Jak zamówić i aktywować dodatek Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep?
Wstęp
Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep to płatny dodatek oferujący wsparcie sprzedaży w Twoim sklepie przez tworzenie inteligentnych rekomendacji. Wykorzystanie nowoczesnych algorytmów pozwala na analizowanie i gromadzenie informacji na temat Twojego asortymentu oraz historii zakupów, na podstawie których system przygotowuje i prezentuje rekomendacje towarowe. Dodatek AI nie tylko zwiększy atrakcyjność prezentowanej oferty w Twoim e-Sklepie, ale także pozytywnie wpłynie na konwersję i podniesienie średniej wartości koszyka zakupowego.
Jakie są wymagania Comarch e-Sklep, aby używać dodatku Sztuczna inteligencja?
Aby móc korzystać z usługi dodatkowej Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep, konieczne jest spełnienie poniższych wymogów:-
-
- Zamówienie i opłacenie dodatku. Dodatek Sztuczna inteligencja (AI) dostępny jest tylko dla sklepów płatnych. W wersji demonstracyjnej oraz partnerskiej e-Sklepu dodatek nie zostanie aktywowany.
- Posiadanie aktualnej wersji Comarch e-Sklep. Dodatek jest dostępny od wersji 2023.6.
- Dodatek Sztuczna inteligencja dostępny jest dla szablonów Topaz i Szafir od wersji 2023.6
-
Jak aktywować dodatek Sztucznej inteligencji (AI) w Comarch e-Sklep?
Dodatek Sztuczna inteligencja (AI) jest płatny i aby móc korzystać z nowej usługi dodatkowej, konieczne jest jej zamówienie oraz opłacenie.



Kiedy dodatek zostanie aktywowany?
W ciągu dwóch dni roboczych pakiet zostanie aktywowany, a Ty otrzymasz potwierdzenie drogą mailową.Jak skonfigurować dodatek Sztuczna inteligencja (AI) w panelu administracyjnym?
Krok 1. Po otrzymaniu wiadomości o aktywacji zamówionego dodatku, zaloguj się do panelu administracyjnego Comarch e-Sklep, a następnie przejdź do sekcji Integracje(1), znajdź na liście integracji dodatek Sztuczna inteligencja (AI). Obok niego, w kolumnie Status, kliknij w opcje Konfiguruj.

Jak ustawić rekomendacje dodatku Sztucznej inteligencji?
Aby móc prezentować rekomendacje produktowe oraz zakupowe w sklepie internetowym, przejdź do panelu administracyjnego do zakładki Wygląd sklepu > Ustawienia > Ustawienia szablonu i aktywuj poniższy parametr: Dla szablonu Szafir:




Czym jest Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep?
Sztuczna Inteligencja w Comarch e-Sklep
Comarch e-Sklep wzbogacony został o sztuczną inteligencję (AI). Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep to płatny dodatek oferujący wsparcie sprzedaży w Twoim sklepie przez tworzenie inteligentnych rekomendacji. Korzystanie z nowoczesnych technologii i zaawansowanych algorytmów coraz częściej przekracza granice jedynie wspierania procesów sprzedażowych w sklepie internetowym, a wpływa również na doskonalenie doświadczeń Klientów. W tym celu stworzona została usługa dodatkowa inteligentnych rekomendacji, zwiększająca atrakcyjność Twojej oferty oraz pozytywnie wpływająca na konwersję i średnią wartość koszyka zakupowego.
Dowiedz się więcej w artykule: Jak zamówić i aktywować dodatek Sztuczna inteligencja (AI) w Comarch e-Sklep?Rekomendacje produktowe i zakupowe
Aktywowanie dodatku sztucznej inteligencji (AI) w e-Sklepie pozwala na korzystanie z:- Rekomendacji produktowych – wyświetlania Klientom propozycji produktowych towarów podobnych, w szczegółach towaru w Twoim sklepie. Algorytm analizuje dostępny w sklepie asortyment i na podstawie zgromadzonych informacji, tworzy sugestie odpowiednio dopasowanych produktów.

- Rekomendacje zakupowe – pozwalają na wyświetlanie Klientom propozycji produktowych, tworzonych na podstawie historii zakupów w Twoim sklepie. Dodatek ten oferuje tworzenie spersonalizowanych sugestii produktowych towarów uprzednio zakupionych, celem poprawy doświadczenia zakupowego oraz zwiększenia wartości koszyka Klienta. Towary kupowane wspólnie, które są do siebie podobne będą proponowane w koszyku zakupowym, podczas realizacji zamówienia.

Oznaczenie zamówień i towarów
4 listopada 2024 w ramach dodatku Sztucznej Inteligencji (AI) udostępnliniśmy nowe funkcje umożliwiające analizowanie zamówień uzyskanych dzięki rekomendacjom AI. W zakładce Sprzedaż > Zamówienia na liście zamówień pojawia się ikonka AI informująca, że w zamówieniu znajdują się produkty kupione dzięki rekomendacjom AI.

Raport sprzedaży dzięki Sztucznej Inteligencji (AI)
Wszystkie zamówienia oznaczone ikoną AI trafiają do rozbudowanego raportu sprzedaży, w którym pokazujemy ilość zamówień zakupionych dzięki dodatkowi AI. Raportu sprzedaży dzięki Sztucznej Intaligencji (AI) znajduje się w zakładce Raporty i statystyki > Zamówienia. Raport prezentuje dane w wybranym przedziale czasowym z zakresu czasu:- Ostatnie 3 dni
- Ostatnie 7 dni
- Ostatnie 30 dni
- Bieżący rok (podział miesięczny)
- Bieżący rok (podział kwartalny)

W jaki sposób rozpocząć korzystanie Comarch ChatERP w Comarch e-Sklep?



- Informacje, gdzie znajdują się dane dotyczące wersji aplikacji, limitów, informacji prawnych oraz praw autorskich;
- Pomoc, gdzie można przejść bezpośrednio do Centrum Pomocy Comarch ChatERP;
- Wyczyścić konwersację, dzięki czemu można usunąć poprzednie wątki rozmowy. Przycisk jest nieaktywny przed rozpoczęciem rozmowy.


- Wybrać temat rozmowy z sugerowanych kafelków;
- Zadać własne pytanie;
- Zminimalizować Chat;
- Zamknąć Chat;
- Skopiować przesłane zapytanie lub odpowiedź;
- Oznaczyć odpowiedź jako pomocną za pomocą kciuka w górę lub za pomocą kciuka w dół oznaczyć odpowiedź jako niepomocną.