Regulamin – serce każdego sklepu

Regulamin sprzedaży to jeden z najistotniejszych punktów związanych z prowadzeniem biznesu w Internecie oraz najlepszy sposób na wywiązanie się z obowiązków informacyjnych, które spoczywają na przedsiębiorcy prowadzącym sklep internetowy. Często aspekt ten jest zaniedbywany przez sprzedawców rodząc tym samym spory z klientami. Warte podkreślenia jest jednak, iż z roku na rok obserwuje się wzrost świadomości przedsiębiorców w zakresie regulaminu głównie ze względu stale rosnącej ilości klauzul niedozwolonych. Obecnie w rejestrze UOKiK jest ponad 7000 klauzul niedozwolonych, średnio miesięcznie przybywa od kliku do kilkunastu nowych klauzul zakazanych.

W regulaminie powinny być zawarte podstawowe kwestie związane, czy to z funkcjonowaniem sklepu internetowego (jak konto bankowe lub newsletter), czy też z samymi warunkami zawieranych umów sprzedaży. Oczywiście dobrym pomysłem jest przygotowanie w sklepie dodatkowego miejsca na informacje dotyczące np. zwrotów, bądź reklamacji, jednak głównym miejscem w tym zakresie powinien być właśnie regulamin sklepu. Rekomendowane jest właśnie takie rozwiązanie, gdyż dzięki temu odwiedzający Klient może w prosty sposób w jednym miejscu poznać wszystkie zasady panujące w danym sklepie internetowym.

Sklepy internetowe często zawierają w swoich regulaminach zapisy, które choć zazwyczaj są dla nich korzystne to stanowią klauzule niedozwolone. Aktualny rejestr wszystkich klauzul niedozwolonych można znaleźć na stronie UOKiK.

Przepisy chroniące konsumenta mają charakter bezwzględnie wiążący i każde ich ograniczenie stanowi naruszenie prawa. Jednym z takich przepisów jest umożliwienie Klientowi zwrotu zakupionego towaru w ciągu 14 dni bez podania przyczyny.

Dodatkowo częstym błędem popełnianym przez e-przedsiębiorców są właśnie braki informacyjne. Należy pamiętać, że regulamin powinien zawierać szereg określonych informacji, a ich brak również jest naruszeniem przepisów.

Wielu przedsiębiorców w celu zminimalizowania swojego ryzyka i oszczędzenia czasu decyduje się na pomoc firm prawniczych. Dlatego przygotowaliśmy dla naszych Klientów bony rabatowe o wartości 139 zł na tego typu usługi – zobacz szczegóły.

Czy ten artykuł był pomocny?