Systemy ratalne

Jak skonfigurować mRaty w Comarch e-Sklep?

mRaty w e-Sklepie

Jednym ze sposobów kredytowania zakupów w e-Sklepie są mRaty od mBanku. Przed przystąpieniem do konfiguracji płatności należy skontaktować się z mBankiem w celu uzyskania danych do konfiguracji. Adres serwisu: www.mbank.pl Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 300zł. Wysokość kredytu nie jest ograniczona. Parametry tego kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności/ mRaty gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Uwaga
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.
 

Konfiguracja

W pierwszej kolumnie konfiguracji można:
  • aktywować płatność ratalną,
  • zmienić nazwę płatności w sklepie,
  • dodać opis,
  • zmienić przedział wartości brutto, który jest obsługiwany przez tę formę płatności,
  • zmienić stawkę VAT,
  • dodać grafikę prezentującą tę formę płatności.
W sekcji Integracje/ mRaty należy podać:
  • ośmiocyfrowy numer identyfikacyjny partnera (identyfikator powinien zaczynać się od: icom_.),
  • identyfikator uzyskany od banku.
  • adres powrotu, który należy wprowadzić w konfiguracji płatności po stronie banku.
Za pomocą przycisku c można przywrócić domyślą grafikę.
Uwaga
Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.
 

Zakładka Zgody

W zakładce Integracje/ mRaty/ Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności ratalnej mRaty. Po kliknięciu przycisku 'Dodaj zgodę' dostępny będzie formularz, w którym można:
  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody - nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.
Wskazówka
Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.

Jak skonfigurować CA Raty w Comarch e-Sklep?

CA Raty

Sposobem zachęcającym klienta do dokonywania zakupów, w momencie problemów z płynnością finansową jest oferowanie mu możliwości dokonywania zakupów na raty. W e-Sklepie istnieje taka możliwość dzięki integracji z bankiem Crédit Agricole. Adres serwisu: www.credit-agricole.pl Do konfiguracji potrzebne są identyfikator, hasło, adres powrotu pozytywnego oraz adres powrotu błędnego. Identyfikator sklepu jest nadany przez bank. Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 500zł. Wysokość kredytu nie może przekroczyć 20 000zł. Jednym ze sposobów kredytowania zakupów w e-Sklepie jest CA Raty, parametry tego kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności. Następnie należy kliknąć kafelek CA Raty gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Uwaga
W Comarch e-Sklep korzystanie z płatności online, systemów ratalnych oraz leasingu wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Zakładka ogólne

Zakładka Ogólne, to zakładka w której można zmienić status płatności, opis płatności w sklepie, dodać szczegóły, zmienić przedział wartości brutto, który jest obsługiwany przez tę formę płatności, stawkę VAT, a także dodać grafikę prezentującą tę formę. Za pomocą przycisku c można przywrócić domyślą grafikę.
Uwaga
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Konfiguracja

W konfiguracji w zakładce Integracje/ CA Raty można ustawić identyfikator sklepu nadany przez bank oraz hasło. Podany jest w niej również adres powrotu pozytywnego oraz adres powrotu błędnego. Dokonane zmiany należy zapisać. W sekcji z danymi do konfiguracji płatności zostało ukryte pole Hasło. Pole wyświetla się w formie *****. W celu wprowadzenia danych w danym polu należy wybrać opcję Zmień dostępną po prawej stronie pola, wówczas pojawi się okno w którym można wprowadzić hasło. Wprowadzone dane należy zapisać przyciskiem Zapisz w prawym górnym rogu strony. Po ponownym wejściu na stronę płatności pole znów będzie widoczne w formie *****.
Uwaga
Uwaga! Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.
Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Jak skonfigurować Raty BNP Paribas w Comarch e-Sklep?

Raty BNP Paribas - podstawowe informacje

Sposobem zachęcającym klienta do dokonywania zakupów, w momencie doświadczenia problemów z płynnością finansową, jest oferowanie możliwości spłacania zakupów w ratach. W e-Sklepie taką opcję oferuje system płatności ratalnej Raty BNP Paribas od banku BNP Paribas S.A. Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 100zł. Wysokość kredytu nie może przekroczyć 40 000zł. Adres serwisu: www.bnpparibas.pl

Raty BNP Paribas w e-Sklepie

Parametry systemu kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności, następnie należy kliknąć kafelek Raty BNP Paribas, gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Uwaga
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Konfiguracja

Na zakładce Ogólne:
  • można zmienić status płatności,
  • można dodać opis płatności widniejący w sklepie,
  • można zmienić przedział wartości brutto,
  • można dodać swoją grafikę prezentującą płatność.
W sekcji Integracje/ Raty BNP Paribas należy również uzupełnić:
  • Numer sklepu – Numer sklepu przekazany przez Bank,
  • Typ kredytu – Oferta handlowa przekazana przez Bank.
W tej części podany jest również adres powrotu pozytywnego i adres powrotu błędnego - W celu prawidłowej wymiany danych pomiędzy e-Sklepem a serwisem płatności należy przekopiować wyżej wymienione adresy i wkleić je w  odpowiednie miejsce po stronie serwisu płatności.

Wskazówka
Poprawne skonfigurowanie adresów powrotu po stronie serwisu jest jedną z najważniejszych czynności podczas uruchamiania płatności Raty BNP Paribas.

