersje – Mozilla FireFox 57 lub wyższa,

■ iOS 10 oraz kolejne wersje – Safari.

 

Wskazówka

Dla szablonów Liquid, wspierane przeglądarki ustala autor szablonu.

 

Aktualizacja do wersji 2018.1

Czynności do wykonania po aktualizacji sklepu do wersji 2018.2 z wersji wcześniejszych

Nowe API Paczkomatów InPost

W związku ze zmianą API w Paczkomatach InPost, należy uzyskać nowe dane do przyłączenia oraz wprowadzić je w konfiguracji w obszarze Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne.

Comarch e-Sklep Liquid Sync tylko z SSL

W przypadku wykorzystywania narzędzia Comarch e-Sklep Liquid Sync, należy w sklepie zainstalować certyfikat SSL.

Zmiana adresu serwisu wymiany danych

Przypominamy, że od października 2017 adres serwisu wymiany danych pomiędzy sklepem a systemem ERP uległ zmianie.

Nowy adres serwisu wymiany to https://synchro.comarchesklep.pl/

Stary adres został deaktywowany, dlatego też zalecamy aktualizację w ustawieniach systemu ERP. W innym wypadku synchronizacja przestanie działać.

Wskazówka
Adres serwisu wymiany wraz z pozostałymi danymi niezbędnymi do przyłączenia można znaleźć w nowym panelu administracyjnym w obszarze Mój profil/Moje sklepy po wybraniu szczegółów danego sklepu. Adres ten należy wprowadzić w systemie ERP.

 

Zmiana adresu nowego panelu administracyjnego

Adres nowego panelu administracyjnego uległ zmianie. Zalecamy aktualizację zapamiętanych linków i zakładek.

Aktualny adres to https://panel.comarchesklep.pl

Zmiana loginu dla Comarch e-Sklep Liquid Sync

Po aktualizacji, podczas konfiguracji Comarch e-Sklep Liquid Sync należy korzystać z loginu webmaster, którego konfigurację można znaleźć w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne.

 

1 Nowości

1.1 Nowy panel administracyjny dla sklepów stacjonarnych

Wraz z wersją 2018.2 zostaje udostępniony nowy panel administracyjny dla sklepów stacjonarnych.

Nowy panel zastępuje dotychczasowy oraz zmienia sposób logowania. Nowy panel należy zainstalować za pomocą Comarch ERP WAMC.

Szczegółowe informacje znajdziesz w instrukcji instalacji dla wersji stacjonarnej Comarch e-Sklep.

Uwaga
Nowy panel w wersji stacjonarnej wymaga do działania zainstalowanego certyfkatu SSL. Certyfikat taki należy nabyć we własnym zakresie.

1.2 Nowe API Paczkomatów InPost

W wersji 2018.2 wprowadzono obsługę nowego API dla Paczkomatów. Nowe API o kodowej nazwie ShipX wymaga nowych danych do przyłączenia, które należy uzyskać poprzez kontakt z firmą InPost. Dotychczasowe dane takie jak adres e-mail i hasło nie będą działać. Niezbędne dane to Access Token i Organization Id.

Obsługa paczek odbywać będzie się bez zmian.

Za aktualizację listy paczkomatów odpowiada administrator sklepu. Można tego dokonać poprzez pobranie parametrów w konfiguracji paczkomatów InPost.

Uwaga
W związku ze zmianą API, wymagane były również zmiany w szablonie sklepu, dlatego zawsze zalecamy korzystanie z aktualnych szablonów Comarch.

1.3 Szablon graficzny Szafir (tylko dla wersji B2B)

1.3.1 Numer Skype na stronie kontaktowej

Na stronie kontaktowej dodano wyświetlanie numeru komunikatora Skype.

1.3.2 Dodatkowe kolory w ustawieniach szablonu

W ustawianiach szablonu dodano konfigurację dodatkowych kolorów.

1.4 Comarch e-Sklep Liquid Sync tylko z SSL

Od wersji 2018.2 połączenie pomiędzy Comarch e-Sklep a narzędziem do synchronizacji szablonów Comarch e-Sklep Liquid Sync jest możliwe tylko dla sklepów z aktywnym certyfikatem SSL.

1.5 Zmiana adresu dla płatności BlueMedia

Wprowadzono możliwość edycji linku do transakcji BlueMedia, co daje możliwość wskazania unikalnego adresu i personalizacji strony płatności.

1.6 Zmiana marki Kup na Ceneo na Kup Teraz

W związku ze zmianą nazwy marki Kup na Ceneo na Kup Teraz, w sklepie wprowadzono niezbędne modyfikacje.

1.7 Wiarygodne opinie Opineo

Zaktualizowano adres URL dla skryptu wywoływanego podczas składania zamówienia.

1.8 Niewysłane zamówienia w panelu sklepu

Na stronie głównej panelu administracyjnego dodano nowy kafelek z informacją o zamówieniach, które z powodu wystąpienia błędu nie zostały wysłane do systemu ERP. Kafelek pojawia się tylko w przypadku wystąpienia takiego zamówienia i po jego kliknięciu możliwa jest ponowna wysyłka takich zamówień.

1.9 Silnik szablonów graficznych Liquid – data obowiązywania bannera

W obiekcie zwracającym informacje o bannerach dodano nową właściwość DateTill, czyli datę do z konfiguracji bannera. Pozwala to na stworzenie mechanizmu odliczania do tej daty, na przykład do końca trwania określonej promocji.

 

2 Zmiany

2.1 Powiększenie pól Meta Opisu do 320 znaków

W wersji 2018.2 wprowadzono obsługę Meta Opisów o długości 320 znaków (wcześniej 250 znaków).

2.2 Obsługa Google Analytics poprzez Google Tag Manager

W szablonach opartych o silnik Liquid obsługa Google Analytics odbywa się poprzez Google Tag Manager.

W związku z tym usunięto pola odpowiedzialne za bezpośrednią konfigurację Google Analytics w panelu sklepu.

 

3 Poprawiono

3.1 Nazwa nabywcy na zamówieniu

Wyeliminowano przypadek z błędną nazwą nabywcy na zamówieniu.

3.2 Szablon graficzny Opal – pole NIP na zamówieniu

W wersji 2018.2 wyeliminowano przypadek, gdzie podczas składania zamówienia na osobę fizyczną, pojawiało się pole z NIP jako wymagane.

3.3 Ponowna wysyłka zamówienia do systemu ERP

Poprawiono mechanizm wysyłki i wyświetlanie komunikatów w przypadku ponownej wysyłki zamówień do systemu ERP.

Czy ten artykuł był pomocny?