Sztuczna inteligencja (AI)

Jak zamówić i aktywować dodatek Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep?

Wstęp

Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep to płatny dodatek oferujący wsparcie sprzedaży w Twoim sklepie przez tworzenie inteligentnych rekomendacji. Wykorzystanie nowoczesnych algorytmów pozwala na analizowanie i gromadzenie informacji na temat Twojego asortymentu oraz historii zakupów, na podstawie których system przygotowuje i prezentuje rekomendacje towarowe. Dodatek AI nie tylko zwiększy atrakcyjność prezentowanej oferty w Twoim e-Sklepie, ale także pozytywnie wpłynie na konwersję i podniesienie średniej wartości koszyka zakupowego.

Jakie są wymagania Comarch e-Sklep, aby używać dodatku Sztuczna inteligencja?

Aby móc korzystać z usługi dodatkowej Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep, konieczne jest spełnienie poniższych wymogów:
      • Zamówienie i opłacenie dodatku. Dodatek Sztuczna inteligencja (AI) dostępny jest tylko dla sklepów płatnych. W wersji demonstracyjnej oraz partnerskiej e-Sklepu dodatek nie zostanie aktywowany.
      • Posiadanie aktualnej wersji Comarch e-Sklep. Dodatek jest dostępny od wersji 2023.6.
      • Dodatek Sztuczna inteligencja dostępny jest dla szablonów Topaz i Szafir od wersji 2023.6

Jak aktywować dodatek Sztucznej inteligencji (AI) w Comarch e-Sklep?

Dodatek Sztuczna inteligencja (AI) jest płatny i aby móc korzystać z nowej usługi dodatkowej, konieczne jest jej zamówienie oraz opłacenie.
Wskazówka
Dodatek Sztuczna inteligencja (AI) dostępny jest tylko dla sklepów płatnych. W wersji demonstracyjnej oraz partnerskiej e-Sklepu dodatek nie zostanie aktywowany. 
Krok 1. W panelu administracyjnym przejdź do zakładki Integracje(1) > Dodaj integrację(2): Krok 2. W filtrze Typ wybierz Dodatki(3) > Sztuczna inteligencja(4):   Krok 3. Użyj przycisku Dodaj, który przeniesie Cię do strony informacyjnej: Krok 4. Po zapoznaniu się z wyświetlonymi informacjami, kliknij przycisk Zamów. Wypełnij potrzebne dane i naciśnij przycisk Złóż zamówienie. Gotowe! Twoje zamówienie zostało złożone i przekazane do dalszej realizacji.

Kiedy dodatek zostanie aktywowany?

W ciągu dwóch dni roboczych pakiet zostanie aktywowany, a Ty otrzymasz potwierdzenie drogą mailową.
Wskazówka
Opłata za dodatek zgodna z cennikiem będzie doliczana do faktury za Comarch e-Sklep. Rozliczenie za dodatek odbywa się w cyklu comiesięcznym zgodnie z zasadami zawartymi w §5 Regulaminu. Umowę można wypowiedzieć zgodnie z warunkami opisanymi w regulaminie usługi.
Gdy zamówienie zostanie zrealizowane przejdź do kolejnego etapu konfiguracji dodatku Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep.

Jak skonfigurować dodatek Sztuczna inteligencja (AI) w panelu administracyjnym?

Krok 1. Po otrzymaniu wiadomości o aktywacji zamówionego dodatku, zaloguj się do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep, a następnie przejdź do sekcji Integracje(1), znajdź na liście integracji dodatek Sztuczna inteligencja (AI). Obok niego, w kolumnie Status, kliknij w opcje Konfiguruj. Krok 2. Opcja konfiguruj przenosi Cię na stronę informacyjną, na której kliknij przycisk Uruchom. Krok 3. Po wciśnięciu powyższego przycisku, pojawi się informacja o prawidłowej konfiguracji. Na wyświetlonym okienku, masz do wyboru dwie opcje, kliknij Przejdź do szczegółów, gdzie możesz zobaczyć datę złożenia zamówienia oraz wyłączyć aktywną integrację. Od tego momentu algorytm zacznie pracę nad analizą Twojej bazy towarowej.
Wskazówka
Korzystanie z inteligentnych rekomendacji będzie możliwe do kilku dni od momentu uruchomienia dodatku AI, ze względu na konieczność przeanalizowania asortymentu sklepu przez algorytm, do stworzenia precyzyjnych dopasowań. Czas analizy zależy od wielkości bazy towarowej do przeprocesowania i średnio zajmuje to około 7 dni, ale w przypadku bardzo dużych baz towarowych oraz wielu generowanych zamówień czas ten może się wydłużyć.

