Jak zintegrować Comarch e-Sklep z Check24?

Wstęp

Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Check24 trwa kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować sklep oraz przesłać produkty do serwisu Check24.

Jak założyć konto w serwisie Check24?

Aby dodać konto CHECK24 w panelu e-Sklepu uzupełnij najpierw formularz rejestracji do tego serwisu, który jest dostępny na stronie: https://merchantcenter.check24.de/registration/. Po wypełnieniu go i aktywacji konta przez platformę, należy zalogować się i podać adres pliku CSV z ofertą sklepu, aby pojawiła się w serwisie. Można to zrobić poprzez wejście w Ustawienia/ Offer feed. Po weryfikacji, sklep zostanie przekazany do integracji i oferta pojawi się na stronie. Poniżej przedstawiono instrukcje konfiguracji porównywarki cenowej Check24 wraz z wskazówkami dotyczącymi utworzenia pliku CSV z ofertą sklepu.

Jak dodać konto Check24 w panelu e-Sklepu?

Aby dodać konto należy zalogować się do panelu administracyjnego, a następnie przejść do obszaru: Ustawienia/Ustawienia sklepu/Check24. Po naciśnięciu przycisku Dodaj konto Check24 pojawią się pola, które są obowiązkowe do uzupełnienia: nazwa użytkownika oraz hasło. Dane te muszą być zgodne z danymi konta Check24.

Jak skonfigurować feed produktowy do Check24?

Aby skonfigurować feed produktowy Check24 przejdź w panelu administracyjnym do zakładki Sprzedaż/ Porównywarki cen i wybierz kafelek Check24. W zakładce Konfiguracja określ język, cenę i walutę.
Wskazówka
Waluta w konfiguracji feedu i waluta, w której sprzedawane są produkty w Check24 powinny być takie same.
Wskazówka
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.
W feedzie produktowym w sekcji Filtr towarów można dodatkowo sparametryzować towary dla Check24 ze względu na ich status, opis bądź stan magazynowy. Zmiany zapisz klikając na przycisk Zapisz.
Wskazówka
Aby skorzystać z opcji zawężania oferty do towarów ze stanem magazynowym większym od 0, należy aktywować w sklepie obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Stany magazynowe.

Jak dodać towary do feedu produktowego?

Aby dodać towary do feedu produktowego Check24 przejdź w panelu administracyjnym do Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Check24. W górnym menu, obok zakładki Konfiguracja, są dostępne obszary pozwalające na udostępnianie towarów pod względem kategorii, marek i producentów. W zakładce Towary udostępnianie należy kliknąć Wybierz TowaryPo pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierz te produkty, które chcesz udostępnić do Check24. W zakładce Kategorie udostępniane należy wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do feedu produktowego (wygenerowane w postaci pliku CSV) dla Check24. Postępując analogicznie do powyższego opisu możesz na pozostałych zakładkach określić marki oraz producentów, dla których towary będą udostępniane do Check24. Po wykonaniu powyższych czynności zapisz zmiany (w górnym prawym rogu) z poziomu zakładki Konfiguracja.
Wskazówka
Podstawowe informacje odnośnie obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen znajdziesz w artykule Porównywarki cen.

Jak w systemie ERP przygotować asortyment do sprzedaży w Check24?

Należy pamiętać, że sprzedaż towarów za pomocą porównywarki Check24 odbywa się na rynku niemieckim, dlatego niezbędne jest, aby w systemie ERP skonfigurować odpowiednio walutę Euro. Waluta ta musi także zostać udostępniona z systemu ERP do Comarch e-Sklep.
Wskazówka
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.
Towar wysyłany do serwisu Check24 musi mieć zdefiniowane pola na karcie towaru w systemie ERP. Wymagane pola dla tego feedu produktowego to:
  • EAN,
  • Dostępność,
  • Cena,
  • Kategoria,
  • Obrazek,
  • Nazwa produktu,
  • Producent,
  • Kod producenta.
Wskazówka
Aby towar został przyjęty przez Check24 musi mieć uzupełnione wszystkie wymienione wyżej pola.

Jak wysyłać towary do serwisu Check24?

Wysyłanie towarów do serwisu Check24 odbywa się za pomocą pliku CSV. Plik CSV z produktami wysyłany jest automatycznie do platformy Check24 po aktywacji feedu produktowego w panelu administracyjnym. Można go dodatkowo podejrzeć przy użyciu wygenerowanego linku.
Wskazówka
Po wykonaniu synchronizacji z systemem ERP plik CSV jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja.
Więcej informacji o realizacji zamówienia z serwisu Check24 znajdziesz w naszym Centrum Pomocy, klikając tutaj.

Jak zrealizować zamówienie z Check24?

Wstęp

W poprzednim artykule dowiedziałeś się co to jest Check24 i jak podłączyć się do niego ze swojego Comarch e-Sklep. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat procesu realizacji zamówienia z serwisu Check24. Proces realizacji zamówienia:

Gdzie pojawiają się zamówienia z serwisu Check24?

