Jak zintegrować FreshMail z Comarch e-Sklep?
FreshMail
Wskazówka
Dla właścicieli Comarch e-Sklep wspólnie z Freshmail przygotowaliśmy ofertę specjalną. Więcej o niej przeczytać możesz na stronie Pakiet korzyści.
FreshMail to skuteczne narzędzie komunikacji między e-Sklepem, a jego Klientami. Usługa pozwala na:
Integracja Comarch e-Sklep z FreshMail obejmuje:
Synchronizacja danych odnośnie subskrybentów jest w kierunku z Comarch e-Sklep do FreshMail. Brak jest aktualizacji danych w stronę: z FreshMail do e-Sklepu, czyli w przypadku zapisu do newslettera po stronie FreshMail, informacja o tym nowym subskrybencie nie zostanie przekazana z FreshMail do e-Sklepu.
Krok 2. Uzupełnij dane konfiguracyjne uzyskane w serwisie FreshMail - Api Key, Api Secret oraz określ nazwę Listy swoich subskrybentów.
Adres serwisu: https://FreshMail.pl/
Krok 3. Zapisz wprowadzone dane.
Zapisanie danych zostanie potwierdzone komunikatem.
Gotowe! W tym momencie zostało aktywowane Twoje konto FreshMail w Comarch e-Sklep.
Wysłanie danych zostaje potwierdzone komunikatem.
Gotowe! Wysłałeś listę swoich subskrybentów do serwisu FreshMail.
Dane pobierane są z powiązanych kart kontrahentów. W przypadku loginów wielofirmowych dane pobierane są z firmy domyślnej. Pozycja pól niestandardowych, dostępna jest po dokonaniu konfiguracji usługi FreshMail. Obszar ten znajduje się w sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Mailing/ FreshMail:
- zautomatyzowanie procesów komunikacji z Klientem Twojego e-Sklepu,
- poprawienie i zbudowanie nowych relacji z Klientem,
- zarządzanie subskrybentami Twojego e-Sklepu,
- zwiększenie bazy Klientów dzięki intuicyjnym powiadomieniom,
- analizę przeprowadzonych kampanii w ramach zastosowania marketingu automatycznego.
- połączenie konta FreshMail z Comarch e-Sklep,
- wysyłkę zebranej bazy subskrybentów w e-Sklepie i przesłanie jej do serwisu FreshMail,
- stałą synchronizację w FreshMail adresów udostępnionych z Comarch e-Sklep,
- skuteczne możliwości podczas automatyzacji marketingu.
Jak skonfigurować konto FreshMail w Comarch e-Sklep?
Konfiguracja konta FreshMail w Comarch e-Sklep odbywa się w panelu administracyjnym e-Sklepu. Aby skonfigurować swoje konto w serwisie FreshMail postępuj zgodnie z poniższą instrukcją. Ustawienia parametrów FreshMail można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Mailing. Krok 1. W panelu administracyjnym e-Sklepu przejdź do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Mailing/ FreshMail, a następnie kliknij w opcję Dodaj konto FreshMail.


Jak wysyłać subskrybentów e-Sklepu do serwisu FreshMail?
Gdy skonfigurujesz swoje konto FreshMail w Comarch e-Sklep będziesz mógł wysłać swoich subskrybentów do serwisu FreshMail, aby do zrobić przeczytaj nasze wskazówki. Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Mailing/ FreshMail. Krok 2. W punkcie Lista kliknij w przycisk Wyślij.

Pola niestandardowe - FreshMail
W Comarch e-Sklep dostępne są dodatkowe funkcje dotyczące integracji z serwisem FreshMail. Na co pozwalają dodatkowe parametry? Administrator sklepu może określić, które dodatkowe dane subskrybentów (oprócz adresu e-mail) zostaną wysłane do serwisu FreshMail. Dodatkowe dane, które mogą być wysłane to:- Nazwa,
- Nazwa 2,
- Miasto,
- Państwo.

