Jak udostępnić ofertę tylko dla klientów biznesowych w Allegro?
Czy wystawiona do sprzedaży oferta może być udostępniona wszystkim klientom czy wyłącznie firmom w serwisie Allegro?
Masz teraz możliwość precyzyjnego określenia, kto może zakupić Twoje produkty:- Wszyscy klienci: oferta jest dostępna dla każdego, niezależnie od tego, czy jest to klient indywidualny, czy firma.
- Tylko sprzedawcy biznesowi: oferta jest skierowana wyłącznie do klientów biznesowych, którzy są zarejestrowani jako sprzedawcy.
Jak wystawić ofertę tylko dla klientów biznesowych?
O tym Jak wystawić ofertę na Allegro w Comarch e-Sklep? pisaliśmy szczegółowo w dedykowanym artykule. Aby wystawić ofertę tylko dla klientów biznesowych, otwórz formularz wystawiania oferty i w sekcji „Kto może kupić ofertę” zaznacz opcję „Tylko klienci biznesowi”. Aby wystawić ofertę tylko dla klientów biznesowych, postępuj zgodnie z opisanymi poniżej krokami: Krok 1. Otwórz formularz wystawiania oferty Krok 2. Przejdź do sekcji „Kto może kupić ofertę” Krok 3. Zaznacz opcję „Tylko klienci biznesowi”Wskazówka
Aby Twoja oferta była dostępna wyłącznie dla klientów biznesowych, muszą być spełnione dwa kluczowe warunki:
W nowym oknie możesz ustalić progi rabatowe, definiując różne poziomy rabatów w zależności od wartości zamówienia. Aby dodać kolejny próg, kliknij "Dodaj kolejny próg".
- Wystawienie faktury VAT: Oferta musi być oznaczona jako wymagająca wystawienia faktury VAT.
- Typ sprzedaży „Kup teraz”: Oferta musi być ustawiona jako „Kup teraz”. Pozostałe typy sprzedaży są wykluczone.
Tylko wtedy, gdy oba te warunki są spełnione, możesz wybrać opcję, aby oferta była dostępna wyłącznie dla klientów biznesowych.
Krok 4. Uzupełnij pozostałe dane w formularzu i wystaw ofertę.
Gotowe!
Wystawiona w serwisie Allegro oferta, oznaczona jest informacyjnie etykietką "dla biznesu". Użytkownik, który nie jest zalogowany w Allegro na konto firmowe, nie ma możliwości dodania tej oferty do koszyka.
Po wybraniu tej opcji na formularzu pojawi się komunikat informujący o utworzeniu nowej oferty.
Na liście ofert pojawi się nowa oferta o statusie „Przygotowana”, którą możesz łatwo edytować i ustawić jako dostępną tylko dla klientów biznesowych.
Po dokonaniu wyboru, przeglądaj listę ofert, która zostanie zaktualizowana zgodnie z wybranym kryterium filtrowania.

Czy mogę zmienić przeznaczenie oferty wystawionej z Wszyscy klienci na Tylko dla klientów biznesowych?
Opcja oznaczania oferty jako dostępnej tylko dla biznesowych klientów jest aktywna wyłącznie podczas tworzenia nowej oferty oraz dla ofert o statusie „przygotowana”. Nie jest możliwa zmiana parametru w ofertach już wystawionych. Możesz jednak szybko stworzyć nową ofertę, podobną do istniejącej, korzystając z opcji „Wystaw podobną”.

Jak wyszukać oferty wystawione tylko dla firm?
Na liście ofert Allegro dostępnej w Marketplace -> Allegro -> Oferty możesz łatwo filtrować według kategorii „Oferty dla firm”:-
- Tak: Wybierz tę opcję, aby wyświetlić oferty dostępne wyłącznie dla klientów biznesowych.
- Nie: Wybierz tę opcję, aby wyświetlić oferty dostępne dla wszystkich klientów, niezależnie od rodzaju konta.
Czym jest i jak dodać rabat kwotowy (B2B) Allegro?
Czym jest rabat kwotowy B2B?
Rabat kwotowy B2B na Allegro to zniżka dostępna dla firm przy zakupach na platformie, uzależniona od wartości zamówienia. Im większa wartość zamówienia, tym wyższy rabat. Funkcjonalność ta ma na celu zachęcenie przedsiębiorstw do większych zakupów, co obniża całkowite koszty transakcji.Komu jest dedykowany rabat kwotowy B2B?
Z rabatu na Allegro Business mogą skorzystać wyłącznie klienci z kontem firmowym. Klienci indywidualni nie mogą z niego korzystać. Rabat jest przypisany do konta i obejmuje wszystkie oferty z serwisu Allegro.pl. Rabat kwotowy B2B dostępny jest w panelu administracyjnym e-Sklepu w Marketplace – > Allegro –> Rabat kwotowy B2B.
Jak zarządzać rabatami czyli dodawanie, edytowanie i usuwanie progów?
Aby wprowadzić rabat wybierz opcję – Dodaj rabat kwotowy.

