Proces realizacji zamówienia w Allegro

Po dokonaniu zakupów w serwisie Allegro.pl aukcja zostaje zapisana w e-Sklepie jako transakcja. Administrator sklepu decyduje, czy zamówienie do aukcji ma być tworzone automatycznie, czy ręcznie.

Po aktywacji w panelu administracyjnym parametru Twórz automatycznie zamówienia do aukcji (Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Allegro/ Zamówienia), aukcje  zapisywane są w transakcjach zrealizowanych (zakładka Zrealizowano) i jednocześnie na liście zamówień.

W przypadku nie zaznaczenia parametru „Twórz automatycznie zamówienia do aukcji” aukcje będą zapisywane w transakcjach „Do realizacji”, gdzie administrator ręcznie (za pomocą przycisku „Stwórz zamówienie”) generuje zamówienie do aukcji.

Więcej na temat zmiany ustawień do zamówień przeczytasz w artykule Konfiguracja Allegro

Poniższa tabela przedstawia proces zamówienia z włączonym i wyłączonym parametrem „Twórz automatycznie zamówienia do aukcji”.

Krok Włączony automat Wyłączony automat
Pobieranie informacji o aukcji

 automatyczne

automatyczne

Generowanie zamówienia Automatyczne – transakcja zrealizowana.

(Przeczytaj ostrzeżenie pod tabelą)

Ręczne –  za pomocą przycisku „Stwórz zamówienie” w szczegółach transakcji do realizacji.
Zakończenie realizacji zamówienia Wszystkie zamówienia pochodzące z aukcji trafiają na listę zamówień w panelu administracyjnym sklepu i są realizowane tak jak normalne zamówienie w sklepie
Uwaga

W szczególnych przypadkach pomimo włączonego parametru do automatycznego tworzenia zamówień, transakcja nie pojawi się na liście transakcji zrealizowanych i na liście zamówień. Dzieje się tak, gdy:

  • klient nie wypełnił w serwisie Allegro formularza pozakupowego płatność i dostawa,
  • klient wybrał metodę płatności przelew PayU, ale w Allegro nie ma informacji od serwisu PayU o dokonaniu zapłaty
  • klient zapłacił zwykłym przelewem bankowym lub za pobraniem (poza PayU), a od zamówienia nie minęło 60 minut (w ciągu których klient ma prawo zmienić sposób płatności w Allegro).

Szczegółowy opis zapisywania aukcji z Allegro w e-Sklepie znajduje się w artykule Transakcje Allegro.

Informacje na temat tworzenia karty kontrahenta w systemie ERP znajdują się w artykule Konfiguracja Allegro

Czy ten artykuł był pomocny?