Po złożeniu zamówienia przez klienta w Check24, trafia ono do panelu administracyjnego e-Sklepu i jest widoczne na liście zamówień w zakładce Sprzedaż/ Zamówienia. Na tej liście można odczytać wszystkie potrzebne informacje o zamówieniu: jego numer, datę, stan realizacji, źródło pochodzenia itp.
Wskazówka
Aby wyfiltrować zamówienia z serwisu Check24, należy w kolumnie „Źródło pochodzenia" wybrać opcję „Check24".
Następnie w procesie synchronizacji zamówienia z Check24 wysyłane są do systemu ERP.
Wskazówka
Zamówienia pochodzące z serwisu Check24 pobierane są przez systemy Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP Altum oraz XL. Jednakże klienci posiadający system ERP XL, aby być w w stanie skorzystać z funkcji realizacji zamówień powinni w pierwszej kolejności wejść w moduł Administrator/ Listy oraz wybrać Słowniki kategorii/ Transakcje/ Rodzaje źródeł zamówienia. Używając ikony plusika należy wprowadzić nowy rekord – w polu Oznaczenie e-Sklep wpisać wartość 15, a w Rodzaj – Check24. Po tym zapisać zmiany i wykonać synchronizację z e-Sklepem.
Z racji tego, że na rynku niemieckim obowiązują inne stawki VAT, zamówienia trafiające do Comarch e-Sklep posiadać będą w zależności od typu towaru jego odpowiednie wartości pomimo tego, że po stronie systemu ERP stawki te zdefiniujemy w inny sposób.

Jak zrealizować zamówienie w systemie ERP?

Wskazówka
Po synchronizacji w systemie ERP zamówienia z serwisu Check24 są widoczne w tym samym miejscu, gdzie trafiają pozostałe zamówienia z e-Sklepu oraz innych marketplace'ów.
Zamówienia z Check24 należy zrealizować w systemie ERP, czyli wygenerować do nich list przewozowy (wraz z wszelkimi danymi do wysyłki) oraz utworzyć dokumenty sprzedaży. W procesie synchronizacji informacje o realizacji zamówienia Check24 (list przewozowy oraz dokument sprzedaży) są przesyłane z systemu ERP do e-Sklepu, a następnie przekazywane do marketplace'u. Na tej podstawie Check24 zmieni status zamówienia, informując klienta o szczegółach przesyłki.

Jak mogę anulować zamówienie?

Anulowania zamówień można dokonać:
  • w panelu platformy Check24 – w zakładkach New oraz Processing można dokonać anulowania zamówienia. W zakładce New widoczne są zamówienia, które w przeciągu ostatnich 10 minut nie zostały zsynchronizowane z panelem administracyjnym Comarch e-Sklep. W momencie anulowania zamówienia sprawdzane jest czy zamówienie to nie zostało już pobrane do e-Sklepu – jeżeli nie, zamówienie nie zostanie wysłane do Comarch e-Sklep, a w serwisie Check24 trafia do zakładki Canceled. Zamówienia widoczne w zakładce Processing świadczą o tym, że zostały one pobrane do e-Sklepu i otrzymują status „oczekuje na potwierdzenie sklepu”. W chwili anulowania takiego zamówienia na platformie Check24 w Comarch e-Sklep status zostaje zmieniony na „anulowane” i takie zamówienie nie zostanie pobrane do systemu ERP podczas synchronizacji.
  • w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep – w szczegółach zamówienia anulować zamówienie można klikając przycisk Więcej (trzy kropeczki w prawym górny rogu), a następnie wybierając opcję „Anuluj zamówienie”. Anulowanie zamówienia w panelu administracyjnym możliwe jest do momentu przesłania zamówienia do systemu ERP (do czasu, gdy na liście zamówień nie jest widoczny numer w systemie ERP).
  • w systemie Comarch ERP – po synchronizacji e-Sklepu z systemem ERP zamówienie trafia na listę zamówień, gdzie po wyciągnięciu z bufora można je anulować. Po ponownej synchronizacji w e-Sklepie w obszarze Sprzedaż/ Zamówienia na liście w danym zamówieniu status zostaje zmieniony na „anulowane”.

Jak dodać numer listu przewozowego?

Zarówno z poziomu listy zamówień jak i w systemie ERP możesz dodać numer listu przewozowego do zamówienia wysłanego za pośrednictwem firmy kurierskiej. W przypadku, gdy na rozwijanej liście nie ma wskazanej firmy kurierskiej, możesz ją dodać wybierając opcję Inny. Umożliwi to dodanie nowego pola do wpisania nazwy kuriera. Numer listu przewozowego oraz typ kuriera będzie widoczny w szczegółach zamówienia na zakładce Dostawa i płatność. W szczegółach zamówienia na platformie Check24, dla którego dodany został nr listu przewozowego, widoczna jest informacja „Marked as shipped”.
Wskazówka
List przewozowy jest wysyłany do Check24 tylko dla zamówień o statusie potwierdzone i zrealizowane – dla innych statusów zamówienia nr listu przewozowego nie jest wysyłany.
Więcej przydatnych informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy.