Jak zrealizować zamówienie z Allegro.cz lub Allegro.sk w Comarch e-Sklep?

Aktywna integracja z Allegro w Comarch e-Sklep pozwala na pobieranie do panelu transakcji zarówno z rynku polskiego, jak i czeskiego oraz słowackiego. Oznacza to, iż wszystkie zamówienia z Allegro.cz oraz Allegro.sk zostaną automatycznie pobrane do sekcji Marketplace/ Allegro/ Zamówienia. Dostosuj swój e-Sklep do sprzedaży w zagranicznym serwisie zgodnie z instrukcją i rozpocznij dalszą obsługę transakcji z Czech lub Słowacji.

Aby obsłużyć zamówienie z Allegro.cz lub Allegro.sk w Comarch e-Sklep musisz:

  • posiadać Comarch e-Sklep w wariancie Enterprise lub B2B,
  • udostępnić walutę korony czeskie (CZK) lub euro (EUR) do swojego e-Sklepu z systemu Comarch ERP.
Wskazówka
Uwaga: Allegro.sk obsługiwane jest wyłącznie w klasycznej wersji interfejsu.

Jak zrealizować zamówienie z Allegro.cz lub Allegro.sk w Comarch e-Sklep?

Wszystkie transakcje z Allegro.cz lub Allegro.sk są automatycznie pobierane do Comarch e-Sklep i znajdują się w sekcji Marketplace/ Allegro/ Zamówienia. 

Transakcja zawiera dane Klienta z Czech, a wartość zamówienia wraz z kosztami jest w walucie: korony czeskie (CZK). Analogicznie na liście wyświetli się zamówienie z Allegro.sk (z danymi Klienta słowackiego oraz w walucie euro). Na szczegółach widnieją dane do wysyłki, w tym punkty odbioru dla metod dostaw dostępnych w Czechach oraz Słowacji.

Zamówienia z Allegro.cz oraz Allegro.sk zrealizujesz w ten sam sposób, co zamówienia z Allegro.pl. Gdy transakcja pojawi się w sekcji Marketplace/ Allegro/ Zamówienia konieczne jest jej przekształcenie do zamówienia w sekcji Sprzedaż/ Zamówienia. Stamtąd jest możliwa do pobrania przez system Comarch ERP, gdzie odbywa się proces realizacji wraz z wygenerowaniem dokumentu sprzedaży.

Krok 1. Przejdź do sekcji Marketplace/ Allegro/ Zamówienia i stwórz zamówienie w Comarch e-Sklep.

  • Zamówienie możesz zrealizować ręcznie,
  • lub aktywować parametr Twórz automatycznie zamówienia do ofert w ustawieniach Allegro.

Krok 2. Pobierz zamówienie do systemu Comarch ERP, wykonując synchronizację.

Krok 3. Zrealizuj zamówienie w systemie Comarch ERP.

Gotowe!

Wskazówka
Statusy zamówień w serwisie Allegro aktualizują się zgodnie ze zmianą statusu w Comarch e-Sklep. Gdy wygenerujesz kopię elektroniczną faktury dla zamówienia z Allegro.cz lub Allegro.sk, to Klient otrzyma ją w ten sam sposób, co Klienci w Polsce.

Czy ten artykuł był pomocny?