Nowości i zmiany w wersji 2018.1

 

Comarch e-Sklep – wymagania

Comarch e-Sklep 2018.1 współpracuje z systemami ERP
w następujących wersjach
Light. Standard, Enterprise B2B
Comarch ERP Optima 2018.x, (możliwa współpraca z 2017.x) 2018.x, 2017.x (od 2017.5)
Comarch ERP Altum 2018.0.1 2018.0.1
Comarch ERP XL 2018.x, 2017.x, 2016.3 2018.x, 2017.1
Comarch ERP XT aktualna wersja dostępna na stronie www.erpxt.pl niedostępny
Comarch ERP Enterprise informacji udziela Asysta Techniczna programu Comarch ERP Enterprise niedostępny
Wersja 2018.1 obsługuje protokół synchronizacji z ERP w wersji 11.0.

 

Uwaga
Comarch e-Sklep Sync będący częścią Comarch e-Sklep w wersji B2B, do działania wymaga certyfikatu SSL.
Wskazówka

Do konfiguracji Comarch e-Sklep 2018.1 wymagana jest jedna z przeglądarek:

■       Google Chrome 63 lub wyższa

■       Mozilla FireFox 58 lub wyższa

■       Opera 50 lub wyższa

■       Microsoft Edge 12 lub wyższa

■       Microsoft Internet Explorer 11 lub wyższa

■       Safari dla komputerów Mac

 

W przypadku niższej wersji przeglądarki, podczas logowania do Panelu Administracyjnym wyświetli się stosowny komunikat o nieprawidłowej wersji przeglądarki, wraz z linkami do aktualnych wersji przeglądarek.

Minimalna szerokość sklepu to 980 pikseli. Zalecana rozdzielczość w przypadku korzystania z Comarch e-Sklep to 1280×800 pikseli.

Wskazówka

Obsługa nowego panelu za pomocą urządzeń mobilnych (smartfonów, tabletów) wymaga korzystania z poniższych systemów operacyjnych i przeglądarek:

■       Android 6 oraz kolejne wersje – Google Chrome 63 lub wyższa,

■       Android 6 oraz kolejne wersje – Mozilla FireFox 57 lub wyższa,

■       iOS 10 oraz kolejne wersje – Safari.

 

Wskazówka

Dla szablonów Liquid, wspierane przeglądarki ustala autor szablonu.

Przełomowa zmiana

Warunki aktualizacji do wersji 2018.1

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Comarch e-Sklep 2018.1

  • działa tylko wraz z nowym panelem administracyjnym
  • obsługuje tylko szablony graficzne na silniku Liquid

Informację w jaki sposób przygotować sklep na wersję 2018.1 znajdziecie Państwo w pomocy Comarch e-Sklep https://pomoc.comarchesklep.pl/artykul/przygotuj-sklep-na-wersje-20181/

Jeżeli sklep nie spełnia wymagań, nie zostanie zaktualizowany do wersji 2018.1 i będzie pracował w wersji 2018.

Nowy panel

Jeżeli nie przyłączyłeś się jeszcze do nowego panelu, Twój sklep nie będzie aktualizowany.

Szablony Liquid

Jeżeli nie przełączyłeś się jeszcze na nowe szablony Liquid, Twój sklep nie będzie aktualizowany.

Czynności wykonane automatycznie podczas aktualizacji

  • wyłączenie API,
  • wyłączenie starych porównywarek cen,
  • usunięcie prostych przekierowań 301.

 

Aktualizacja do wersji 2018.1

Czynności do wykonania po aktualizacji sklepu do wersji 2018.1 z wersji wcześniejszych

Zmiana adresu serwisu wymiany danych

Przypominamy, że od października 2017 adres serwisu wymiany danych pomiędzy sklepem a systemem ERP uległ zmianie.

Nowy adres serwisu wymiany to https://synchro.comarchesklep.pl/

Stary adres został deaktywowany, dlatego też zalecamy aktualizację w ustawieniach systemu ERP. W innym wypadku synchronizacja przestanie działać.

