Raporty i statystyki – Kondycja sklepu

1. Raport bezpieczeństwa i aktualizacji

2. Raport SEO

Jakie elementy są weryfikowane w raporcie kondycji sklepu?
Rodzaj raportu | Co sprawdzamy? | Jaki ma wpływ na sklep internetowy? |
Bezpieczeństwo i aktualizacje | Ważność certyfikatu SSL | Posiadanie aktualnego certyfikatu SSL wpływa na bezpieczeństwo sklepu oraz użytkowników dokonujących transakcji za jego pośrednictwem. |
Konfigurację skrzynki mailowej | Poprawnie skonfigurowana skrzynka mailowa umożliwia kupującym składanie zamówień w sklepie i przesyłanie automatycznych powiadomień o statusach zamówień. | |
Aktualność szablonu graficznego | Aktualizowanie szablonu graficznego w sklepie jest bardzo ważne, ponieważ umożliwia korzystanie ze wszystkich dodatkowych funkcji, które są udostępniane w nowych wersjach. | |
Aktualność sklepu | Utrzymywanie sklepu w najnowszej wersji jest niezwykle istotne, ponieważ wpływa na jego bezpieczeństwo oraz umożliwia korzystanie ze wszystkich nowości w e-Sklepie. | |
Aktualność systemu ERP | Aktualizowanie systemu ERP nie tylko wpływa właściwą wymianę danych między sklepem internetowym a systemem ERP, ale również daje możliwość korzystania z oprogramowania dostosowanego do bieżących przepisów prawa. | |
Publikację regulaminu sklepu | Opublikowanie regulaminu w sklepie internetowym jest istotne pod kątem bezpieczeństwa i zgodności z obowiązującymi przepisami prawa. Należy pamiętać, że każdą zmianą regulaminu w sklepie internetowym należy zakomunikować kupującemu. | |
Publikację polityki prywatności | Udostępnienie w sklepie polityki prywatności, zgodnie z obowiązującymi przepisami w e-Commerce jest konieczne. Brak opublikowanej polityki prywatności może mieć negatywne konsekwencje prawne dla sprzedawcy. | |
Publikację dokumentu określającego prawa do odstąpienia od umowy | Zgodnie z obowiązującymi przepisami, kupujący ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ciągu 14 dni od otrzymania towaru kupionego w sklepie internetowym. Aby sklep był zgodny z wymaganiami prawnymi, należy udostępnić informacje o prawie do odstąpienia od umowy. Jeżeli sklep prowadzi sprzedaż towarów wyłączonych z możliwości skorzystania z prawa odstąpienia od umowy, taka informacja również powinna zostać opublikowana na stronie internetowej sklepu. | |
Udostępnienie informacji o zwrotach i reklamacjach | Opublikowanie informacji o zwrotach i zasadach reklamacji w sklepie internetowym jest konieczne, by sklep był zgodny z obowiązującymi w e-Commerce wymogami formalno-prawnymi. | |
Aktualność dodatku Comarch e-Sklep Sync | Ten element jest liczony tylko w sklepach, które posiadają dodatek Comarch e-Sklep Sync. W innych przypadkach element nie jest brany pod uwagę do ogólnego wyniku kondycji sklepu. Posiadanie aktualnego dodatku przyczynia się do tego, że wymiana danych będzie przebiegała poprawnie. | |
SEO | SEO towarów | Wskaźnik wylicza stosunek ilości towarów z uzupełnionymi parametrami SEO (meta tytuł oraz meta opis) w stosunku do towarów bez uzupełnionych parametrów SEO. Wskaźnik SEO bierze pod uwagę uzupełnione wszystkie parametry w aktywnych językach. Posiadanie uzupełnionych paramterów SEO (meta tytuł oraz meta opis) jest kluczowe dla poprawy wyników wyszukiwania towarów w przeglądarce internetowej. |
SEO kategorii | Wskaźnik wylicza stosunek ilości kategorii z uzupełnionymi parametrami SEO (meta tytuł oraz meta opis) w stosunku do kategorii bez uzupełnionych parametrów SEO. Wskaźnik SEO bierze pod uwagę uzupełnione wszystkie parametry w aktywnych językach. Posiadanie uzupełnionych paramterów SEO (meta tytuł oraz meta opis) jest kluczowe dla poprawy wyników wyszukiwania kategorii sklepu w przeglądarce internetowej. |
Raporty i statystyki - klienci
Do zakładki Raporty i statystki udostępniony został nowy obszar do analizy danych powiązanych z Klientami. Obszar zbiera informacje o aktywności klientów na sklepie.
Dostępne są zakładki przedstawiające szczegółowe dane:
Dla danych zilustrowanych na wykresach słupkowych oraz liniowych jest możliwość wygenerowania tabeli do pliku CSV za pomocą przycisku Pobierz plik CSV.
Na każdej zakładce obszaru Klientów dostępny jest filtr z zakresem czasu:
Dzięki tym nowym funkcjom będziesz mógł jeszcze skuteczniej zarządzać swoim sklepem, podejmując decyzje oparte na solidnej analizie danych sprzedażowych oraz aktywności kontrahentów.
- Wszyscy klienci: Grupuje dane o aktywnych klientach, umożliwia monitorowanie najbardziej zaangażowanych kontrahentów pod kątem liczby zamówień oraz wartości transakcji. Dostępny jest również wykres liczby wszystkich aktywnych klientów w wybranym przedziale czasowym oraz jego procentowy rozkład w podziale na typ.