Jak ustawić rekomendacje dodatku Sztucznej inteligencji?

Aby móc prezentować rekomendacje produktowe oraz zakupowe w sklepie internetowym, przejdź do panelu administracyjnego do zakładki Wygląd sklepu > Ustawienia > Ustawienia szablonu i aktywuj poniższy parametr: Dla szablonu Szafir: Dla szablonu Topaz:
Rekomendacje produktowe wyświetlane są w pop-upie potwierdzającym dodanie towaru do koszyka, z poziomu listy towarowej (o ile włączony jest parametr Pozwalaj na kupowanie z listy towarów): oraz po dodaniu towaru do koszyka: Natomiast rekomendacje zakupowe wyświetlane są w koszyku zakupowym:  

Czym jest Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep?

Sztuczna Inteligencja w Comarch e-Sklep

Comarch e-Sklep wzbogacony został o sztuczną inteligencję (AI). Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep to płatny dodatek oferujący wsparcie sprzedaży w Twoim sklepie przez tworzenie inteligentnych rekomendacji. Korzystanie z nowoczesnych technologii i zaawansowanych algorytmów coraz częściej przekracza granice jedynie wspierania procesów sprzedażowych w sklepie internetowym, a wpływa również na doskonalenie doświadczeń Klientów. W tym celu stworzona została usługa dodatkowa inteligentnych rekomendacji, zwiększająca atrakcyjność Twojej oferty oraz pozytywnie wpływająca na konwersję i średnią wartość koszyka zakupowego.

Dowiedz się więcej w artykule: Jak zamówić i aktywować dodatek Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep?

Rekomendacje produktowe i zakupowe

Aktywowanie dodatku sztucznej inteligencji (AI) w e-Sklepie pozwala na korzystanie z:
  • Rekomendacji produktowych – wyświetlania Klientom propozycji produktowych towarów podobnych, w szczegółach towaru w Twoim sklepie. Algorytm analizuje dostępny w sklepie asortyment i na podstawie zgromadzonych informacji, tworzy sugestie odpowiednio dopasowanych produktów.
  • Rekomendacje zakupowe – pozwalają na wyświetlanie Klientom propozycji produktowych, tworzonych na podstawie historii zakupów w Twoim sklepie. Dodatek ten oferuje tworzenie spersonalizowanych sugestii produktowych towarów uprzednio zakupionych, celem poprawy doświadczenia zakupowego oraz zwiększenia wartości koszyka Klienta. Towary kupowane wspólnie, które są do siebie podobne będą proponowane w koszyku zakupowym, podczas realizacji zamówienia.
Rekomendacje przeliczane są automatyczne.
Wskazówka
Korzystanie z inteligentnych rekomendacji będzie możliwe do kilku dni od momentu uruchomienia dodatku AI, ze względu na konieczność przeanalizowania asortymentu sklepu przez algorytm, do stworzenia precyzyjnych dopasowań. Czas analizy zależy od wielkości bazy towarowej do przeprocesowania i średnio zajmuje to około 7 dni, ale w przypadku bardzo dużych baz towarowych oraz wielu generowanych zamówień czas ten może się wydłużyć.
Korzystanie z inteligentnych rekomendacji nie tylko w znacznym stopniu usprawni Klientom proces poznawania Twojej oferty i realizacji zakupów, ale również bezpośrednio wpłynie na zwiększenie satysfakcji z przyjaznych i intuicyjnych zakupów.

