Facebook sklep – feed produktowy

Integracja

Obecnie Facebook to nie tylko portal społecznościowy, ale także ważny kanał sprzedaży. Utworzenie sklepu na Facebooku jest bardzo proste. Umożliwia reklamowanie i przeglądanie towarów na fanpage, a następnie przekierowanie zainteresowanego użytkownika bezpośrednio do karty towarowej wybranego artkułu na e-Sklepie.

Poniżej przedstawiamy czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować konto oraz przesłać towary do serwisu Facebook.

Konfiguracja Facebook sklep

Utworzenie sklepu na Facebooku odbywa się na koncie Facebook poprzez Menadżera sprzedaży. W tym celu wymagane jest posiadanie strony na Facebooku (fanpage) wraz z uprawnieniami do zarządzania nią oraz bycie administratorem Menedżera Firmy. Spełniając te warunki, sklep można stworzyć za pomocą Kreatora sklepu. 

Wskazówka
Szczegółowe informacje na temat tworzenia sklepu na Facebooku znajdziesz w Centrum Pomocy Meta.

Gdy sklep zostanie utworzony możliwe jest dodanie towarów do wybranego katalogu. W Menedżerze sprzedaży w menu Katalog/ Przedmioty/ po kliknięciu w Dodaj przedmioty – dodaj wiele przedmiotów, aby przesłać feed produktowy należy wybrać opcje Zestawienie danych i wstawić link do pliku, który wygenerowany zostanie w panelu administracyjnym e-Sklepu.

Konfiguracja feeda produktowego w e-Sklepie

Po utworzeniu sklepu na Facebooku w szybki sposób można utworzyć feed produktowy w panelu administracyjnym e-Sklepu.

  1. Przejdź do obszaru Sprzedaż/Porównywarki cen/ Facebook i aktywuj Facebook sklep.
  2. W zakładce konfiguracja w sekcji Ustawienia możesz wybrać rodzaj sklepu oraz język, cenę i walutę.
  3. W sekcji Filtr towarów możesz ograniczyć wysyłanie towarów do Facebook według statusu ich dostępności oraz według ich stanu magazynowego.
  4.  Natomiast aby przesłać statusy dostępności w sekcji Dostępność, przypisz odpowiednie statusy dostępności ze sklepu do odpowiadających im statusów Facebook.
  5. W zakładce Towary udostępnianie kliknij przycisk Wybierz TowaryPo pojawieniu się listy towarów ze sklepu wybierasz te produkty, które chcesz udostępnić. Możesz także na zakładce Kategorie udostępniane wskazać grupy towarowe, z których zostaną udostępnione wszystkie produkty do sklepu na Facebooku.
  6. W zakładce Przypisywanie kategorii do kategorii z naszego sklepu przypisujemy kategorie ze sklepu Facebooka. W tym celu należy najpierw nacisnąć Konfiguracja kategorii w serwisie, co umożliwi otwarcie nowej zakładki i dodanie kategorii poprzez przycisk Dodaj.
    Wskazówka
    Więcej na temat dostępnych kategorii na Facebook sklep dowiedz się z Centrum Pomocy Meta.
  7. Następnie wróć do zakładki Przypisywanie kategorii, wybierz z listy kategorie i przypisz kategorię Facebooka. Po zmapowaniu (przypisaniu) odpowiednich kategorii pojawią się powiązania pomiędzy kategoriami Comarch E-Sklep a kategoriami Facebook.
  8. Towary, które chcesz udostępnić możesz w zakładce Marki udostępniane, wybrać na podstawie marki. W tym celu kliknij przycisk Wybierz marki i z listy wybierz marki, których produkty zostaną udostępnione do sklepu na Facebooku.
  9. W zakładce Producenci udostępniani, możesz wybrać producentów, których produkty zostaną udostępnione do sklepu na Facebooku. Kliknij przycisk Wybierz producentów i wybierz z listy producentów.

Czy ten artykuł był pomocny?