Wskazówka
Maksymalnie możesz ustawić 10 poziomów rabatów. Wartość rabatu musi wynosić co najmniej 2% i nie może przekraczać 50% oraz musi być liczbą całkowitą. Rabatu udzielisz wyłącznie ofertom z rynku polskiego (Allegro.pl).
W takcie tworzenia progów możesz zmieniać ich kolejność, korzystając z opcji Przenieś do góry, Przenieś niżej lub Usuń dostępnych w menu widocznym po najechaniu na wiersz.

Wskazówka
Celem prawidłowego zapisu oraz prezentacji progów rabatowych, kolejność wpisanych wartości kwotowych oraz procentowych musi być ułożona w kolejności rosnącej. Dzięki temu rabat kwotowy zostanie przyznany na najtańsze produkty, co maksymalizuje korzyści dla kupującego.
Jeśli wprowadzisz wartości, np. 5, 2 i 10, otrzymasz komunikat o błędnej konfiguracji. Sprawdź wtedy, czy zniżki rosną wraz ze zwiększającymi się progami kwotowymi.
Aby zapewnić właściwe wyświetlanie rabatu w koszyku, uporządkuj progi w kolejności korzystając z opcji przenoszenia do góry lub do dołu w menu bocznym.
Nazwij cennik tego rabatu – nazwa ułatwi Ci zarządzanie rabatami hurtowymi. Następnie określ progi czyli liczbę sztuk, od której będzie obowiązywać zniżka oraz wartość rabatu. Aby dodać kolejny próg skorzystaj z przycisku Dodaj kolejny próg. Przy każdym progu jest dostępna również opcja Usuń.
Po zapisaniu Twój rabat jest gotowy! Wystarczy dodać go do ofert.
Możesz w dowolnym momencie modyfikować cenniki, dodawać nowe progi rabatowe, edytować istniejące lub je usuwać.
Po dodaniu wszystkich progów wybierz opcję "Zapisz".
Zapisane progi można edytować i usuwać poprzez dostępną opcje Edytuj próg rabatowy oraz Usuń próg rabatowy.
Rabat będzie również widoczny w podsumowaniu koszyka, co pomoże klientom dostrzec korzyści z jego zastosowania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat rabatów dostępnych w Allegro Business sprawdź artykuł Czym jest i jak dodać rabat hurtowy (B2B) Allegro?

Jak będą prezentowały się oferty na Allegro z rabatem kwotowym?
Oferty na Allegro z rabatem kwotowym będą się prezentowały ze specjalnym oznaczeniem, które wyróżni je na liście ofert. Klienci z kontem firmowym zobaczą informację o rabacie bezpośrednio przy danej ofercie.

Czym jest i jak dodać rabat hurtowy (B2B) Allegro?
Czym jest rabat hurtowy B2B?
Rabat hurtowy B2B na Allegro to rozwiązanie dla firm. Dzięki temu rabatowi możesz zaoferować atrakcyjniejsze ceny nabywcom hurtowym. Zniżka jest przyznawana klientom w zależności od liczby zakupionych sztuk, a progi zniżek ustalasz samodzielnie w cenniku rabatu. Im więcej sztuk towaru kupi klient, tym wyższy rabat otrzyma.Komu jest dedykowany rabat hurtowy B2B?
Z rabatu na Allegro Business mogą korzystać jedynie klienci posiadający konto firmowe. Rabaty zdefiniowane w cenniku hurtowym przypiszesz do wybranych ofert, a zniżka będzie dostępna tylko dla użytkowników firmowych. Oferty są widoczne dla wszystkich, ale klienci indywidualni nie mają możliwości skorzystania z rabatu. Rabat hurtowy B2B dostępny jest w panelu administracyjnym e-Sklepu w Marketplace > Allegro > Rabat hurtowy B2B
Jak zarządzać rabatami czyli dodawanie, edytowanie i usuwanie cennika?
Nowy rabat hurtowy utworzysz z poziomu zakładki Rabat hurtowy B2B. Po kliknięciu przycisku Dodaj rabat hurtowy zostanie otwarty formularz dodawania cennika.


Wskazówka
Maksymalnie możesz ustawić 10 poziomów rabatów w jednym cenniku. Każdy rabat musi mieć wartość od 2% do 99% i być wyrażony jako liczba całkowita. Minimalna liczba sztuk, od której obowiązuje rabat, wynosi 2.
Skorzystaj z operacji grupowych na liście ofert, aby przypisać seryjnie cennik hurtowy do wielu ofert na raz.
Oferty na Allegro z rabatem hurtowym będą się prezentowały ze specjalnym oznaczeniem, które wyróżni je na liście ofert. Klienci z kontem firmowym zobaczą informację o rabacie bezpośrednio przy danej ofercie.

