Wstęp
Favicon to mała ikona reprezentująca stronę internetową, widoczna w zakładkach przeglądarki, wynikach wyszukiwania, historii przeglądania czy pasku adresu. Choć nie wpływa bezpośrednio na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ma znaczenie dla rozpoznawalności marki, wygody użytkownika i klikalności w wynikach wyszukiwania.
Jak poprawnie skonfigurować favicon?
Przejdź do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep, a następnie do sekcji Wygląd sklepu > Ustawienia. Następnie przejdź do zakładki „Nagłówek”. Pokaże się obszar, w którym możesz:
- ustawić logotyp, favicon oraz ikony dla PWA/TWA,
- ustalić wyświetlanie ikon mediów społecznościowych,
- dodać strony lub grupy stron,
- przejść do konfiguracji menu kategorii.
Podczas pierwszego uruchomienia obrazki dla favicona oraz PWA/TWA będą niedostępne. Należy je wgrać samodzielnie, według wytycznych uwzględnionych w panelu administracyjnym.

Favicon:
48x48px lub 192x192px , maksymalny rozmiar pliku: 10kb
PWA/TWA:
512x512px, maksymalny rozmiar obrazka: 80 kb
oraz 192×192 px, maksymalny rozmiar obrazka: 30kb
Po dodaniu prawidłowych obrazków zapisz i opublikuj zmiany.
Dlaczego mój favicon nie wyświetla się w wyszukiwarce Google?
Nawet jeśli wszystkie wymagania są spełnione, może minąć kilka dni lub tygodni, zanim Google uwzględni favicon w wynikach wyszukiwania.
Proces indeksowania można przyspieszyć, zgłaszając stronę do ponownego przetwarzania w Google Search Console. Szczegółowe informacje na temat wymagań faviconów są dostępne w dokumentacji Google, a do ich sprawdzenia można użyć narzędzi testujących ikonę lub przeanalizować jej widoczność bezpośrednio w przeglądarce.
Jeżeli w kodzie strony widoczny jest favicon zgodny z dokumentacją Google, z adresem prowadzącym do favicona, tak jak na zdjęciu poniżej, klient powinien wykonać instrukcje dostępne na stronie developers.google.com.