Wskazówka
Adres serwisu wymiany wraz z pozostałymi danymi niezbędnymi do przyłączenia można znaleźć w nowym panelu administracyjnym w obszarze Mój profil/Moje sklepy po wybraniu szczegółów danego sklepu. Adres ten należy wprowadzić w systemie ERP.

Porównywarki cen

Sprawdź, czy linki do plików XML, które podajesz do porównywarek kierują do nowych plików. Jeżeli modyfikowałeś plik, zweryfikuj, czy zwracane są w nim poprawne linki do zdjęć.

Macierz dostaw

Po aktualizacji sprawdź, czy w macierzy dostaw nie występuje pozycja pozostałe. Jeżeli znajdziesz taką pozycję, to należy ją usunąć i zastąpić konkretnymi krajami działalności.

Zmiana adresu nowego panelu administracyjnego

Adres nowego panelu administracyjnego uległ zmianie. Zalecamy aktualizację zapamiętanych linków i zakładek.

Aktualny adres to https://panel.comarchesklep.pl

Zmiana loginu dla Comarch e-Sklep Liquid Sync

Po aktualizacji, podczas konfiguracji Comarch e-Sklep Liquid Sync należy korzystać z loginu webmaster, którego konfigurację można znaleźć w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne.

 

1      Nowości

1.1       Nowy panel administracyjny

Od wersji 2018.1 w sklepie wprowadzono obsługę tylko przez nowy panel administracyjny.

Po przejściu na dotychczasowy adres panelu administracyjnego /adminpanel.aspx następuje przekierowanie na stronę logowania do nowego panelu, czyli panel.comarchesklep.pl

1.1.1    Optymalizacja ergonomii menu

Wprowadzono zmiany wpływające na ergonomię obsługi menu bocznego w nowym panelu administracyjnym sklepu.

1.2       Opiekun handlowy (tylko w wersji B2B)

W sklepie wprowadzono obsługę opiekunów handlowych. Informacje o opiekunie zwracane są w obiektach szablonu Liquid. Prezentacja opiekuna dostępna jest w szablonie Szafir dedykowanym dla B2B.

1.3       Integracja z edrone

W wersji 2018.1 wprowadzono integrację z serwisem do zarządzania relacjami z klientami edrone. Jest to zaawansowana platforma wspierająca marketing w sklepie internetowym.

W celu skorzystania z integracji należy dokonać rejestracji w serwisie i uzyskany unikatowy identyfikator trackera wprowadzić w panelu sklepu w Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne w sekcji Zarządzanie relacjami z klientami.

Po dokonaniu poprawnej konfiguracji w serwisie będzie możliwe śledzenie ruchu w sklepie.

1.4       Rabaty walutowe z Comarch ERP Altum

Wprowadzono obsługę rabatów walutowych przesyłanych z modułu rabatowego Comarch ERP Altum.

1.5       Logowanie kontem Facebook

W szablonach graficznych udostępnianych przez Comarch takich jak Bursztyn, Opal i Agat, wprowadzono możliwość logowania i rejestracji w sklepie przy użyciu konta Facebook.

Klient na stronie logowania i rejestracji może się zalogować używając swojego konta w portalu Facebook. Można również połączyć istniejące konto w sklepie z kontem Facebook, dzięki czemu podczas logowania nie trzeba podawać danych, wystarczy być zalogowanym w portalu społecznościowym.

W celu skorzystania z funkcji, należy utworzyć aplikację w portalu Facebook. Unikatowy identyfikator aplikacji (App ID) oraz Ukryty kod aplikacji (App Secret) należy wprowadzić w panelu administracyjnym w Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne/Logowanie w sekcji Konfiguracja logowania przez Facebook.

1.6       Logowanie kontem Google

W silniku szablonów graficznych dodano nową akcję, pozwalającą na logowanie kontem Google.

