Jak zrealizować zamówienie z zagranicznego rynku Allegro w Comarch e-Sklep?
- posiadać Comarch e-Sklep w wariancie Enterprise lub B2B,
- udostępnić walutę odpowiednią dla rynku walutę – korony czeskie (CZK), euro (EUR) lub forinty (HUF) do swojego e-Sklepu z systemu Comarch ERP.
Jak zrealizować zamówienie z zagranicznego rynku Allegro w Comarch e-Sklep?
Wszystkie transakcje z Allegro.cz, Allegro.sk lub Allegro.hu są automatycznie pobierane do Comarch e-Sklep i znajdują się w sekcji Marketplace > Allegro > Zamówienia.
- Zamówienie możesz zrealizować ręcznie,
- lub aktywować parametr Twórz automatycznie zamówienia do ofert w ustawieniach Allegro.
Jak wystawić ofertę w zagranicznym serwisie Allegro przez Comarch e-Sklep?
Jak wystawić ofertę na zagranicznym rynku Allegro przez Comarch e-Sklep?
Krok 1. Przejdź do sekcji Allegro > Oferty > Dodaj. Krok 2. W otwartym formularzu wybierz towar, dla którego chcesz przygotować ofertę.


Jak sprawdzić, czy moja oferta została udostępniona na rynku zagranicznym?
Oferta pojawi się na Allegro.cz, Allegro.sk lub Allegro.hu, jeżeli spełni wszystkie wymogi serwisu. Walidacja oferty odbywa się bezpośrednio w portalu Allegro.pl. Gdy z jakiegoś powodu nie przejdzie procesu weryfikacji, to w jej historii pojawi się odpowiedni komunikat. O tym, czy Twoja oferta posiada elementy do poprawy dowiesz się także bezpośrednio w serwisie Allegro w Sales Center w zakładce Asortyment. Udostępniona na zagranicznym rynku oferta Allegro otrzymuje także swój indywidualny adres URL. Zobaczysz go na liście ofert Allegro w sekcji Allegro > Oferty oraz na jej szczegółach.
Jak rozpocząć sprzedaż na zagranicznych platformach Allegro w Comarch e-Sklep?
Jakie są wymagania, aby korzystać z zagranicznych rynków Allegro?
Czechy, Słowacja oraz Węgry to obecnie dostępne zagraniczne rynki ekspansji Allegro, które już dziś cieszą się dedykowanymi platformami pod adresami analogicznymi do Allegro.pl (Allegro.cz, Allegro.sk oraz Allegro.hu). W ramach pierwszego etapu integracji w Comarch e-Sklep możliwa jest obsługa transakcji z powyższych rynków zagranicznych, a także tworzenie i edycja ofert tam udostępnionych. Obsługa sprzedaży z Allegro.cz, Allegro.sk oraz Allegro.hu jest dostępna w Comarch e-Sklep w wariantach:- Enterprise,
- B2B.
Jak dostosować mój e-Sklep do obsługi transakcji z zagranicznych rynków Allegro?
W Czechach obowiązuje waluta: korony czeskie (CZK), w Słowacji: euro (EUR), natomiast na Węgrzech: forinty (HUF) i w tych właśnie walutach realizowane są wszystkie transakcje w odpowiednich im serwisach zagranicznych Allegro. Aby móc obsłużyć zamówienia z Allegro.cz, Allegro.sk oraz Allegro.hu, które automatycznie pobierają się do Twojego e-Sklepu musisz posiadać w nim wskazaną walutę (korony czeskie / euro / forinty). Dostępność waluty oraz informacje o kursie w e-Sklepie zależą od konfiguracji w systemie Comarch ERP.Konfiguracja waluty dla Comarch e-Sklep na przykładzie systemu Comarch ERP Optima
Krok 1. Przejdź do systemu Comarch ERP Optima do sekcji System > Konfiguracja > e-Handel > e-Sklep a następnie do szczegółów oddziału dla używanego e-Sklepu. Krok 2. W zakładce Ogólne dodaj walutę korony czeskie (CZK) / euro (EUR) / forinty (HUF)


Dostosowanie formularza ofert Allegro do nowego procesu publikacji ofert na rynkach zagranicznych


