Allegro – maskowanie adresów e-mail użytkowników

Od 26 marca 2019 r. Allegro wprowadza na transakcjach maskowanie adresów e-mail użytkowników. To oznacza, że na zamówieniach będą one widoczne w postaci zakodowanej, np.: 8awgqyk6a534gf@allegromail.pl.

Maskowanie mailii przez Allegro spowoduje, że w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep:

  • w menu Allegro/ Transakcje na listach we wszystkich zakładkach (Do realizacji, Zrealizowano, Aukcje oczekujące na wypełnienie formularza pozakupowego) w kolumnie E-mail widoczny będzie zakodowany adres e-mail klienta, który dokonał zakupu na aukcji Allegro;
  • w menu Sprzedaż/ Zamówienia, w kolumnie E-mail dla zamówień pochodzących z Allegro będzie widoczny zakodowany adres e-mail. Również na szczegółach takiego zamówienia zostanie on zamaskowany;
  • dla każdej transakcji pochodzącej z Allegro adres e-mail kupującego będzie maskowany w unikalny sposób. To oznacza, iż w sytuacji, kiedy ten sam klient złoży u danego sprzedawcy kilka zamówień, za każdym razem jego adres e-mail będzie inaczej zakodowany (zamaskowane adresy nie będą się powtarzały);
  • wszystkie wiadomości transakcyjne (zmiana statusu zamówienia, dodanie listu przewozowego, dodanie faktury) będą wysyłane za pośrednictwem serwerów Allegro.

W związku ze zmianami wprowadzonymi przez Allegro zdecydowaliśmy się w sklepach w wersji 2018.7, 2019.1 oraz 2019.2 na WYŁĄCZENIE wysyłania wiadomości transakcyjnych dla zamówień pochodzących z aukcji.

Dla starszych sklepów, wiadomości do zamówień Allegro będą wysyłane bez zmian.

Jeżeli mają Państwo sklep w wersji 2018.7, 2019.1 lub 2019.2 i chcieliby Państwo, aby została włączona wysyłka maili transakcyjnych, prosimy o kontakt z Asystą Comarch e-Sklep. Przypominamy jednak, że treści tych wiadomości muszą być zgodne z regulaminem Allegro.

Uwaga
Jeżeli administrator w menu Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Allegro ma włączony parametr: Przesyłaj kartę kontrahenta do systemu ERP, to w systemie ERP utworzy się kartoteka kontrahenta z zakodowanym adresem e-mail. W takim przypadku, po synchronizacji mogą się przestać mapować kontrahenci (w szczególności, jeżeli w systemie ERP zaznaczono mapowanie wyłącznie po adresie e-mail). Należy również zwrócić uwagę przy wysyłaniu wiadomości z poziomu systemu ERP, czy nie są one przesyłane do Allegro na zakodowane adresy e-mail, a nie do właściwych odbiorców.

Czy ten artykuł był pomocny?