- Nowi klienci: Z tego poziomu możesz monitorować dzienny przyrost liczby nowych rejestracji na sklepie oraz procentowy rozkład tych klientów w podziale na typ.

- Klienci bez zakupów: Udostępniona lista klientów, którzy nie dokonali zakupów w obrębie wybranego przedziału czasowego. Jest możliwość wyeksportowania danych do pliku o formacie CSV lub XML.

- Ostatnie 24 godziny,
- Ostatnie 3 dni,
- Ostatnie 7 dni,
- Ostatnie 30 dni,
- Bieżący rok (podział miesięczny),
- Bieżący rok (podział kwartalny),
- Poprzedni rok (podział miesięczny),
- Poprzedni rok (podział kwartalny).
Raporty i statystyki - towary
W panelu administracyjnym w obszarze Raporty i Statystyki dostępne są zestawienia i analizy dotyczące towarów w Twoim e-Sklepie. Zostały podzielone na dwie sekcje:
Sekcja Top 10 prezentuje cztery kluczowe wykresy, które oferują wszechstronny wgląd w różne aspekty sprzedaży i popularności produktów. Korzystając z tych danych, możesz lepiej zrozumieć potrzeby swoich klientów, poprawić jakość oferowanych towarów i skuteczniej zarządzać naszą ofertą, co w efekcie prowadzi do zwiększenia zadowolenia klientów i wzrostu przychodów.
Dane na wykresach można przeglądać i analizować w następujących okresach:
Top 10 - ilość zamówień wykres ten prezentuje dziesięć produktów z największą liczbą zamówień. Analiza tych danych pozwala zidentyfikować najbardziej pożądane produkty w naszej ofercie. Dzięki temu możemy lepiej zarządzać zapasami i dostosowywać naszą ofertę do potrzeb klientów.
Top 10 - wartość sprzedanych sztuk obszar przedstawia dziesięć produktów, które wygenerowały najwyższe przychody w naszym e-Sklepie. Analiza obejmuje wszystkie zamówienia w wybranym okresie, co pozwala na dokładne zrozumienie, które produkty są najbardziej dochodowe i w jakim stopniu przyczyniają się do całkowitego przychodu sklepu.
Top 10 - ilość wyświetleń przedstawia dziesięć produktów, które zanotowały największą liczbę wyświetleń w naszym e-Sklepie. Analiza obejmuje wszystkie wyświetlenia w wybranym okresie, co pozwala na dokładne zrozumienie, które produkty są najbardziej interesujące dla odwiedzających.
Top 10 - najwyżej ocenianie prezentuje dziesięć produktów, które zdobyły najwyższe oceny od naszych klientów. Analiza pomaga zidentyfikować najbardziej cenione przez użytkowników pozycje w naszej ofercie. Produkty to nie tylko przedmioty, które zdobyły uznanie naszych klientów, ale także symbole jakości, niezawodności i funkcjonalności. Opinie klientów są dowodem na ich satysfakcję i zaufanie do naszych produktów.
Zestawienia dotyczące towarów możesz w łatwy pobrać w formacie CSV (opcja dostępna w górnym prawym rogu zestawienia) i potem w formacie tabelarycznym wykorzystać je w dalszej pracy.
Braki w magazynie – w tej zakładce prezentowane są produkty, które są aktualnie niedostępne. Ta sekcja dostarcza kluczowych danych, które pomagają w efektywnym zarządzaniu zapasami i unikaniu sytuacji, w których popularne produkty są niedostępne dla klientów.
Dzięki tym zestawieniom możesz jeszcze skuteczniej zarządzać swoim sklepem, podejmując decyzje oparte na solidnej analizie danych sprzedażowych.
- Top 10,
- Braki na magazynie.
- Ostatnie 24 godziny,
- Ostatnie 3 dni,
- Ostatnie 7 dni,
- Ostatnie 30 dni,
- Bieżący rok (podział miesięczny),
- Bieżący rok (podział kwartalny),
- Poprzedni rok (podział miesięczny),
- Poprzedni rok (podział kwartalny).






