Konfiguracja Allegro

Allegro

W zakładce Allegro administrator ma możliwość dodania nowego konta Allegro, oraz ustawienia wszystkich parametrów z tym związanych.
Ustawienia konta Allegro można edytować w panelu administracyjnym, w zakładce Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Allegro.

W Obszarze Allegro istnieje możliwość dodania Konta Allegro, zmiany ustawień zamówień, uruchomienia kontroli stanów magazynowych oraz innych parametrów allegro.

Konto Allegro

Konto Allegro można dodać kliknąć przycisk Dodaj konto Allegro, następnie należy kliknąć w „Zaloguj przez Allegro” i na stronie Allegro zalogować się, sklep pobierze sobie dane konta Allegro.

Po założeniu konta istnieje możliwość edycji niektórych danych. Można zmienić status, wyłączyć tryb testowy, usunąć konto. Można także wybrać serwis spośród dostępnych po rozwinięciu strzałki. Dodatkowo istnieje możliwość wybrania domyślnej kategorii dla zintegrowanego konta Allegro. W przypadku tworzenia nowej aukcji będzie podpowiadała się domyślna kategoria.

Uwaga
Jeżeli na koncie Allegro włączona jest weryfikacja dwuetapowa należy wygenerować Hasło do Aplikacji. Można je ustalić w Allegro w profilu klienta, w zakładce Hasło do Aplikacji. Następnie za jego pomocą należy dodać konto w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep.

 

ds

Można również zmienić swoje dane adresowe, wybrać kategorie oraz wpisać komentarz. Dokonane zmiany należy zatwierdzić przyciskiem ZAPISZ.

W konfiguracji Allegro dla sklepów Enterprise oraz B2B istnieje możliwość wybrania cennika dla wystawianych towarów. Cena domyślna automatycznie jest ustawiona na „Domyślna” jednak można ustawić inny cennik po stronie systemu ERP, wykonać synchronizację i nowy cennik pojawi się na liście wyboru w konfiguracji.

Zamówienia

W zakładce Zamówienia, można zaznaczyć parametr, dzięki któremu zamówienia będą automatycznie tworzone do aukcji – suwak musi być w pozycji TAK.

gg

Możliwe jest również ustawienie czasu oczekiwania na stworzenie zamówienia. Dokonane zmiany należy zatwierdzić przyciskiem ZAPISZ.

Parametry Allegro

Zakładka Parametry Allegro, służy do pobierania aktualnych parametrów Allegro.

4

Po kliknięciu przycisku Pobierz parametry, pojawi się komunikat Dane zostały zaktualizowane.

a

 

Zakładanie karty kontrahenta dla zamówień z Allegro

Zamówienia z serwisu Allegro domyślnie trafiają do systemu ERP jako złożone przez kontrahenta nieokreślonego. Po zaznaczeniu poniższego parametru w sklepie utworzy się nieaktywna karta użytkownika na podstawie danych z transakcji allegro i zostanie ona przesłana do systemu ERP wraz z zamówieniem

ustawienia_allegro_kontrahenci

 

Uwaga
Uwaga: Utworzona karta użytkownika Allegro nie może zostać aktywowana.

Rejestracja w sklepie na adres e-mail przypisany do tego użytkownika będzie niemożliwa

 

Wznawianie aukcji

Od wersji 2018.7 umożliwiono wznawianie aukcji z tym samym numerem w serwisie Allegro.

Wskazówka
Więcej informacji o Allegro w Centrum Pomocy

Czy ten artykuł był pomocny?