Parametr znajdujący się pod ikonką pozwala na przywrócenie domyślnej grafiki dla tej płatności.
Uwaga
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Zakładka Zgody

W zakładce Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności. Po kliknięciu przycisku Dodaj zgodę dostępny będzie formularz, w którym można:
  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody – nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.
Wskazówka
Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.
Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Jak skonfigurować eRaty Santander Consumer Bank w Comarch e-Sklep?

eRaty Santander Consumer Bank - podstawowe informacje

Jednym z systemów płatności ratalnej w e-Sklepie są eRaty Santander Consumer Bank, obsługujące walutę PLN. Przed przystąpieniem do konfiguracji płatności należy podpisać umowę dla sprzedaży internetowej z bankiem Santander Consumer Bank S.A. w celu otrzymania niezbędnych danych. Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 100zł. Wysokość kredytu nie jest ograniczona. Adres serwisu: www.santanderconsumer.pl

eRaty Santander Consumer Bank w e-Sklepie

Parametry tego kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Płatności i dostawy/ Płatności. Następnie należy kliknąć kafelek eRaty Santander Consumer Bank gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Uwaga
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Zakładka Ogólne

W pierwszej części zakładki Ogólne można:
  • zmienić status płatności,
  • zmienić nazwę płatności,
  • dodać opis płatności w sklepie,
  • zmienić stawkę VAT,
  • zmienić przedział wartości brutto zamówienia, który jest obsługiwany przez tę formę płatności,
  • dodać grafikę prezentującą tę formę.
Za pomocą przycisku  można przywrócić domyślą grafikę.
Uwaga
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Konfiguracja

W sekcji Integracja/ eRaty Santander Consumer Bank należy:
  • podać ośmiocyfrowy numer identyfikacyjny sklepu – numer znajduje się na umowie właściciela sklepu z eRaty Santander Consumer Bank S.A. dla sprzedaży internetowej (nie dla sprzedaży stacjonarnej),
 

Zakładka Zgody

W zakładce Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności ratalnej Santander. Po kliknięciu przycisku Dodaj zgodę dostępny będzie formularz, w którym można:
  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody – nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.
Wskazówka
Uwaga! Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.
Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Jak skonfigurować iRaty - swobodne raty online w Comarch e-Sklep?

iRaty - swobodne raty online - podstawowe informacje

Jednym z systemów płatności ratalnej w e-Sklepie są iRaty - swobodne raty online, obsługujące walutę PLN. Aby klient mógł otrzymać kredyt, musi zrobić zakupy o minimalnej wartości 300zł. Wysokość kredytu nie może przekroczyć 80 000 zł. Adres serwisu: www.platformaratalna.pl

iRaty - swobodne raty online w e-Sklepie

Parametry tego kredytowania można ustawić w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia > Płatności i dostawy > Płatności. Następnie należy kliknąć kafelek iRaty - swobodne raty online, gdzie za pomocą przycisku Dodaj integrację można aktywować płatność.
Wskazówka
Korzystanie z płatności online wymaga bezpiecznego oraz szyfrowanego połączenia. Aby płatność działała prawidłowo należy zainstalować Certyfikat SSL w swoim e-Sklepie.

Zakładka Ogólne

W pierwszej części zakładki Ogólne można:
  • zmienić status płatności,
  • zmienić nazwę płatności,
  • dodać opis płatności w sklepie,
  • zmienić stawkę VAT,
  • zmienić przedział wartości brutto zamówienia, który jest obsługiwany przez tę formę płatności,
  • dodać grafikę prezentującą tę formę.
Za pomocą przycisku  można przywrócić domyślą grafikę.
Wskazówka
Uwaga! Pamiętaj, aby dokonane zmiany zapisać.

Zakładka Stawki VAT dla OSS

W tym miejscu uzupełnisz stawki VAT dla płatności ratalnej w przypadku prowadzenia sprzedaży opartej na procedurze OSS.
Wskazówka
Po zapisaniu zmian pamiętaj, aby udostępnić serwis płatności dla swoich Klientów. Dodawanie sposobów płatności zostało opisane w artykule Konfiguracja płatności i dostaw.

Konfiguracja

W sekcji Integracje > iRaty - swobodne raty online znajdziesz takie dane jak: status integracji, identyfikator, klucz oraz adres raportów.

Zakładka Zgody

W zakładce Zgody istnieje możliwość utworzenia lub modyfikacji zgód dla serwisu płatności ratalnej iRaty - swobodne raty online. Po kliknięciu przycisku 'Dodaj zgodę' dostępny będzie formularz, w którym można:
  • zmienić status zgody,
  • ustawić, czy zgoda ma być obowiązkowa,
  • ustawić, czy zgoda ma wyświetlać się w formie oświadczenia,
  • podać nazwę zgody (w zależności od wybranego języka),
  • dodać treść zgody,
  • podać nazwę zmiennej (jeśli system płatności wymaga zgody – nazwa powinna być zgodna ze zmienną w serwisie płatności),
  • podać wartość zmiennej.
Wskazówka
Uwaga! Niektóre serwisy płatności mogą wymagać akceptacji określonych zgód przez Klientów, wówczas taka zgoda będzie widoczna w zakładce Zgody i powinna być zawsze aktywna.