Raporty i statystyki - zamówienia
Analizowanie danych stanowi kluczowy element prowadzenia działalności biznesowej. Dla sklepu osiągającego sukces niezwykle istotne jest systematyczne śledzenie wyników sprzedaży, ocena efektywności inwestycji oraz analiza skuteczności działań marketingowych. Dzięki temu poznajemy aktualne trendy w sprzedaży, lepiej rozumiemy potrzeby i preferencje klientów oraz identyfikujemy strategie, które przynoszą najlepsze rezultaty i zasługują na dalsze wsparcie finansowe. Analiza danych to nie tylko zestaw cyfr i raportów, to kompleksowe podejście wspomagające realizację celów biznesowych.
W ramach rozwoju obszaru analizy danych w Comarch e-Sklep dostępne są zestawienia, które ułatwią Ci dogłębne zrozumienie procesów sprzedażowych. Teraz możesz analizować nie tylko sprzedaż w sklepie, ale także na zintegrowanych platformach, takich jak Allegro, eBay czy Amazon. W panelu administracyjnym w zakładce Raporty i statystyki > Zamówienia dostępne są różnorodne zestawienia, umożliwiające precyzyjną analizę:
Dzięki tym zestawieniom możesz jeszcze skuteczniej zarządzać swoim sklepem, podejmując decyzje oparte na solidnej analizie danych sprzedażowych.
We wszystkich wskazanych zakładkach jest możliwe wyświetlania danych z zakresu czasu:
Zestawienia dotyczące zamówień możesz w łatwy sposób pobrać w formacie CSV (opcja dostępna w górnym prawym rogu zestawienia) i potem wykorzystać je w dalszej pracy.

- Wartość i ilość: Pozwala śledzić informacje dotyczące wartości i ilości zamówień, typów klientów oraz koszyków porzuconych. Wszystkie dane prezentowane są w wybranym przez Ciebie okresie czasu.

- Jeśli korzystasz z płatnego dodatku Sztucznej Inteligencji (AI) w Comarch e-Sklep to Twój raport wielkości i ilości zamówień będzie wzbogacony o informacje dotyczące liczby oraz wartości zamówień dzięki dodatkowi AI. Więcej o AI przeczytasz w artykule: Czym jest Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep?

- Statystyki wg źródła: Dzięki tej funkcji możesz monitorować sprzedaż pochodzącą z różnych platform, z którymi sklep jest zintegrowany. Pozwala to na porównanie efektywności poszczególnych źródeł sprzedaży oraz określenie, które platformy generują największy ruch.

- Statystyki dostaw: Ten obszar umożliwia analizę preferencji klientów dotyczących form dostawy. Dzięki zgromadzonym informacjom łatwiej jest podejmować decyzje dotyczące promowania konkretnych metod dostawy lub ich modyfikacji.

- Ostatnie 24 godziny,
- Ostatnie 3 dni,
- Ostatnie 7 dni,
- Ostatnie 30 dni,
- Bieżący rok (podział miesięczny),
- Bieżący rok (podział kwartalny),
- Poprzedni rok (podział miesięczny),
- Poprzedni rok (podział kwartalny).