Jak zrealizować zamówienie z Allegro.cz w Comarch e-Sklep?

Aktywna integracja z Allegro w Comarch e-Sklep pozwala na pobieranie do panelu transakcji zarówno z rynku polskiego, jak i czeskiego. Oznacza to, iż wszystkie zamówienia z Allegro.cz zostaną automatycznie pobrane do sekcji Allegro/ Zamówienia. Dostosuj swój e-Sklep do sprzedaży w zagranicznym serwisie zgodnie z instrukcją i rozpocznij dalszą obsługę transakcji z Czech.

Aby obsłużyć zamówienie z Allegro.cz w Comarch e-Sklep musisz:

  • posiadać Comarch e-Sklep w wariancie Enterprise lub B2B,
  • udostępnić walutę korony czeskie (CZK) do swojego e-Sklepu z systemu Comarch ERP.

Jak zrealizować zamówienie z Allegro.cz w Comarch e-Sklep?

Wszystkie transakcje z Allegro.cz są automatycznie pobierane do Comarch e-Sklep i znajdują się w sekcji Allegro/ Zamówienia. 

Transakcja zawiera dane Klienta z Czech, a wartość zamówienia wraz z kosztami jest w walucie: korony czeskie (CZK). Na szczegółach widnieją dane do wysyłki, w tym punkty odbioru dla metod dostaw dostępnych w Czechach.

Zamówienia z Allegro.cz zrealizujesz w ten sam sposób, co zamówienia z Allegro.pl. Gdy transakcja pojawi się w sekcji Allegro/ Zamówienia konieczne jest jej przekształcenie do zamówienia w sekcji Sprzedaż/ Zamówienia. Stamtąd jest możliwa do pobrania przez system Comarch ERP, gdzie odbywa się proces realizacji wraz z wygenerowaniem dokumentu sprzedaży.

Krok 1. Przejdź do sekcji Allegro/ Zamówienia i stwórz zamówienie w Comarch e-Sklep.

  • Zamówienie możesz zrealizować ręcznie,
  • lub aktywować parametr Twórz automatycznie zamówienia do ofert w ustawieniach Allegro.

Krok 2. Pobierz zamówienie do systemu Comarch ERP, wykonując synchronizację.

Krok 3. Zrealizuj zamówienie w systemie Comarch ERP.

Gotowe!

Wskazówka
Statusy zamówień w serwisie Allegro aktualizują się zgodnie ze zmianą statusu w Comarch e-Sklep. Gdy wygenerujesz kopię elektroniczną faktury dla zamówienia z Allegro.cz, to Klient otrzyma ją w ten sam sposób, co Klienci w Polsce.

Czy ten artykuł był pomocny?