Wstęp
W Comarch e-Sklep użytkownik ma możliwość tworzenia własnych stron oraz treści. Te drugie stanowią m.in. wiadomości E-mail i SMS, zgody formalne, czy dodatkowe treści użytkownika, np. regulamin sklepu. W panelu administracyjnym znajdują się standardowe treści oraz strony, które są odpowiednio ze sobą zmapowane w określony sposób, w wybranych miejscach wyświetlane.
Dodawanie nowej treści
Tworzenie treści
Aby utworzyć w e-Sklepie nową treść należy w panelu administracyjnym przejść do sekcji:
Ustawienia/Treści/zakładka Regulamin i Inne, po czym dodać nową treść użytkownika.
Po wybraniu przycisku Dodaj należy uzupełnić nazwę oraz identyfikator. Po uzupełnieniu danych wyświetli się strona, na której możliwe jest udostępnienie treści. Możliwe jest także wgranie treści z pdf, a także dodanie załączników, które mogą być później np.
Wybierając przycisk Więcej (trzy kropki w prawym, górnym rogu) możemy podejrzeć identyfikator strony, a także dodać załączniki do wiadomości e-mail. Po wybraniu drugiej opcji wyświetli się lista, z której można wybrać odpowiednie treści.
Po dokonaniu modyfikacji wybierz Zapisz i publikuj, aby treść była widoczna na stronie. Możesz również wybrać opcję zapisz bez publikacji.
Dodawanie nowej strony
Dodanie strony
Nową stronę tworzymy w panelu administracyjnym w obszarze: Wygląd sklepu/Strony. W sekcji Użytkownika skorzystaj z przycisku Dodaj. Wypełnij pola z nazwą, linkiem i tytułem strony i zatwierdź przyciskiem Dodaj.
Nowa strona zostaje dodana jako nieaktywna. W celu jej aktywowania wystarczy kliknąć na jej kafelek i zmienić przełącznik opcji Aktywna na TAK W celu publikacji strony użyj przycisku Więcej/Publikuj. Po dodaniu nowej strony należy zapamiętać jej numer, który znajduje się na końcu adresu URL.
Przypisanie obiektu do strony
Przejdź do obszaru Wygląd sklepu/Ustawienia, następnie użyj przycisku Więcej i wybierz Edytuj ustawienia zaawansowane. Przejdź na zakładkę „Strony”. Dla nowo dodanej strony w kolumnie Plik należy wpisać nazwę pliku regulations.html. Wprowadzone zmiany zachowaj za pomocą przycisku Zapisz.
Powiązanie nowej strony z treścią użytkownika
Aby utworzona przez użytkownika treść została wyświetlona w nowej stronie należy odpowiednio powiązać dane pliki. W celu zmapowania treści ze stroną należy przejść w panelu administracyjnym w Wygląd sklepu/Ustawienia/Edytuj ustawienia zaawansowane,a następnie wybierz „Strony” i „Edytuj HTML”.Z dostępnych plików należy przejść do static-elements, a następnie do regulations.html
W pliku regulations.html należy odnaleźć pierwszą linię „{% endif -%}”, przed którą należy wkleić następujący fragment kodu:
0 1 2 3 |
{% elsif page.PageId == 27 -%} {% assign FormalContent = config.TOS.FormalContents.9 -%} |