Wstęp
W tym artykule dowiesz się, w jaki sposób skonfigurować swój e-Sklep, aby móc zbierać informacje na temat prowadzonych dyskusji w serwisie Allegro oraz odpowiadać w nich wysyłając automatyczną wiadomość. Wystarczy, że w swoim e-Sklepie masz dodane konto Allegro, w którym prowadzisz sprzedaż i w ustawieniach w panelu administracyjnym włączysz dostępną dla dyskusji Allegro funkcjonalność. Kilka prostych kroków, które pomogą Ci przejść przez ten proces, zostały opisane poniżej.
Allegro w swoim serwisie stworzyło platformę komunikacyjną „Dyskusje” umożliwiającą Kupującym bezpośredni kontakt ze Sprzedawcą, celem wyjaśnienia problemu dotyczącego ich zamówienia. Sprzedawca ma 24 godziny na odpowiedź w wątku, nim Allegro się do niego włączy i tym samym obniży ocenę jakości obsługi Sprzedawcy. Aby temu zapobiec oraz wesprzeć prowadzenie sprzedaży w serwisie Allegro, wdrożyliśmy nową funkcjonalność jaką jest Autoresponder.
Autoresponder to wiadomość o domyślnej treści, wysyłana automatycznie w odpowiedzi do pierwszej wiadomości kupującego (w nowej lub ponownie otworzonej dyskusji) w serwisie Allegro. Wiadomość ta jest przesyłana z naszego panelu administracyjnego, bezpośrednio do prowadzonego wątku w Allegro. Uruchomienie Autorespondera pozwala na szybką reakcję Sprzedawcy w nowo złożonym wątku, nie tracąc przy tym punktów w ocenie jakości obsługi sprzedaży.
Jak aktywować Autoresponder w Dyskusjach Allegro?
Aby uruchomić automatyczną wysyłkę wiadomości automatycznych, należy przejść do panelu administracyjnego do zakładki Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Allegro. Następnie w sekcji Zamówienia należy ustawić suwak w pozycji Wł. parametrom:
- Dyskusje Allegro – aktywacja parametru rozpoczyna pobieranie informacji o Dyskusjach prowadzonych w serwisie Allegro do e-Sklepu, do zakładki Allegro/ Dyskusje,
- Autoresponder w Dyskusji Allegro – aktywacja parametru uruchamia wysyłkę wiadomości automatycznej w dyskusjach prowadzonych w serwisie Allegro.
- Z poziomu komunikatu pod parametrem Autoresponder w Dyskusji Allegro, możliwe jest przejście bezpośrednio do treści wiadomości automatycznej przez kliknięcie w link „według szablonu”.WskazówkaAktywowanie parametru Autoresponder w Dyskusji Allegro wymaga aktywnego parametru Dyskusje Allegro. W przypadku, gdy parametr Dyskusje Allegro będzie nieaktywny, parametr Autoresponder w Dyskusji Allegro nie będzie możliwy do włączenia.
- Po aktywowaniu powyższych parametrów, do zakładki Allegro/ Dyskusje Allegro z serwisu Allegro przesłane zostaną informacje odnośnie prowadzonych na koncie dyskusji. Informacje i statusy na liście dyskusji aktualizują się co 5 min. W przypadku, gdy w e-sklepie parametr dyskusji nie został aktywowany, na miejscu listy wyświetlony zostanie komunikat wraz z linkiem przekierowującym bezpośrednio do ustawień i aktywacji parametru oraz dokumentacji dostępnej w Centrum Pomocy.
Lista dyskusji z Allegro
Lista dyskusji zawiera informacje przydatne dla Sprzedawcy. Znajdują się na niej m.in. link kierujący bezpośrednio do dyskusji w Allegro, numer oferty Allegro, login kupującego, daty utworzenia zamówienia, rozpoczęcia dyskusji oraz utworzenia ostatniej wiadomości, informacje dot. zamówienia i inne.
Dyskusje wyświetlane na liście są aktualizowane na bieżąco i przechowywane przez 30 dni od ostatniej wiadomości w dyskusji dla statusu „W toku” oraz 14 dni od ostatniej wiadomości dla statusów „Rozwiązane” i „Nierozwiązane”.
Zmiany wyboru zakresu prezentowanych informacji możesz dokonać, poprzez kliknięcie zakładki Kolumny. Pojawi się wtedy lista kolumn, z której możesz wybrać te najpotrzebniejsze i ukryć pozostałe. Możesz również przywrócić ustawienia domyślne klikając przycisk Przywróć ustawienia domyślne.
Jak skonfigurować treść Autorespondera?
Konfiguracja Autorespondera dostępna jest w zakładce Ustawienia/ Treści/ E-mail i SMS w nowej sekcji Marketplace, w kaflu Autoresponder w Dyskusji Allegro.
Treść wiadomości Autorespondera przechowywana oraz wysyłana jest z panelu administracyjnego e-Sklepu, bezpośrednio do prowadzonego wątku w serwisie Allegro, do 60 min od otrzymania pierwszej wiadomości od kupującego. W momencie wysyłki Autorespondera w dyskusji Allegro do Sprzedawcy na adres e-Sklepu wysyłana jest ta sama wiadomość, stanowiąca powiadomienie, że Autoresponder został wysłany i dana dyskusja oczekuje na odpowiedź Sprzedawcy.
Po przejściu do edycji szablonu Autorespondera, użytkownik może modyfikować treść wiadomości zmieniając jej standardową wartość na własną.
W tym widoku dostępna jest również możliwość ustawienia nadawcy wiadomości. Opcja ta dostępna jest przez kliknięcie w kafel „od”, który rozwija „Informacje o nadawcy”. Natomiast pod kaflem „do” znajduje się opcja „Wyślij powiadomienie na adres e-mail”, w której można skonfigurować na jaki dodatkowy adres e-mail (poza domyślnym e-Sklepu) zostanie wysłane powiadomienie o wysyłce Autorespondera.
W edycji dostępne są również standardowe dla Treści w e-Sklepie opcje: Wyślij próbnie – pozwalająca na przetestowanie e-mailowego powiadomienia oraz Przywróć domyślną treść – przywraca domyślną (standardową) treść Autorespondera.
Wprowadzone w edycji szablonu zmiany, należy zapisać klikając w ikonę dyskietki.
Uwaga