Jak skonfigurować mapę strony (sitemap)?

Wstęp

Mapa strony (sitemap) to spis wszystkich zakładek i podstron dostępnych na stronie internetowej. Dobrze zaplanowana ułatwia nawigację i sprawia, że odwiedzający szybciej znajdują to, czego szukają. Czy warto dostosować mapę strony do swoich potrzeb? Tak! Powinna ona pasować do typu strony i jej użytkowników. Przykładem może być wyróżnienie kategorii produktów, a w przypadku bloga – tematycznych artykułów.

Dzięki dobrze zorganizowanej mapie strony, Google może szybciej zrozumieć strukturę strony, co zwiększa jej szanse na lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.

W Comarch e-Sklep możesz w prosty sposób stworzyć mapę strony, dopasowaną do potrzeb Twoich Klientów. Opcja ta dostępna jest w każdym z gotowych szablonów B2B oraz B2C: Rubin, Szafir, Topaz, One Page Shop i Dla Gastronomii. Domyślnie, odnośnik do mapy strony znajduje się w stopce.

Jak skonfigurować mapę strony?

Przejdź do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep, a następnie do sekcji: Wygląd sklepu > Ustawienia. Wybierz zakładkę „Mapa strony„. Przy pierwszym przejściu do obszaru, mapa strony będzie częściowo skonfigurowana.

Widok panelu administracyjnego
Widok konfiguracji mapy strony z poziomu panelu administracyjnego

Domyślnie w grupie „Strony„. znajdują się wszystkie strony statyczne czyli te, które dostępne są w Twoim e-Sklepie. Nie są w nich uwzględnione np. kategorie produktów.

Grupę tę możesz edytować. Najedź myszką na kafel, a następnie edytuj go:

Podczas edycji w panelu administracyjnym wyświetli się obszar, w którym możliwe jest dokonanie zmian. Możesz zdecydować, czy do grupy stron dodasz już istniejącą stronę ze sklepu, czy stronę zewnętrzną. Jeśli posiadasz w niej już strony, to możesz je również usunąć.

Możesz również dodać własną Grupę stron. Aby to zrobić, należy wybrać sekcję „ Dodaj grupę stron ” :

Na początku należy ustalić nazwę dla grupy stron:

Podczas edycji w panelu administracyjnym wyświetli się obszar, w którym możliwe jest dodanie strony zewnętrznej lub istniejącej strony ze sklepu.

Po określeniu, jakie strony powinny się wyświetlać, zmiany należy zapisać i opublikować.

Przykład mapy strony w szablonach B2C

 

 

Czy ten artykuł był pomocny?