Integracja
Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Check24 trwa kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować sklep oraz przesłać produkty do serwisu Check24.
Rejestracja
Formularz rejestracji dostępny jest na stronie: https://merchantcenter.check24.de/registration/. Po wypełnieniu go i aktywacji konta przez platformę, należy się zalogować i podać adres pliku CSV z ofertą sklepu, aby pojawiła się w serwisie. Można to zrobić poprzez wejście w Ustawienia/ Offer feed.
Po weryfikacji, sklep zostanie przekazany do integracji i oferta pojawi się na stronie.
Poniżej zostanie przedstawiona instrukcja konfiguracji porównywarki cenowej Check24 wraz z wskazówkami dotyczącymi utworzenia pliku CSV z ofertą sklepu.
Dodawanie konta
Aby dodać konto należy zalogować się do panelu administracyjnego, a następnie przejść do obszaru: Ustawienia/Ustawienia sklepu/Check24. Po naciśnięciu przycisku Dodaj konto Check24 pojawią się pola, które są obowiązkowe do uzupełnienia: nazwa użytkownika oraz hasło. Dane te muszą być zgodne z danymi konta Check24.
Konfiguracja porównywarki
Po rejestracji można w szybki sposób skonfigurować Comarch e-Sklep z porównywarką Check24.
Przejdź do obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Check24 i aktywuj porównywarkę. W zakładce Konfiguracja określ język, cenę i walutę.
Masz również możliwość przesłania statusów dostępności towarów do Check24. Aby przesłać statusy dostępności, przypisz odpowiednie statusy ze sklepu do odpowiadających im statusów w Check24. Zmiany zapisz klikając na przycisk Zapisz.
Dodaj towary, które chcesz udostępnić. Możesz wybrać je z zakładek: towary udostępniane, kategorie udostępniane, marki udostępniane lub producenci udostępniani. Wybierz towary, a następnie zaznacz odpowiednie pozycje na liście i udostępnij je.
Po wykonaniu powyższych czynności zapisz zmiany.
Przygotowanie asortymentu
Należy pamiętać, że sprzedaż towarów za pomocą porównywarki Check24 odbywa się na rynku niemieckim, dlatego niezbędne jest, aby w systemie ERP skonfigurować odpowiednio walutę Euro. Waluta ta musi także zostać udostępniona z systemu ERP do Comarch e-Sklep.
Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.
W zależności od wybranego rodzaju sklepu, towar wysyłany do serwisu Check24 musi mieć zdefiniowane odpowiednie atrybuty. Wymagane atrybuty dla porównywarki to:
- EAN,
- Dostępność,
- Cena,
- Kategoria,
- Obrazek,
- Nazwa produktu,
- Producent,
- Kod producenta.
Wysyłanie towarów
Wysyłanie towarów do serwisu Check24 odbywa się za pomocą pliku CSV.
Plik CSV generuje się automatycznie po dodaniu produktów udostępnianych. Można go zarówno pobrać na dysk lokalny i przeglądać przy pomocy programu do obsługi tego formatu.
Zamówienia
Zamówienia składane przez Klientów poprzez serwis Check24 widoczne są w Comarch e-Sklep w zakładce Sprzedaż/ Zamówienia. Do e-Sklepu przekazywane są zamówienia w walucie euro wraz z informacją o opłaconej płatności poprzez serwis Check24 – odbierane są wyłącznie zamówienia opłacone. Najważniejsze informacje, które zawiera zamówienie to: cena, ilość towaru, dane odbiorcy, koszt wysyłki, dane do wysyłki oraz źródło pochodzenia, czyli Check24. Zamówienia trafiają do Comarch e-Sklep od razu po ich dokonaniu w serwisie Check24.
Z racji tego, że na rynku niemieckim obowiązują inne stawki VAT, zamówienia trafiające do Comarch e-Sklep posiadać będą w zależności od typu towaru jego odpowiednie wartości pomimo tego, że po stronie systemu ERP stawki te zdefiniujemy w inny sposób. Anulowania zamówień można dokonać: Zarówno z poziomu listy zamówień jak i w systemie ERP możesz dodać numer listu przewozowego do zamówienia wysłanego za pośrednictwem firmy kurierskiej. W przypadku, gdy na rozwijanej liście nie ma wskazanej firmy kurierskiej, możesz ją dodać wybierając opcję Inny. Umożliwi to dodanie nowego pola do wpisania nazwy kuriera. Więcej przydatnych informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy pod linkiem: https://pomoc.comarchesklep.pl/
Anulowanie zamówień
Dodanie numeru listu przewozowego
Numer listu przewozowego oraz typ kuriera będzie widoczny w szczegółach zamówienia na zakładce Dostawa i płatność.
W szczegółach zamówienia na platformie Check24, dla którego dodany został nr listu przewozowego, widoczna jest informacja „Marked as shipped”.