LiveChat jest narzędziem służącym do komunikacji klientów z firmą poprzez aplikację. Widgety widoczne są przeważnie na stronach internetowych. Rozwiązanie jest coraz częściej wykorzystywane przede wszystkim przy sprzedaży online oraz customer service. Dzięki chatom komunikacja pomiędzy klientem, a firmą przebiega sprawniej. W niniejszym artykule dowiesz się, jak w prosty sposób zintegrować swój szablon z narzędziem LiveChat.
Instalacja wtyczki LiveChat w szablonach
Otwórz stronę LiveChat.com. Konieczne jest założenie konta. Oprócz adresu e-mail i hasła, należy podać m.in. link do Twojego sklepu. Po zatwierdzeniu wyświetli się okno, gdzie znajduje się instrukcja dodania wtyczki. Do wyboru są trzy opcje, wybierz Install LiveChat code manually. Po wybraniu tej opcji, wyświetli się fragment kodu z indywidualnym License ID. Kod można skopiować przyciskiem Copy code. Następnie możesz wkleić go do swojego szablonu.
- Topaz – wklej kod do pliku base_layout.html. Kod możemy umieścić niemal na samym końcu pliku, najlepiej tuż nad zamknięciem tagu body.
- Szafir, Agat, Bursztyn, Opal – wklej kod do pliku _layout.html. Kod możemy umieścić niemal na samym końcu pliku, najlepiej tuż nad zamknięciem tagu body.
Po wprowadzeniu zmian opublikuj je w Panelu Administracyjnym. Od teraz widget LiveChat będzie wyświetlał się na Twoim szablonie.
Dostosowanie wyglądu wtyczki do własnych preferencji
Wtyczkę LiveChat można dostosować m.in. pod kątem wyglądu. Aby tego dokonać, na stronie LiveChat w menu po lewej stronie ekranu wybierz opcję Settings. W wyświetlonym menu, zakładce Chat widget wybierz Customization. Możesz dostosować m.in. styl widgetu zminimalizowanego oraz zmaksymalizowanego, wybrać ciemny lub jasny motyw, podstawowy kolor widgetu, położenie widgetu na ekranie (odległość od krawędzi, wyrównanie do lewej/prawej), czy też widoczność widgetu.
W zakładce Language możesz dostosować język, powitanie, domyślną nazwę Klienta na czacie oraz inne wyświetlane w widgecie teksty i napisy.
Sprawdź także pozostałe zakładki i dostosuj widget LiveChat zgodnie ze swoimi preferencjami.