W szablonach graficznych udostępnianych przez Comarch takich jak Bursztyn, Opal i Agat, wprowadzono możliwość logowania i rejestracji w sklepie przy użyciu konta Google.

Logowanie i konfiguracja odbywają się analogicznie jak w przypadku logowania kontem Facebook.

1.7       Wsparcie dla przeglądarki Opera

W wersji 2018.1 wprowadzono obsługę nowego panelu administracyjnego przez przeglądarkę Opera.

1.8       Integracja z serwisem płatności online Blue Media

W wersji 2018.1 wprowadzono integrację z serwisem płatności online Blue Media.

W celu skorzystania z płatności online obsługiwanych przez Blue Media, należy podpisać umowę z usługodawcą i w panelu sklepu wprowadzić niezbędne dane. Po konfiguracji i aktywacji, płatność należy przypisać w sekcji z kosztami dostaw i płatności.

Po poprawnej konfiguracji, klienci będą mogli podczas składania zamówienia wybrać nowy sposób płatności Blue Media.

Uwaga
Serwis Blue Media nie posiada adresu powrotu negatywnego. Płatności inne niż opłacone wracają do sklepu pozytywnie, jednak nie zmieniają statusu zamówienia na zapłacone.

1.9       Integracja z edrone

W wersji 2018.1 wprowadzono integrację z serwisem do zarządzania relacjami z klientami edrone.

W celu skorzystania z integracji należy dokonać rejestracji w serwisie i uzyskany unikatowy identyfikator trackera wprowadzić w panelu sklepu w Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne w sekcji Zarządzanie relacjami z klientami.

Po dokonaniu poprawnej konfiguracji w serwisie będzie możliwe śledzenie ruchu w sklepie.

1.10   Szablon graficzny Szafir (dedykowany dla wersji B2B)

1.10.1 Opiekun handlowy

W szablonie wprowadzono prezentację danych opiekuna handlowego. Klient, który ma przypisanego opiekuna handlowego, po zalogowaniu, zamiast danych kontaktowych sklepu w nagłówku, znajdzie tam dane swojego opiekuna.

1.10.2 Sprzedaż towarów wielowariantowych

W szablonie Szafir wprowadzono obsługę dodatkowych atrybutów na towarze grupującym. Obsługiwane są atrybuty typu lista i edytowalne.

1.10.3 Historia konta pracownika

W profilu klienta w sekcji Twoje konto dodano opcję podglądu historii zalogowanego konta.

1.10.4 Powiększanie zdjęcia towaru

Na stronie szczegółów towaru dodano możliwość powiększania zdjęcia towaru. Po kliknięciu w miniaturkę zdjęcia pokazuje się jego powiększenie.

1.10.5 Optymalizacja kodu szablonu

Wprowadzono zmiany wpływające na skrócenie czasu ładowania stron w szablonie

1.11   Walidację pól na formularzu rejestracji zgodnie z ustawieniami z panelu administracyjnego

Wprowadzono konfigurację dla pól na formularzu rejestracji.

Administrator sklepu w edycji wybranego kraju, w ustawieniach krajów działalności, może zdefiniować wymagalność takich pól jak

  • kod pocztowy,
  • NIP,
  • nazwa miejscowości,
  • nazwa ulicy,
  • numer domu.

Dodatkowo dla pola z kodem pocztowym można zdefiniować wzorzec dla tego pola w postaci wyrażenia regularnego, oraz format wprowadzanego kodu pocztowego. Dla NIP również można wprowadzić własny wzorzec.

Konfiguracja została obsłużona w szablonach Bursztyn, Opal, Agat i Szafir.

1.12   Konfiguracja serwisów zewnętrznych

W panelu administracyjnym dodano nowe pola dla identyfikatorów logowania z Facebook, logowania z Google i serwisu edrone. Wartości wprowadzone w konfiguracji są wykorzystywane w szablonach Comarch, można się do nich odwołać również we własnych szablonach.