- Standardowo wybierz towar, dla którego chcesz stworzyć ofertę oraz przejdź przez wymagane kroki.
- W formularzu uzupełnij wymagane parametry.
- W sekcji z ceną nie musisz uzupełniać ceny dla Allegro.cz, Allegro.sk oraz Allegro.hu – aby móc zapisać formularz i wystawić ofertę, aktywuj parametr „Przelicz cenę za pomocą Allegro według kursu NBP”, który dezaktywuje pola do wpisania cen dla rynków dodatkowych (jeśli wybierzesz odpowiednie metody dostaw, oferty nie zostaną opublikowane w zagranicznych marketplace’ach).
- W sekcji Cennik dostaw wybierz cennik, który nie uwzględnia dostawy do Czech, Słowacji oraz Węgier, a jedynie obsługuje dostawy w Polsce.
- Zapisz formularz i wystaw ofertę.
Jakie warunki musi spełnić oferta Allegro, aby była widoczna na rynku zagranicznym?
Warunek | Opis | Wskazówka |
---|---|---|
Konto sprzedawcy
firmowe |
Oferta na rynek zagraniczny może zostać wystawiona tylko z konta firmowego Allegro. |
Przejdź do swojego profilu w Allegro.pl i sprawdź typ konta. |
Typ oferty
tylko „Kup teraz” |
Podczas tworzenia oferty wybierz na formularzu oferty typ "Kup teraz". | Oferta o typie "Licytacja" nie pojawi się w Allegro.cz, Allegro.sk oraz Allegro.hu. |
Powiązanie z katalogiem produktów Allegro
Tak - obowiązkowe |
Powiąż towar z katalogiem produktów Allegro podczas przygotowania oferty w panelu. | Brak powiązania towaru z katalogiem Allegro uniemożliwi publikację oferty w Allegro.cz, Allegro.sk oraz Allegro.hu. |
Cena i waluta
korony czeskie (CZK)
euro (EUR)
forinty węgierskie (HUF) |
Oferta musi posiadać cenę określoną w walucie obowiązującej na rynku zagranicznym. |
Udostępnij walutę z systemu Comarch ERP, a podczas tworzenia oferty Allegro użyj zaproponowanej ceny, którą przeliczyliśmy dla Ciebie według obowiązującego kursu.
|
Cennik dostaw
min. 1 dostawa do Czech, Słowacji, Węgry |
W cenniku dostaw przypisanym do oferty obligatoryjne jest dodanie minimum jednej metody dostawy do Czech, Słowacji bądź Węgier, aby oferta wystawiona została na odpowiedni rynek zagraniczny. | Cennik dostaw dla ofert skonfigurujesz na swoim koncie w Allegro.pl. |
Tłumaczenie na język czeski na język słowacki na język węgierski | Oferta udostępniana w Allegro.cz, Allegro.sk oraz Allegro.hu musi posiadać odpowiednie tłumaczenia (nazwy, opisu, czy warunków dostaw). | Allegro przetłumaczy Twoją ofertę automatycznie, gdy tylko zlecisz jej wystawienie na rynku czeskim, słowackim lub węgierskim. |
Kategoria oferty dostępna na rynku czeskim dostępna na rynku słowackim dostępna na rynku węgierskim |
Oferta musi znajdować się w kategorii, która znajduje się w serwisie Allegro.cz, Allegro.sk oraz Allegro.hu. | Jeżeli wybierzesz kategorię niedostępną w Czechach, Słowacji lub na Węgrzech, otrzymasz o tym odpowiedni komunikat podczas zapisu oferty. |
Obsługa transakcji wewnątrzwspólnotowych w integracji Allegro
Zamówienia składane przez klientów firmowych na Allegro.cz Business są weryfikowane przez serwis pod kątem spełniania warunków wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT). Allegro dokonuje weryfikacji numeru VAT UE kupującego w bazie VIES i przekazuje odpowiednie informacje o statusie VAT. Weryfikacja dotyczy momentu zawarcia transakcji i nie jest aktualizowana dla zamówień archiwalnych.
Na podstawie tych informacji, w szczegółach zamówienia wyświetlimy:
1. Deklarację kupującego o byciu czynnym podatnikiem VAT, którą kupujący oznacza w procesie składania zamówienia:
- Kupujący jest czynnym podatnikiem VAT.
- Kupujący nie jest podatnikiem VAT.
2. Wynik weryfikacji transakcji pod kątem WDT:
- Transakcja nosi znamiona WDT – oznacza to, że transakcja potencjalnie kwalifikuje się jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, jednak numer VAT EU nie jest dostępny, a kupujący nie został zweryfikowany pod transakcje VAT 0%. Zamówienie wymaga twojej indywidualnej weryfikacji z kupującym.
- Transakcja WDT zweryfikowana pod VAT 0% – kupujący został pozytywnie zweryfikowany pod kątem numeru VAT UE i spełnia warunki do zastosowania stawki VAT 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.


Aktywacja transakcji wewnątrzwspólnotowych w integracji Allegro
Aby aktywować możliwość realizacji transakcji WDT, w panelu administracyjnym, w ustawieniach integracji Allegro, do sekcji Zamówienia dodany został parametr, który umożliwia sprzedaż ze stawką VAT 0% dla czeskich klientów firmowych na Allegro.cz Business. Preferencyjna stawka zostanie zastosowana wyłącznie po aktywacji parametru oraz pomyślnej walidacji zamówienia w serwisie Allegro.
Warunki zakupu ze stawką VAT 0% w Comarch e-Sklep
Deklarację kupującego o byciu czynnym podatnikiem VAT, którą kupujący oznacza w procesie składania zamówienia:
- Kupujący musi być firmą prowadzącą działalność w innym kraju Unii Europejskiej (aktualnie dostępne tylko dla Czech) niż sprzedający (transakcja B2B),
- Kupujący oświadcza, że jest czynnym podatnikiem VAT i podaje swój numer VAT UE, deklarując tym samym, że spełnia wymagania do rozliczenia transakcji na terenie swojego kraju.
- W panelu administracyjnym parametr Pozwól firmom z UE kupować ze stawką VAT 0% jest aktywny.