1. Nowości
1.1 BaseLinker
W wersji 2022.5 umożliwiliśmy połączenie systemu BaseLinker z Comarch e-Sklep. Dodatek integracji z BaseLinkerem posłuży do połączenia różnych platform e-commerce, a co za tym idzie, pomoże w automatyzacji procesów w Twoim biznesie. BaseLinker to wielofunkcyjne narzędzie do zarządzania sprzedażą pozwalające na obsługę wszystkich platform w jednym miejscu. System umożliwia:
- masowe wystawianie oraz edycję aukcji i ofert na platformach marketplace,
- automatyczną synchronizację stanów magazynowych i cen na kontach marketplace,
- automatyzację wielu procesów.
1.1.1 Integracja z Comarch e-Sklep
W ramach integracji dostępnej w wersji 2022.5 została uruchomiona funkcjonalność umożliwiająca użytkownikom przesłanie produktów znajdujących się w e-Sklepie, ich aktualizacje oraz sprzedaż asortymentu na wielu popularnych platformach, które w swojej ofercie posiada BaseLinker.
1.1.2 Dane produktowe przesyłane do BaseLinkera
Wśród danych produktowych przesyłanych do BaseLinkera znajdują się:
- nazwa produktu,
- stan magazynowy,
- cena brutto (z cennika ustawionego w e-Sklepie jako domyślny),
- kod EAN oraz kod SKU (kod towaru w e-Sklepie),
- wartość podatku,
- opis,
- nazwa producenta,
- ID kategorii,
- nazwa kategorii,
- obrazki,
- waga,
- oraz pozostałe cechy.
W zależności od konkretnego towaru i jego indywidualnej specyfiki, wysyłane są cechy sprecyzowane z poziomu systemu ERP i dodane do karty produktu. Przez cechy rozumiemy wszystkie pola związane z parametrami produktu (kolor, rozdzielczość, pamięć, wielkość ekranu).
Więcej na temat dodatku wyjaśniamy w artykule: BaseLinker.
1.2 Kreator wyglądu – nowy interfejs
Wraz z najnowszą wersją prezentujemy nowy interfejs Kreatora wyglądu. W nowym kreatorze dostępny jest samouczek, który objaśnia użytkownikowi pracę z poszczególnymi sekcjami szablonu. Kreator w nowej odsłonie zobaczysz pod adresem: kreator.comarchesklep.pl
1.2.1 Wyświetlanie miniatur przykładowych obrazków z sekcji szablonu
W nowym Kreatorze wyglądu wszystkie elementy, z których możliwe jest zaprojektowanie szablonu zostały zwizualizowane. Dzięki temu użytkownik już na etapie projektowania może od razu podejrzeć, jak będzie prezentował się szablon.
1.2.2 Nowe rodzaje loadera w Kreatorze Wyglądu
Podczas tworzenia szablonu Topaz w kreatorze wyglądu Comarch e-Sklep dodano opcję wyboru loadera. Loader to animowany graficzny element wskazujący, iż na stronie wykonywana jest akcja lub czynność w tle. Wyświetla się on na pasku wyszukiwania towarów w nagłówku oraz podczas ładowania zasobów (np. bannerów).
Aby wybrać loader dla naszego szablonu, podczas jego tworzenia w kreatorze, wystarczy przejść do sekcji Style a następnie do zakładki Ikony, gdzie dostępnych jest jego pięć rodzajów do wyboru: pasek, kropki, wentylator, koło zębate i odznaka.
1.2.3 Rozbudowana stopka w szablonie – nowy widok – (Nowość z dnia 24.11.2022 – wersja 2022.5.1)
W Kreatorze wyglądu dodaliśmy nowy widok dla stopki w szablonie. Nowa stopka jest rozbudowana i zawiera znacznie więcej elementów niż dotychczasowe. W rozbudowanej stopce wyświetlisz:
- Linki do stron statycznych w sklepie podzielone na odpowiednie sekcje,
- Podstawowe informacje kontaktowe,
- Ikony mediów społecznościowych Twojego e-Sklepu,
- Logotypy dla kurierów obsługujących dostawę zamówień w sklepie,
- Logotypy operatorów płatności,
- Informacje na temat właścicieli sklepu.
Dodatkowe informacje na temat rozbudowanej stopki oraz jak ją skonfigurować znajdziesz w artykule: Rozbudowana stopka w szablonie Topaz – jak ją skonfigurować?
1.2.4 Nowa funkcja umożliwiająca wykonywanie kroku w tył i w przód podczas tworzenia szablonu – (Nowość z dnia 24.11.2022 – wersja 2022.5.1)
W Kreatorze wyglądu dodaliśmy możliwość cofania się podczas tworzenia szablonu, w ramach której obsługujemy do 30 kroków w wstecz. Dodatkowo możemy także wykonywać krok do przodu. Zapisywane są wszystkie zmiany na elementach, informacje odnośnie styli, czcionek, ikonach oraz nazwie szablonu. Funkcja ułatwia tworzenie szablonu oraz weryfikację poszczególnych zmian.