1.13   Synchronizacja danych z Kup na Ceneo

W synchronizacji dodano dodatkową sekcję, w której przekazywane są następujące informacje z transakcji dokonanych z Kup na Ceneo:

  • numer zamówienia Ceneo,
  • wiadomość kupującego,
  • adres e-mail kupującego.

2      Zmiany

2.1       Wybór szablonu w nowym sklepie

Dla nowych sklepów dostęp do ustawień szablonów możliwy jest po wybraniu i załadowaniu jednego z gotowych szablonów Comarch.

Szablon Szafir dedykowany dla sklepów B2B można załadować tylko w sklepie w wersji B2B.

2.2       Optymalizacja SEO

Wprowadzono zmiany, które pozytywnie wpłyną na pozycjonowanie sklepu:

  • obsługa linków kanonicznych dla strony głównej,
  • obsługa linków dla strony następnej i poprzedniej na liście towarów.

2.3       Allegro

2.3.1    Długość opisu aukcji Allegro

Długość opisu została dostosowana do wymagań serwisu Allegro.

2.3.2    Sortowanie listy transakcji oczekujących na wypełnienie formularza

Pozycje na liście transakcji oczekujących na wypełnienie formularza pozakupowego wyświetlane są od najnowszej do najstarszej.

2.4       Login dla Comarch e-Sklep Liquid Sync

W ustawieniach sklepu wprowadzono konfigurację dla loginu webmaster, który od tej wersji należy wykorzystywać do połączenia z Comarch e-Sklep Liquid Sync. Konfiguracja loginu znajduje się w panelu administracyjnym w sekcji Ustawienia/Ustawienia sklepu/Ogólne.

Wskazówka
Jeżeli dotychczas korzystałeś z innego loginu, należy go zmienić na webmaster.

3      Poprawiono

3.1       Obsługa strony błędu 404

Poprawiono mechanizm wyświetlania strony 404 w przypadku wpisanie przypadkowego ciągu znaków w adresie sklepu.

3.2       Szablon graficzny Szafir

3.2.1    Powrót ze strony towaru i strona po dodaniu do koszyka

Poprawiono operację powrotu ze strony szczegółów towaru na listę towarów oraz wyświetlanie strony widocznej po dodaniu towaru do koszyka bez przechodzenia do koszyka.

3.2.2    Wyświetlanie menu w profilu klienta

Poprawiono wyświetlanie menu w profilu klienta na mniejszych ekranach.

3.2.3    Przeliczanie koszyku na zamówieniu

Poprawiono mechanizm przeliczania koszyka w przypadku zmiany dostępności towarów w koszyku.

3.2.4    Literówka w szablonie Szafir

Poprawiono literówkę w tłumaczeniu dotyczącym wysyłki wiadomości e-mail po złożeniu zamówienia.

3.2.5    Zmiany ergonomiczne

W szablonie Szafir ujednolicono sposób wyświetlania komunikatów informacyjnych.

3.3       Brakująca akcja w dokumentacji Liquid

W dokumentacji szablonów Liquid dostępnej w panelu administracyjnym sklepu uzupełniono sekcję z akcjami external, obsługującymi m.in. logowanie przy użyciu konta Facebook.

3.4       Dodawanie linków w zgodach formalnych

Odblokowano wstawianie linków w treści zgód formalnych dodawanych w nowym panelu.

3.5       Pole z informacjami dodatkowymi w danych sklepu

Poprawiono działanie pola do wprowadzania informacji dodatkowych w danych sklepu. Pole zostało dostosowane do obsługi dozwolonej ilości znaków, dodatkowo wprowadzono licznik znaków, gdy długość wpisywanego tekstu zbliża się do maksymalnej obsługiwanej wartości.

3.6       Wyszukiwanie zaawansowane z flagą nowość

Poprawiono mechanizm wyszukiwania dla przypadków z zaznaczoną flagą nowości.

3.7       Dodawanie administratorów w wersji standard

Poprawiono komunikat informacyjny występujący podczas dodawania kolejnych administratorów panelu administracyjnego.

Czy ten artykuł był pomocny?