Oferta jest zakończona w Allegro. Dlaczego nie widzę jej w zrealizowanych zamówieniach w sklepie?

W panelu administracyjnym e-Sklepu w sekcji: Integracje/ Allegro/ Oferty znajduje się parametr „Twórz automatycznie zamówienia do ofert”. Gdy parametr zostanie aktywowany, wówczas oferty Allegro, które spełniają odpowiednie warunki, zostaną automatycznie przekształcone do zamówień w zakładce Sprzedaż/ Zamówienia.

Uwaga
Jeżeli parametr nie jest aktywny, wówczas zamówienia będą widoczne w sekcji Marketplace/ Allegro/ Zamówienia do realizacji i nie będą automatycznie przekształcane do zamówień w e-Sklepie. Konieczne będzie ręczne stworzenie zamówień przy użyciu opcji „Stwórz zamówienia” na liście „Zamówienia do realizacji”.

Uwaga
Podstawowym warunkiem jest prawidłowe powiązanie Oferty z towarem w e-Sklepie. Jeżeli oferty wystawione na Allegro nie będą powiązane z żadnym towarem w panelu administracyjnym, wówczas zamówienia Allegro nie zostaną prawidłowo przekształcone do zamówień w e-Sklepie.

W szczególnych przypadkach pomimo włączonego parametru do automatycznego tworzenia zamówień oraz powiązania towaru, zamówienie nie pojawi się na liście transakcji zrealizowanych i na liście zamówień. Dzieje się tak, gdy:

  • klient nie wypełnił w serwisie Allegro formularza po zakupowego płatność i dostawa.  W tym przypadku oferta znajduje się w zakładce „oferty oczekujące na wypełnienie formularza…”. Sprzedawca nie otrzymuje z Allegro maila o utworzonym zamówieniu. Jeśli sprzedawca otrzymał maila z allegro czytaj punkt 4.
  • klient wybrał metodę płatności przelew PayU, ale w Allegro nie ma informacji od serwisu PayU o dokonaniu zapłaty
  • klient zapłacił zwykłym przelewem bankowym lub za pobraniem (poza PayU), a od zamówienia nie minęło 60 minut (w ciągu których klient ma prawo zmienić sposób płatności w Allegro).

W pierwszej kolejności należy zweryfikować powyższe informacje. Ponadto należy sprawdzić, czy w sekcji Ustawienia/ Dziennik Zdarzeń/ zakładka Oferty znajdują się jakieś komunikaty błędów. Jeżeli wystąpią błędy, należy zweryfikować ich treść i odpowiednio uzupełnić brakujące elementy, np. parametry obowiązkowe dla Oferty.

Aby pobrać aktualne parametry dla kategorii, w których znajdują się wystawione Oferty Allegro należy przejść w panelu administracyjnym do sekcji Integracje/ Allegro, a następnie do szczegółów Konta Allegro, gdzie znajduje się opcja „Parametry domyślne”. Jeżeli po uzupełnieniu parametrów pojawią się towary, dla których brakuje odpowiednich informacji należy niezwłocznie je zaktualizować.

Po wykonaniu powyższych czynności zalecamy dezaktywować parametr „Twórz automatycznie zamówienia do ofert”, a następnie ręcznie stworzyć zamówienia dla oczekujących transakcji, po czym ponownie włączyć automat.

Wskazówka
Jeżeli oferty nadal nie zostaną przekształcone do zamówień w panelu administracyjnym należy skontaktować się z Asystą Comarch e-Sklep w celu dalszej weryfikacji.

Czy ten artykuł był pomocny?