Jak zablokować dostęp do sklepu dla Kontrahentów niezalogowanych? Czy mogę wybrać, jakie strony będą widoczne przed zalogowaniem się do sklepu?

Wstęp

Zdarza się, iż nie chcemy aby klienci niezalogowani mieli dostęp do wszystkich stron i funkcjonalności w naszym e-Sklepie – szczególnie w działalności B2B. Dlatego też, w Comarch e-Sklep mamy dostęp do takiej funkcji jak „Dostęp do sklepu – tylko dla klientów zalogowanych„. Pozwala ona ograniczyć dostęp dla klientów niezalogowanych do stron, które wybierzemy podczas konfiguracji tej opcji.

Konfiguracja

Aby ją skonfigurować, musimy przejść do panelu administracyjnego naszego e-Sklepu, do zakładki Ustawienia/Ustawienia sklepu/Klienci i włączyć parametr Dostęp do sklepu.

Jeżeli włączymy tą funkcję, klienci niezalogowani będą mieli dostęp tylko do stron domyślnie ustalonych przez e-Sklep, czyli:

  • Lista towarów,
  • Rejestracja klienta,
  • Logowanie,
  • Przypomnienie hasła,
  • Kontakt,
  • Regulamin sklepu,
  • Polityka prywatności,
  • Informacje o sklepie.

Natomiast, jeżeli chcemy sami zdefiniować powyższe strony, wystarczy kliknąć w Edytuj, a następnie zaznaczyć strony, dla których chcemy udzielić dostępu dla klientów niezalogowanych i kliknąć Zapisz.

Wygląd

Jeżeli włączysz opcję „Tylko dla klientów zalogowanych” z ustawieniami domyślnymi, a klient niezalogowany będzie próbował przejść na stronę naszego sklepu to zależnie od wybranego szablonu, e-Sklep będzie prezentował się dla niego następująco:

Szablon Topaz

Szablon Szafir

Czy ten artykuł był pomocny?