Wskazówka
Po zmianie dodatkowych danych dla FreshMail, należy ponownie wysłać listę subskrybentów do serwisu FreshMail, za pomocą przycisku Wyślij.
Wskazówka
Po dodaniu (aktywacji) subskrybenta dla FreshMail, jego dane będą automatyczne wysyłane zgodnie z ustawieniami w panelu administracyjnym.
Adres serwisu: edrone.me
i wyszukaj integrację edrone. Po wybraniu integracji kliknij w
Krok 2. W nowo otwartym oknie przejdź do konfiguracji integracji edrone.
Krok 3. W nowym oknie wprowadź dane konfiguracyjne otrzymane w serwisie edrone: Unikatowy identyfikator trackera (App ID) oraz Ukryty kod aplikacji (App Secret).
Krok 4. Skopiuj adres url widoczny w polu Adres (Synchronizacja statusu subskrypcji), a następnie wklej go w sekcji Synchronizowanie statusu subskrypcji w edrone*.
Jak zintegrować edrone z Comarch e-Sklep?
Czym jest edrone?
Od wersji 2018.1 w Comarch e-Sklep wprowadzono integrację z zaawansowanym systemem do zarządzania relacjami z klientami - edrone. Jest to narzędzie do automatyzacji marketingu w Twoim e-Sklepie, który pozwala na zbudowanie relacji z Klientem, zwiększenie bazy Klientów, a także usprawnienie procesu komunikacji z nimi. Poznaj swoich Klientów i dostosuj się do jego potrzeb! Aby móc zintegrować się z edrone musisz:- posiadać konto w serwisie edrone.me,
- posiadać aktualny szablon Comarch,
- aktywny i ważny certyfikat SSL w swoim e-Sklepie,
- aktualną wersję e-Sklepu (min. 2018.1).
Jak skonfigurować konto edrone w Comarch e-Sklep?
Zanim rozpoczniesz proces konfiguracji załóż swoje konto w serwisie edrone.me, następnie postępuj zgonie z naszą instrukcją: Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Integracje następnie kliknij w .





Wskazówka
Ścieżka w serwisie edrone.me: Ustawienia/Integracja/Platformy/Zintegruj platformę e-commerce/Comarch.
SALESmanago jest rozbudowanym narzędziem do prowadzenia działań marketingowych w sklepie internetowym. Pozwala identyfikować użytkowników pojawiających się na stronie oraz sprawdzić jakimi produktami są zainteresowani. W oparciu o ich zachowanie możemy budować odpowiednie profile i segmenty. Dzięki temu lepiej poznamy odwiedzających naszą stronę i przygotujemy efektywniejszą komunikację. Kluczowy aspekt SALESmanago leży w możliwości kierowania spersonalizowanych komunikatów opartych na zebranych informacjach. Pozwoli to nie tylko sprzedawać więcej, ale również polepszyć zadowolenie klientów.
Krok 5. Włącz w serwisie edrone przesyłanie statusów jak na załączonym zrzucie.
Gotowe! Skonfigurowałeś swoje konto edrone w Comarch e-Sklep. Od teraz możesz rozpocząć śledzenie i analizę swoich Klientów, a także automatyzację swoich działań.

Jak zintegrować SALESmanago z Comarch e-Sklep?
Wskazówka
Dla właścicieli Comarch e-Sklep wspólnie z SALESmanago przygotowaliśmy ofertę specjalną. Więcej o niej przeczytać możesz na stronie Pakiet korzyści.
Aby zintegrować SALESmanago należy posiadać:
Krok 3. W nowym oknie wprowadź uzyskane od serwisu SALESmanago dane konfiguracyjne:
Dane niezbędne do integracji są generowane po utworzeniu konta w SALESmanago w zakładce Integracje > API.
Krok 4. Po poprawnej konfiguracji i zapisaniu ustawień powinny się pojawić linki Opt-in callback URL oraz Opt-out callback URL, które należy wprowadzić w SALESmanago w zakładce Integracje > Callbacki. Linki te służą do przesyłania do Comarch e-Sklepu statusów subskrybentów.
Krok 5. Po wpisaniu URL callbacku opt-in oraz URL callbacku opt-out należy przetestować poprawność działania callback URL naciskając na napis Testuj callback URL.
Krok 6. Zapisz wprowadzone ustawienia.
Krok 7. Po skonfigurowaniu SALESmanago masz możliwość w ustawieniach integracji określić, czy chcesz przesyłać do systemu tagi identyfikujące zdarzenia, takie jak:
Krok 8. Gotowe! Integracja została dodana!
Jakie są wymagania integracji z SALESmanago?
Comarch e-Sklep jest zintegrowany z SALESmanago na podstawie API, więc nie wymagana jest ingerencja w kod strony. Wystarczy, że wpiszesz odpowiednie dane w panelu administracyjnym oraz na koncie SALESmanago. Integracja obsługuje następujące scenariusze:- Przesyłanie użytkowników do SALESmanago oraz statusów zapisania się do newslettera.
- Przesyłanie statusów zgody (opt-in oraz opt-out) na otrzymywanie newslettera z SALESmanago do Comarch e-Sklepu.
- Przesyłanie informacji o zdarzeniach wykonywanych w e-Sklepie oraz o tagach identyfikujących te zdarzenia.
- Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
- Szablon Comarch e-Sklep w aktualnej wersji,
- Ważny certyfikat SSL,
- Uzupełnić wszystkie dane w panelu administracyjnym w sekcji SALESmanago.
Jak skonfigurować SALESmanago w Comarch e-Sklep?
Instalacja SALESmanago po stronie Comarch e-Sklep wymaga wprowadzenia w panelu administracyjnym odpowiednich danych. Postępuj zgodnie z poniższą instrukcją i zintegruj swoje konto SALESmanago w Comarch e-Sklep. Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Integracje > Dodaj integracje > Marketing. Krok 2. Kliknij w kafelek SALESmanago a następnie przycisk Dodaj.
- Unikatowy identyfikator aplikacji (Client ID),
- Ukryty kod aplikacji (API Secret),
- Adres (EndPoint),
- Email konta użytkownika SALESmanago – Owner.




