Integracja z CHECK24

Integracja

Proces konfiguracji Comarch e-Sklep z porównywarką Check24 trwa kilka minut. Poniżej przedstawiamy wszystkie czynności, jakie należy wykonać, aby skonfigurować sklep oraz przesłać produkty do serwisu Check24.

Rejestracja

Formularz rejestracji dostępny jest na stronie: https://merchantcenter.check24.de/registration/. Po wypełnieniu go i aktywacji konta przez platformę, należy się zalogować i podać adres pliku CSV z ofertą sklepu, aby pojawiła się w serwisie. Można to zrobić poprzez wejście w Ustawienia/ Offer feed.

Po weryfikacji, sklep zostanie przekazany do integracji i oferta pojawi się na stronie.

Poniżej zostanie przedstawiona instrukcja konfiguracji porównywarki cenowej Check24 wraz z wskazówkami dotyczącymi utworzenia pliku CSV z ofertą sklepu.

Dodawanie konta

Aby dodać konto należy zalogować się do panelu administracyjnego, a następnie przejść do obszaru: Ustawienia/Ustawienia sklepu/Check24. Po naciśnięciu przycisku Dodaj konto Check24 pojawią się pola, które są obowiązkowe do uzupełnienia: nazwa użytkownika oraz hasło. Dane te muszą być zgodne z danymi konta Check24.

Konfiguracja porównywarki

Po rejestracji można w szybki sposób skonfigurować Comarch e-Sklep z porównywarką Check24.

Wskazówka
Aby prawidłowo skonfigurować połączenie z serwisem, e-Sklep musi obsługiwać walutę EUR. W przypadku, gdy dostępna jest wyłącznie waluta PLN, korzystanie z integracji nie będzie możliwe.

Przejdź do obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen/ Check24 i aktywuj porównywarkę. W zakładce Konfiguracja określ język, cenę i walutę.

Masz również możliwość przesłania statusów dostępności towarów do Check24. Aby przesłać statusy dostępności, przypisz odpowiednie statusy ze sklepu do odpowiadających im statusów w Check24. Zmiany zapisz klikając na przycisk Zapisz.

Wskazówka
Aby skorzystać z opcji zawężania oferty do towarów ze stanem magazynowym większym od 0, należy aktywować w sklepie obsługę stanów magazynowych w obszarze Ustawienia/ Ustawienia sklepu/ Towary/ Stany magazynowe.

Dodaj towary, które chcesz udostępnić. Możesz wybrać je z zakładek: towary udostępniane, kategorie udostępniane, marki udostępniane lub producenci udostępniani. Wybierz towary, a następnie zaznacz odpowiednie pozycje na liście i udostępnij je.

Po wykonaniu powyższych czynności zapisz zmiany.

Wskazówka
Podstawowe informacje odnośnie obszaru Sprzedaż/ Porównywarki cen znajdziesz w artykule Porównywarki cen

Przygotowanie asortymentu

Należy pamiętać, że sprzedaż towarów za pomocą porównywarki Check24 odbywa się na rynku niemieckim, dlatego niezbędne jest, aby w systemie ERP skonfigurować odpowiednio walutę Euro. Waluta ta musi także zostać udostępniona z systemu ERP do Comarch e-Sklep.

Więcej informacji o możliwości sprzedaży towarów w wielu walutach znajduje się w artykule: Sprzedaż towarów w wielu walutach.

W zależności od wybranego rodzaju sklepu, towar wysyłany do serwisu Check24 musi mieć zdefiniowane odpowiednie atrybuty. Wymagane atrybuty dla porównywarki to:

  • EAN,
  • Dostępność,
  • Cena,
  • Kategoria,
  • Obrazek,
  • Nazwa produktu,
  • Producent,
  • Kod producenta.
Wskazówka
Jeżeli dany towar nie będzie posiadał przypisanych powyższych atrybutów, wówczas w pliku CSV generują się puste wartości. Oferta taka może nie zostać przyjęta przez Check24.

Wysyłanie towarów

Wysyłanie towarów do serwisu Check24 odbywa się za pomocą pliku CSV.

Plik CSV generuje się automatycznie po dodaniu produktów udostępnianych. Można go zarówno pobrać na dysk lokalny i przeglądać przy pomocy programu do obsługi tego formatu.

Wskazówka
W celu aktualizacji oferty nie jest wymagane ręczne generowanie plików CSV. Po wykonaniu synchronizacji plik CSV jest automatycznie aktualizowany o zmiany, jakie zawierała ostatnia synchronizacja w odniesieniu do towarów, które wcześniej zostały przesłane do porównywarki cen.

Zamówienia

Zamówienia składane przez Klientów poprzez serwis Check24 widoczne są w Comarch e-Sklep w zakładce Sprzedaż/ Zamówienia. Do e-Sklepu przekazywane są zamówienia w walucie euro wraz z informacją o opłaconej płatności poprzez serwis Check24 – odbierane są wyłącznie zamówienia opłacone. Najważniejsze informacje, które zawiera zamówienie to: cena, ilość towaru, dane odbiorcy, koszt wysyłki, dane do wysyłki oraz źródło pochodzenia, czyli Check24. Zamówienia trafiają do Comarch e-Sklep od razu po ich dokonaniu w serwisie Check24.