Oznaczenie zamówień i towarów

4 listopada 2024 w ramach dodatku Sztucznej Inteligencji (AI) udostępnliniśmy nowe funkcje umożliwiające analizowanie zamówień uzyskanych dzięki rekomendacjom AI. W zakładce Sprzedaż > Zamówienia na liście zamówień pojawia się ikonka AI informująca, że w zamówieniu znajdują się produkty kupione dzięki rekomendacjom AI. Przechodząc do szczegółów zamówienia przy towarze pochodzącym z rekomendacji AI również pojawia się ikona AI, informująca, że towar pochodzi z rekomendacji Sztucznej Inteligencji.  

Raport sprzedaży dzięki Sztucznej Inteligencji (AI)

Wszystkie zamówienia oznaczone ikoną AI trafiają do rozbudowanego raportu sprzedaży, w którym pokazujemy ilość zamówień zakupionych dzięki dodatkowi AI. Raportu sprzedaży dzięki Sztucznej Intaligencji (AI) znajduje się w zakładce Raporty i statystyki > Zamówienia. Raport prezentuje dane w wybranym przedziale czasowym z zakresu czasu:
  • Ostatnie 3 dni
  • Ostatnie 7 dni
  • Ostatnie 30 dni
  • Bieżący rok (podział miesięczny)
  • Bieżący rok (podział kwartalny)
Zestawienia dotyczące wszystkich zamówień  możesz w łatwy sposób pobrać w formacie CSV (opcja dostępna w górnym prawym rogu zestawienia) i potem wykorzystać je w dalszej pracy. Szczegółowe informacje dotyczące raportów sprzedaży w Comarch e-Sklep znajdziesz w artykule: Raporty i statystyki – zamówienia 

W jaki sposób rozpocząć korzystanie Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep?

Comarch ChatERP to narzędzie wirtualnego asystenta opierające się na modelu sztucznej inteligencji (AI). Comarch ChatERP został udostępniony użytkownikom systemów ERP w ramach wersji BETA. Od kwietnia istnieje możliwość korzystania z wirtualnego asystenta AI również w produktach Comarch e-Commerce. Aby rozpocząć korzystanie z Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep należy uruchomić wirtualnego asystenta, można go uruchomić z poziomu głównego paska funkcyjnego w Panelu Administracyjnym. Przed pierwszym uruchomieniem Comarch ChatERP w Comarch ERP pojawi się okno informujące o wersji BETA wirtualnego asystenta oraz o konieczności zapoznania się z Regulaminem i jego akceptacją. Po przejściu do akceptacji regulaminu konieczne jest wypełnienie formularza zgody. Następne należy wrócić do Panelu Administracyjnego  i ponownie otworzyć okno Chatu.
Wskazówka
Jeśli zgoda regulaminowa, została udzielona w innym systemie Comarch, wówczas powyższe okno nie pojawi się w Comarch e-Sklep.
Przed rozpoczęciem rozmowy z Chatem można skorzystać z przykładowych zapytań znajdujących się na kafelkach lub zadawać własne pytania. W ramach okna Chatu istnieje możliwość skorzystania z dodatkowego Menu, gdzie można wybrać z listy:
  • Informacje, gdzie znajdują się dane dotyczące wersji aplikacji, limitów, informacji prawnych oraz praw autorskich;
  • Pomoc, gdzie można przejść bezpośrednio do Centrum Pomocy Comarch ChatERP;
  • Wyczyścić konwersację, dzięki czemu można usunąć poprzednie wątki rozmowy. Przycisk jest nieaktywny przed rozpoczęciem rozmowy.
W ramach funkcjonalności ChatERP każdy użytkownik może:
  • Wybrać temat rozmowy z sugerowanych kafelków;
  • Zadać własne pytanie;
  • Zminimalizować Chat;
  • Zamknąć Chat;
  • Skopiować przesłane zapytanie lub odpowiedź;
  • Oznaczyć odpowiedź jako pomocną za pomocą kciuka w górę lub za pomocą kciuka w dół oznaczyć odpowiedź jako niepomocną.
Regulamin działania usługi Comarch ChatERP jest dostępny na stronie: Regulamin Comarch ChatERP. Więcej informacji znajdziesz również w Centrum Pomocy Comarch ERP ChatERP: Baza Wiedzy Comarch ChatERP Beta.