Aby dowiedzieć się więcej na temat rabatów dostępnych w Allegro Business sprawdź artykuł Czym jest i jak dodać rabat kwotowy (B2B) Allegro?
Jak dodać rabat hurtowy do oferty i jak będą się one prezentowały na Allegro?
Rabat można dodać w formularzu podczas tworzenia nowej oferty lub w szczegółach już wystawionej. W sekcji Rabat dla klientów biznesowych (opcjonalnie) przypisz wybrany cennik rabatu.



Obsługa transakcji wewnątrzwspólnotowych w integracji Allegro
W związku z internacjonalizacją serwisu Allegro oraz rozwojem Allegro Business Czechy, w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep wprowadziliśmy możliwość obsługi sprzedaży ze stawką VAT 0% dla czeskich klientów firmowych. Nowy parametr oraz walidacja zamówień pozwolą sprzedawcom na bezpieczne i zgodne z przepisami rozliczanie transakcji wewnątrzwspólnotowych.
WDT czyli wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów to transakcja, w której towary są wysyłane z jednego kraju Unii Europejskiej do innego kraju UE, między dwoma podatnikami VAT. W ramach WDT stosuje się stawkę 0% VAT, pod warunkiem, że nabywca posiada ważny numer VAT UE, a transakcja spełnia określone warunki, takie jak dokumentacja wywozu towaru do innego kraju. Dzięki temu przedsiębiorcy mogą uniknąć podwójnego opodatkowania VAT.
Wskazówka
Aby sprawdzić, czy dany numer VAT jest ważny, przejdź na stronę internetową Komisji Europejskiej.
Informacje te wyświetlamy w zakładce Marketplace > Allegro > Zamówienia zrealizowane, po przejściu w szczegóły zamówienia, w sekcji Szczegóły płatności.
Zamówienia składane przez klientów firmowych na Allegro.cz Business są weryfikowane przez serwis pod kątem spełniania warunków wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT). Allegro dokonuje weryfikacji numeru VAT UE kupującego w bazie VIES i przekazuje odpowiednie informacje o statusie VAT. Weryfikacja dotyczy momentu zawarcia transakcji i nie jest aktualizowana dla zamówień archiwalnych.
Na podstawie tych informacji, w szczegółach zamówienia wyświetlimy:
1. Deklarację kupującego o byciu czynnym podatnikiem VAT, którą kupujący oznacza w procesie składania zamówienia:
- Kupujący jest czynnym podatnikiem VAT.
- Kupujący nie jest podatnikiem VAT.
2. Wynik weryfikacji transakcji pod kątem WDT:
- Transakcja nosi znamiona WDT – oznacza to, że transakcja potencjalnie kwalifikuje się jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów, jednak numer VAT EU nie jest dostępny, a kupujący nie został zweryfikowany pod transakcje VAT 0%. Zamówienie wymaga twojej indywidualnej weryfikacji z kupującym.
- Transakcja WDT zweryfikowana pod VAT 0% – kupujący został pozytywnie zweryfikowany pod kątem numeru VAT UE i spełnia warunki do zastosowania stawki VAT 0% przy wewnątrzwspólnotowej dostawie towarów.


Aktywacja transakcji wewnątrzwspólnotowych w integracji Allegro
Aby aktywować możliwość realizacji transakcji WDT, w panelu administracyjnym, w ustawieniach integracji Allegro, do sekcji Zamówienia dodany został parametr, który umożliwia sprzedaż ze stawką VAT 0% dla czeskich klientów firmowych na Allegro.cz Business. Preferencyjna stawka zostanie zastosowana wyłącznie po aktywacji parametru oraz pomyślnej walidacji zamówienia w serwisie Allegro.
Warunki zakupu ze stawką VAT 0% w Comarch e-Sklep
Deklarację kupującego o byciu czynnym podatnikiem VAT, którą kupujący oznacza w procesie składania zamówienia:
- Kupujący musi być firmą prowadzącą działalność w innym kraju Unii Europejskiej (aktualnie dostępne tylko dla Czech) niż sprzedający (transakcja B2B),
- Kupujący oświadcza, że jest czynnym podatnikiem VAT i podaje swój numer VAT UE, deklarując tym samym, że spełnia wymagania do rozliczenia transakcji na terenie swojego kraju.
- W panelu administracyjnym parametr Pozwól firmom z UE kupować ze stawką VAT 0% jest aktywny.