Wskazówka
Zamówienia pochodzące z serwisu Check24 pobierane są przez systemy Comarch ERP Optima oraz Comarch ERP Altum oraz XL. Jednakże klienci posiadający system ERP XL, aby być w w stanie skorzystać z funkcji realizacji zamówień powinni w pierwszej kolejności wejść w moduł Administrator/ Listy oraz wybrać Słowniki kategorii/ Transakcje/ Rodzaje źródeł zamówienia. Używając ikony plusika należy wprowadzić nowy rekord – w polu Oznaczenie e-Sklep wpisać wartość 15, a w Rodzaj – Check24. Po tym zapisać zmiany i wykonać synchronizację z e-Sklepem.

Z racji tego, że na rynku niemieckim obowiązują inne stawki VAT, zamówienia trafiające do Comarch e-Sklep posiadać będą w zależności od typu towaru jego odpowiednie wartości pomimo tego, że po stronie systemu ERP stawki te zdefiniujemy w inny sposób.

Anulowanie zamówień

Anulowania zamówień można dokonać:

  • w panelu platformy Check24 – w zakładkach New oraz Processing można dokonać anulowania zamówienia. W zakładce New widoczne są zamówienia, które w przeciągu ostatnich 10 minut nie zostały zsynchronizowane z panelem administracyjnym Comarch e-Sklep. W momencie anulowania zamówienia sprawdzane jest czy zamówienie to nie zostało już pobrane do e-Sklepu – jeżeli nie, zamówienie nie zostanie wysłane do Comarch e-Sklep, a w serwisie Check24 trafia do zakładki Canceled. Zamówienia widoczne w zakładce Processing świadczą o tym, że zostały one pobrane do e-Sklepu i otrzymują status „oczekuje na potwierdzenie sklepu”. W chwili anulowania takiego zamówienia na platformie Check24 w Comarch e-Sklep status zostaje zmieniony na „anulowane” i takie zamówienie nie zostanie pobrane do systemu ERP podczas synchronizacji.
  • w panelu administracyjnym Comarch e-Sklep – w szczegółach zamówienia anulować zamówienie można klikając przycisk Więcej (trzy kropeczki w prawym górny rogu), a następnie wybierając opcję „Anuluj zamówienie”. Anulowanie zamówienia w panelu administracyjnym możliwe jest do momentu przesłania zamówienia do systemu ERP (do czasu, gdy na liście zamówień nie jest widoczny numer w systemie ERP).
  • w systemie Comarch ERP – po synchronizacji e-Sklepu z systemem ERP zamówienie trafia na listę zamówień, gdzie po wyciągnięciu z bufora można je anulować. Po ponownej synchronizacji w e-Sklepie w obszarze Sprzedaż/ Zamówienia na liście w danym zamówieniu status zostaje zmieniony na „anulowane”.

Dodanie numeru listu przewozowego

Zarówno z poziomu listy zamówień jak i w systemie ERP możesz dodać numer listu przewozowego do zamówienia wysłanego za pośrednictwem firmy kurierskiej. W przypadku, gdy na rozwijanej liście nie ma wskazanej firmy kurierskiej, możesz ją dodać wybierając opcję Inny. Umożliwi to dodanie nowego pola do wpisania nazwy kuriera.

Numer listu przewozowego oraz typ kuriera będzie widoczny w szczegółach zamówienia na zakładce Dostawa i płatność.

W szczegółach zamówienia na platformie Check24, dla którego dodany został nr listu przewozowego, widoczna jest informacja „Marked as shipped”.

Wskazówka
List przewozowy jest wysyłany do Check24 tylko dla zamówień o statusie potwierdzone i zrealizowane – dla innych statusów zamówienia nr listu przewozowego nie jest wysyłany.

Wskazówka
Lista najpopularniejszych przewoźników obsługiwanych przez platformę Check24:
  • DB Schenker,
  • Deutsche Post,
  • DHL,
  • DPD,
  • FedEX,
  • GLS,
  • TNT Express,
  • UPS.
Pozostali przewoźnicy
Lista pozostałych dostępnych przewoźników dla platformy Check24:
  • active logistics,
  • AO Service,
  • Boll Logistik,
  • Bursped Speditions,
  • Cargo International,
  • Cargoboard,
  • CargoLine,
  • BChronopost,
  • Dachser,
  • DHL Express,
  • DHL Freight,
  • DHL Freight (Auftragsnr.),
  • Emons,
  • GEL Express Logistic,
  • GO! Express & Logistics,
  • Great British Parcel Delivery,
  • Hartmann International,
  • Hellmann Worldwide Logistics,
  • Hermes,
  • Hermes Einrichtungs Service,
  • Hermes PORT,
  • Honold Logistik,
  • IDS Logistik GmbH,
  • iloxx – der Versand-Vermittler,
  • Karl Jürgensen,
  • Kühne und Nagel,
  • logisticoo,
  • Meyer-Jumbo Logistics,
  • myDSV,
  • myRaben Service,
  • nox NachtExpress,
  • Parcelsapp,
  • Post AT,
  • Post NL,
  • Rhenus Logistics,
  • SEUR,
  • Shipcloud Service,
  • Swiship,
  • tracktyre Service,
  • Trans-O-Flex,
  • Zufall Logistics Group.

Więcej przydatnych informacji można znaleźć w naszym Centrum Pomocy pod linkiem: https://pomoc.comarchesklep.pl/

Czy ten artykuł był pomocny?