Jakie są statusy oraz ramy czasowe dla Autorespondera w Dyskusjach Allegro?

Wstęp

Autoresponder to wiadomość o domyślnej treści, wysyłana automatycznie w odpowiedzi do pierwszej wiadomości kupującego (a więc przy zakładaniu dyskusji do zamówienia) w serwisie Allegro. Wiadomość ta jest przesyłana z naszego panelu administracyjnego, bezpośrednio do prowadzonego wątku w Allegro. Uruchomienie Autorespondera pozwala na szybką reakcję Sprzedawcy w nowo złożonym wątku, dzięki czemu Sprzedawca nie tylko nie traci punktów w ocenie jakości obsługi sprzedaży, a otrzymuje dodatkowe punkty za szybką odpowiedź!

Jakie są statusy i ramy czasowe dla dyskusji Allegro?

Informacje o statusach dyskusji z Allegro w panelu administracyjnym Allegro/ Dyskusje aktualizują się co 5 min. Natomiast automat służący do wysyłki Autorespondera w dyskusji, co 15 minut sprawdza czy ma wiadomość do wysłania na podstawie statusów otrzymanych z Allegro. Wiadomość Autorespondera wysyłana jest do 60 minut od momentu otrzymania w dyskusji pierwszej wiadomości kupującego (w nowej dyskusji lub ponownie otwartej dyskusji), gwarantując utrzymanie przez Sprzedawcę najwyższej jakości usług.

  1. Klient otwiera dyskusje – opcja ta dostępna jest w serwisie Allegro, w szczegółach zakupu u dołu strony
  2. Do 5 minut informacja o nowej dyskusji wyświetla się w Panelu Administracyjnym na liście, w kolumnie „Ostatnia wiadomość od” jest Kupujący.
  3. Automat służący do wysyłki Autorespondera w Allegro, co 15 minut sprawdza czy ma wiadomość do wysłania na podstawie statusów otrzymanych z API Allegro. Dla nowych wątków, czyli przesłanego do oferty pytania oraz założonej lub ponowie otwartej przez kupującego dyskusji w serwisie Allegro, Autoresponder wysyła wiadomość automatycznie do 60 min od momentu jej otrzymania.
  4. Gdy ją wykryje, automatycznie wysyła wiadomość o domyślnej treści, bezpośrednio w dyskusji Allegro, do 60 minut od momentu otrzymania pierwszej wiadomości w nowej lub ponownie otworzonej dyskusji.

    Wskazówka
    Uwaga: w przypadku, gdy na nową wiadomość odpowie Sprzedawca przed wysyłką Autorespodera, wiadomość automatyczna nie jest wysyłana w dyskusji.
  5. W momencie wysyłki Autorespondera, na wskazany w szablonie adres e-mail wysyłane jest powiadomienie o wysyłce Autorespondera w dyskusji Allegro (Ustawienia/Treści formalne/Wysyłka e-mail i SMS/Autoresponder Allegro, parametr „Inny” w sekcji Odbiorca)
  6. Do 5 minut tabela z dyskusjami aktualizuje się o nowe statusy w Panelu Administracyjnym

    Wskazówka
    Uwaga: Dyskusje, w których ostatnia wiadomość została wysłana przez Autoresponder wyróżnione są kolorem niebieskim na liście dyskusji, celem poinformowania Sprzedawcy, że wątki te oczekują na jego weryfikację oraz odpowiedź.

  7. W odpowiedzi na kolejne wiadomości od Kupującego na liście dyskusji, Autoresponder nie wysyła wiadomości automatycznej (w kolejnych wiadomościach od Kupującego czas na odpowiedź Sprzedawcy nie jest liczony przez Allegro do oceny jakości obsługi, automatyczna odpowiedź przesyłana jest tylko do pierwszej wiadomości Kupującego).
    Na liście dyskusji w panelu administracyjnym, w kolumnie „Status dyskusji” wyświetlane są wartości spójne z wyświetlanymi w serwisie Allegro. Natomiast, aby nie gromadzić nadmiarowych danych, które mają bezpośredni wpływ na prawidłowe funkcjonowanie e-Sklepu, na liście wyświetlamy Dyskusje nie starsze niż 14 dni od otrzymania ostatniego statusu „rozwiązana” lub „nierozwiązana” oraz 30 dni dla dyskusji ze statusem „trwająca”. Pozostałe dyskusje usuwane są z panelu administracyjnego, ale wciąż są dostępne w serwisie Allegro.

Aby dowiedzieć się więcej na temat narzędzia Autorespondera przejdź do artykułu Jak w kilku krokach skonfigurować Autoresponder w Allegro? oraz Jak włączyć powiadomienie o wysyłce Autorespondera w Allegro?

Czy ten artykuł był pomocny?