- Rejestracja,
- Zapis do newslettera,
- Zakup przez klienta zalogowanego,
- Zakup przez klienta niezalogowanego.

Wskazówka
Zdarzenia zewnętrzne w Comarch e-Sklep domyślnie zaimplementowane są przez API. Dodatkowo istnieje możliwość integracji zdarzeń zewnętrznych poprzez JavaScript. Aby poprawnie działały należy zgłosić do SALESmanago domenę.
Integracja Comarch e-Sklep z MailerLite obejmuje:
Synchronizacja danych dotyczących subskrybentów odbywa się wyłącznie w kierunku od Comarch e-Sklep do MailerLite. Aktualizacja danych w przeciwnym kierunku, czyli z MailerLite do e-Sklepu, nie jest realizowana. Oznacza to, że w przypadku zapisania się nowego subskrybenta do newslettera bezpośrednio w MailerLite, informacja o tym nie zostanie przekazana do e-Sklepu.
Krok 2. Uzupełnij dane konfiguracyjne uzyskane w serwisie MailerLite - Token Api wygenerujesz go w Mailerlite zakładka: Integracja > API.
Krok 3. Zapisz wprowadzone dane.
Zapisanie danych zostanie potwierdzone komunikatem.
Gotowe! W tym momencie zostało aktywowane Twoje konto MailerLite w Comarch e-Sklep.
Wysłanie danych zostaje potwierdzone komunikatem.
Gotowe! Wysłałeś listę swoich subskrybentów do serwisu MailerLite.
Jakie zdarzenia są wysyłane do SALESmanago?
Gdy klient wykonuje określoną akcję w sklepie, szczegółowe informacje o tym są przekazywane do platformy SALESmanago. Obecnie wysyłane są następujące zdarzenia:- Purchase – po dokonaniu zakupu w sklepie,
- Cart – po wizycie w koszyku sklepu,
- Cancellation – po anulowaniu zamówienia w strefie klienta,
- Other – po zapisie kontrahenta do newslettera na stronie głównej,
- Survay – po wysłaniu zapytania ze strony kontakt,
- Login – po zalogowaniu do sklepu,
- Visit – po wizycie na stronie sklepu,
- Return -po wykonaniu zwrotu towaru w strefie klienta,
- Offer – po złożeniu zapytania ofertowego (Szablon Szafir).
Przydatne linki
Pomoc SALESmanago Strona serwisu SALESmanago Dokumentacja programistyczna Więcej o zaletach śledzenia przeczytasz w artykule o Statystykach, raportach i analizach w sklepie internetowym.Jak zintegrować MailerLite z Comarch e-Sklep?
MailerLite
MailerLite to skuteczne narzędzie komunikacji między e-Sklepem, a jego Klientami. Usługa pozwala na:- zautomatyzowanie procesów komunikacji z Klientem Twojego e-Sklepu,
- poprawienie i zbudowanie nowych relacji z Klientem,
- zarządzanie subskrybentami Twojego e-Sklepu,
- zwiększenie bazy Klientów dzięki intuicyjnym powiadomieniom,
- analizę przeprowadzonych kampanii w ramach zastosowania marketingu automatycznego.
- połączenie konta MailerLite z Comarch e-Sklep,
- wysyłkę zebranej bazy subskrybentów w e-Sklepie i przesłanie jej do serwisu MailerLite,
- stałą synchronizację w MailerLite adresów udostępnionych z Comarch e-Sklep.
Jak skonfigurować konto MailerLite w Comarch e-Sklep?
Konfiguracja konta MailerLite w Comarch e-Sklep odbywa się w panelu administracyjnym e-Sklepu. Aby skonfigurować swoje konto w serwisie MailerLite postępuj zgodnie z poniższą instrukcją. Krok 1. W panelu administracyjnym e-Sklepu przejdź do sekcji Integracje > Dodaj integrację > Marketing > MailerLite, a następnie kliknij w opcję Dodaj.


Jak wysyłać subskrybentów e-Sklepu do serwisu MailerLite?
Gdy skonfigurujesz swoje konto MailerLite w Comarch e-Sklep nowi subskrybenci będą przesyłani automatycznie do serwisu. Możesz wysłać swoich aktualnych subskrybentów do serwisu MailerLite, aby to zrobić przeczytaj nasze wskazówki. Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do sekcji Integracje > MailerLite. Krok 2. W sekcji subskrybenci kliknij Wyślij.