1.2.5 Podgląd szablonu w wersji mobilnej – (Nowość z dnia 24.11.2022 – wersja 2022.5.1)
W najnowszej wersji Kreatora wyglądu, dodaliśmy możliwość sprawdzenia podglądu przygotowanego szablonu w wersji mobilnej.
1.3 Nowości w panelu administracyjnym
1.3.1 Eksport do pliku zapytań, ofert sprzedaży, reklamacji oraz zwrotów
W panelu administracyjnym e-Sklepu dodano opcję eksportu do pliku zapytań oraz ofert sprzedaży. Opcja ta jest dostępna w zakładce Sprzedaż/ Zapytania i Oferty sprzedaży poprzez kliknięcie przycisku Eksport do pliku. Dostępne są możliwości eksportu zarówno zaznaczonych elementów, jak i bieżącego widoku listy oraz całej listy. Eksport może odbywać się do pliku w formacie CSV lub XML.
W wersji 2022.5 w panelu administracyjnym została również wprowadzona możliwość eksportowania listy reklamacji oraz zwrotów do pliku CSV oraz XML. Eksport możliwy jest dla wybranych elementów, bieżącego widoku oraz całej dostępnej listy.
1.3.2 Feed produktowy dla Facebook Sklep
Dodaliśmy możliwość udostępniania towarów z Comarch e-Sklep do Facebook Sklep, przy użyciu feedu produktowego. Feed produktowy w szybki sposób utworzysz w panelu administracyjnym przechodząc do sekcji: Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Facebook Sklep.
1.3.3 Punkt odbioru na wydruku zamówienia
Dodaliśmy w treści wydruku zamówienia informacje o wybranym przez Klienta punkcie odbioru. W treści znajdzie się informacja o kodzie i adresie dostawy.
1.4 Nowości w szablonach
1.4.1 Motyw ciemny w szablonie Topaz
W wersji 2022.5 dodano nowy motyw kolorystyczny dla szablonu Topaz. Dzięki motywowi ciemnemu interfejs graficzny przybiera ciemniejsze barwy, zastępując jasne tony. W kontraście do tła wszystkie ikony, przyciski oraz napisy przybierają barwę jasną. Domyślnie elementy szablonu składają się z granatowego, fioletowego oraz czerwonego koloru, jednak można je zmienić i dostosować do swoich indywidualnych potrzeb.
Motyw ciemny w szablonie Topaz można zaprojektować samodzielnie, korzystając przy tym z Kreatora Wyglądu Comarch.
1.4.2 Tabela rozmiarów w szablonie Topaz
W najnowszej wersji użytkownik ma możliwość udostępnienia tabeli rozmiarów w swoim e-Sklepie. Funkcja pozwala na prezentację szczegółowych informacji na temat sprzedawanego asortymentu w sklepie – np. rozmiary ubrań. Może być wykorzystywana w wielu branżach, np. modowej, motoryzacyjnej, czy spożywczej.
Tabelę rozmiarów można aktywować z poziomu panelu administracyjnego. Może być ona prezentowana w formie banneru lub na osobnej, dedykowanej stronie. Może być także dostępna jako załącznik towaru. Wybierając ostatnią opcję, zmian należy dokonywać w systemie Comarch ERP. Po dodaniu załącznika do towaru i wykonaniu synchronizacji wyświetli się on w e-Sklepie. Więcej na temat nowej funkcji oraz jak ją skonfigurować przeczytasz w artykule Tabela rozmiarów w szablonie Topaz.
2. Zmiany
2.1 Zmiany w szablonach
2.1.1 Zmiana w otwieraniu załączników
W najnowszej wersji szablonów, załączniki na szczegółach towaru będą otwierane w nowym oknie przeglądarki. Do tej pory były one pobierane.
2.1.1. Zmiana nazwy etykiety „Adres Rachunku” w szablonie Topaz
W najnowszej wersji szablonu Topaz na stronie z podsumowaniem zamówienia zmieniliśmy nazwę etykiety „Adres Rachunku” na „Adres Dostawy”.
2.1.2 Zmiana przeliczania jednostki podstawowej w szablonie Topaz
Zmieniliśmy procedury wyświetlania i przeliczania jednostek pomocniczych w szablonie Topaz. W tym momencie przelicznik jednostki pomocniczej będzie względem jednostki domyślnej a nie jak było wcześniej względem jednostki podstawowej.
2.1.3 Wyświetlanie dodatkowego zdjęcia dla slidera promocja w szablonie Topaz
W najnowszej wersji szablonu Topaz slider promocji o nazwach recommended-1 oraz recommended-2, po najechaniu kursorem myszki pokazują drugie zdjęcie.
2.1.4 Lista zamówień w szablonie Szafir
W najnowszej wersji szablonu Szafir na zakładce Panel klienta/ Zamówienia/ Sklep B2B dodano do listy zamówień kolumnę E-mail. Prezentuje ona maile pracownika, który złożył zamówienie, dzięki czemu kontrahent, będzie miał możliwość sprawdzenia, który pracownik odpowiada za konkretną pozycję z listy.
2.3 Integracja z Facebook
Ujednoliciliśmy położenie integracji związanych z platformą Facebook. Wszystkie funkcje związane z integracją Comarch e-Sklep z platformą znajdują się w sekcji: Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Facebook.
W jednym miejscu znajdziesz konfigurację:
- Facebook Sklep,
- Facebook Pixel,
- procesu logowania się za pomocą Facebooka do sklepu.
2.4 Zmiany w panelu administracyjnym
2.4.1 Dodawanie nowych domen
W najnowszej wersji e-Sklepu podczas dodawania nowej domeny w zakładce Mój profil/ Moje sklepy/ Szczegóły sklepu odbywa się dodatkowa weryfikacja, dzięki której zostanie sprawdzone:
- Czy podany adres domeny istnieje,
- Czy ma dokładnie jeden adres IP,
- Czy posiadane IP domeny jest zgodne z IP e-Sklepu.
Dodatkowo podczas dodawania adresu sklepu w panelu administracyjnym automatycznie dodajemy adres z www lub bez www. Przykład:
- przy wpisaniu comarch.pl poniżej automatycznie zostanie dodana domena: www.comarch.pl,
- przy wpisaniu www.comarch.pl poniżej zostanie automatycznie dodany adres: comarch.pl.
2.4.2 Dodatkowe obszary optymalizacji obrazków
Od najnowszej wersji w obszarze optymalizacji obrazków w Panelu administracyjnym na zakładce Ustawienia/ Optymalizacje dodaliśmy sekcje podlegające weryfikacji poprawności obrazków:
- marka,
- producent,
- towar,
- grupa.
3. Poprawiono
3.1 Panel administracyjny
3.1.1 Komunikat powitalny „Witaj w Comarch e-Sklep”
Od teraz możesz zdecydować czy chcesz aby komunikat pojawiał się automatycznie od razu po zalogowaniu do e-Sklepu przez określony z góry czas, czy wolisz ukryć go niezależnie od wprowadzonych zmian. Po wybraniu opcji „Nie pokazuj ponownie” informacja nie wyświetli się przy następnym logowaniu do panelu.
3.1.2 Zapytania i oferty sprzedaży – towary z atrybutami
W najnowszej wersji usprawniliśmy proces tworzenia ofert sprzedaży dla towarów z atrybutami. W panelu administracyjnym w sekcji Sprzedaż/ Zamówienia i oferty sprzedaży podczas tworzenia oferty koniecznym będzie wybór odpowiedniego atrybutu towaru, jeżeli został dodany w systemie Comarch ERP. W ten sposób wycenimy odpowiednio każdy wariant towaru.
3.1.3 Kontrahent na szczegółach rabatów z systemu Comarch ERP
Ujednoliciliśmy wyświetlanie informacji na temat kontrahentów dla rabatów udostępnionych z systemu Comarch ERP. W sekcji Sprzedaż/ Rabaty/ Rabaty z Comarch ERP po przejściu do szczegółów wybranego rabatu znajdziemy informacje na temat kontrahenta, dla którego został przypisany rabat.
3.2 Szablon Topaz
3.2.1. Blog w szablonie Topaz
Ze względu na wpływ na pozycjonowanie strony, poprawiono zapis tytułu bloga. Od teraz tytuł ten zapisany będzie z użyciem tagu H1.
_
Comarch e-Sklep – wymagania
Comarch e-Sklep 2022.5 współpracuje z systemami ERP w następujących wersjach: |
||
Light, Standard, Enterprise | B2B | |
Comarch ERP Optima | 2022, 2021 | 2022, 2021 |
Comarch ERP Altum | 2022, 2021.5. | 2022, 2021.5. |
Comarch ERP XL | 2022, 2021.x | 2022, 2021.x |
Comarch ERP XT | aktualna wersja | niedostępny |
Comarch ERP Enterprise | informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise | niedostępny |
Wersja 2022.5 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 17.0. |
Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2022.5 wymagana jest jedna z przeglądarek w najnowszej wersji:
- Google Chrome,
- Mozilla Firefox,
- Opera,
- Safari dla komputerów Mac.
W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do panelu administracyjnego wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.
Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.
Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:
- Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome lub Firefox w najnowszej wersji,
- iOS 13 oraz kolejne wersje – Safari w najnowszej wersji.